Op het glasvezelnetwerk zijn er in Almere twee 'gebieden':
1. WGDO: in dit gebied is Reggefiber de actieve operator
2. WBA: in dit gebied is KPN de actieve operator
Binnen deze gebieden zijn er verschillende aanbieders van diensten over glasvezel, waaronder IPTV.
IPTV wordt in Almere geleverd vanuit twee bronnen:
1. Glashart Media
2. KPN
Het grootste verschil tussen beiden is de kwaliteit. Kort door de bocht is kwaliteit van een stream o.a. te meten aan de bitrate van een stream. De bitrates van de streams van KPN liggen beduidend lager dan die van Glashart Media. Dit komt omdat KPN de streams ook levert over (A)DSL, welke minder bandbreedte aankan dan glasvezel. Daarnaast gebruikt KPN encryptie. Dat betekent een extra encodeer en decodeerslag welke niet bijdraagt een de kwaliteit.
Lijbrandt belooft streams te leveren van Gashart Media, maar inmiddels is duidelijk geworden dat er streams van KPN geleverd worden in de WBA gebieden. Dat betekent ADSL kwaliteit tegen een Glasvezel-kwaliteit als belofte. Ondanks diverse pogingen een reactie van Lijbrandt te krijgen hierop, hult zij zich in stilzwijgen.
Voor een ieder die Lijbrandt als provider overweegt: houdt hier rekening mee! Het is uitermate vervelend achteraf teleurgesteld te raken...
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lijbrandt levert IPTV van KPN!
-
Re: Lijbrandt levert IPTV van KPN!
Lijbrandt heeft ons mondeling Glashart Media streams toegezegd, in brochures en zelfs in de welkomstbrief die ik kreeg toen ik (na lange tijd) eindelijk aangesloten was wordt nog steeds gesproken over "DVD kwaliteit" en "superieure kwaliteit".
Het beeld van de HD zenders is niets beter dan het "gewone" UPC digital beeld en haalt m.i. niet eens DVD kwaliteit, laat staan HD.
Dit is absoluut niet het product waarmee Lijbrandt mij (en vele anderen) gelokt heeft, maar we betalen er wel extra voor per maand en hebben bij moeten betalen voor een HD IPTV kastje, hetgeen op dit moment beiden weggegooid geld lijkt.
Laten we hopen dat Lijbrandt volgende week met een verklaring komt dat dit een tussenoplossing is omdat ze nog in de opstart fase zitten en dat we over niet al te lange tijd wél krijgen wat ons beloofd is.
Tot die tijd zou ik overstappers adviseren nog even te wachten met het bestellen van deze dienst tot die duidelijkheid er is.
Het beeld van de HD zenders is niets beter dan het "gewone" UPC digital beeld en haalt m.i. niet eens DVD kwaliteit, laat staan HD.
Dit is absoluut niet het product waarmee Lijbrandt mij (en vele anderen) gelokt heeft, maar we betalen er wel extra voor per maand en hebben bij moeten betalen voor een HD IPTV kastje, hetgeen op dit moment beiden weggegooid geld lijkt.
Laten we hopen dat Lijbrandt volgende week met een verklaring komt dat dit een tussenoplossing is omdat ze nog in de opstart fase zitten en dat we over niet al te lange tijd wél krijgen wat ons beloofd is.
Tot die tijd zou ik overstappers adviseren nog even te wachten met het bestellen van deze dienst tot die duidelijkheid er is.
-
In het zenderoverzicht van Lijbrandt staat het Glashart Media Logo. Daarmee is dus aangegeven dat er videostreams van "superieure kwaliteit" afkomstig van Glashart Media worden geleverd.
Zie ook: http://glasvezelnetwerkaalten.blogspot. ... -bier.html
Zie ook: http://glasvezelnetwerkaalten.blogspot. ... -bier.html
-
Vergeet die superieure kwaliteit maar, iemand van Lijbrandt heeft inmiddels op het tweakers forum toegegeven dat Glashart bewust voor de mindere KPN kwaliteit heeft gekozen. Zij vonden het voldoende.
Fijn, een half jaar onder volledige radiostilte wachten op aansluiting, en amper twee weken daarna er achter komen dat je wederom belazerd bent.
Goede start, Lijbrandt
Fijn, een half jaar onder volledige radiostilte wachten op aansluiting, en amper twee weken daarna er achter komen dat je wederom belazerd bent.
Goede start, Lijbrandt