Pagina 1 van 1

ATU

Geplaatst: 06 dec 2010 17:48
door gina10
Vandaag moest ik mijn auto om 09-00 bij ATU brengen, vorige week was hij gekeurd en afgekeurd.
Netjes een afspraak en vandaag was ik op tijd bij de ATU in Arnhem, om 15.30 zijn we maar eens naar de ATU gereden om te horen hoe het ver ze met de auto waren, wat bleek ze hadden nog niets aan mijn auto gedaan, dat ik hier erg boos over ben spreekt voor zich.
Even een belletje kon er ook niet vanaf want ze waren erg druk. Wat dit voor mij inhoudt is dat ik morgen om 06.00 met de bus moet om op tijd iop mijn werk te zijn, kost mij een uur waar ik anders 15 minuten om doe.
Ik heb gezegd dat de service wel erg beneden de maat is, de werkplaats chef trok er zijn schouders voor op.
Toen ik buiten was hoorde ik dat er nog meer mensen waren die een afspraak hadden, en waar ze zich niet aan hadden gehouden.
Gina Veldhuis :twisted: :evil:

Re: ATU

Geplaatst: 14 dec 2010 08:54
door aabbcc380
Bedankt voor de informatie.
Daar breng ik me auto dus niet heen.

Re: ATU

Geplaatst: 15 apr 2011 18:42
door michaelvanessa
In den bosch is dit het zelfde probleem, was goed mis met de auto, kon niet meteen gemaakt worden, prima kan het wel voor de verval datum, dat was geen probleem, ging de auto ophalen, en kon pas een maand erna, schandalig!!!
daar ga ik liever nooit meer heen. :twisted: :evil:

Re: ATU

Geplaatst: 16 apr 2011 15:18
door tiptoo
ik heb mijn auto daar 1 keer laten keuren , nooit meer ondanks dat die goedgekeurd is.

Re: ATU

Geplaatst: 24 aug 2012 12:32
door LPZ
Je zult maar ondernemer zijn...
(wat ik ook ben, alleen gelukkig niet in de autobranche)

Ik moet zeggen dan dat ik over ATU over het algemeen heel tevreden ben.
Toen ATU in Arnhem opende (na nieuwbouw en na overname van een bestaand bedrijf) verliep dat zeker niet zonder aanloopproblemen.
Toch heb ik ze toen uitgeprobeerd, ook omdat mijn vaste bandenboer ineens veel meer aandacht begon te besteden aan z'n nieuwbouwpand dan aan zijn trouwe klanten.

We zijn nu een jaar of 4 verder en sindsdien heb ik op een stuk of 5 auto's nieuwe banden laten monteren (steeds prima en tegen een zeer fatsoenlijke prijs) en heb ik zeker 6x APK laten verrichten: geen klachten.

Eén keer kregen ze een afkeurpunt niet hersteld, maar meldden dat direct eerlijk en verwezen me door naar de oude eigenaar van het bedrijf dat ze overnamen. Die wist wel raad met de oude maar voor z'n tijd behoorlijk geavanceerde auto (Mercedes). De lambdasonde bleek stuk, wat achteraf dus een vrij simpele oorzaak was. Reparatie kostte niet de wereld en zorgde bovendien voor flink lager verbruik. Een paar dagen later werd de Benz alsnog (bij ATU) goedgekeurd.

Nu had ik als een echter azijnpisser kunnen klagen "dat ze dat van die lambdasonde niet eens wisten", maar hé: monteurs zijn geen tovenaars en ook (juist) een ervaren monteur weet dat techniek soms ongrijpbaar is.

Natuurlijk gaan sommige bedrijven rampzalig met klanten en klachten om (soms bijna zo erg als een gemiddelde ambtenaar :wink: ) en dat verdient een standje of erger. (Ik ben dan wel ondernemer, maar toch vaker consument.)

Anderzijds is het ook zo dat sommige klanten onrealistische verwachtingen hebben. Daarom: heb je een klacht, ga dan eerst even na of je wel echt 'een punt' hebt, en geef het bedrijf een redelijke kans om de fout te herstellen. Dat is niet alleen fatsoenlijk; het staat gewoon ook heel duidelijk in de wet.