Niet de juiste antwoorden van zorgverzekeraar
Geplaatst: 07 dec 2010 19:41
Uit een test van de Consumentengids blijkt dat zorgverzekeraars je niet altijd de juiste informatie geven. Als blijkt dat je verkeerde informatie gekregen hebt via de mail kun je daar vervolgens ook je rechten aan ontlenen? Zo heb ik een MSN gesprek gehad met een medewerker die in mijn voordeel foutieve informatie heeft verstrekt. Zo kon ik een vergoeding krijgen in het buitenland als ik een doorverwijzing van een KNO arts zou hebben.
Aan de telefoon wordt ook foutieve informatie gegeven. Complexe zaken waar je binnen een paar minuten een antwoord moet hebben. Immers anderen staan in de wacht. In de training voor de opleiding krijg je veelal alleen de basis kennis en diepere zaken moet je uitzoeken en leren, terwijl je iemand aan de lijn hebt. Devies is zaken rustig op te schrijven en goed te onthouden. Je hebt namelijk ook bedrijven waarbij je niet te vaak een vraagbaak mag raadplegen voor als je die nodig hebt. En de algemene voorwaarden kunnen soms erg ingewikkeld zijn. In de vorige uitzending zou daar meer controle op uitgeoefend moeten worden. Ben benieuwd.
Aan de telefoon wordt ook foutieve informatie gegeven. Complexe zaken waar je binnen een paar minuten een antwoord moet hebben. Immers anderen staan in de wacht. In de training voor de opleiding krijg je veelal alleen de basis kennis en diepere zaken moet je uitzoeken en leren, terwijl je iemand aan de lijn hebt. Devies is zaken rustig op te schrijven en goed te onthouden. Je hebt namelijk ook bedrijven waarbij je niet te vaak een vraagbaak mag raadplegen voor als je die nodig hebt. En de algemene voorwaarden kunnen soms erg ingewikkeld zijn. In de vorige uitzending zou daar meer controle op uitgeoefend moeten worden. Ben benieuwd.