NUON MAANDBEDRAG
Geplaatst: 17 jul 2003 16:25
Hallo!
Ik zie dat ik gelukkig niet de enige ben die problemen heeft met het Nuon! Wat een stelletje prutsers werken daar zeg!
De problemen begonnen begin dit jaar toen m'n huisgenote verhuisde en ze alles op mijn naam had gezet.
Ik kreeg in januari mijn eerste rekening van "slechts" € 195,-! Ik heb een 1persoonshuishouden, werk 40 uur per week dus ik vond dat bedrag belachelijk hoog! Ik heb het Nuon gebeld en doorgegeven dat ik het belachelijk vond dat ze een schatting hadden gemaakt van € 195,-! Ik heb verzocht om het maandbedrag naar € 80,- te verlagen. Mij werd verteld dat ze dat zouden aanpassen.
De komende maand zie ik dus dat het maandbedrag nog steeds niet is aangepast dus heb ik ze weer gebeld. Degene die ik aan de telefoon had vertelde mij doodleuk dat ik dat nooit had aangevraagd. Ik vroeg hem of hij dat niet belachelijk vond dat ik per maand € 195,- moest betalen. Hij scheen dat heel normaal te vinden! Hij zei ook dat ik nog niet zoveel had betaald. Raar he als je energierekening bijna even hoog is als je huur en je al verzocht hebt om het maandbedrag te verlagen! Hij vertelde mij ook nog dat hij er verder niks meer aan kon doen want het was al uit handen gegeven. Maar hij kon me nog wel doorverbinden met de "specialist" om het maandbedrag te verlagen. De zogenoemde specialist nam de telefoon aan met alleen maar een HALLO en na m'n verzoek gedaan te hebben zou ze dat wel voor mij regelen en zou ik een bevestiging thuis gestuurd krijgen. Intussen had ik dus ook al een brief + acceptgiro van het Interum Justitia ontvangen. De dag nadat ik het Nuon sprak heb ik hun dan ook gebeld. Mij werd toen verteld dat het Nuon de dag ervoor (dus de dag dat ik hun had gesproken) de zaak had teruggetrokken. Hiermee was de zaak afgehandeld en het dossier gesloten werd mij verteld. Van het Nuon heb ik nog wel de bevestiging van de maandverlaging (maandbedrag was nog steeds te hoog ingeschat!) ontvangen.
Gisteren toen ik thuiskwam kreeg ik de schrik van m'n leven! Een brief van een deurwaarderskantoor i.o.v. Nuon dat ik binnen 5 dagen een bedrag van €1400,- moest betalen! Ik ontplofte zowat! Snapte er helemaal niks van! Bij het interum justitia was de zaak teruggetrokken en nu kreeg ik een brief van een ander schuldeiser! Ik heb de deurwaarderskantoor vanmorgen gebeld en het enige wat ze zeiden is dat het bedrag sowieso betaald moest worden en dat er wel een betalingsregeling getroffen kon worden maar er dan toch per maand
€ 235,- afgelost moest worden! Wat een stelletje prutsers zeg bij dat Nuon. Omdat zij er een zooitje van maken op hun administratie ben ik degene die er de dupe van is! Ik kan me die € 235,- niet permitteren boven alle andere vaste lasten. Graag tips hoe ik deze zaak het beste kan aanpakken. Vinden jullie dat ik die € 1400,- moet betalen vanwege het onprofessionele gedrag van het Nuon?
Ik zie dat ik gelukkig niet de enige ben die problemen heeft met het Nuon! Wat een stelletje prutsers werken daar zeg!
De problemen begonnen begin dit jaar toen m'n huisgenote verhuisde en ze alles op mijn naam had gezet.
Ik kreeg in januari mijn eerste rekening van "slechts" € 195,-! Ik heb een 1persoonshuishouden, werk 40 uur per week dus ik vond dat bedrag belachelijk hoog! Ik heb het Nuon gebeld en doorgegeven dat ik het belachelijk vond dat ze een schatting hadden gemaakt van € 195,-! Ik heb verzocht om het maandbedrag naar € 80,- te verlagen. Mij werd verteld dat ze dat zouden aanpassen.
De komende maand zie ik dus dat het maandbedrag nog steeds niet is aangepast dus heb ik ze weer gebeld. Degene die ik aan de telefoon had vertelde mij doodleuk dat ik dat nooit had aangevraagd. Ik vroeg hem of hij dat niet belachelijk vond dat ik per maand € 195,- moest betalen. Hij scheen dat heel normaal te vinden! Hij zei ook dat ik nog niet zoveel had betaald. Raar he als je energierekening bijna even hoog is als je huur en je al verzocht hebt om het maandbedrag te verlagen! Hij vertelde mij ook nog dat hij er verder niks meer aan kon doen want het was al uit handen gegeven. Maar hij kon me nog wel doorverbinden met de "specialist" om het maandbedrag te verlagen. De zogenoemde specialist nam de telefoon aan met alleen maar een HALLO en na m'n verzoek gedaan te hebben zou ze dat wel voor mij regelen en zou ik een bevestiging thuis gestuurd krijgen. Intussen had ik dus ook al een brief + acceptgiro van het Interum Justitia ontvangen. De dag nadat ik het Nuon sprak heb ik hun dan ook gebeld. Mij werd toen verteld dat het Nuon de dag ervoor (dus de dag dat ik hun had gesproken) de zaak had teruggetrokken. Hiermee was de zaak afgehandeld en het dossier gesloten werd mij verteld. Van het Nuon heb ik nog wel de bevestiging van de maandverlaging (maandbedrag was nog steeds te hoog ingeschat!) ontvangen.
Gisteren toen ik thuiskwam kreeg ik de schrik van m'n leven! Een brief van een deurwaarderskantoor i.o.v. Nuon dat ik binnen 5 dagen een bedrag van €1400,- moest betalen! Ik ontplofte zowat! Snapte er helemaal niks van! Bij het interum justitia was de zaak teruggetrokken en nu kreeg ik een brief van een ander schuldeiser! Ik heb de deurwaarderskantoor vanmorgen gebeld en het enige wat ze zeiden is dat het bedrag sowieso betaald moest worden en dat er wel een betalingsregeling getroffen kon worden maar er dan toch per maand
€ 235,- afgelost moest worden! Wat een stelletje prutsers zeg bij dat Nuon. Omdat zij er een zooitje van maken op hun administratie ben ik degene die er de dupe van is! Ik kan me die € 235,- niet permitteren boven alle andere vaste lasten. Graag tips hoe ik deze zaak het beste kan aanpakken. Vinden jullie dat ik die € 1400,- moet betalen vanwege het onprofessionele gedrag van het Nuon?