Pagina 1 van 2

Pearl slechte service

Geplaatst: 02 dec 2010 13:38
door twink
Donderdagmorgen 2 december 11.30 uur, het sneeuwt buiten en de wegen zijn glad, maar ik besluit toch maar even naar Pearl opticien op het rond 54 in Houten te gaan.
Mijn neusbeschermers van mijn bril zijn kapot en heb dit erg graag gemaakt.
Het is een systeem waarbij het op de neusbrug wordt geklikt dus zo gefixt weet ik.
Aangekomen bij Pearl verneem ik dat ze het onderdeel in huis hebben, maar met enige ongeloof verneem ik dat de bril pas om 16.00 uur weer op gehaald kan worden, en dat ik zonder bril door de sneeuw naar huis wordt gestuurt.
Daar zie ik echt tegen op!!! Vooral het vooruitzicht van zo'n tweede rit in de sneeuw.
Ondanks dat ik de enige in de winkel ben, kan ik praten als brugman maar men weigert de reparatie te klaren, en dat met 4 man personeel in de winkel.
Ook na een boodschap of na een half uur kan ik de bril niet ophalen.
HET KAN NIET!
Ik moet maar een reserve bril kopen is het advies, en er liggen nog meer brillen ter reparatie.
En dit allemaal voor een klusje van nog geen 2 minuten is mijn praktijk ervaring.
Na een kwartier thuis te zijn word ik door Pearl gebeld, de bril ligt klaar.
Nou ja.....gewoon nooit meer PEARL in Houten.
Adverteren heeft geen zin met zo'n service, dat doe ik nu wel voor ze.

Re: Pearl slechte service

Geplaatst: 02 dec 2010 14:56
door Roytheslayer
Snap het wel een beetje.
Als ze jou nu gaan garanderen dat hij over een half uurtje klaar is en het word opeens heel druk in de winkel? Gaan ze dan eerst de klanten helpen, of verder met de reparatie?
Doe dit zelf vaak ook, ook al is een handeling maar een half uurtje werk, geef ik vaak ook aan dat ze hem eind van de dag kunnen ophalen.
Weet namelijk niet of er iets tussendoor komt of niet.

Re: Pearl slechte service

Geplaatst: 02 dec 2010 15:18
door tennis
Sorry, maar heb je dan geen tweede bril?
Bij de meeste brillen zaken, wordt een reparatie niet meteen uitgevoerd.
Meestal wordt het dan binnen 2 uur gemaakt en intussen even boodschappen doen.
Heeft volgens mij niets met de opticien te doen.
Neen, ik werk niet bij Pearl en heb ook een andere opticien.

Re: Pearl slechte service

Geplaatst: 02 dec 2010 15:22
door tiptoo
eigenlijk ken je dat vermijden, gewoon zeggen okee ik wacht wel , heeft een vriend van mij ook gedaan moest ook 2 uur wachten :mrgreen: was met een half uurte gepiept omdat ze dat niet fijn vinden, succes.

Re: Pearl slechte service

Geplaatst: 02 dec 2010 15:44
door renescholte
gewoon je ogen laten laseren heb je geen bril meer nodig en dat gezeik van al die opticiens hoef je niet meer mee te maken :D :D :D

Re: Pearl slechte service

Geplaatst: 02 dec 2010 15:57
door tennis
Laseren is niet voor ieder oog geschikt.
Laseren is voor bijziend of verziend, maar niet voor allebei, dus dan moet je voor het een of andere toch nog een brilletje hebben!

Re: Pearl slechte service

Geplaatst: 02 dec 2010 16:07
door renescholte
moet ik je toch op tegenspreken tennis ik was het beide en heb de lasikbehandeling gehad een half jaar geleden...rechts -1.75 cilinder +0.50 en links +2.5 cilinder 0.75 -

Re: Pearl slechte service

Geplaatst: 02 dec 2010 16:15
door tennis
renescholte schreef:moet ik je toch op tegenspreken tennis ik was het beide en heb de lasikbehandeling gehad een half jaar geleden...rechts -1.75 cilinder +0.50 en links +2.5 cilinder 0.75 -
Oh, dan heeft mijn zoon een verkeerde inlichting gekregen!
Zou je mij via PB het adres van het instituut kunnen geven?

Re: Pearl slechte service

Geplaatst: 02 dec 2010 16:24
door renescholte
heb je pb gestuurd ben benieuwd naar je reactie!

groetjes

Re: Pearl slechte service

Geplaatst: 02 dec 2010 17:40
door plumber
[quote="tennis"]Sorry, maar heb je dan geen tweede bril?
Bij de meeste brillen zaken, wordt een reparatie niet meteen uitgevoerd.
Meestal wordt het dan binnen 2 uur gemaakt en intussen even boodschappen doen.
Heeft volgens mij niets met de opticien te doen.
Neen, ik werk niet bij Pearl en heb ook een andere opticien.[/quote]

Mijn brilletje tennis koste 1200€ .Moest ik betalen
van mijn AOW en pensioen. Kon het gelukkig nog
van de belasting aftrekken wat ook niet meer kan.
Dus een tweede bril??? maak hem ff
Heet wel Hans maar werk niet bij hem :wink:

Re: Pearl slechte service

Geplaatst: 29 dec 2012 16:19
door paperdetective
Vandaag had ik een vergelijkbare slechte ervaring met Pearle in Leiden, met dit verschil dat ik voor 70% blind ben (ik loop met een stok en ooglap) en geheel afhankelijk ben van mijn bril met een corrigerend glas en geen duplicaat heb, want dat is erg duur.

De Pearle opticien liet me weten dat ik op zaterdag niet geholpen kon worden met een onmiddellijke reparatie van een lam brilpootje (ze wist wel uit te leggen wat er moest gebeuren, vrij triviaal) en maar dinsdag moest terugkomen gedurende een tijdstip dat het minder druk was.

Vertaald: Ik verdien niets aan u nu op dit moment en heb daarom geen tijd voor u.

Dom, want ik had graag voor de reparatie betaald EN nu is ze een goede klant uit het verleden kwijt. Ik neem aan dat mevrouw de opticien nog nimmer van acquisitiekosten heeft gehoord om nieuwe klanten te krijgen.

Vroeger was Pearle veel klantvriendelijker, ongeacht waar men kwam, maar dat is afgelopen nu.

Re: Pearl slechte service

Geplaatst: 29 dec 2012 16:45
door VioletPrue
paperdetective schreef:Vandaag had ik een vergelijkbare slechte ervaring met Pearle in Leiden, met dit verschil dat ik voor 70% blind ben (ik loop met een stok en ooglap) en geheel afhankelijk ben van mijn bril met een corrigerend glas en geen duplicaat heb, want dat is erg duur.

De Pearle opticien liet me weten dat ik op zaterdag niet geholpen kon worden met een onmiddellijke reparatie van een lam brilpootje (ze wist wel uit te leggen wat er moest gebeuren, vrij triviaal) en maar dinsdag moest terugkomen gedurende een tijdstip dat het minder druk was.

Vertaald: Ik verdien niets aan u nu op dit moment en heb daarom geen tijd voor u.

Dom, want ik had graag voor de reparatie betaald EN nu is ze een goede klant uit het verleden kwijt. Ik neem aan dat mevrouw de opticien nog nimmer van acquisitiekosten heeft gehoord om nieuwe klanten te krijgen.

Vroeger was Pearle veel klantvriendelijker, ongeacht waar men kwam, maar dat is afgelopen nu.
Of mevrouw dacht: 'Die meneer/mevrouw kan ècht niet zonder de bril, ik heb nu te weinig tijd, ik help hem/haar als ik zeker weet dat ik hem/haar direct kan helpen'.
Jammer dat u dit meteen negatief uitlegt, terwijl zij misschien wel heel erg met u meedacht, juist omdat u niet zonder de bril kan en geen reservepaar heeft!
Dus misschien niet meteen iets heel negatief uitleggen, maar de optie open houden dat zij het beste met u voor had.

Re: Pearl slechte service

Geplaatst: 29 dec 2012 17:04
door tenormin
Heb nu ook slechte ervaring met Pearl, vroeger nooit. Na laatste oogoperatie in Oktober 6 weken wachten en kon toen leesbril laten aanmeten. Weekje wachten, brilletje klaar. Zat voor geen meter. Normaal: buigen, warm maken enfin, de hele rataplan en nu: sorry, geen tijd, kom andere keer maar terug. Naar een andere zaak gegaan en die hebben hem passend gemaakt zodat ie op neus bleef zitten. Groeneveld. En raad wat: helemaal gratis. Dag Pearl, Groeneveld heeft een nieuwe klant.

Re: Pearl slechte service

Geplaatst: 30 dec 2012 12:52
door Fleurtjuh666
renescholte schreef:moet ik je toch op tegenspreken tennis ik was het beide en heb de lasikbehandeling gehad een half jaar geleden...rechts -1.75 cilinder +0.50 en links +2.5 cilinder 0.75 -
Wat grappig, een plus-cylinder....knap! Transpositieregel vergeten toe te passen misschien?
Maar je hebt wel gelijk, plus en min kan beide worden 'weggelaserd' (meestal), al zul je inderdaad uiteindelijk alsnog veroordeeld worden tot een leesbril, want daar doet een laserbehandeling niets tegen.

Re: Pearl slechte service

Geplaatst: 02 jan 2013 12:37
door mukkiefuk
paperdetective schreef:Vandaag had ik een vergelijkbare slechte ervaring met Pearle in Leiden, met dit verschil dat ik voor 70% blind ben (ik loop met een stok en ooglap) en geheel afhankelijk ben van mijn bril met een corrigerend glas en geen duplicaat heb, want dat is erg duur.

De Pearle opticien liet me weten dat ik op zaterdag niet geholpen kon worden met een onmiddellijke reparatie van een lam brilpootje (ze wist wel uit te leggen wat er moest gebeuren, vrij triviaal) en maar dinsdag moest terugkomen gedurende een tijdstip dat het minder druk was.

Vertaald: Ik verdien niets aan u nu op dit moment en heb daarom geen tijd voor u.

Dom, want ik had graag voor de reparatie betaald EN nu is ze een goede klant uit het verleden kwijt. Ik neem aan dat mevrouw de opticien nog nimmer van acquisitiekosten heeft gehoord om nieuwe klanten te krijgen.

Vroeger was Pearle veel klantvriendelijker, ongeacht waar men kwam, maar dat is afgelopen nu.
Vroeger kwam u misschien niet op een van de drukste dagen van het jaar. Een winkelier moet keuzes maken en een lamme poot kan nog wel een paar dagen mee. Wat iemand al eerder zei: Wie weet is dit met de beste bedoelingen, een dag als die kan zo'n enorm knelpunt opleveren dat het de kwaliteit van de reparatie niet ten goede komt.

Re: Pearl slechte service

Geplaatst: 02 jan 2013 13:37
door tenormin
Nou, als ik door Pearl gebeld word dat mijn nieuwe bril klaar ligt en er naar toe ga, verwacht ik wel service om dat ding goed te krijgen, zoals al beschreven: pootjes wat buigen en bijstellen zodat hij goed zit. En dan te horen krijgen: geen tijd! Ik vind dat niet behoorlijk, maar goed, iedereen mag daar een mening over hebben, dit was de mijne.

Re: Pearl slechte service

Geplaatst: 02 jan 2013 14:20
door GJvdZ
Ik zie het probleem niet zo. Bij Pearl werken ze netjes volgens een planning kennelijk. Hoe zou jij reageren als jij een afspraak met ze had en dat ze die niet nakomen ze niet na omdat er mensen zomaar tussendoor geholden worden?

Re: Pearl slechte service

Geplaatst: 02 jan 2013 14:49
door tenormin
GJvdZ schreef:Ik zie het probleem niet zo. Bij Pearl werken ze netjes volgens een planning kennelijk. Hoe zou jij reageren als jij een afspraak met ze had en dat ze die niet nakomen ze niet na omdat er mensen zomaar tussendoor geholden worden?
Aan wie is deze reactie gericht? De TS of :?:

Re: Pearl slechte service

Geplaatst: 04 jan 2013 23:18
door Fleurtjuh666
GJvdZ schreef:Ik zie het probleem niet zo. Bij Pearl werken ze netjes volgens een planning kennelijk. Hoe zou jij reageren als jij een afspraak met ze had en dat ze die niet nakomen ze niet na omdat er mensen zomaar tussendoor geholden worden?
Ik snap uberhaupt niet zo goed waarom er geen tijd voor zou zijn geweest....meest voorkomende reparaties:
- schroefjes bakstuk/veren vervangen: 2 minuutjes
-vervangen neuspads: click 2 minuten, schroef max. 5 minuten
-aandraaien 'lam' pootje: 1 minuut

....waarom zou daar geen tijd voor zijn? Zelfs als het druk is, moet dit gewoon mogelijk zijn (ik spreek uit ervaring), ook al verdien je er niets aan. Sorry, maar ik vraag me echt af wat de reden van weigering is geweest. Het zijn, zoals ik al zei, zeker geen reparaties die úúúúúren aan tijd kosten.

Re: Pearl slechte service

Geplaatst: 05 jan 2013 01:13
door alfatrion
paperdetective schreef:De Pearle opticien liet me weten dat ik op zaterdag niet geholpen kon worden met een onmiddellijke reparatie van een lam brilpootje (ze wist wel uit te leggen wat er moest gebeuren, vrij triviaal) en maar dinsdag moest terugkomen gedurende een tijdstip dat het minder druk was.
Ik vind dat heel redelijk.
tenormin schreef:Groeneveld. En raad wat: helemaal gratis. Dag Pearl, Groeneveld heeft een nieuwe klant.
Dat is ook mijn ervaring. Als het iets kleins is waar niet al te veel kosten aan zitten dan doen ze het gratis.