LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik heb besloten om te gaan schikken met dexia.

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Cees

Ik heb besloten om te gaan schikken met dexia.

Ongelezen bericht door Cees »

Ik zie het niet meer zitten en heb besloten om te gaan schikken. Als ik eventjes de broekriem aanhaal voor 12 maanden ben ik er vanaf.
Deze zaak is hopeloos en het zal nog jaren duren voordat er iets uitkomt. Tegen die tijd zal ik wel hulp nodig hebben.
Ik ga nu vooruit kijken en niet meer achteruit.
Misschien dat de anderen dat ook maar moeten doen.

Cees

Pieter

Re: Ik heb besloten om te gaan schikken met dexia.

Ongelezen bericht door Pieter »

Beste Cees,

Dat doen we ook. Daarom hebben wij al gestopt met betalen in het vertrouwen dat SLV en EL wint. Voor die hele kleine onzekere factor, sparen we (onze broekriem die we aanhalen) voor het geval dat Dexia wint (Geloof ik geen barst van).
Nog even en Den Haag gaat ook zijn zegje doen na 18 Juni 2003.
Dus kop op de zon gaat weer schijnen. Schadeloos stelling plus het spaarbedrag. Dat noem ik nou beleggen met een vangnet.

Mvg Pieter

Luc

Ongelezen bericht door Luc »

Ik ronsel niet, ik ageer tegen opruiende berichten.

Pieter

Beste cees,

Aap komt uit de mouw.
Had anders een ander antwoord verwacht.

Mvg Pieter

el

Ongelezen bericht door el »

Cees, ga maar lekker schikken met je vriendjes van Dexia.
Tip, sluit nog een paar contraktjes bij ze af.

PLUKKER

Ongelezen bericht door PLUKKER »

Da's nog helemaal niet zo'n gek idee, el. Als het dan toch moet, is dit wel het goede moment gezien de huidige beursstand, toch?

PLUKKER - is nog niet zo wakker als el

Luc

Ik vind Cees zijn reactie naar Pieter toe nogal onbeschoft. Pieter, dat verdien je niet. Denk het ook: aap uit mouw.

Henk Wester

Ongelezen bericht door Henk Wester »

Cees,
Denk nou toch eens na. Dit is precies wat Dexia wil, nl. mensen over de streep trekken die nog wat geld in de kas van Dexia storten. Je gelooft toch niet echt, dat Dexia een lange reeks van individuele processen gaat beginnen. Jij bent straks een hoop geld kwijt alsmede je rechten. Dexia durft volgens mij niet naar de rechter te stappen, want de kans is groot, dat ze dat honderden miljoenen gaat kosten en dus proberen ze met druk uitoefenen nog wat geld binnen te halen. Het is puur psychologie. Ze hebben nog niet eens gerechtsdeurwaarder beslag laten leggen op geld en goederen van iemand. Ze moeten daarvoor nl. naar de rechter stappen. Als ze dat willen doen dan was het allang gebeurd en ze wachten met het uitblijven van die stap heus niet het proces af, dat de twee stichtingen tegen Dexia aangespannen hebben. Natuurlijk respecteer ik je besluit en als het je allemaal te veel wordt dan kan ik je besluit ook wel begrijpen, maar het is weer "kassa" bij Dexia.

Luc

Henk, bespaar je de moeite. Die 'Cees' schrijft zelf: "Misschien dat de anderen dat ook maar moeten doen."

Tja... beetje dubieus het geheel. Die zien we niet meer terug.

Henk Wester

Luc, die zien we niet meer terug, dat klopt, maar ik probeer ook de groep bij elkaar te houden vanuit de overtuiging, dat Dexia niet zal winnen.
groet,
Henk

Luc

Oh ok Henk, netjes!

Henk Wester

Vind je, Luc?

Johan 1

Ongelezen bericht door Johan 1 »

Ik heb een serieuze vraag:

Ik heb het Dexia-aanbod hier voor mij liggen. Keuze uit 3 mogelijkheden die in een later stadium kunnen worden ingevuld. Als ik hiervoor teken met de aantekening "onder protest", kan ik dan ook nog meedoen met de rechtzaak van SLV? Of verspil ik dan mijn rechten voor de rechtzaak van SLV?

Tweede serieuze vraag:
In december lopen mijn beide contracten van Korting Kado af. Ik betaal FL500,- per maand en zal dit eind december helaas 3 jaar gedaan hebben. Vanaf dat moment zal de maandelijkse last wederom FL500,- per maand zijn en dan gedurende 7 jaar. Een deprimerend vooruitzicht!
Is het verstandig om vanaf januari 2004 de maandelijkse betaling stop te zetten of "onder protest" verder te betalen?

Graag goed beargumenteerde reacties.

Math

Ongelezen bericht door Math »

Als twee van de vijf gedupeerden het aanbod aannemen zoals ik heb vernomen via de media dan is dat niet goed voor de rechtzaak in mijn ogen. Het zijn dan ook maatenaaiers die dit doen en voornamelijk mensen die het kunnen betalen.

Math

Ongelezen bericht door Math »

Als twee van de vijf gedupeerden het aanbod aannemen zoals ik heb vernomen via de media dan is dat niet goed voor de rechtzaak in mijn ogen. Het zijn dan ook maatenaaiers die dit doen en voornamelijk mensen die het kunnen betalen.

Pieter

Beste Math,

Daar ben ik niet helemaal mee eens. het kan zijn dat deze mensen niet op de hoogte zijn van wat er allemaal speelt Dus deze mensen zijn dubbel "genaaid"
De andere groep kiest waarschijnlijk voor het "aanbod" omdat ze bang gemaakt zijn door de incasso procedures etc.

Mvg Pieter

PLUKKER

Ongelezen bericht door PLUKKER »

En Pieter, onder welke categorie val ik? Ik heb voor het Dexia-aanbod gekozen omdat ik het een vriendelijke handreiking vond van Dexia. Ik ben tenslotte zelf die overeenkomsten aangegaan...

PLUKKER - wil ook in een hokje worden geplaatst

Pieter

Beste Johan 1,

De voorwaarde voor het aanbod (hardheidsclausule) geven aan dat als je eigenhandig wijzigingen aanbrengt het aanbod niet geldig is.
Dexia dwingt je hiermee om volledig zoals zij dat willen accord te gaan met het waardeloze aanbod en dus dat je afstand doet van al je rechten.

Mvg Pieter

Albert

Ongelezen bericht door Albert »

Beste Plukker,

Dan heb je dus in jouw ogen en situatie een goede beslissing genomen. Een ander verkeert in een andere situatie en kiest voor iets ander.

Plukker- gaat nu slapen;)

Albert.

Pieter

Beste PLUKKER,

Het hokje wat Math aangeeft?
Of de categorie die jezelf aangeeft?

Jij kan zelf dat antwoord het beste geven.

Groet Pieter

Gesloten