LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ANWB OPLICHTING!!!
ANWB OPLICHTING!!!
Op 22-06-2010 zijn wij lid geworden van ANWB (wegenwacht service met vervangende auto service Nederland)
In de algemene voorwaarden staat vermeld dat een kalenderjaar van januari t/m decenber loopt, echter staat nergens vermeld dat als je in het midden
van het jaar lid word, dit niet naar rato word berekend.
Deze week valt er een rekening in de bus waar we voor het complete jaar 2011 hetzelfde bedrag plus een kleine verhoging moeten betalen.
Ik heb vandaag 03-12-2010 contact hierover opgenomen met de ANWB, diegene vroeg of ik de algemene voorwaarden had gelezen, en ja dat heb ik inderdaad.
Er staat nergens vermeld dat als je lid word halverwege het jaar, je wel voor een heel jaar dient te betalen.
De jongeman die ik aan de telefoon heb gehad, pakte de algemene voorwaarden erbij om even een artikel te zoeken om mij af te kunnen poeieren.
Nee ik kan inderdaad niks vinden dat u voor een heel jaar moet betalen, maar voegde hij eraan toe:
"Wij zijn een vereniging en bij een vereniging is het gebruikelijk dat je voor een heel jaar betaald, ook al word je halverwege het jaar lid."
Ik zeg niet bekend te zijn hoe dit bij verenigingen werkt, maar als volgens mij niet expliciet vermeld word in de algemene voorwaarden dat
je voor een deel van het jaar lid te zijn toch voor een heel jaar moet betalen, dit in mijn ogen niet klopt.
De medewerker van de ANWB voegt er nog aan toe, het staat er misschien niet in, maar er staat ook niet in dat het naar rato word verekend voor het aantal
maanden dat je daadwerkelijk lid bent geweest.
Ook zegt hij dat de service ook niet de helft was voor deze maanden dat wij lid waren, wat een lulkoek van de eerste orde zo lust ik er nog wel een paar.
Ik vind in ieder geval dat de algemene voorwaarden van de ANWB aangepast moeten worden, zodat het voor iedereen duidelijk is,
ik heb het idee dat dit punt bewust is weggelaten.
Wie o wie, kan mij vertellen wie hier nu gelijk heeft?
In de algemene voorwaarden staat vermeld dat een kalenderjaar van januari t/m decenber loopt, echter staat nergens vermeld dat als je in het midden
van het jaar lid word, dit niet naar rato word berekend.
Deze week valt er een rekening in de bus waar we voor het complete jaar 2011 hetzelfde bedrag plus een kleine verhoging moeten betalen.
Ik heb vandaag 03-12-2010 contact hierover opgenomen met de ANWB, diegene vroeg of ik de algemene voorwaarden had gelezen, en ja dat heb ik inderdaad.
Er staat nergens vermeld dat als je lid word halverwege het jaar, je wel voor een heel jaar dient te betalen.
De jongeman die ik aan de telefoon heb gehad, pakte de algemene voorwaarden erbij om even een artikel te zoeken om mij af te kunnen poeieren.
Nee ik kan inderdaad niks vinden dat u voor een heel jaar moet betalen, maar voegde hij eraan toe:
"Wij zijn een vereniging en bij een vereniging is het gebruikelijk dat je voor een heel jaar betaald, ook al word je halverwege het jaar lid."
Ik zeg niet bekend te zijn hoe dit bij verenigingen werkt, maar als volgens mij niet expliciet vermeld word in de algemene voorwaarden dat
je voor een deel van het jaar lid te zijn toch voor een heel jaar moet betalen, dit in mijn ogen niet klopt.
De medewerker van de ANWB voegt er nog aan toe, het staat er misschien niet in, maar er staat ook niet in dat het naar rato word verekend voor het aantal
maanden dat je daadwerkelijk lid bent geweest.
Ook zegt hij dat de service ook niet de helft was voor deze maanden dat wij lid waren, wat een lulkoek van de eerste orde zo lust ik er nog wel een paar.
Ik vind in ieder geval dat de algemene voorwaarden van de ANWB aangepast moeten worden, zodat het voor iedereen duidelijk is,
ik heb het idee dat dit punt bewust is weggelaten.
Wie o wie, kan mij vertellen wie hier nu gelijk heeft?
Re: ANWB OPLICHTING!!!
4.5 De contributie en/of premie kan tijdens de
looptijd niet worden verminderd of teruggevorderd
Staat gewoon in voorwaarden looptijd is 1 januari t/m 31 december staat ook in de voorwaarden. Alleen moet je alle artikelen even doorlezen en combineren.Ik vind in ieder geval dat de algemene voorwaarden van de ANWB aangepast moeten worden, zodat het voor iedereen duidelijk is,
ik heb het idee dat dit punt bewust is weggelaten.
Het staat allemaal begrijpelijk omschreven.
Ik zou de term oplichting maar snel aanpassen daar is geen sprake van en onjuist gebruikt.
gr Henk
Laatst gewijzigd door henk51 op 03 dec 2010 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 32499
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: ANWB OPLICHTING!!!
Toch komt dit bij verenigingen wel vaker voor. Vorig jaar ben ik op zoek gegaan naar een kanovereniging (wat uiteindelijk niks is geworden), maar sommigen laten je inderdaad voor een heel jaar betalen ook al ben je maar een deel van het jaar lid. Gold ook voor de zeilvereniging in Zwolle waar ik indertijd lid van was. Pas ergens in april/mei beginnen de lessen, en zit je voor het eerst in een bootje, maar je betaald het lidmaatschap voor het hele kalenderjaar. Ook als je je pas vlak voor het begin van die lessen aanmeld.
Dan komen er nog de aanmeldingskosten boven op, dus het verhaal van de ANWB klopt wel.
Dan komen er nog de aanmeldingskosten boven op, dus het verhaal van de ANWB klopt wel.
Re: ANWB OPLICHTING!!!
Open brief aan de ANWB.
Geachte directie van de ANWB,
Onlangs werd ik geconfronteerd met de ware aard van de consumentenvereniging waaraan u leiding geeft. In een tijd waarin welzijn en tevredenheid van consumenten steeds meer ondergeschikt raken aan de omzetcijfers en provisies zou je mogen verwachten dat bij een consumentenorganisatie als de uwe je als consument nog wel op een juiste manier behandeld wordt. Helaas, de ANWB blijkt al net als banken en andere bedrijven meer oog te hebben voor de getallen op hun balans dan voor hetgeen ze feitelijk in het leven zijn geroepen, in uw geval de vertegenwoordiging en behartiging van de belangen van alle consumenten die gebruik maken van de openbare weg. Het is triest te moeten constateren dat de ANWB verworden is van een betrouwbare en gezaghebbende bond in een commerciële, op geld beluste organisatie. Een en ander werd mij duidelijk toen ik een abonnement bij uw organisatie wilde muteren.
Uw opzegbeleid staat al langer ter discussie bij leden en consumentenrubrieken. Op diverse fora is hier inmiddels al veel over te vinden. U presteert het om uw leden een rekening te sturen anderhalve week na het verstrijken van de opzegtermijn, wetende dat veel van uw leden pas gaan nadenken over het abonnement op het moment dat ze ermee worden geconfronteerd. Als insider in de marketingbussiness weet ik dat deze methode vaak als een strategische keuze wordt gehanteerd. Ik vind deze methode echter laakbaar en neigen naar oplichting. Consumenten worden namelijk middels een bewuste en weloverwogen actie geconfronteerd met een abonnement welke men wellicht niet meer nodig heeft maar waar ze door uw bewuste actie nog wel een jaar aan vast zitten. De eigen verantwoordelijkheid die consumenten hierin hebben, waar veelal in dit soort situaties mee wordt geschermd, is te makkelijk en gaat naar mijn idee hier niet op omdat juist bewust misbruik wordt gemaakt van de onachtzaamheid van de consument. U zou er met dezelfde wetenschap ook voor kunnen kiezen uw rekening anderhalve week vóór de verstrijkdatum van opzegging te versturen. Helaas kiest u anders en besluit u de consument wat in de volksmond heet "een oor aan te naaien". Nu gaat het in mijn geval om een mutatie en geen opzegging maar zelfs dit is niet mogelijk bij de ANWB. Vreemd genoeg kan ik tussentijds wel een duurder abonnement nemen maar niet overgaan op een goedkoper abonnement. Alweer een aanwijzing dat u hier heel goed over heeft nagedacht.
U probeert zich middels deze strategie te verrijken en geeft blijk dat u niets is gelegen aan het belang van uw leden aan wie u uw bestaansrecht ontleent. Hoe moeten deze leden er op deze manier nog op vertrouwen dat hun belangen bij de ANWB in goede handen zijn? Zeker op het moment dat de regering zwaar weegt aan het advies van de ANWB lijkt me dat vertrouwen wel essentieel. Wie zegt mij dat de ANWB de belangen van zijn leden in deze niet verkwanselt? Uw interne beleid richting uw eigen leden geeft mij hierin geen vertrouwen. Het is duidelijk dat u op deze manier uw aanzien en gezag aan het kwijtraken bent.
Ik roep de leden dan ook op massaal in het geweer te komen tegen dit beleid van de ANWB en de ANWB roep ik op hun beleid in deze aan te passen en coulant om te gaan met de gevallen die zich nu aandienen. Tenslotte roep ik de politiek op om nu eindelijk voor eens en altijd een einde te maken aan deze praktijken. De ANWB is niet de enige organisatie die op deze wijze opereert en willens en wetens misbruik maakt van een praktijksituatie om zichzelf ten koste van onschuldige consumenten te verrijken. DIT MOET STOPPEN!
Geachte directie van de ANWB,
Onlangs werd ik geconfronteerd met de ware aard van de consumentenvereniging waaraan u leiding geeft. In een tijd waarin welzijn en tevredenheid van consumenten steeds meer ondergeschikt raken aan de omzetcijfers en provisies zou je mogen verwachten dat bij een consumentenorganisatie als de uwe je als consument nog wel op een juiste manier behandeld wordt. Helaas, de ANWB blijkt al net als banken en andere bedrijven meer oog te hebben voor de getallen op hun balans dan voor hetgeen ze feitelijk in het leven zijn geroepen, in uw geval de vertegenwoordiging en behartiging van de belangen van alle consumenten die gebruik maken van de openbare weg. Het is triest te moeten constateren dat de ANWB verworden is van een betrouwbare en gezaghebbende bond in een commerciële, op geld beluste organisatie. Een en ander werd mij duidelijk toen ik een abonnement bij uw organisatie wilde muteren.
Uw opzegbeleid staat al langer ter discussie bij leden en consumentenrubrieken. Op diverse fora is hier inmiddels al veel over te vinden. U presteert het om uw leden een rekening te sturen anderhalve week na het verstrijken van de opzegtermijn, wetende dat veel van uw leden pas gaan nadenken over het abonnement op het moment dat ze ermee worden geconfronteerd. Als insider in de marketingbussiness weet ik dat deze methode vaak als een strategische keuze wordt gehanteerd. Ik vind deze methode echter laakbaar en neigen naar oplichting. Consumenten worden namelijk middels een bewuste en weloverwogen actie geconfronteerd met een abonnement welke men wellicht niet meer nodig heeft maar waar ze door uw bewuste actie nog wel een jaar aan vast zitten. De eigen verantwoordelijkheid die consumenten hierin hebben, waar veelal in dit soort situaties mee wordt geschermd, is te makkelijk en gaat naar mijn idee hier niet op omdat juist bewust misbruik wordt gemaakt van de onachtzaamheid van de consument. U zou er met dezelfde wetenschap ook voor kunnen kiezen uw rekening anderhalve week vóór de verstrijkdatum van opzegging te versturen. Helaas kiest u anders en besluit u de consument wat in de volksmond heet "een oor aan te naaien". Nu gaat het in mijn geval om een mutatie en geen opzegging maar zelfs dit is niet mogelijk bij de ANWB. Vreemd genoeg kan ik tussentijds wel een duurder abonnement nemen maar niet overgaan op een goedkoper abonnement. Alweer een aanwijzing dat u hier heel goed over heeft nagedacht.
U probeert zich middels deze strategie te verrijken en geeft blijk dat u niets is gelegen aan het belang van uw leden aan wie u uw bestaansrecht ontleent. Hoe moeten deze leden er op deze manier nog op vertrouwen dat hun belangen bij de ANWB in goede handen zijn? Zeker op het moment dat de regering zwaar weegt aan het advies van de ANWB lijkt me dat vertrouwen wel essentieel. Wie zegt mij dat de ANWB de belangen van zijn leden in deze niet verkwanselt? Uw interne beleid richting uw eigen leden geeft mij hierin geen vertrouwen. Het is duidelijk dat u op deze manier uw aanzien en gezag aan het kwijtraken bent.
Ik roep de leden dan ook op massaal in het geweer te komen tegen dit beleid van de ANWB en de ANWB roep ik op hun beleid in deze aan te passen en coulant om te gaan met de gevallen die zich nu aandienen. Tenslotte roep ik de politiek op om nu eindelijk voor eens en altijd een einde te maken aan deze praktijken. De ANWB is niet de enige organisatie die op deze wijze opereert en willens en wetens misbruik maakt van een praktijksituatie om zichzelf ten koste van onschuldige consumenten te verrijken. DIT MOET STOPPEN!
-
- Berichten: 32499
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: ANWB OPLICHTING!!!
Een post waar ik nauwelijks moeite voor doe om te lezen, omdat je punt helemaal ondergesneeuwd is door een hoop niet ter zake doende blablabla.
Voor de directie, met het verzoek op zoek te gaan naar verbeterpunten die toevallig in jouw straatje passen?
Voor de leden met het verzoek samen met jou in het geweer te komen?
Voor de politiek, met het verzoek om een einde te maken aan 'deze' praktijken?
Er zit geen duidelijke structuur, geen lijn in je brief. Je kwebbelt uit kwaadheid een eind weg zonder dat nu echt duidelijk is wat je wilt bereiken en vooral wie je wilt bereiken, en zult daardoor dan ook niet serieus genomen worden.
Zonde van de tijd en de moeite.
En dat alleen maar omdat jij vind dat je in je portemonnee geraakt wordt omdat je zelf vergeten bent op te zeggen? Immers, die deadline van 15 november staat al jáááren.
Open brief aan de ANWB.
Ik roep de leden dan ook op
Voor wie is die open brief nu bestemd?Tenslotte roep ik de politiek op
Voor de directie, met het verzoek op zoek te gaan naar verbeterpunten die toevallig in jouw straatje passen?
Voor de leden met het verzoek samen met jou in het geweer te komen?
Voor de politiek, met het verzoek om een einde te maken aan 'deze' praktijken?
Er zit geen duidelijke structuur, geen lijn in je brief. Je kwebbelt uit kwaadheid een eind weg zonder dat nu echt duidelijk is wat je wilt bereiken en vooral wie je wilt bereiken, en zult daardoor dan ook niet serieus genomen worden.
Zonde van de tijd en de moeite.
En dat alleen maar omdat jij vind dat je in je portemonnee geraakt wordt omdat je zelf vergeten bent op te zeggen? Immers, die deadline van 15 november staat al jáááren.
Re: ANWB OPLICHTING!!!
Er blijft weinig van dit forum over als je alleen maar terechte cases van oplichting mag plaatsen. Misschien moeten al die bedrijven die ten onrechte worden beschuldigd van oplichting mensen die dat doen aanklagen wegens smaad.... De meeste bijdragen op dit forum waar dit soort grote woorden worden gebruikt hebben uiteindelijk betrekking op consumenten die zich niet hebben verdiept in wat ze gekocht hebben.....henk51 schreef: Ik zou de term oplichting maar snel aanpassen daar is geen sprake van en onjuist gebruikt.
gr Henk
Re: ANWB OPLICHTING!!!
Wat een reacties in korte tijd. En allemaal met de zelfde strekking. Het lijkt wel of jullie elkaar kennen. Nu weet ik dat grote organisaties dit soort fora volgen om negatieve publiciteit in de kiem te smoren. Het zou dus kunnen.....
Ik heb hier geen huilebalk verhaal neer gezet en ik weet ook wel dat ik beter moet opletten. Daar gaat het mij niet om. Als jullie de brief nu eens goed lezen zien jullie dat ik mij verzet tegen een marketingstrategie die steeds vaker wordt toegepast en die zich richt op de zwakke punten van een doelgroep. De doelgroepen worden minutieus onder de loep genomen om vervolgens de strategie te richten op de kwetsbaarheid van die groep. Iedereen weet dat het overgrote deel van de mensen hun abonnementen niet bijhouden. Daar kun je dan als bedrijf op twee manieren mee omgaan: of je laat ze onwetend om daarmee je omzet te vergroten of je licht de mensen tijdig in. Het verhaal dat de mensen dan zelf maar beter moeten opletten is misschien waar maar te makkelijk.
Een bekend voorbeeld van deze werkwijze is het bellen van senioren om ze een abonnement te verkopen. Deze groep heeft nog vertrouwen in de mensen en zijn minder assertief. Van die wetenschap wordt dan ook volop gebruik gemaakt.
Dergelijke strategieën vind je o.a.ook terug in de sport en bij het leger. Ook daar zoekt men naar de zwakke punten van de tegenstander om daar voordeel uit te halen. Bedrijven zouden echter hun klanten niet als tegenstanders moeten zien. Ze zouden er beter aan doen hun strategie te richten op de sterke kanten van hun doelgroep. Dat zou voor meer stabiliteit en continuïteit zorgen. De "zwakte" strategie werkt op de korte termijn maar zorgt er wel voor dat organisaties worden uitgehold. De hele crisis in de banksector is ontstaan door korte termijn politiek.
Dat ik mij nu richt op de ANWB heeft te maken met het feit dat het hier om een bond gaat die zijn leden vertegenwoordigd.Juist hier zou men een meer klantgerichte dan een organisatie gerichte houding verwachten Met één hand worden de leden omarmd en met de andere doen ze een greep in je portemonnee. Dat is tenminste het gevoel dat er bij veel mensen heerst en dat er vervolgens mensen zijn zich opgelicht voelen is dan ook niet zo vreemd. Let wel we hebben het hier over het gevoel wat de doelgroep er aan overhoud en die uiteindelijk bepalend zal zijn voor het imago van in dit geval de ANWB. Dat het juridisch allemaal klopt zal best wel maar is in deze niet bepalend voor het imago en de klanttevredenheid.
Ik wil nog even benadrukken dat ik niet boos ben op de ANWB maar wel teleurgesteld. Als de ANWB hier nu eens op een positieve en klantgerichte wijze mee om zou gaan zou ze hier nog haar voordeel mee kunnen doen zeker wat de continuïteit voor de toekomst betreft. Ik wil wel een voorzetje geven: hanteer een maandelijkse opzegtermijn zoals die voor veel abonnementen al verplicht is.
Ik heb hier geen huilebalk verhaal neer gezet en ik weet ook wel dat ik beter moet opletten. Daar gaat het mij niet om. Als jullie de brief nu eens goed lezen zien jullie dat ik mij verzet tegen een marketingstrategie die steeds vaker wordt toegepast en die zich richt op de zwakke punten van een doelgroep. De doelgroepen worden minutieus onder de loep genomen om vervolgens de strategie te richten op de kwetsbaarheid van die groep. Iedereen weet dat het overgrote deel van de mensen hun abonnementen niet bijhouden. Daar kun je dan als bedrijf op twee manieren mee omgaan: of je laat ze onwetend om daarmee je omzet te vergroten of je licht de mensen tijdig in. Het verhaal dat de mensen dan zelf maar beter moeten opletten is misschien waar maar te makkelijk.
Een bekend voorbeeld van deze werkwijze is het bellen van senioren om ze een abonnement te verkopen. Deze groep heeft nog vertrouwen in de mensen en zijn minder assertief. Van die wetenschap wordt dan ook volop gebruik gemaakt.
Dergelijke strategieën vind je o.a.ook terug in de sport en bij het leger. Ook daar zoekt men naar de zwakke punten van de tegenstander om daar voordeel uit te halen. Bedrijven zouden echter hun klanten niet als tegenstanders moeten zien. Ze zouden er beter aan doen hun strategie te richten op de sterke kanten van hun doelgroep. Dat zou voor meer stabiliteit en continuïteit zorgen. De "zwakte" strategie werkt op de korte termijn maar zorgt er wel voor dat organisaties worden uitgehold. De hele crisis in de banksector is ontstaan door korte termijn politiek.
Dat ik mij nu richt op de ANWB heeft te maken met het feit dat het hier om een bond gaat die zijn leden vertegenwoordigd.Juist hier zou men een meer klantgerichte dan een organisatie gerichte houding verwachten Met één hand worden de leden omarmd en met de andere doen ze een greep in je portemonnee. Dat is tenminste het gevoel dat er bij veel mensen heerst en dat er vervolgens mensen zijn zich opgelicht voelen is dan ook niet zo vreemd. Let wel we hebben het hier over het gevoel wat de doelgroep er aan overhoud en die uiteindelijk bepalend zal zijn voor het imago van in dit geval de ANWB. Dat het juridisch allemaal klopt zal best wel maar is in deze niet bepalend voor het imago en de klanttevredenheid.
Ik wil nog even benadrukken dat ik niet boos ben op de ANWB maar wel teleurgesteld. Als de ANWB hier nu eens op een positieve en klantgerichte wijze mee om zou gaan zou ze hier nog haar voordeel mee kunnen doen zeker wat de continuïteit voor de toekomst betreft. Ik wil wel een voorzetje geven: hanteer een maandelijkse opzegtermijn zoals die voor veel abonnementen al verplicht is.
Re: ANWB OPLICHTING!!!
GJvdZ schreef: Misschien moeten al die bedrijven die ten onrechte worden beschuldigd van oplichting mensen die dat doen aanklagen wegens smaad.... De meeste bijdragen op dit forum waar dit soort grote woorden worden gebruikt hebben uiteindelijk betrekking op consumenten die zich niet hebben verdiept in wat ze gekocht hebben.....
Daarvoor pleit ik al een hele tijd, want het woord Oplichting/Oplichter, wordt te veel en te onrechtmatig toegepast!
Re: ANWB OPLICHTING!!!
Hoezo oplichting??? de prijzen zijn per jaar en niet per maand..
Re: ANWB OPLICHTING!!!
Eind van het jaar kun je gratis lid worden in 2010 dus alleen 2011 betalen!
Dit was de reclame en als je één week eerder lid werd betaal je dus 1 jaar voor slechts 2 maanden!
Maar hoe Route Mobiel en andere het doen????
Ik heb gratis pech hulp indien ik mijn auto volgens boekje bij erkende dealer of onderhoudsbedrijf laat uitvoeren dus vanaf nieuwe tot ik stop bij deze officiële erkende werkplaats!
Dus gratis kan ook vaak.
Bosch garage heeft ook vaak zoiets dus als je toch onderhoud laat doen, gratis is soms net zo goed.
Dit was de reclame en als je één week eerder lid werd betaal je dus 1 jaar voor slechts 2 maanden!
Maar hoe Route Mobiel en andere het doen????
Ik heb gratis pech hulp indien ik mijn auto volgens boekje bij erkende dealer of onderhoudsbedrijf laat uitvoeren dus vanaf nieuwe tot ik stop bij deze officiële erkende werkplaats!
Dus gratis kan ook vaak.
Bosch garage heeft ook vaak zoiets dus als je toch onderhoud laat doen, gratis is soms net zo goed.
-
- Berichten: 32499
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: ANWB OPLICHTING!!!
Nonsens. Er zijn steeds meer diensten waarbij het stilzwijgend verlengen, wat bij verenigingen nog wel mag, niet meer is toegestaan. 'Steeds vaker' moet zijn: 'steeds minder'.een marketingstrategie die steeds vaker wordt toegepast en die zich richt op de zwakke punten van een doelgroep.
Voor de rest heb ik je verhaal niet gelezen, buiten de onzin die je neerkalkt is er niet door heen te komen.
Dit zijn jouw eigen woorden, niemand op het forum heeft dit gezegd.Ik heb hier geen huilebalk verhaal neer gezet
Re: ANWB OPLICHTING!!!
Deze pechhulp, zelf in het buitenland heb ik van mijn verzekering!stofzuigertje schreef:Eind van het jaar kun je gratis lid worden in 2010 dus alleen 2011 betalen!
Dit was de reclame en als je één week eerder lid werd betaal je dus 1 jaar voor slechts 2 maanden!
Maar hoe Route Mobiel en andere het doen????
Ik heb gratis pech hulp indien ik mijn auto volgens boekje bij erkende dealer of onderhoudsbedrijf laat uitvoeren dus vanaf nieuwe tot ik stop bij deze officiële erkende werkplaats!
Dus gratis kan ook vaak.
Bosch garage heeft ook vaak zoiets dus als je toch onderhoud laat doen, gratis is soms net zo goed.
Re: ANWB OPLICHTING!!!
Ik sluit me helemaal bij het verhaal van angel78 en vooral bij het woord 'oplichting'.
Ik heb precies dezelfde ervaring, op 27 juni 2010 lid geworden, het contributiegeld betaald en in december weer een betaling voor het jaar 2011! Zonder enig bericht, factuur of nota, gewoon afgeschreven! En volgens mij hebben we dezelfde medewerker gesproken, alleen toen ik hem vorige week aan de lijn had, wist ie de voorwaarden al aardig uit zijn hoofd, blijkbaar genoeg ervaring opgedaan :D niet voor niets een kwartier wachttijd aan de lijn.
En ja, inderdaad, er staat duidelijk op de site van ANWB vermeld dat het lidmaatschap vanaf 1 januari tot en met 31 december loopt. Maar er staat niet dat je het contributiegeld ook voor dat periode verschuldigd bent, ongeacht jouw instapmoment. Over dat instapmoment is trouwens niets, maar dan ook helemaal niets te vinden, zowel op de site als in de algemene voorwaarden van ANWB. Sterker nog, toen ik me ging aanmelden (en heb alles keurig pagina per pagina uitgeprint) stond er duidelijk in het schermpje vermeld: totaal per jaar €108,00 en dus niet: totaal per kalenderjaar! En daarom laas ik dat lidmaatschap van 1-1 tot en met 1-12 als iets wat meer van belang is bij het opzeggen van je lidmaatschap, dat je het per 1-1 mag opzeggen. Ik vind het feit dat ik per geheel jaar het contributiegeld moet betalen buitengewoon onredelijk ten opzichte van mensen die in januari lid zijn geworden (en dus een vol jaar gebruik kunnen maken van de service) en ten opzichte van mensen die in september instappen, deze hoeven dus helemaal niets betalen (volgens de medewerker die ik aan de lijn heb gehad).
Ik begrijp ook niet waarom zo veel mensen het woord 'oplichting' willen verwijderen?! En hoezo: 'alle artikelen goed doorlezen en combineren', wat is dat voor onzin? Ten eerste, er zijn maar liefst 15 pagina's voorwaarden, ten tweede, ik begrijp niet hoe ik ze zou moeten combineren?! In artikel 8.2 lees ik: "De contributie moet voor een heel jaar vooruit worden betaald. De facturatie vindt plaats per kalenderjaar." Als ik dat volgens mijn eigen denkwijze ga combineren, dan hebben deze twee dingen (vooruit betalen en facturatie) niets met elkaar te maken, je betaalt een heel jaar vooruit en in december in het jaar daarop (in mijn geval 2011) krijg ik weer mijn volgende factuur met daarop de contributie voor 2012 en éénmalig achteraf over de resterende zes maanden van 2011, aangezien ik tot en met 27 juni al betaald heb. Ik kan toch ook niets eraan doen dat zij december als facturatiemaand hebben gekozen?! Er staat tenslotte punt tussen deze twee zinnen. Dat is dus 'mijn' combinatie :D
En dat je toevallig bij een (kano)vereniging het lidmaatschapsgeld per jaar moet betalen, oké, maar praat je dan ook over zo hoge bedragen? Want ik vind €113 euro niet niets, ANWB trouwens ook niet gezien het 'systeem' dat ze hanteren.
Ik vind het inderdaad iets wat je gerust een oplichting mag noemen. Ik heb mijn lidmaatschap al opgezegd en ga voortaan iedereen in mijn omgeving aanmoedigen om hetzelfde te doen.
Hierbij pleit ik voor aanpassing van de Algemene Voorwaarden van ANWB. Ik hoop dat er werkelijk iets aan wordt gedaan, zo kan het echt niet!
PS. Mijn excuses voor kleine spellingfouten, ik ben van buitenlandse afkomst.
Ik heb precies dezelfde ervaring, op 27 juni 2010 lid geworden, het contributiegeld betaald en in december weer een betaling voor het jaar 2011! Zonder enig bericht, factuur of nota, gewoon afgeschreven! En volgens mij hebben we dezelfde medewerker gesproken, alleen toen ik hem vorige week aan de lijn had, wist ie de voorwaarden al aardig uit zijn hoofd, blijkbaar genoeg ervaring opgedaan :D niet voor niets een kwartier wachttijd aan de lijn.
En ja, inderdaad, er staat duidelijk op de site van ANWB vermeld dat het lidmaatschap vanaf 1 januari tot en met 31 december loopt. Maar er staat niet dat je het contributiegeld ook voor dat periode verschuldigd bent, ongeacht jouw instapmoment. Over dat instapmoment is trouwens niets, maar dan ook helemaal niets te vinden, zowel op de site als in de algemene voorwaarden van ANWB. Sterker nog, toen ik me ging aanmelden (en heb alles keurig pagina per pagina uitgeprint) stond er duidelijk in het schermpje vermeld: totaal per jaar €108,00 en dus niet: totaal per kalenderjaar! En daarom laas ik dat lidmaatschap van 1-1 tot en met 1-12 als iets wat meer van belang is bij het opzeggen van je lidmaatschap, dat je het per 1-1 mag opzeggen. Ik vind het feit dat ik per geheel jaar het contributiegeld moet betalen buitengewoon onredelijk ten opzichte van mensen die in januari lid zijn geworden (en dus een vol jaar gebruik kunnen maken van de service) en ten opzichte van mensen die in september instappen, deze hoeven dus helemaal niets betalen (volgens de medewerker die ik aan de lijn heb gehad).
Ik begrijp ook niet waarom zo veel mensen het woord 'oplichting' willen verwijderen?! En hoezo: 'alle artikelen goed doorlezen en combineren', wat is dat voor onzin? Ten eerste, er zijn maar liefst 15 pagina's voorwaarden, ten tweede, ik begrijp niet hoe ik ze zou moeten combineren?! In artikel 8.2 lees ik: "De contributie moet voor een heel jaar vooruit worden betaald. De facturatie vindt plaats per kalenderjaar." Als ik dat volgens mijn eigen denkwijze ga combineren, dan hebben deze twee dingen (vooruit betalen en facturatie) niets met elkaar te maken, je betaalt een heel jaar vooruit en in december in het jaar daarop (in mijn geval 2011) krijg ik weer mijn volgende factuur met daarop de contributie voor 2012 en éénmalig achteraf over de resterende zes maanden van 2011, aangezien ik tot en met 27 juni al betaald heb. Ik kan toch ook niets eraan doen dat zij december als facturatiemaand hebben gekozen?! Er staat tenslotte punt tussen deze twee zinnen. Dat is dus 'mijn' combinatie :D
En dat je toevallig bij een (kano)vereniging het lidmaatschapsgeld per jaar moet betalen, oké, maar praat je dan ook over zo hoge bedragen? Want ik vind €113 euro niet niets, ANWB trouwens ook niet gezien het 'systeem' dat ze hanteren.
Ik vind het inderdaad iets wat je gerust een oplichting mag noemen. Ik heb mijn lidmaatschap al opgezegd en ga voortaan iedereen in mijn omgeving aanmoedigen om hetzelfde te doen.
Hierbij pleit ik voor aanpassing van de Algemene Voorwaarden van ANWB. Ik hoop dat er werkelijk iets aan wordt gedaan, zo kan het echt niet!
PS. Mijn excuses voor kleine spellingfouten, ik ben van buitenlandse afkomst.
Laatst gewijzigd door Anna-Z op 19 dec 2010 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: ANWB OPLICHTING!!!
Ik vindt ze ook echt sneaky...
Wil ik begin december mijn abbonement voor het jaar daarna opzeggen,
Kan dit gewoon niet meer!!!
STERKER NOG.. HET GELD VOOR HET NIEUWE JAAR IS AL VAN MIJN REKENING AF GEHAALD!!!!
En net mn auto verkocht...........
Dus tja denk zet het op naam van mijn vriend(die heeft wel een auto)
Nee sorry dat kunnen we helaas niet doen!!
oplichters zijn het inderdaad!!
Wil ik begin december mijn abbonement voor het jaar daarna opzeggen,
Kan dit gewoon niet meer!!!
STERKER NOG.. HET GELD VOOR HET NIEUWE JAAR IS AL VAN MIJN REKENING AF GEHAALD!!!!
En net mn auto verkocht...........
Dus tja denk zet het op naam van mijn vriend(die heeft wel een auto)
Nee sorry dat kunnen we helaas niet doen!!
oplichters zijn het inderdaad!!
Re: ANWB OPLICHTING!!!
Algemene voorwaarden:Wil ik begin december mijn abbonement voor het jaar daarna opzeggen,
Kan dit gewoon niet meer!!!
Opzeggen voor 15 november!
Algemene voorwaarden:En net mn auto verkocht.......
Abonnement is op naam en niet op auto!
Re: ANWB OPLICHTING!!!
[quote="YMSR"]Ik vindt ze ook echt sneaky...
Wil ik begin december mijn abbonement voor het jaar daarna opzeggen,
Kan dit gewoon niet meer!!!
STERKER NOG.. HET GELD VOOR HET NIEUWE JAAR IS AL VAN MIJN REKENING AF GEHAALD!!!!
En net mn auto verkocht...........
Als je snel bent, kun je het geld nog terug krijgen, wel zorgen dat je jouw vrijwaringsbewijs vóór 31 december naar ANWB opstuurt (moet vóór 31-12 bij hen binnen zijn, desnoods met een koerier en aangetekend). Deze informatie is me door een ANWB-medewerker verstrekt (vorige week dus recent, neem ik aan). Succes!
Wil ik begin december mijn abbonement voor het jaar daarna opzeggen,
Kan dit gewoon niet meer!!!
STERKER NOG.. HET GELD VOOR HET NIEUWE JAAR IS AL VAN MIJN REKENING AF GEHAALD!!!!
En net mn auto verkocht...........
Als je snel bent, kun je het geld nog terug krijgen, wel zorgen dat je jouw vrijwaringsbewijs vóór 31 december naar ANWB opstuurt (moet vóór 31-12 bij hen binnen zijn, desnoods met een koerier en aangetekend). Deze informatie is me door een ANWB-medewerker verstrekt (vorige week dus recent, neem ik aan). Succes!
Re: ANWB OPLICHTING!!!
Onzin, lees de voorwaarden eens:Anna-Z schreef: Als je snel bent, kun je het geld nog terug krijgen, wel zorgen dat je jouw vrijwaringsbewijs vóór 31 december naar ANWB opstuurt (moet vóór 31-12 bij hen binnen zijn, desnoods met een koerier en aangetekend). Deze informatie is me door een ANWB-medewerker verstrekt (vorige week dus recent, neem ik aan). Succes!
tennis schreef: Algemene voorwaarden:
Opzeggen voor 15 november!
Algemene voorwaarden:
Abonnement is op naam en niet op auto!
Re: ANWB OPLICHTING!!!
Wedden dat het wel zo is?! dat je met een vrijwaringsbewijs wel uitgeschreven kan worden, dan per 31-12 en niet op een ander willkeurig moment van het jaar. Jammer dat ze vandaag niet telefonisch bereikbaar zijn.Onzin, lees de voorwaarden eens:
tennis schreef: Algemene voorwaarden:
Opzeggen voor 15 november!
Re: ANWB OPLICHTING!!!
Dit moet je lezen:
Algemene voorwaarden:
Artikel
7.2 De lidmaatschapskaart is op naam gesteld
en persoonsgebonden.
tennis schreef: Algemene voorwaarden:
Abonnement is op naam en niet op auto!
YMSR schreef: Dus tja denk zet het op naam van mijn vriend(die heeft wel een auto)
Nee sorry dat kunnen we helaas niet doen!!
Algemene voorwaarden:
Artikel
7.2 De lidmaatschapskaart is op naam gesteld
en persoonsgebonden.
Re: ANWB OPLICHTING!!!
YMSR schreef:Ik vindt ze ook echt sneaky...
Wil ik begin december mijn abbonement voor het jaar daarna opzeggen,
Kan dit gewoon niet meer!!!
STERKER NOG.. HET GELD VOOR HET NIEUWE JAAR IS AL VAN MIJN REKENING AF GEHAALD!!!!
En net mn auto verkocht...........
Dus tja denk zet het op naam van mijn vriend(die heeft wel een auto)
Nee sorry dat kunnen we helaas niet doen!!
oplichters zijn het inderdaad!!
Dus omdat jij te lui bent om te lezen wat je gekocht hebt is een ander een oplichter?