LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tussenpersonen van verzekeraars

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
marianeke
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2010 21:42

tussenpersonen van verzekeraars

Ongelezen bericht door marianeke »

Wij hebben bij een andere verzekeringsmaatschappij onze autoverzekering lopen. Dit zou eerst per 1-12 overgezet worden naar ASR althans naar de tussenpersoon verhulst en van der pol. Door omstandigheden hebben we een andere auto moesten kopen, bij navraag bij beide verzekering bleek ik bij de ene verzekering nog steeds goedkoper uit te zijn en daardoor toen al gezegd dat de opzegging per 1-12 niet door zou gaan. Vorige week nog geïnformeerd bij autoverzekering of we daar nog steeds verzekerd zouden zijn per 1-12. Dit was inderdaad het geval, dit ook gemeld aan de tussenpersoon van verhulst en van der Pol. Krijg ik nog geen uur later een telefoontje van de tussenpersoon dat hij een collega had laten informeren of ik bij de andere verzekeringsmaatschappij voor de auto verzekerd zou zijn. Hun hadden te horen gekregen dat ik daar niet meer verzekerd was per 1-12, volgens zeggen van hun kant uit (van de tussen persoon en niet van de autoverzekering). Ik die autoverzekering gebeld en krijg ik te horen dat ik die ochtend hun had gebeld met de mededeling dat ik de autoverzekering op had gezegd per 1-12. Ik heb die ochtend helemaal niet gebeld. Wat blijkt waarschijnlijk dat de tussenpersoon mijn autoverzekering heeft gebeld en uit mijn naam mijn autoverzekering heeft opgezegd. Volgens hun in het telefoontje van verhulst kreeg was het bij de autoverzekering al bekend dat de auto opgezegd was en had ik de week ervoor verkeerde informatie gehad. De groene kaart die ik had gehad was een overbrugging van de ene verzekering naar de andere verzekering ondanks dat deze 1-12 inging tot 31-12-2011. Hoe bedoel je genaaid worden.
Moet ik nu bij deze verzekeringsmaatschappij blijven of moet ik een andere nemen. Waar ik nu weet goedkoper uit ben en beter verzekerd ben

Martijn T
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:24

Re: tussenpersonen van verzekeraars

Ongelezen bericht door Martijn T »

Een opzegging ongedaan maken kan meestal alleen schriftelijk. De verzekering bij uw tussenpersoon kunt u binnen (over het algemeen) 30 dagen laten royeren. Wel moet de auto per 1-12 verzekerd zijn bij uw huidige verzekeringsmaatschappij.

Asr heeft normaal gesproken een knappe premie (varieert per tussenpersoon ivm commerciële korting) en, voor volledig casco, zeer goede polisvoorwaarden.

In ieder geval mag uw tussenpersoon (als deze inderdaad zo gehandeld heeft zou ik een ander zoeken) geen verzekering voor u opzeggen zonder schriftelijke opzegging voor de nieuwe auto.

Succes

Gesloten