Misleidende Prijzen HotelSpecials.nl
Geplaatst: 06 dec 2010 22:29
De prijzen aan de VOORKANT van de website http://www.hotelspecials.nl zijn ronduit misleidend. En waarom? Op deze website geef je je aantal personen aan,
het hotel, de aankomst datum en voila er komt een prijs uitrollen.
Echter wanneer je nu wilt gaan reserveren/boeken krijg je een totaal andere prijs.
Je ziet dus als consument allerlei leuke lokkertjes, maar de echte prijs komt pas als je al bijna geboekt hebt (slim psychologisch gespeeld)
Vergelijk het met een winkeletalage waar prijzen staan. Echter wanneer je de winkel in loopt en het product wilt kopen krijg je een hogere prijs?!?
Praktijk voorbeeld:
Zo wilde ik 5 dagen geleden 3 nachten winterberg boeken.
(Hotel Wartburg) á 67,50 euro per persoon. (geen geld dacht ik)
Wanneer we echter de boeking willen doorvoeren krijg ik een offerte á 185,50.
Toch maar eens met een supervisor gebeld met de boodschap dat ik dit misleidend vond. Hierop antwoordde deze dat hij het er totaal niet mee eens was en dat er tonnen aan marketing word geinvesteerd??
Het antwoord gaat verder: in de voorwaarden staat dat tot 24 uur de "voorkant" van de site kan verschillen met de achterkant.
Ik werk zelf in de ICT en dit moet technisch gemakkelijk haalbaar zijn.
Geloof me dit is een BEWUSTE keuze.
Bovendien heb ik deze prijs 6 dagen geleden al gezien!
En dus wordt de 24 uur ruim overschreden!!
DIT IS GEWOON TOTALE MISLEIDING: EEN SLUWE MARKETINGTRUC
Mag dit??! Ik vraag me echt af bij de wet dat dit wordt toegestaan.
het hotel, de aankomst datum en voila er komt een prijs uitrollen.
Echter wanneer je nu wilt gaan reserveren/boeken krijg je een totaal andere prijs.
Je ziet dus als consument allerlei leuke lokkertjes, maar de echte prijs komt pas als je al bijna geboekt hebt (slim psychologisch gespeeld)
Vergelijk het met een winkeletalage waar prijzen staan. Echter wanneer je de winkel in loopt en het product wilt kopen krijg je een hogere prijs?!?
Praktijk voorbeeld:
Zo wilde ik 5 dagen geleden 3 nachten winterberg boeken.
(Hotel Wartburg) á 67,50 euro per persoon. (geen geld dacht ik)
Wanneer we echter de boeking willen doorvoeren krijg ik een offerte á 185,50.
Toch maar eens met een supervisor gebeld met de boodschap dat ik dit misleidend vond. Hierop antwoordde deze dat hij het er totaal niet mee eens was en dat er tonnen aan marketing word geinvesteerd??
Het antwoord gaat verder: in de voorwaarden staat dat tot 24 uur de "voorkant" van de site kan verschillen met de achterkant.
Ik werk zelf in de ICT en dit moet technisch gemakkelijk haalbaar zijn.
Geloof me dit is een BEWUSTE keuze.
Bovendien heb ik deze prijs 6 dagen geleden al gezien!
En dus wordt de 24 uur ruim overschreden!!
DIT IS GEWOON TOTALE MISLEIDING: EEN SLUWE MARKETINGTRUC
Mag dit??! Ik vraag me echt af bij de wet dat dit wordt toegestaan.