| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 2,3,4,5, of zelfs Dubbel betalen voor enkel sms bericht bij
-
fonsmajoor
2,3,4,5, of zelfs Dubbel betalen voor enkel sms bericht bij
Hallo,
Zijn er meer mensen die bij T-mobile veel te veel betalen?
Ik heb een i150 abbo en als ik één sms verstuur dan wordt deze vaak 2 of meer keer in rekening gebracht soms zelfs 6x, als ik de klantenservice daarover bel dan moet ik een test sms naar hun versturen en willen ze me over 1 maand terugbellen of dat sms bericht ook meerdere keren in rekening gebracht is.
Op mijn rekening heb ik de dubbelle sms berichten geteld en kom ik in één maand op 221 sms berichten die meerdere malen in rekening gebracht worden.
En dan kan de persoon die ik aan de telefoon had niets meer voor mij doen en weigerd hij mij de naam van zijn leidinggevende te geven.
Zijn er meer mensen die bij T-mobile veel te veel betalen?
Ik heb een i150 abbo en als ik één sms verstuur dan wordt deze vaak 2 of meer keer in rekening gebracht soms zelfs 6x, als ik de klantenservice daarover bel dan moet ik een test sms naar hun versturen en willen ze me over 1 maand terugbellen of dat sms bericht ook meerdere keren in rekening gebracht is.
Op mijn rekening heb ik de dubbelle sms berichten geteld en kom ik in één maand op 221 sms berichten die meerdere malen in rekening gebracht worden.
En dan kan de persoon die ik aan de telefoon had niets meer voor mij doen en weigerd hij mij de naam van zijn leidinggevende te geven.
-
superklaver
Re: 2,3,4,5, of zelfs Dubbel betalen voor enkel sms bericht bij
hallo,
is het niet zo dat de smsjes heel lang zijn. je hebt namelijk een bepaald aantal tekens per sms. en als je daar overheen komt worden het dubbele sms kosten. of nog meer. Als het goed is kunt u zien hoeveel tekens u over heeft voordat het als 2 of meerdere smsjes wordt gerekend.
succes
is het niet zo dat de smsjes heel lang zijn. je hebt namelijk een bepaald aantal tekens per sms. en als je daar overheen komt worden het dubbele sms kosten. of nog meer. Als het goed is kunt u zien hoeveel tekens u over heeft voordat het als 2 of meerdere smsjes wordt gerekend.
succes
-
Roytheslayer
Dat zou het inderdaad kunnen zijn.
Niet alle toestellen geven dit aan als je meerdere berichten stuurt.
Niet alle toestellen geven dit aan als je meerdere berichten stuurt.
De iPhone geeft standaard niet aan hoeveel tekens je nog hebt te gaan om 1 smsje te sturen. Toen ik iOS4.1 had geinstalleerd kwam ik tot de ontdekking dat dit eindelijk wel mogelijk is. Ga naar instellingen, berichten en zet Aantal tekens aan. Nu weet je precies of je 1 of meerdere smsjes stuurt.
Mijn vriendin had ook iedere maand een onverklaarbaar hoog SMS-verbruik. Bellen en schrijven met T-Mobile leverde niets op, ze deden niets om het probleem te verhelpen.
Met hulp van de tip van Yme heb ik een plausibele verklaring gevonden en kan ik het effect reproduceren. Het zit volgens mij zo:
* SMS-jes bestaan uit 1 of meerdere 'berichten' van 160 tekens.
* Het aantal berichten hangt af van het aantal tekens (lengte) van je SMS. Zodra je over de grens van n*160 tekens gaat komt er een berichtje bij
* Je betaalt per bericht en niet per SMS's
* Indien je bijzondere lettertekens in je SMS-je gebruikt zoals: è, é, ù, ì, ò, Ç (upper-case!), ø, Å, å, æ, ß, É, Ä, Ö, Ñ, Ü, ä, ö, ñ, ü, à, etcetera gebeurt er iets bijzonders. Dan schakelt je toestel automatisch over op zogenaamde 'extended encoding' en is een berichtje maximaal 70 lang voor alle berichtjes waar je SMS uit bestaat!
* Een SMS-je van 150 letters met één of meerdere van die speciale tekens is dus 3 berichtjes groot (70+70+10) en je betaalt dus 3x in plaats van 1x !!
Meer technische uitleg: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1030577
Volgens mij is dit de technische verklaring.
Het is vreemd dat T-Mobile dat niet vooraf aan haar klanten duidelijk maakt dat het gebruik van bijzondere tekens tot extra kosten leidt. En het is nog kwalijker dat de helpdesk ook niet achteraf een verklaring geeft voor het hoogverbruik!
Met hulp van de tip van Yme heb ik een plausibele verklaring gevonden en kan ik het effect reproduceren. Het zit volgens mij zo:
* SMS-jes bestaan uit 1 of meerdere 'berichten' van 160 tekens.
* Het aantal berichten hangt af van het aantal tekens (lengte) van je SMS. Zodra je over de grens van n*160 tekens gaat komt er een berichtje bij
* Je betaalt per bericht en niet per SMS's
* Indien je bijzondere lettertekens in je SMS-je gebruikt zoals: è, é, ù, ì, ò, Ç (upper-case!), ø, Å, å, æ, ß, É, Ä, Ö, Ñ, Ü, ä, ö, ñ, ü, à, etcetera gebeurt er iets bijzonders. Dan schakelt je toestel automatisch over op zogenaamde 'extended encoding' en is een berichtje maximaal 70 lang voor alle berichtjes waar je SMS uit bestaat!
* Een SMS-je van 150 letters met één of meerdere van die speciale tekens is dus 3 berichtjes groot (70+70+10) en je betaalt dus 3x in plaats van 1x !!
Meer technische uitleg: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1030577
Volgens mij is dit de technische verklaring.
Het is vreemd dat T-Mobile dat niet vooraf aan haar klanten duidelijk maakt dat het gebruik van bijzondere tekens tot extra kosten leidt. En het is nog kwalijker dat de helpdesk ook niet achteraf een verklaring geeft voor het hoogverbruik!
Mee eens dat dit hoogstwaarschijnlijk komt doordat de berichten langer zijn dan 160 karakters. T-mobile kan dit overigens niet zien: het toestel knipt het te lange bericht in meerdere berichten van max. 160 karakters en verstuurd ze als losse berichten. Het ontvangende toestel plakt de berichten weer in de juiste volgorde aan elkaar. Soms kom je nog wel eens toestellen tegen die dit niet ondersteunen. Bij dat soort toestellen ontvang je dan meerdere losse berichten, vaak ook nog in de verkeerde volgorde.