LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] TNT pakket service
TNT pakket service
Ik wil aan het forum vragen of onderstaande ervaringen worden herkend.
De pakket service van TNT wordt nu door zzp-ers gedaan, op de witte bus staat "in opdracht van TNT". Dit betekent geen binding met TNT en allen eigen zelfstandigen. In juni werd bij mij bruut op mijn glazen voordeur gebonkt, waarop ik de bezorger aansprak hierop en ik kreeg een grote mond zo van, anders moet ik nog een keer langskomen en dat doe ik niet en ik toch al nooit thuis ben. Ik heb over dit gedrag bij TNT een klacht ingediend en nu ontvang ik sinds juni 2010 geen enkel pakketje meer thuis. Bij een aantal pakketjes krijg je een track en trace nummer en wat bleek zonder de pakketjes bij mij aan te bieden en ook zonder enige kennisgeving (normaal 2x kennisgeving en dan naar postkantoor) worden ze naar het bedrijf geretourneerd met verschillende redenen, woont niet meer op dit adres, pakketje is niet geaccepteerd. De bewuste bezorger (het gaat nl altijd om dezelfde) heb ik aangesproken toen hij in mijn wijk reed, hij zij doodgewoon dat wij nooit thuis zijn en dat ik een klacht had ingediend en daarom niets meer aanlever !! M.a.w. ik word nu uitgesloten van alle pakketpost en heb dit zowel aan TNT als aan de pakketservice van TNT gemeld en aan de bedrijven waarvan ik nog steeds pakketjes moet ontvangen. Door een dergelijk machtmisbruik van deze zzp-ers word ik nu buitengesloten van alle pakketjes die ik bestel.
De pakket service van TNT wordt nu door zzp-ers gedaan, op de witte bus staat "in opdracht van TNT". Dit betekent geen binding met TNT en allen eigen zelfstandigen. In juni werd bij mij bruut op mijn glazen voordeur gebonkt, waarop ik de bezorger aansprak hierop en ik kreeg een grote mond zo van, anders moet ik nog een keer langskomen en dat doe ik niet en ik toch al nooit thuis ben. Ik heb over dit gedrag bij TNT een klacht ingediend en nu ontvang ik sinds juni 2010 geen enkel pakketje meer thuis. Bij een aantal pakketjes krijg je een track en trace nummer en wat bleek zonder de pakketjes bij mij aan te bieden en ook zonder enige kennisgeving (normaal 2x kennisgeving en dan naar postkantoor) worden ze naar het bedrijf geretourneerd met verschillende redenen, woont niet meer op dit adres, pakketje is niet geaccepteerd. De bewuste bezorger (het gaat nl altijd om dezelfde) heb ik aangesproken toen hij in mijn wijk reed, hij zij doodgewoon dat wij nooit thuis zijn en dat ik een klacht had ingediend en daarom niets meer aanlever !! M.a.w. ik word nu uitgesloten van alle pakketpost en heb dit zowel aan TNT als aan de pakketservice van TNT gemeld en aan de bedrijven waarvan ik nog steeds pakketjes moet ontvangen. Door een dergelijk machtmisbruik van deze zzp-ers word ik nu buitengesloten van alle pakketjes die ik bestel.
Re: TNT pakket service
Dat is wel heel exteem. Heb je TNT achteraf nog een 2de keer gesproken hierover? Zijn zij niet verantwoordelijk voor de levering? Klinkt meer naar een kortgeding dat aangespannen zou moeten worden.
-
** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb een pakket verzonden die geweigerd is en daarna verdwenen, waarde 300 euro en wat zegt TNT de standaard pakketpost á 6,75 is niet verzekerd dan had u het pakket moeten versturen voor € 8,05 dan was hij wel verzekerd geweest.
Ze jatten je spullen en trekken een lange neus bij TNT, als je vervolgens verteld dat je nooit meer TNT zal gebruiken als pakket bezorgdienst worden ze pissig en vertellen dat je bij een ander duurder uit bent, als je ze wijst op de feiten en zegt als ik daarmee verzekerd ben heb ik geen probleem met duurder uit zijn krijg je een grote mond.
Nee nooit meer TNT Pakket Post, jatten en schade veroorzaken maar de schade vergoeden ho maar, wat een asociaal bedrijf dat zo met zijn klanten omgaat. Geen wonder dat men winst weet te maken, klachten afhandeling bestaat niet!
Ze jatten je spullen en trekken een lange neus bij TNT, als je vervolgens verteld dat je nooit meer TNT zal gebruiken als pakket bezorgdienst worden ze pissig en vertellen dat je bij een ander duurder uit bent, als je ze wijst op de feiten en zegt als ik daarmee verzekerd ben heb ik geen probleem met duurder uit zijn krijg je een grote mond.
Nee nooit meer TNT Pakket Post, jatten en schade veroorzaken maar de schade vergoeden ho maar, wat een asociaal bedrijf dat zo met zijn klanten omgaat. Geen wonder dat men winst weet te maken, klachten afhandeling bestaat niet!
-
TNT post is het meest klant-onvriendelijk bedrijf dat ik ooit tegen ben gekomen.
Zo ben ik al 1,5 maand aan het wachten op een pakketje vanuit het buitenland.
Pakketje ligt bij TNT, maar zij willen dit niet vrijgeven omdat men de waarde niet kan inschatten van het pakket (ivm invoerrechten). Ze hebben mij een mooie brief gestuurd met het verzoek om de waarde van het pakket in te vullen incl. factuur.
Geen probleem: netjes brief ingevult en factuur erbij gedaan en terug gestuurt.
Maar sinds vandaag geen reactie. niks.
Na een telefoontje met TNT heb ik nu een NL trackingsnummer en bij controlle op tracktrace.nl is de status nog altijd: wachten op info verzoek.
Dit info verzoek is echter al 3 weken geleden terug gestuurd.
Dus misschien is de 'info verzoek brief' niet aangekomen bij TNT?
Dus maar een email naar TNT gestuurd met de vraag of de 'info verzoek brief' is aangekomen.
MAAR STEEDS (NU 4X) EEN LULLIG 'KNIP EN PLAK' ANTWOORDMET BLA,BLA,BLA, MAAR GEEN ANTWOORD OP MIJN VRAAG
Lijkt me toch niet zo moeilijk om gewoon antwoord te geven of ze de 'info verzoek brief' in goede orde hebben ontvangen of niet.
TNT, SURE WE CAN NOT!!!!!
Pakketje ligt bij TNT, maar zij willen dit niet vrijgeven omdat men de waarde niet kan inschatten van het pakket (ivm invoerrechten). Ze hebben mij een mooie brief gestuurd met het verzoek om de waarde van het pakket in te vullen incl. factuur.
Na een telefoontje met TNT heb ik nu een NL trackingsnummer en bij controlle op tracktrace.nl is de status nog altijd: wachten op info verzoek.
Dus maar een email naar TNT gestuurd met de vraag of de 'info verzoek brief' is aangekomen.
MAAR STEEDS (NU 4X) EEN LULLIG 'KNIP EN PLAK' ANTWOORDMET BLA,BLA,BLA, MAAR GEEN ANTWOORD OP MIJN VRAAG
Lijkt me toch niet zo moeilijk om gewoon antwoord te geven of ze de 'info verzoek brief' in goede orde hebben ontvangen of niet.
Hoop dat de inhoudt van het pakket niet interesant genoeg is
voor de medewerkers van TNT.
Pakket ooit uit Duitsland verstuurt naar ons, moet nog aankomen (3 jaar geleden).
Verstuurder is er achter aan gegaan, pakket is in Nederland aangekomen, TNT weet nergens van.
Pakket was helaas niet verzekerd verzonden.
voor de medewerkers van TNT.
Pakket ooit uit Duitsland verstuurt naar ons, moet nog aankomen (3 jaar geleden).
Verstuurder is er achter aan gegaan, pakket is in Nederland aangekomen, TNT weet nergens van.
Pakket was helaas niet verzekerd verzonden.
Beste helpdeskleed,helpdeskleed schreef:TNT post is het meest klant-onvriendelijk bedrijf dat ik ooit tegen ben gekomen.
Erg vervelend om bovenstaand allemaal te lezen. Naar alle waarschijnlijkheid is je Bericht van Aankomst (info verzoekbrief ) niet aangekomen bij inklaring. Ik zou de kwestie graag alsnog direct voor je op willen lossen. Hiervoor heb ik echter wel je NAW-gegevens en de barcode van het pakket nodig. Dus mocht je nog steeds niet in bezit zijn van het pakket, dan ontvang ik deze gegevens graag in een privé bericht.
Excuses voor het veroorzaakte ongemak.
*Uiteraard kunnen andere posters, met TNT Post klachten ook een PB sturen, vermeldt altijd NAW-gegevens, omschrijving klacht en datum, en wanneer van toepassing de 3S-barcode*
Met vriendelijke groet,
Nynke
TNTPost Webcare
Twitter: @TNTPostWebcare
Beste Nynke,TNT Post schreef:Beste helpdeskleed,
Erg vervelend om bovenstaand allemaal te lezen. Naar alle waarschijnlijkheid is je Bericht van Aankomst (info verzoekbrief ) niet aangekomen bij inklaring. Ik zou de kwestie graag alsnog direct voor je op willen lossen. Hiervoor heb ik echter wel je NAW-gegevens en de barcode van het pakket nodig. Dus mocht je nog steeds niet in bezit zijn van het pakket, dan ontvang ik deze gegevens graag in een privé bericht.
Met vriendelijke groet,
Nynke
TNTPost Webcare
Klanten spreek je met U aan.
-
Hallo Nynke,
Hier is mijn klacht nummer (wat jullie trouwens niet klacht maar gewoon 'call id' noemen):
Call ID 255151
En dit is de laatste reactie wat ik van jullie heb gekregen (11 april):
-------------
Geachte heer xxxxxxx,
Hartelijk dank voor uw reactie.U wilt een bevestiging van een bericht van aankomst. Deze bevestigiging zenden wij niet toe. Zoals ik al eerder heb aangegeven krijgt u altijd een herinnering als het formulier niet is aangekomen. De hele afhandeling kan tot 30 dagen duren. Zolang het pakket niet is ingeklaard zal op internet de status van informatieverzoek blijven staan.
Mocht u niet tevreden zijn met deze manier van werken, dan wil ik u adviseen om contact met de afzender op te nemen. de afzender is de opdrachtgever, en deze kiest voor de manier van verzenden.
Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u naar aanleiding van onze reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier.
Met vriendelijke groet,
xxx xxxxxxxxx
Klantenservice TNT Post Pakketservice
--------
Dus met andere woorden:
Je zult je maar moeten schikken in je lot en wanneer je niet tevreden bent moet je de volgende keer maar zorgen dat het pakketje niet meer via TNT post wordt bezorgd.
ONGELOOFLIJK WAT EEN ARROGANTIE!!!
Oja, de 30 dagen zijn inmiddels verstreken en nog steeds geen pakketje ontvangen of een reactie van jullie dat het misschien nog wat langer kan duren.
Verder heb ik ook geen herinnering ontvangen dat het 'info formulier' niet is aangekomen.
DUS HOE ZIT HET NOU?
P.S. pb'tje gestuurd naar Nynke (ben eens benieuwd of ik een reactie krijg)
Hier is mijn klacht nummer (wat jullie trouwens niet klacht maar gewoon 'call id' noemen):
Call ID 255151
En dit is de laatste reactie wat ik van jullie heb gekregen (11 april):
-------------
Geachte heer xxxxxxx,
Hartelijk dank voor uw reactie.U wilt een bevestiging van een bericht van aankomst. Deze bevestigiging zenden wij niet toe. Zoals ik al eerder heb aangegeven krijgt u altijd een herinnering als het formulier niet is aangekomen. De hele afhandeling kan tot 30 dagen duren. Zolang het pakket niet is ingeklaard zal op internet de status van informatieverzoek blijven staan.
Mocht u niet tevreden zijn met deze manier van werken, dan wil ik u adviseen om contact met de afzender op te nemen. de afzender is de opdrachtgever, en deze kiest voor de manier van verzenden.
Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u naar aanleiding van onze reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier.
Met vriendelijke groet,
xxx xxxxxxxxx
Klantenservice TNT Post Pakketservice
--------
Dus met andere woorden:
Je zult je maar moeten schikken in je lot en wanneer je niet tevreden bent moet je de volgende keer maar zorgen dat het pakketje niet meer via TNT post wordt bezorgd.
ONGELOOFLIJK WAT EEN ARROGANTIE!!!
Oja, de 30 dagen zijn inmiddels verstreken en nog steeds geen pakketje ontvangen of een reactie van jullie dat het misschien nog wat langer kan duren.
Verder heb ik ook geen herinnering ontvangen dat het 'info formulier' niet is aangekomen.
DUS HOE ZIT HET NOU?
P.S. pb'tje gestuurd naar Nynke (ben eens benieuwd of ik een reactie krijg)
Ik ben zojuist voor de zoveelste keer als een kleuter afgeserveerd door de TNT klantenservice..Ik ben er zo kwaad over dat ik nu zelfs de moeite neem om me te registreren op deze site.
In December heb ik een pakket opgestuurd naar Ghana. Dat pakket is nooit aangekomen. Op zich gebeuren die dingen wel eens in Afrika maar daarom verstuur ik het ook aangetekend.
In januari contact gehad met TNT hierover, opsporingsformulier ingestuurd en kreeg op 23 februari een mail dat er binnen 30 dagen contact met me opgenomen zou worden.
Op 7 april een mail terug gestuurd om te vragen hoe het met het onderzoek staat..Geen reactie.
Vandaag (19 april) maar eens gebeld.
Telefonische medewerkster zegt alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat het onderzoek op 13 april pas opgestart is. Wanneer ik hier een krtische kantekening bij wil plaatsen (zonder onbeleefd te worden!!) dat het lijkt alsof er dus pas actie ondernomen is nadat ik voor de 2e keer gemaild heb word ik als een snotjongen behandeld en wordt de verbinding verbroken.
SCHANDALIG!
Ik vraag me af hoe de medewerkster het zou vinden als ze zelf zo behandeld zou worden..Niet prettig waarschijnlijk. Maar ach ja..er zit toch een telefoonlijn tussen en je hoeft iemand niet onder ogen te komen dus ze geeft er waarschijnlijk ook geen moer om.
..en dat is dan het visitekaartje van je bedrijf..
Ik heb trouwens in het verleden al wel eens een klacht in willen dienen. Dat kan alleen schriftelijk en ze zeggen aan de telefoon al dat je er toch geen reactie op krijgt.
In December heb ik een pakket opgestuurd naar Ghana. Dat pakket is nooit aangekomen. Op zich gebeuren die dingen wel eens in Afrika maar daarom verstuur ik het ook aangetekend.
In januari contact gehad met TNT hierover, opsporingsformulier ingestuurd en kreeg op 23 februari een mail dat er binnen 30 dagen contact met me opgenomen zou worden.
Op 7 april een mail terug gestuurd om te vragen hoe het met het onderzoek staat..Geen reactie.
Telefonische medewerkster zegt alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat het onderzoek op 13 april pas opgestart is. Wanneer ik hier een krtische kantekening bij wil plaatsen (zonder onbeleefd te worden!!) dat het lijkt alsof er dus pas actie ondernomen is nadat ik voor de 2e keer gemaild heb word ik als een snotjongen behandeld en wordt de verbinding verbroken.
SCHANDALIG!
Ik vraag me af hoe de medewerkster het zou vinden als ze zelf zo behandeld zou worden..Niet prettig waarschijnlijk. Maar ach ja..er zit toch een telefoonlijn tussen en je hoeft iemand niet onder ogen te komen dus ze geeft er waarschijnlijk ook geen moer om.
Ik heb trouwens in het verleden al wel eens een klacht in willen dienen. Dat kan alleen schriftelijk en ze zeggen aan de telefoon al dat je er toch geen reactie op krijgt.
-
Update:
Goed nieuws.
Vandaag een PB van Nynke ontvangen hier op dit forum met de mededeling dat deze week nog mijn pakketje wordt bezorgd.
Dus Nynke, hartelijk bedankt voor je moeite......
Goed nieuws.
Vandaag een PB van Nynke ontvangen hier op dit forum met de mededeling dat deze week nog mijn pakketje wordt bezorgd.
-
- Contacteer:
Gezien de ervaring - eerst zien, dan geloven.helpdeskleed schreef:Update:
Goed nieuws.
En, voor de 'thomassen' onder ons - laat even weten als je het echt binnen hebt
-
Ja tuurlijk, eerst even afwachten.
Maar ik weet nu eindelijk wat de status is en dat men ermee bezig is.
Tevens heb ik nu een contactpersoon (en niet telkens een andere TNT helpdeskmedewerker die steeds hetzelfde 'knip/plak' antwoord geven) die ik kan benaderen wanneer ik deze week niks zou ontvangen.
Ik denk wel dat het goed zal komen.
Wanneer ik het pakketje heb ontvangen zal ik dat even hier melden.
Maar ik weet nu eindelijk wat de status is en dat men ermee bezig is.
Tevens heb ik nu een contactpersoon (en niet telkens een andere TNT helpdeskmedewerker die steeds hetzelfde 'knip/plak' antwoord geven) die ik kan benaderen wanneer ik deze week niks zou ontvangen.
Ik denk wel dat het goed zal komen.
Wanneer ik het pakketje heb ontvangen zal ik dat even hier melden.
-
Hoera
Vandaag al het pakketje (6 weken na bestelling) mogen ontvangen. Kartonnen doos zag er wel erg gehavend uit (ingedeukt en ingescheurd), maar de verzender had de spulletjes in de doos gelukkig zeer goed verpakt. Alles zat erin en niks is kapot.
Dus nogmaals een dankjewel aan Nynke voor de moeite (TNT collega's van haar zouden zich eens een voorbeeld aan haar moeten nemen).
Vandaag al het pakketje (6 weken na bestelling) mogen ontvangen. Kartonnen doos zag er wel erg gehavend uit (ingedeukt en ingescheurd), maar de verzender had de spulletjes in de doos gelukkig zeer goed verpakt. Alles zat erin en niks is kapot.
Dus nogmaals een dankjewel aan Nynke voor de moeite (TNT collega's van haar zouden zich eens een voorbeeld aan haar moeten nemen).
Beste Vincenth,vincenth schreef:Ik ben zojuist voor de zoveelste keer als een kleuter afgeserveerd door de TNT klantenservice..Ik ben er zo kwaad over dat ik nu zelfs de moeite neem om me te registreren op deze site.
SCHANDALIG!
Bovenstaand verhaal lijkt natuurlijk helemaal nergens op! Allemaal onwaarheden trouwens want een klacht kun je altijd via de klantenservice doorgeven. Een onderzoek naar het buitenland kan tot ongeveer 3 maanden in beslag nemen, maar de klantenservice had zeker een bericht aan de onderzoeker door kunnen geven dat je stand van zaken wilde weten... Daar komt bij dat ik het een hele goeie opmerking van je vind; "hoe zou hij/zij zelf behandeld willen worden". Er wordt ook verwacht van medewerkers om juist wel met deze vraag in hun achterhoofd te werken..
Ik zou graag een en ander voor je uit willen zoeken. Hiervoor heb ik je adresgegevens nodig en de barcode van de zending. Indien je de naam van de klantenservice medewerker hebt genoteerd wil ik die ook graag weten!
Dit alles mag je me via een privébericht sturen. Ga ik er gelijk mee aan de slag.. Aan het voorafgaande verhaal kan ik niets meer veranderen, maar ga proberen het alsnog correct voor je af te handelen.
Graag hoor ik van je. Voor het ontstane ongemak bied ik je onze welgemeende excuses aan.
Met vriendelijke groet,
Nynke
TNT Post Webcare
Hallo Nynke,
Inmiddels is mijn klacht onderzocht en als het goed is krijg ik het geld volgende week teruggestort.
Helaas weet ik de naam van de telefoniste niet..Die had ik je anders graag gegeven!
Dit alles had makkelijk voorkomen kunnen worden als de telefoniste begrip had getoond en namens de TNT excuses had aangeboden voor de inadequate afhandeling..Een normale zaak als je klantgericht bent.
Inmiddels is mijn klacht onderzocht en als het goed is krijg ik het geld volgende week teruggestort.
Helaas weet ik de naam van de telefoniste niet..Die had ik je anders graag gegeven!
Dit alles had makkelijk voorkomen kunnen worden als de telefoniste begrip had getoond en namens de TNT excuses had aangeboden voor de inadequate afhandeling..Een normale zaak als je klantgericht bent.
-
Ook ik ben nog steeds aan het wachten op mijn pakket
31/3 besteld in china, 14/4 verzonden naar NL en volgend TNT pas 20/4 aangekomen in nederland, lange vlucht dus.....
Maar daarna begon het gezeik, wachten wachten wachten.
brief gekregen voor inklaring, zelfde dag nog op de bus gegaan.
dit was +/- 28 april.
tot op heden nog niks, niks op mijn TNT 3S code, helpdeskmedewerkers kunnen mij niks vertellen behalve dat de status nog steeds is: wacht op inklaring.
Dit schiet niet op, als ik maandag nog niks weet dan gaan we maar eens kijken wat we dan gaan doen
31/3 besteld in china, 14/4 verzonden naar NL en volgend TNT pas 20/4 aangekomen in nederland, lange vlucht dus.....
Maar daarna begon het gezeik, wachten wachten wachten.
brief gekregen voor inklaring, zelfde dag nog op de bus gegaan.
dit was +/- 28 april.
tot op heden nog niks, niks op mijn TNT 3S code, helpdeskmedewerkers kunnen mij niks vertellen behalve dat de status nog steeds is: wacht op inklaring.
Dit schiet niet op, als ik maandag nog niks weet dan gaan we maar eens kijken wat we dan gaan doen
Volgens mij heeft pindakaaspotje weinig te maken met TNT.
Ze maken er vaak een potje van,
ik verzend tegenwoordig met DHL ipv TNT.
Is voordeliger en minder gedoe.
Ze maken er vaak een potje van,
ik verzend tegenwoordig met DHL ipv TNT.
Is voordeliger en minder gedoe.
-
Pff asociale medewerkers van de TNT ook nog eens
probeer op een normale rustige manier met een medewerker de praten
1e keer is de verbinding verbroken.
2e keer laat ze me niet eens uitpraten, onderbeekt continu
daarnaast spreken ze elkaar continu tegen
ze maken loze beloftes
en een status oid is niet eens op te vragen, en terugkoppeling is er niet bij
dit gaat toch nergens meer over
ik weet neit eens waar mijn pakket is
probeer op een normale rustige manier met een medewerker de praten
1e keer is de verbinding verbroken.
2e keer laat ze me niet eens uitpraten, onderbeekt continu
daarnaast spreken ze elkaar continu tegen
ze maken loze beloftes
en een status oid is niet eens op te vragen, en terugkoppeling is er niet bij
dit gaat toch nergens meer over
ik weet neit eens waar mijn pakket is
Beste Vincenth,vincenth schreef:Hallo Nynke,
Fijn te horen dat het uiteindelijk toch is opgelost! Ben het helemaal met je eens dat mijn collega van de klantenservice haar werk beter had moeten doen. Ik zal je bericht ter info doorgeven aan de leidinggevende van de klantenservice en hoop op verbetering.
Mocht je in de toekomst weer contact op moeten nemen met onze klantenservice en hetzelfde probleem doet zich voor, dan hoor ik dit graag middels een privé bericht. (Wellicht kun je direct een PB sturen met het probleem en je gegevens, ga ik ermee aan de slag )
Voor het ontstane ongemak bied ik je mijn welgemeende excuses aan.
Met vriendelijke groet,
Nynke
TNTPost Webcare
Twitter: @TNTPostWebcare