Plusmarkt de Plantage te Utrecht is slecht toegankelijk
Geplaatst: 27 nov 2010 19:20
Sinds een paar maanden is de ingang van de Plusmarkt op de Plantage te Utrecht veranderd in een kluisdeur!
De toegang word versperd door paaltjes en aan de zijkanten zitten hekjes die door het personeel van achter de kassa's bediend moeten worden.
Door dat in de directe omgeving van de Plantage te Utrecht veel oudere wonen, die vaak al met behulp van Rollators, scootmobielen en rolstoelen zich moeten verplaatsen, is deze versperring geen oplossing.
Het vele geschreeuw tijdens de vrijdag drukte of de hekjes open mogen wekt veel frustratie op en ook veel stress bij het dienst doende personeel, maar ook bij de klanten.
Ook is het zo, dat als je een boodschappen wagen even mee naar buiten wil nemen om bijvoorbeeld je boodschappen dan makkelijker in je auto kan doen, je een borg van 50 euro moet betalen, of je identiteitsbewijs moet achter laten bij de servicebalie.
Ik heb hierover naar het hoofdkantoor van de Plusmarkt een email geschreven, en deze is doorgemaild richting het desbetreffende filiaal.
Van de manager aldaar kreeg ik het volgende antwoord terug gemaild.
"Geachte klant,
Wij begrijpen dat u problemen heeft met de door ons aangepaste ingang. Ook wij vinden het niet prettig dat er voor deze impopulaire maatregel is gekozen. De reden waarom het gedaan is heeft alles te maken met de vele winkelwagens die er verdwenen zijn ondanks dat wij over een winkelwagen blokkeersysteem beschikken. De hoeveelheid verdwenen winkelwagens die de afgelopen 3 jaar verdwenen zijn is inmiddels de 200 gepasseerd. Daarnaast kunnen wij van de gemeente Utrecht ook nog eens een boete van € 60.00 ontvangen voor iedere terug bezorgde winkelwagen door de gemeente.
Deze verandering was dus noodzakelijk om u altijd te voorzien van een winkelwagen. Wij hebben deze verandering van te voren getoetst met diverse klanten die gebruik maken van een rollator, rolstoel, scootmobiel of een kinderwagen. Zij zagen hier geen problemen in en hebben tot nu toe geen negatieve ervaringen met het systeem.
U kunt overigens altijd vragen of de boodschappen door een medewerker van ons naar de auto gebracht kunnen worden.
Met vriendelijke groeten,
Plus Plantage"
Dat van het toetsen in bij de klanten, is de grootste B.S. die er is.
Doordat ik veel mensen spreek in de omgeving hoor ik juist het tegenovergestelde.
Plus het feit dat volgens mij het achterlaten van de identiteitsbewijs als borg zelfs strafbaar is.
Omdat deze plus dus geen betere oplossing heeft kunnen bedenken voor het kwijtraken van de boodschappenwagens, moeten de klanten dus meer moeite doen om hun boodschappen mee naar huis te krijgen.
Ik vind dit absoluut een zeer kwalijke zaak.
Met de meeste hoogachting,
Huisvrouw 1
De toegang word versperd door paaltjes en aan de zijkanten zitten hekjes die door het personeel van achter de kassa's bediend moeten worden.
Door dat in de directe omgeving van de Plantage te Utrecht veel oudere wonen, die vaak al met behulp van Rollators, scootmobielen en rolstoelen zich moeten verplaatsen, is deze versperring geen oplossing.
Het vele geschreeuw tijdens de vrijdag drukte of de hekjes open mogen wekt veel frustratie op en ook veel stress bij het dienst doende personeel, maar ook bij de klanten.
Ook is het zo, dat als je een boodschappen wagen even mee naar buiten wil nemen om bijvoorbeeld je boodschappen dan makkelijker in je auto kan doen, je een borg van 50 euro moet betalen, of je identiteitsbewijs moet achter laten bij de servicebalie.
Ik heb hierover naar het hoofdkantoor van de Plusmarkt een email geschreven, en deze is doorgemaild richting het desbetreffende filiaal.
Van de manager aldaar kreeg ik het volgende antwoord terug gemaild.
"Geachte klant,
Wij begrijpen dat u problemen heeft met de door ons aangepaste ingang. Ook wij vinden het niet prettig dat er voor deze impopulaire maatregel is gekozen. De reden waarom het gedaan is heeft alles te maken met de vele winkelwagens die er verdwenen zijn ondanks dat wij over een winkelwagen blokkeersysteem beschikken. De hoeveelheid verdwenen winkelwagens die de afgelopen 3 jaar verdwenen zijn is inmiddels de 200 gepasseerd. Daarnaast kunnen wij van de gemeente Utrecht ook nog eens een boete van € 60.00 ontvangen voor iedere terug bezorgde winkelwagen door de gemeente.
Deze verandering was dus noodzakelijk om u altijd te voorzien van een winkelwagen. Wij hebben deze verandering van te voren getoetst met diverse klanten die gebruik maken van een rollator, rolstoel, scootmobiel of een kinderwagen. Zij zagen hier geen problemen in en hebben tot nu toe geen negatieve ervaringen met het systeem.
U kunt overigens altijd vragen of de boodschappen door een medewerker van ons naar de auto gebracht kunnen worden.
Met vriendelijke groeten,
Plus Plantage"
Dat van het toetsen in bij de klanten, is de grootste B.S. die er is.
Doordat ik veel mensen spreek in de omgeving hoor ik juist het tegenovergestelde.
Plus het feit dat volgens mij het achterlaten van de identiteitsbewijs als borg zelfs strafbaar is.
Omdat deze plus dus geen betere oplossing heeft kunnen bedenken voor het kwijtraken van de boodschappenwagens, moeten de klanten dus meer moeite doen om hun boodschappen mee naar huis te krijgen.
Ik vind dit absoluut een zeer kwalijke zaak.
Met de meeste hoogachting,
Huisvrouw 1