Canon Pixma printer MP520 probleem?
Geplaatst: 06 dec 2010 17:08
Ben sinds sept 2008 in bezit van Pixma MP520 printer van Canon.
Aanschafprijs destijds € 85,50, garantie 1 jaar.
Heb aanvankelijk geen problemen gehad. Heb ongeveer 1 jaar geleden alle 4 de inktpatronen vervangen (van Canon naar Pelikan, geschikt voor dit merk en type). Ik gebruik deze printer niet echt intensief en overwegend voor zwart-wit afdrukken..
Apparaat begon ongeveer 3 maanden geleden problemen te vertonen waarbij de afdrukkwaliteit steeds slechter werd. Is nu zover dat het wel de voor afdrukken vereiste "handelingen" verricht maar van een afdruk totaal niets (meer) zichtbaar is.
Heb op internet gezocht naar meningen/ervaringen m.b.t. dit specifieke produkt. Heb gezien dat men in het algemeen tevreden is over de prestaties en de kwaliteit/prijsverhouding. Het valt hierbij echter op dat deze meningen in nagenoeg alle gevallen betrekking hebben op de eerste ervaringen met deze printer, dus kort na aanschaf en dus tijdens de nog lopende garantieperiode.
Ik heb contact opgenomen met Canon Service en men laat mij weten dat ik de printer bij een raparatiebedrijf kan aanbieden, dit wanneer ik de originele inktpatronen gebruikt heb en de reiniging van de printkop niet lukt volgens de door de handleiding aangegeven methode.
Reiniging van de printkop is meerdere malen geprobeerd maar verbeterde niets, zorgde zelfs bij elke poging voor verslechtering.
Mijn vragen zijn nu:
Hebben anderen ook deze ervaring?
Is het een probleem dat typisch voor deze CANON printer geldt of kennen andere Canon typen of andere printermerken dit ook?
Kan er hier sprake zijn van een ondeugdelijk product? (Al na 2 1/2 jaar onbruikbaar en slechts tegen hoge kosten weer herstelbaar).
Weet iemand of dit probleem bij Canon bekend is?
Herstelkosten bedragen overigens, volgens info van door Canon aangewezen servicebedrijf, € 29,00 voor onderzoek naar evt. reparatie mogelijkheid en € 60,00 tot € 80,00 voor vervanging printkop.
Kosten staan dus in geen enkele verhouding met de prijs van een nieuwe (ander merk???) printer,
Aanschafprijs destijds € 85,50, garantie 1 jaar.
Heb aanvankelijk geen problemen gehad. Heb ongeveer 1 jaar geleden alle 4 de inktpatronen vervangen (van Canon naar Pelikan, geschikt voor dit merk en type). Ik gebruik deze printer niet echt intensief en overwegend voor zwart-wit afdrukken..
Apparaat begon ongeveer 3 maanden geleden problemen te vertonen waarbij de afdrukkwaliteit steeds slechter werd. Is nu zover dat het wel de voor afdrukken vereiste "handelingen" verricht maar van een afdruk totaal niets (meer) zichtbaar is.
Heb op internet gezocht naar meningen/ervaringen m.b.t. dit specifieke produkt. Heb gezien dat men in het algemeen tevreden is over de prestaties en de kwaliteit/prijsverhouding. Het valt hierbij echter op dat deze meningen in nagenoeg alle gevallen betrekking hebben op de eerste ervaringen met deze printer, dus kort na aanschaf en dus tijdens de nog lopende garantieperiode.
Ik heb contact opgenomen met Canon Service en men laat mij weten dat ik de printer bij een raparatiebedrijf kan aanbieden, dit wanneer ik de originele inktpatronen gebruikt heb en de reiniging van de printkop niet lukt volgens de door de handleiding aangegeven methode.
Reiniging van de printkop is meerdere malen geprobeerd maar verbeterde niets, zorgde zelfs bij elke poging voor verslechtering.
Mijn vragen zijn nu:
Hebben anderen ook deze ervaring?
Is het een probleem dat typisch voor deze CANON printer geldt of kennen andere Canon typen of andere printermerken dit ook?
Kan er hier sprake zijn van een ondeugdelijk product? (Al na 2 1/2 jaar onbruikbaar en slechts tegen hoge kosten weer herstelbaar).
Weet iemand of dit probleem bij Canon bekend is?
Herstelkosten bedragen overigens, volgens info van door Canon aangewezen servicebedrijf, € 29,00 voor onderzoek naar evt. reparatie mogelijkheid en € 60,00 tot € 80,00 voor vervanging printkop.
Kosten staan dus in geen enkele verhouding met de prijs van een nieuwe (ander merk???) printer,