Sony LCD televisie kapot na 3 jaar en paar maanden
Geplaatst: 26 nov 2010 21:57
Wij hebben medio 2007 een Sony LCD tv gekocht voor bijna 900,00 euro, en nu 3 jaar later is hij reeds overleden, het gaat om type KDL-40u2000.
Na Sony hier over gebeld te hebben werd mij verteld dat ze niks voor me konden doen en dat ik me maar moest melden bij een officieel Servicecenter!
Hier heb ik uitgelegd dat hij er ineens mee stopte en er een rood lampje 4x kort knippert gevolgt door een langere pauze en daarna repeteert dit.
Ik vroeg of ze wisten wat dit was en er werd mij telefonisch medegedeeld dat dit weleens het LCD scherm kon zijn die defect was (en dat al na 3 jaar!!!!! terwijl we zeker geen tv junks zijn).
Bij Sony was me verteld dat het knipperen van het lampje enkel een melding was dat er "ergens" een storing was opgetreden.
Bij de vraag aan het servicecentrum wat herstel ongeveer zou gaan kosten werd me verteld dat als ik hem zelf kwam brengen de kosten 70 euro bedroeg voor onderzoek, en dat hier de kosten voor onderdelen en arbeid nog bij komen.
Ook was het mogelijk dat er iemand thuis kwam kijken, dan waren de kosten voor voorrijden en onderzoek 130 euro.
Als hij dus niet te repareren is ben je 130 euro kwijt en nog steeds heb je geen televisie.
Ik vind het ronduit belachelijk dat zulke bedragen gevraagd durven worden, en je bij aanschaf van zo'n duur apparaat gewoon het bos in wordt gestuurd.
Je mag toch aannemen dat je wanneer je bewust voor een merkprodukt kiest je hier ook een jarenlang plezier van kan hebben.
Met alle respect, maar als je een apparaat van 900,00 koopt is de te verwachten levensduur toch wel wat langer dan 3 jaar, anders zou de afschrijving wel erg hoog zijn (dat is 25,00 per maand afschrijving mensen!!)
Ja, de meneer van Sony gaf wel toe dat ook hij het erg snel vond, maar coulance kennen ze daar niet.
Lekker aantallen verkopen, ja dat willen ze wel, maar als er iets (ook volgens hun mening) wel erg snel kapot gaat geven ze niet thuis.
Ik zeg niet dat ik mijn tv gratis gerepareerd wil hebben, maar enige vorm van meedenken zou ik wel zo correct vinden.
Bijvoorbeeld, we sturen de monteur langs en de kosten voor onderdelen en desnoods een stukje montage laten betalen en die voorrijkosten en onderzoekskosten voor rekening Sony?
Maar goed, dat is kennelijk teveel kosten voor Sony.
En ach wat maakt het uit dat er 1 consument minder hun merk niet meer zal aanschaffen.
Ja, ik baal enorm dat de tv stuk is, maar nog meer van de manier waarop geschermt wordt met "ja meneer, toen u de tv kocht zat daar 1 jaar garantie op, en nu 2 jaar, dus ook nu zou u nog niet voor garantie in aanmerking komen.
Ik begrijp niet dat op dit soort producten de garantietermijn zo kort is.
Dus Sony, vriendelijk dank voor het geweldige product, en ik zal jullie producten zeker bij iedereen aanbevelen.
Als er meer mensen zijn met soortgelijke problemen, laat eens wat horen.
Wellicht kunnen we met z'n allen meer dan een simpel zeikerdje als ik die roept in de woestijn.
Na Sony hier over gebeld te hebben werd mij verteld dat ze niks voor me konden doen en dat ik me maar moest melden bij een officieel Servicecenter!
Hier heb ik uitgelegd dat hij er ineens mee stopte en er een rood lampje 4x kort knippert gevolgt door een langere pauze en daarna repeteert dit.
Ik vroeg of ze wisten wat dit was en er werd mij telefonisch medegedeeld dat dit weleens het LCD scherm kon zijn die defect was (en dat al na 3 jaar!!!!! terwijl we zeker geen tv junks zijn).
Bij Sony was me verteld dat het knipperen van het lampje enkel een melding was dat er "ergens" een storing was opgetreden.
Bij de vraag aan het servicecentrum wat herstel ongeveer zou gaan kosten werd me verteld dat als ik hem zelf kwam brengen de kosten 70 euro bedroeg voor onderzoek, en dat hier de kosten voor onderdelen en arbeid nog bij komen.
Ook was het mogelijk dat er iemand thuis kwam kijken, dan waren de kosten voor voorrijden en onderzoek 130 euro.
Als hij dus niet te repareren is ben je 130 euro kwijt en nog steeds heb je geen televisie.
Ik vind het ronduit belachelijk dat zulke bedragen gevraagd durven worden, en je bij aanschaf van zo'n duur apparaat gewoon het bos in wordt gestuurd.
Je mag toch aannemen dat je wanneer je bewust voor een merkprodukt kiest je hier ook een jarenlang plezier van kan hebben.
Met alle respect, maar als je een apparaat van 900,00 koopt is de te verwachten levensduur toch wel wat langer dan 3 jaar, anders zou de afschrijving wel erg hoog zijn (dat is 25,00 per maand afschrijving mensen!!)
Ja, de meneer van Sony gaf wel toe dat ook hij het erg snel vond, maar coulance kennen ze daar niet.
Lekker aantallen verkopen, ja dat willen ze wel, maar als er iets (ook volgens hun mening) wel erg snel kapot gaat geven ze niet thuis.
Ik zeg niet dat ik mijn tv gratis gerepareerd wil hebben, maar enige vorm van meedenken zou ik wel zo correct vinden.
Bijvoorbeeld, we sturen de monteur langs en de kosten voor onderdelen en desnoods een stukje montage laten betalen en die voorrijkosten en onderzoekskosten voor rekening Sony?
Maar goed, dat is kennelijk teveel kosten voor Sony.
En ach wat maakt het uit dat er 1 consument minder hun merk niet meer zal aanschaffen.
Ja, ik baal enorm dat de tv stuk is, maar nog meer van de manier waarop geschermt wordt met "ja meneer, toen u de tv kocht zat daar 1 jaar garantie op, en nu 2 jaar, dus ook nu zou u nog niet voor garantie in aanmerking komen.
Ik begrijp niet dat op dit soort producten de garantietermijn zo kort is.
Dus Sony, vriendelijk dank voor het geweldige product, en ik zal jullie producten zeker bij iedereen aanbevelen.
Als er meer mensen zijn met soortgelijke problemen, laat eens wat horen.
Wellicht kunnen we met z'n allen meer dan een simpel zeikerdje als ik die roept in de woestijn.