LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opgelicht door Pepe Tickets !

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Henny Schellekens
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2010 09:23

opgelicht door Pepe Tickets !

Ongelezen bericht door Henny Schellekens »

2 tickets besteld online bij Pepe Tickets voor "We will rock you". Na 3 weken tickets nog niet in huis. En dan begin je.... voicemail inspreken... email sturen... sms-en... en ook vast nummer bellen. GEEN REACTIE. Beatrix Theater gebeld. "Ja hoor, uw tickets liggen hier bij de kassa". Je rijdt erheen. En dan liggen er GEEN TICKETS bij de kassa en word je medegedeeld, dat je bent opgelicht. Het kassateam van Beatrix Theater reageerde subliem door ons 2 tickets te gunnen voor een zeer gereduceerde prijs. ALLE LOF!! Maar dat Pepe Tickets je zo "mishandelt" gaat alle perken te buiten!!
Ik ga in ieder geval aangifte doen bij de politie en koop never never never nooit meer tickets bij die oplichtersbende!!

Trosjegezelligheid
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 dec 2010 17:11

Re: opgelicht door Pepe Tickets !

Ongelezen bericht door Trosjegezelligheid »

Daar deed je heel goed aan dan. Ik ben blij voor je dat de service van het beatrix theater van zo'n kwaliteit is dat ze je tegemoetgekomen zijn door je 2 tickets te gunnen. Wel slechte zaak hoor. Weer een geval van oplichterij waar je met open ogen kunt ingetrappen als onschuldige consument.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: opgelicht door Pepe Tickets !

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Nummer 345634. Hoe komen jullie toch op de sites van dat soort oplichters terecht?

shareen
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2010 13:44

Re: opgelicht door Pepe Tickets !

Ongelezen bericht door shareen »

hallo allemaal,

ik heb op 7 december 2 kaarten van justin bieber gekocht ( 2*109 euro), ik heb de kaarten nog niet ontvangen en begon te twijfelen...

na te bellen en te bellen(zonder reactie) ging ik bij rencensies van pepe tickets kijken, en daar stond het!

nu heb ik een vraag..

ik heb het overgeboekt op de rekening van hun, maar hoelang duurt het voordat je de tickets thuis ontvangt? ik vind het niet zo erg dat ik teveel heb betaald, maar ik wil wel de tickets hebben!

kan iemand mij meer vertellen?

groetjes

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: opgelicht door Pepe Tickets !

Ongelezen bericht door GJvdZ »

shareen schreef:hallo allemaal,

ik heb op 7 december 2 kaarten van justin bieber gekocht ( 2*109 euro), ik heb de kaarten nog niet ontvangen en begon te twijfelen...

na te bellen en te bellen(zonder reactie) ging ik bij rencensies van pepe tickets kijken, en daar stond het!

nu heb ik een vraag..

ik heb het overgeboekt op de rekening van hun, maar hoelang duurt het voordat je de tickets thuis ontvangt? ik vind het niet zo erg dat ik teveel heb betaald, maar ik wil wel de tickets hebben!

kan iemand mij meer vertellen?

groetjes
Vaak worden tickets relatief kort voor het evement verstuurd i.v.m. fraude. Nu is dat in het geval van louche bedrijven als Pepe tickets een beetje dubbel natuurlijk.

Ik kies de laatste tijd altijd ervoor om de tickets zelf te printen: je hebt ze dan op het moment dat de transactie is afgerond en ben je ook niet meer afhankelijk van stakende postbodes, sneeuwoverlast etc.

mniek
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 dec 2010 13:39

Re: opgelicht door Pepe Tickets !

Ongelezen bericht door mniek »

Ik maak me ernstige zorgen. Net 2 kaarten voor ironmaiden besteld..
werd meteen doorgeloodst naar hun website. en kwam er daarna pas achter dat ik ze te duur heb €210,50. (bij ticketservice 130,00!) en dat de organisatie niet deugt! proberen met een smoes te anuleren. telefonisch erg moeilijk bereikbaar, nam alleen op op het 06 nummer. Geen mogelijkheid om te annuleren. Ik las zelfs dat somige mensen geen kaartjes hebben ontvangen! dus ik gevraagd wanneer ik de kaartjes binnenkrijg, 2 weken voor de voorstelling zegt ze! nou ik hoop het.. Heb het kvk nummer nagecheckt en dat blijkt wel te kloppen. bedrijf bestaat gewoon. Tip van de medewerker van kvk: www.fraudemeldpunt.nl of hen bellen om 055-5059780. Ik hoop iniedergeval wel dat ik mijn kaartjes krijg, ookal heb ik ze veel en veel te duur.
Voor de mensen die al zijn opgelicht door dit bedrijf meld dit bij fraudemeldpunt.nl!

mniek
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 dec 2010 13:39

Re: opgelicht door Pepe Tickets !

Ongelezen bericht door mniek »

Ik heb net de abn-amro gebeld (0900 - 00 24) waar pepetickets hun rekening heeft lopenrekeningnumer: 417242654
Hun hebben aantekeningen gemaakt, neem ook contact met hun op!

BartSBB
Berichten: 78
Lid geworden op: 06 okt 2010 13:28

Re: opgelicht door Pepe Tickets !

Ongelezen bericht door BartSBB »

shareen schreef:hallo allemaal,

ik heb op 7 december 2 kaarten van justin bieber gekocht ( 2*109 euro), ik heb de kaarten nog niet ontvangen en begon te twijfelen...
Pardon? 2x 109 euro?? Je weet dat de kaarten via de officiële verkoopkanalen niet meer dan 50 euro kostten??? De tickets kostten normaal tussen de 30 en 50 euro, bij pepetickets tussen de 109 en 189 euro! Ongelooflijk dat mensen zich vrijwillig zo ernstig laten oplichten.

Verder vraag ik me ook ten zeerste af waarom je zoveel geld wilt betalen voor dat pubertje, maar goed dat is weer een andere discussie :roll:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: opgelicht door Pepe Tickets !

Ongelezen bericht door GJvdZ »

mniek schreef:Ik maak me ernstige zorgen. Net 2 kaarten voor ironmaiden besteld..
werd meteen doorgeloodst naar hun website. en kwam er daarna pas achter dat ik ze te duur heb €210,50. (bij ticketservice 130,00!) en dat de organisatie niet deugt! proberen met een smoes te anuleren. telefonisch erg moeilijk bereikbaar, nam alleen op op het 06 nummer. Geen mogelijkheid om te annuleren. Ik las zelfs dat somige mensen geen kaartjes hebben ontvangen! dus ik gevraagd wanneer ik de kaartjes binnenkrijg, 2 weken voor de voorstelling zegt ze! nou ik hoop het.. Heb het kvk nummer nagecheckt en dat blijkt wel te kloppen. bedrijf bestaat gewoon. Tip van de medewerker van kvk: http://www.fraudemeldpunt.nl of hen bellen om 055-5059780. Ik hoop iniedergeval wel dat ik mijn kaartjes krijg, ookal heb ik ze veel en veel te duur.
Voor de mensen die al zijn opgelicht door dit bedrijf meld dit bij fraudemeldpunt.nl!
Hoe kwam je dan bij pepe terecht? Net even geprobeerd op www.ironmaiden.com en als je tickets wilt kopen voor de Gelredome kom je netjes op de site van Ticketmaster uit (de officiele verkoper van tickets voor dit concert).

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: opgelicht door Pepe Tickets !

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

gelukkig binnenkort afgelopen met die oplichters:
De Consumentenautoriteit heeft opnieuw aan vier bedrijven die online toegangskaarten voor concerten en (sport)evenementen doorverkopen lasten onder dwangsom opgelegd, omdat zij de regels omtrent de informatievoorziening aan consumenten onvoldoende naleven.

Het betreft de websites Ticketunlimited.nl, Pepetickets.nl, Ticketsnederland.nl, Kaartverkoop.nl en anderstalige versies van deze websites.

De Consumentenautoriteit eist dat deze websites worden aangepast. Het gaat om punten zoals het duidelijk vermelden dat het om doorverkochte tickets gaat. Het informeren van consumenten over de mogelijke risico's die zij hierdoor kunnen lopen. Het op de juiste manier vermelden van de prijs en het vermelden van de gegevens over het bedrijf dat achter de website zit.

Boetes
Als de bedrijven de veranderingen niet doorvoeren, moeten ze een boete tot 5000 euro per week per overtreding betalen. Die kan oplopen tot maximaal 100.000 euro per overtreding.

Bernadette van Buchem, directeur Consumentenautoriteit: ''Het is belangrijk
dat de consument bewust kiest of hij wel of niet een doorverkocht ticket wil kopen. Dat kan hij alleen maar doen als hij juist wordt geïnformeerd. Vandaar dat wij daar zo scherp op toezien. Informatie op internet is vluchtig. Daarom zullen we deze bedrijven kritisch blijven volgen.''

richard_1980
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 nov 2010 10:18

Re: opgelicht door Pepe Tickets !

Ongelezen bericht door richard_1980 »

Ik heb laats tickets bij ze besteld voor black eyed peas zelfde probleem maar ik heb nooit mijn tickets gehad!! heb politie aangifte gedaan bij politie maar nog steeds geen gehoor!..

el16
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2011 13:48

Re: opgelicht door Pepe Tickets !

Ongelezen bericht door el16 »

Je bestelt kaarten bij -de- officiele website (denk je) dat is absoluut niet waar, supersnel doorgelinkt naar Pepe Tickets.
En daar bedrijven ze100% moedwillige oplichting.
Wij hebben 3 kaarten voor Taylor Swift gekocht, kleine meiden wilde graag vooraan; dure kaarten 75 euro. Hard voor gespaard. Kaarten komen netjes op tijd maar kaarten van 42,80 euro, maar erger: helemaal achteraan.
Ach jeetje een foutje..geen paniek, we bellen ze even en dat komt vast helemaal goed.
Helaas er zitten jonge meiden met vriendelijke stem die goed geinstrueerd zijn. Ze zullen dag in dag uit boze mensen aan de telefoon hebben. Ze weten heel goed dat het louche bende is 'u gaat het niet leuk vinden wat ik ga zeggen'. Dieptriest dat in NL een bedrijf hier mee weg blijft komen.
Je krijgt geen geld terug, kunt er niet vanaf komen, ik heb 75 euro extra betaald voor verdriet en jonge meisjestranen.
Inderdaad ik had vantevoren moeten googlen. stom? Ja. Het enthousiasme van de meisjes (jaaa daar kaartjes) ging voor gezond verstand. En ze hebben zo'n makkelijke website en alle plaatsen nog voorradig (nog steeds natuurlijk)
In dit geval was het een wijze les voor mij en de (diepverdrietige) meisjes.
1. Koop NOOIT bij Pepe Tickets. 2. Ja er zijn oplichters in de wereld en kies er zelf voor dat nooit zo te doen.

KOOP NOOIT en te NIMMER kaarten via hen. Tenzij je het leuk vindt om een lesje in onrecht en onmacht te krijgen.
Dan wel.
Laatst gewijzigd door el16 op 19 jan 2011 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: opgelicht door Pepe Tickets !

Ongelezen bericht door wiseger »

Waarom blijven mensen maar tickets bestellen bij dit soort bedrijven? Ik begrijp wel dat als het evenement is uitverkocht, je de voorstelling mist maar toch, door bij dit soort bedrijven te blijven bestellen, hou je deze handel in leven waardoor er in de toekomst alleen maar nieuwe slachtoffers bij komen. Als je het niet doet, kopen dit soort bedrijven ook geen grote paketten meer in.

Dus vandaar mijn oproep: koop alleen tickets bij de organisatie van een evenement en de officiele verkoopkanalen. Koop nergens anders!

el16
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2011 13:48

Re: opgelicht door Pepe Tickets !

Ongelezen bericht door el16 »

PS 'waarom blijven mensen maar tickets kopen bij dat soort bedrijven'
Ik ben altijd zeer voorzichtig met internet aankopen (IK zou echt nooit opgelicht worden, daar was ik te doortastend voor). Ik ben geen concertganger. Als je via ahoy daar terechtkomt en het ziet er zo waanzinnig proffesioneel uit; kun je me geen naiviteit verwijten. 'officiele website' staat er NB op!?
Vanaf nu zal ik inderdaad alleen via de VVV kaarten bestellen, netjes aan het loket. Maar dat is achteraf.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: opgelicht door Pepe Tickets !

Ongelezen bericht door wiseger »

el16 schreef:PS 'waarom blijven mensen maar tickets kopen bij dat soort bedrijven'
Ik ben altijd zeer voorzichtig met internet aankopen (IK zou echt nooit opgelicht worden, daar was ik te doortastend voor). Ik ben geen concertganger. Als je via ahoy daar terechtkomt en het ziet er zo waanzinnig proffesioneel uit; kun je me geen naiviteit verwijten. 'officiele website' staat er NB op!?
Vanaf nu zal ik inderdaad alleen via de VVV kaarten bestellen, netjes aan het loket. Maar dat is achteraf.
Via www.ahoy.nl kom je tercht bij Greenhouse Talent:

Taylor Swift
Ahoy - Rotterdam
Datum: 07 maart 2011

Ticket info: 30-33-38-43 € (exclusief service kosten)
verkoop via: www.eventim.nl en 0900-1330

Alle shows van Taylor Swift

Je vind geen zoekresultaten bij Ahoy.nl als je zoekt op pepe.

nimr
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jan 2011 21:20

Re: opgelicht door Pepe Tickets !

Ongelezen bericht door nimr »

Ook ik wil melding maken van een typisch gevalletje vreemd inzake Pepe tickets.
Op 30 dec 2010 koop ik via Ideal 3 tickets voor het Studio 100 zomerfestival.
Totaal: 177,50 voor drie 1e rang kaarten. Tja ik heb een jonge dochter, dus dan wil je redelijk vooraan zitten.

Nu blijkt dat dit festival toen niet eens in de verkoop was! Van schaarste was dus op dat moment absoluut geen sprake. De kaarten zijn onlangs pas in de verkoop gegaan voor....EUR 26,00 voor een 1e rangs kaart.

Ik heb Pepe tickets geinformeerd dat ik mijn geld terug wil omdat ik geen kaarten heb ontvangen en wel al heb betaald. Of ik wil een compensatie voor het gigantische bedrag dat ik te veel heb betaald. Maar een reactie blijft uit ook al heb ik om een bevestigingsmail gevraagd.

Ook heb ik een melding gemaakt van oplichting bij mij rechtbijstandsverzekering.
Dat dit mogelijk is in Nederland: kaarten verkopen van iets dat NOG NIET IN DE VERKOOP IS! Er valt dan niet echt een prijsvergelijking te maken.

Wordt vervolgd want ik ga kijken welke stappen ik nog meer kan ondernemen.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: opgelicht door Pepe Tickets !

Ongelezen bericht door wiseger »

Kaartjes voor het zomerfestival 2011 zijn gewoon te koop via www.studio100.nl en kosten voor de eerste rang 26 euro per stuk en zijn nog ruim voorradig.

Koop nimmer kaartjes via secondary ticketburo's maar alleen bij de organisator van het evenement.

De wetgever is momenteel bezig met een wetsvoorstel om dit soort praktijken tegen te gaan.

ed2810
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 jan 2011 21:11

Re: opgelicht door Pepe Tickets !

Ongelezen bericht door ed2810 »

Aan de ene kant is het natuurlijk prima dat men bezig is de Nederlandse wetgevingzo aan te passen dat de tickethandel aan banden gelegd wordt. Aan de andere kant denk ik dat je met een beetje logisch nadenken ook weet dat je teveel voor een ticket betaalt, of zie ik dat te simpel. Feit blijft dat gekochte tickets geleverd dienen te worden, maar dat je zelf wel in gaten hebt dat je teveel betaalt. Lijkt mij dan ook geen fraude. Koop gewoon bij de officiele kanalen. Vaak als je naar de website van de artiest gaat waar je heen wilt staat daar wel een link naar het juiste verkooppunt.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: opgelicht door Pepe Tickets !

Ongelezen bericht door VioletPrue »

^^ Helemaal waar Ed.
Als mensen niet op de eerste de beste link op Google zouden drukken en kaartjes kopen, maar even zouden kijken, kan ze dat tijd, geld en een hoop ergernis schelen.

nimr
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jan 2011 21:20

Re: opgelicht door Pepe Tickets !

Ongelezen bericht door nimr »

In zeker opzicht ben ik het met de reacties eens. Als consument moet je absoluut prijzen vergelijken. Echter, op 30/12/2010 viel er niets te vergelijken. Ik heb wel degelijk met google gezocht naar kaarten voor het Studio 100 Zomer Festival. Pepetickets was de enige aanbieder en ik wist niet beter dat Pepe dus het officiele verkooppunt was ....
Op de website van Ahoy stond een advertentie van het Studio 100 Zomerfestival en dat gaf mij ook het gevoel dat het dan wel goed zou zijn.
Mij overkomt dit in ieder geval nooit meer! Maar wellicht zouden de concertzalen bij de advertentie op hun website kunnen aangeven dat kaarten nog niet officieel in de verkoop zijn.

Gesloten