LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] snelheid tele2 50mbit
snelheid tele2 50mbit
Ik heb sinds maandag 50mbit van tele2. Althans, het abonnement. De snelheid is die van gewoon adsl. Ik kom uit op net iets boven 18mbit. En ja, ik weet dat die 50mbit een "tot" snelheid is, maar ik weet ook dat ze 30mbit wel garanderen, dus dan is dit toch wel heel erg laag.
De aansluiting is prima gemaakt. Vanaf het isra naar het modem zit 50 cm kabel, zonder splitter, ook heb ik hier al verschillende kabels gebruikt, langste was 1 meter en dan is de snelheid ongeveer 300kbit lager.
En als ik het modem herstart, moet ik dat altijd 2x doen. De 1e keer krijgt mijn modem namelijk nooit een ip adres. Zelfs als het modem langere tijd niet aangesloten is geweest. Ook zo raar.
Heb gister al een pb naar Dannielle gestuurd, maar die had het vandaag kennelijk te druk om mijn bericht te lezen, of ze leest alleen berichten als je negatief over hen bent in een topic. Dus vandaar dat ik er maar een topic voor open. Dus als Danielle dit leest, mijn gegevens heb ik je gister al gestuurd, dus in plaats van damage control in dit topic heb ik liever dat je mijn probleem in behandeling neemt.
Heb ook met veel pijn en moeite via de virtuele assistent een mail weten te sturen. Krijg je een vriendelijk mailtje terug met de melding: "we streven er naar uw mail binnen 24 uur te behandelen". Tja, leuk streven, maar die 24 uur zijn al voorbij.
De aansluiting is prima gemaakt. Vanaf het isra naar het modem zit 50 cm kabel, zonder splitter, ook heb ik hier al verschillende kabels gebruikt, langste was 1 meter en dan is de snelheid ongeveer 300kbit lager.
En als ik het modem herstart, moet ik dat altijd 2x doen. De 1e keer krijgt mijn modem namelijk nooit een ip adres. Zelfs als het modem langere tijd niet aangesloten is geweest. Ook zo raar.
Heb gister al een pb naar Dannielle gestuurd, maar die had het vandaag kennelijk te druk om mijn bericht te lezen, of ze leest alleen berichten als je negatief over hen bent in een topic. Dus vandaar dat ik er maar een topic voor open. Dus als Danielle dit leest, mijn gegevens heb ik je gister al gestuurd, dus in plaats van damage control in dit topic heb ik liever dat je mijn probleem in behandeling neemt.
Heb ook met veel pijn en moeite via de virtuele assistent een mail weten te sturen. Krijg je een vriendelijk mailtje terug met de melding: "we streven er naar uw mail binnen 24 uur te behandelen". Tja, leuk streven, maar die 24 uur zijn al voorbij.
-
Re: snelheid tele2 50mbit
Beste Berndv,
Vervelend dat je abonnement niet aan je verwachtingen voldoet en dat je problemen hebt met de snelheid van het internet.
Ik heb je privebericht met je gegevens ontvangen en ik neem je probleem in behandeling.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Vervelend dat je abonnement niet aan je verwachtingen voldoet en dat je problemen hebt met de snelheid van het internet.
Ik heb je privebericht met je gegevens ontvangen en ik neem je probleem in behandeling.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Wij hadden ook een modem dat kuren had ? dvr-201 am geloof ik.
Die is toen omgeruild.
Haal je die snelheid trouwens draadloos of met draad ?
Want met draad zal de snelheid waarschijnlijk wel hoger zijn.
Die is toen omgeruild.
Haal je die snelheid trouwens draadloos of met draad ?
Want met draad zal de snelheid waarschijnlijk wel hoger zijn.
bedankt voor je tip, maar ik had het er niet bij gezet, maar die snelheid van 18 mbit is de snelheid waar het modem op intraint, als ik bekabeld een speedtest doe kom ik zelfs maar uit op 15 mbit. Ik ga hier dus niet uit op de snelheid die in de rest van het huis, kabel of wifi, over blijft. Maar de snelheid die het modem binnen krijgt. Ook heb ik niet hetzelfde modem als jij. De davolink is voor de adsl2 pakketten, wat ik heb is het 50mbit pakket, vdsl, daar zit een comtrend bij. Daar kan je via http://192.168.1.1/statsvdsl.cgi gedetailleerd zien waar je modem op intraint.
Ook bied tele2 op dit moment sinds kort tv aan bij de 50mbit pakketten. Wat wel vreemd is is dat ik hier niet voor in aanmerking kom. Wel voor 20mbit, 20mbit met tv en 50mbit, maar 50mbit met tv dus niet. Vaag, terwijl het tv signaal hetzelfde is op dit moment, mogelijk dat hier in de toekomst hd bij komt. Volgens bbned zit ik op 760 meter van de centrale.
Ook bied tele2 op dit moment sinds kort tv aan bij de 50mbit pakketten. Wat wel vreemd is is dat ik hier niet voor in aanmerking kom. Wel voor 20mbit, 20mbit met tv en 50mbit, maar 50mbit met tv dus niet. Vaag, terwijl het tv signaal hetzelfde is op dit moment, mogelijk dat hier in de toekomst hd bij komt. Volgens bbned zit ik op 760 meter van de centrale.
-
Ik HEB ( lol) ook Tele2 50 MB en kom helaas net op 14 MB na testen. Dat was een tegen valler dus heb ik Tele2 gebeld en gevraagd of dit normaal is en zeiden ze nee. Maar wat ik niet snap van deze hele Tele2 is dat als je de aanvraag doet dat ze checken of het wel leverbaar is op je postcode maar waarom doen ze niet meteen een test waarbij wordt verteld let op als je dit neemt kun je zoveel MB verwachten ipv de 50 MB? Ik ben echt teleurgesteld en heb het contract opgezegd omdat ze er niks aan kunnen doen. Ik zal het zeker niemand aanraden om het te nemen tenzij je geld teveel hebt en het je niks kan schwelen dat je niet de beloofde MB hoeveelheid kan krijgen. Nou ben ik benieuwd of ik me geld terug krijg aangezien ik dus nu een andere provider moet nemen en dus weer aansluitingskosten ect moet betalen.
Laatst gewijzigd door Brown Eyes op 09 dec 2010 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat kan helemaal niet. Er is maar ene Tele2.Ik ben ook Tele2 50 MB
@browneyes
Tele2 heeft mij teruggebeld. Ze hebben een lijnmeting gedaan, kwamen uit op 1900 meter. Postcodecheck op verschillende sites geeft aan 750 meter. Behoorlijk verschil. Tele2 bood me nu aan om te ontbinden. Heb dit aanbod voor nu afgeslagen. Bij de gemiddelde provider krijg ik tot 20mb, hier blijft bij mij 15 á 16 van over, nu heb ik 18, dus toch sneller. Betaalde bij mijn vorige provider ook 29,95, dat ga ik nu ook doen over 3 maanden. Dus ben er niks op achteruit gegaan. Jammer dat ik de 50 mbit niet kan halen, maar kan ook niet van hen eisen om ff een rechtstreekse kabel te trekken vanaf de centrale. Dûh.
Tele2 heeft mij teruggebeld. Ze hebben een lijnmeting gedaan, kwamen uit op 1900 meter. Postcodecheck op verschillende sites geeft aan 750 meter. Behoorlijk verschil. Tele2 bood me nu aan om te ontbinden. Heb dit aanbod voor nu afgeslagen. Bij de gemiddelde provider krijg ik tot 20mb, hier blijft bij mij 15 á 16 van over, nu heb ik 18, dus toch sneller. Betaalde bij mijn vorige provider ook 29,95, dat ga ik nu ook doen over 3 maanden. Dus ben er niks op achteruit gegaan. Jammer dat ik de 50 mbit niet kan halen, maar kan ook niet van hen eisen om ff een rechtstreekse kabel te trekken vanaf de centrale. Dûh.
Joepie tele2, goeie service.
Zoals te lezen was, mocht ik ontbinden omdat tele2 mij niet kan leveren wat ze beloven, en waar ik voor betaal. Vandaag dus maar even zitten kijken waar ik naar over wil stappen. Dus ook gelijk, via die fantastische chat, met veel moeite een mail gestuurd dat ik wil overstappen, dat ik hierover contact heb gehad met dhr schokker. Krijg ik tot mijn stomme verbazing een mail terug of ik maar even contact op wil nemen:
Zoals te lezen was, mocht ik ontbinden omdat tele2 mij niet kan leveren wat ze beloven, en waar ik voor betaal. Vandaag dus maar even zitten kijken waar ik naar over wil stappen. Dus ook gelijk, via die fantastische chat, met veel moeite een mail gestuurd dat ik wil overstappen, dat ik hierover contact heb gehad met dhr schokker. Krijg ik tot mijn stomme verbazing een mail terug of ik maar even contact op wil nemen:
Een passende oplossing kunnen ze niet bieden, ik wil weg, ik mag weg. Als ze nou eens zouden communiceren onderling, was er niets aan het handje geweest. Nu moet ik het dus toch maar weer via trosradar spelen? Is dat de manier om tele2 uit hun luie stoel te krijgen? Nou ja, als dat nodig is, dan doe ik het toch gewoon zo. Jammer is dat.hierover kan ik u het volgende over meedelen.
Voor een sluitende analyse en een passende oplossing voor dit probleem is het nodig dat we telefonisch contact met u hebben.
Daarom verzoek ik u vriendelijk contact op te nemen met onze klantenservice. U vindt het telefoonnummer en onze openingstijden onderaan deze e-mail.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Wendy Seegers
Tele2 Klantenservice
ik heb een draadloos internet van 14.4mb per sec aangeschaft .. haal gemiddeld 085 mb per sec
heb het hier over vdsl, jij over mobiel. 14.4 mbit komt overeen met ongeveer 1.5 mbyte per seconde. Maar je kan beter via hier contact op nemen dan via de klantenservice(niet dat het nou echt andere personen zijn).
-
Beste berndv,
Zoals aangegeven pak ik je post op vanaf dit forum. Ik neem het in behandeling en kom hier nog bij je op terug.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Zoals aangegeven pak ik je post op vanaf dit forum. Ik neem het in behandeling en kom hier nog bij je op terug.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
-
Beste berndv,
Zoals telefonisch besproken met mijn collega kan je abonnement kosteloos opgezegd worden. Mijn excuses voor de onduidelijkheid hierover!
Je kan bij een nieuwe provider gebruik maken van de overstapservice en mijn collega zal je overstap monitoren.
Mocht je nog vragen hebben hierover dan hoor ik het graag!
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Zoals telefonisch besproken met mijn collega kan je abonnement kosteloos opgezegd worden. Mijn excuses voor de onduidelijkheid hierover!
Je kan bij een nieuwe provider gebruik maken van de overstapservice en mijn collega zal je overstap monitoren.
Mocht je nog vragen hebben hierover dan hoor ik het graag!
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Bravo Tele2,
Bedankt voor de toezegging, en bedankt voor de bevestigende email hierover.
Maar toch weten jullie jezelf toch telkens weer te verbeteren. Voor een bedrijf dat handelt in mobiele telefonie, internet, vaste telefonie en tv. Oftewel 4 vormen van communicatie is jullie interne communicatie toch wel bar en boos. Afdeling a zegt, je mag kosteloos weg, van afdeling b krijg ik het volgende mailtje.
ps. mochten jullie het geld afboeken zal het hoe dan ook gestorneerd worden, maar dit lijkt me logisch.
Bedankt voor de toezegging, en bedankt voor de bevestigende email hierover.
Maar toch weten jullie jezelf toch telkens weer te verbeteren. Voor een bedrijf dat handelt in mobiele telefonie, internet, vaste telefonie en tv. Oftewel 4 vormen van communicatie is jullie interne communicatie toch wel bar en boos. Afdeling a zegt, je mag kosteloos weg, van afdeling b krijg ik het volgende mailtje.
dat terwijl ik 2 weken geleden dit kreeg.We hebben het verzoek om uw abonnement te beëindigen in behandeling genomen. De geplande datum waarop wij uw abonnement zullen beëindigen is 24 mei 2011. Omdat het een opzegging binnen de contractduur betreft zijn er afkoopkosten verschuldigd ter hoogte van € 179.70. Dit bedrag is de resttermijn i.v.m. ontbinding van het contract berekend over de periode 24-05-2011 - 30-11-2011.
Dus keurig via de overstapservice gedaan, krijg je dit weer. Ondanks de snelheid was ik zeer tevreden met jullie service. Dat de snelheid niet hoger kan bij mij, helaas, maar dit geven jullie eerlijk toe. En jullie lijken mij zo nu en dan kosteloos te willen laten ontbinden. Maar dat ik telkens weer overal achter aan moet zitten bevalt me minder. Die klantenservice van jullie heb ik geen vertrouwen meer in, dus ga ik het maar weer via het forum proberen.Aangezien dit al een tijd bekend is, heeft Tele2 op 13 januari 2011 besloten dat wij u niet gaan houden aan uw contract.
U mag overstappen naar een andere provider, zonder dat er kosten in rekening gebracht zullen worden.
U gaat bij de nieuwe provider gebruik maken van de overstapservice.
ps. mochten jullie het geld afboeken zal het hoe dan ook gestorneerd worden, maar dit lijkt me logisch.
-
Beste berndv,
Mijn excuses dat je de verkeerde bevestiging hebt ontvangen! Ik pak dit voor je op en kom er z.s.m. bij je op terug!
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Mijn excuses dat je de verkeerde bevestiging hebt ontvangen! Ik pak dit voor je op en kom er z.s.m. bij je op terug!
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
-
Beste Berndv,
Ik heb van mijn collega vernomen dat er contact met je is opgenomen en dat er uitleg is gegeven over de door je ontvangen brief.
Mijn collega gaat de facturatie monitoren.
Het spijt me dat hier nogmaals een misverstand over ontstaan is. Mijn excuses hiervoor.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Ik heb van mijn collega vernomen dat er contact met je is opgenomen en dat er uitleg is gegeven over de door je ontvangen brief.
Mijn collega gaat de facturatie monitoren.
Het spijt me dat hier nogmaals een misverstand over ontstaan is. Mijn excuses hiervoor.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Ik heb ook sinds kort (1 week) de 50mb versie van Tele2.
Ik wist dat het een tot 50mb verbinding was en ging ervan uit dat ik toch minstens de helft moest kunnen krijgen. Ik zit op 750m van een ADSL centrale en heb na wat googelen gemerkt dat ik moet kijken naar de afstand naar een VDSL centrale. Volgens BBned zit ik net binnen de 1100m en moet ik 20mb down en 3mb up kunnen halen. Dat zou voor mij in principe ook wel voldoende zijn. Echter kom ik gemiddeld op de 4mb zelfs als ik geen tv aan heb. Een enkele keer op een dooie zondagmorgen heb ik 8mb gemeten. En ja, ik heb het thuis prima in orde aangesloten. (wireless-n of met cat5 kabel naar mijn 1gb aansluiting op moederbord op een maximale afstand van 3 meter vanaf ISRA).
Tevens heeft Tele2 ervoor gezorgd dat mijn oude telefoonnummer niet is overgenomen door hun. Ik heb dit expliciet aangegeven toen ik de opdracht verstrekte. Dat betekent dat ik iedereen/iedere instantie nu zou moeten informeren over mijn nieuwe telefoonnummer.
De klantenservice achter de virtuele en/of levende medewerker willen mij niet helpen. Ze helpen blijkbaar niemand die een totaalpakket heeft met 50mb verbinding. Ik moet dat betaalde 0900 nummer maar bellen. Dus dat betekent dat ik moet betalen om Tele2 te zeggen wat ze fout hebben gedaan en op te lossen.
Dat ben ik niet van plan. Ik ga de factuur niet betalen net zolang Tele2 niet leveren wat ik heb besteld. Dus dat is mijn oude telefoonnummer overnemen en een normale internetsnelheid die je mag verwachten als je een 50mb abonnement hebt. Wettelijk gezien moeten ze volgens mij leveren wat je bestelt en zolang dat niet gebeurd (of wordt gecompenseerd) ben je niet verplicht om te betalen.
Ik raad evt iedereen aan die problemen heeft met Tele2 om in ieder geval te zorgen dat de automatische incasso niet lukt, en je 1 of 2 herinneringsbrieven te ontvangen. Dat kost Tele2 meer geld dan dat het oplevert.
Ik wist dat het een tot 50mb verbinding was en ging ervan uit dat ik toch minstens de helft moest kunnen krijgen. Ik zit op 750m van een ADSL centrale en heb na wat googelen gemerkt dat ik moet kijken naar de afstand naar een VDSL centrale. Volgens BBned zit ik net binnen de 1100m en moet ik 20mb down en 3mb up kunnen halen. Dat zou voor mij in principe ook wel voldoende zijn. Echter kom ik gemiddeld op de 4mb zelfs als ik geen tv aan heb. Een enkele keer op een dooie zondagmorgen heb ik 8mb gemeten. En ja, ik heb het thuis prima in orde aangesloten. (wireless-n of met cat5 kabel naar mijn 1gb aansluiting op moederbord op een maximale afstand van 3 meter vanaf ISRA).
Tevens heeft Tele2 ervoor gezorgd dat mijn oude telefoonnummer niet is overgenomen door hun. Ik heb dit expliciet aangegeven toen ik de opdracht verstrekte. Dat betekent dat ik iedereen/iedere instantie nu zou moeten informeren over mijn nieuwe telefoonnummer.
De klantenservice achter de virtuele en/of levende medewerker willen mij niet helpen. Ze helpen blijkbaar niemand die een totaalpakket heeft met 50mb verbinding. Ik moet dat betaalde 0900 nummer maar bellen. Dus dat betekent dat ik moet betalen om Tele2 te zeggen wat ze fout hebben gedaan en op te lossen.
Dat ben ik niet van plan. Ik ga de factuur niet betalen net zolang Tele2 niet leveren wat ik heb besteld. Dus dat is mijn oude telefoonnummer overnemen en een normale internetsnelheid die je mag verwachten als je een 50mb abonnement hebt. Wettelijk gezien moeten ze volgens mij leveren wat je bestelt en zolang dat niet gebeurd (of wordt gecompenseerd) ben je niet verplicht om te betalen.
Ik raad evt iedereen aan die problemen heeft met Tele2 om in ieder geval te zorgen dat de automatische incasso niet lukt, en je 1 of 2 herinneringsbrieven te ontvangen. Dat kost Tele2 meer geld dan dat het oplevert.
-
dit klopt niet,
de afstand van de adsl centrale zal misschien wel 1100m zijn maar jij zit op vdsl en daar zit nog een zogenaamde straatverdeler tussen.
dit houd in dat jou afstand daarvan max tussen de 400 en 800m is.
tussen de centrale en de straatverdeler zit glasvezel, daar zit dus nagenoeg geen verlies.
over dat stukje staatverdeler en jou kun je dus nooit geen 30MB verlies hebben.
jij zou max. ongeveer 45Mb moeten kunnen halen.
er zit dus wel degelijk iets niet helemaal goed bij tele2 of bbned.
de afstand van de adsl centrale zal misschien wel 1100m zijn maar jij zit op vdsl en daar zit nog een zogenaamde straatverdeler tussen.
dit houd in dat jou afstand daarvan max tussen de 400 en 800m is.
tussen de centrale en de straatverdeler zit glasvezel, daar zit dus nagenoeg geen verlies.
over dat stukje staatverdeler en jou kun je dus nooit geen 30MB verlies hebben.
jij zou max. ongeveer 45Mb moeten kunnen halen.
er zit dus wel degelijk iets niet helemaal goed bij tele2 of bbned.
Ik zei dat ik 750m van een ADSL centrale zit maar ik bedoelde eigenlijk 570m. Gunstiger kun je niet hebben. Maar het gaat over VDSL. Volgens BBned is de afstand bijna 1100m.
ADSL en VDSL loopt op zijn eind!,
Wanneer je snelheid wil is kabel en glasvezel ( indien aanwezig op uw adres ) de enige optie,
ADSL en VDSL is klooien met mooie beloften maar in de praktijk veel lagere snelheid krijgen,
Met kabel speelt dit minder,
Veel succes en vriendelijke groeten,
Ulbe.
Wanneer je snelheid wil is kabel en glasvezel ( indien aanwezig op uw adres ) de enige optie,
ADSL en VDSL is klooien met mooie beloften maar in de praktijk veel lagere snelheid krijgen,
Met kabel speelt dit minder,
Veel succes en vriendelijke groeten,
Ulbe.
-
Sinds gisteren is mijn aansluiting omgezet van 20Mbit naar 50Mbit.
Volgens BBned zit ik ook op ongeveer 1100 meter van de centrale en haal een snelheid tussen 18 en 19 Mbit.
Het is nog steeds sneller dan de 12Mbit die ik haalde, maar ik vind het een misleidende manier van zaken doen. Als ik overstap van "tot 20Mbit" naar "tot 50Mbit" verwacht ik dat ik tussen de twee uiterste val. Ik ben een realist en ga er zeker niet van uit dat ik nu de volledige snelheid ga halen.
Wat zijn mijn rechten hier in. Ik ben van mening dat ik voor deze snelheid eigenlijk in de "tot 20Mbit" categorie val en dus minder hoor te betalen.
Met vriendelijke groet,
Richard
Volgens BBned zit ik ook op ongeveer 1100 meter van de centrale en haal een snelheid tussen 18 en 19 Mbit.
Het is nog steeds sneller dan de 12Mbit die ik haalde, maar ik vind het een misleidende manier van zaken doen. Als ik overstap van "tot 20Mbit" naar "tot 50Mbit" verwacht ik dat ik tussen de twee uiterste val. Ik ben een realist en ga er zeker niet van uit dat ik nu de volledige snelheid ga halen.
Wat zijn mijn rechten hier in. Ik ben van mening dat ik voor deze snelheid eigenlijk in de "tot 20Mbit" categorie val en dus minder hoor te betalen.
Met vriendelijke groet,
Richard