Pagina 1 van 1

Limit of ranger omafietsen merken DBG omafietsen nooit kopen

Geplaatst: 07 dec 2010 21:33
door vik52
Hoi Radar.
mensen ook geen Limit of Ranger omafiets.
die fietsen worden bij DBG fabriek gemaakt en land China

de kwalitiet is echt onder de maat.
slappe spardborden , die kunnen op een gevenmoment gaan rammelen.
de spaken in het wiel zijn heel dun en slap matreaal , het achterwiel kan inzakken
als u een krantentas of iemand achterop neemt.
de omafiets roest heel snel .
de roest kan door het zwarte lak heen roesten.
de remmen zijn van de slechte kwaliteit.
die rommel fietsen koopt u bij de supermarkten bouwmarkten drogisten Hema.
als u een nieuwe fiets wil , van 100 tot 230 euro klasse nooit kopen.
de verkoper van die winkels moet u niet geloven. ze willen natuurlijk zo veel mogelijk verkopen van die rommel fietsen.
als u een fiets wilt kopen van 100 tot 230 euro kunt u beter een merk fiets kopen
Gazelle Batavus sparta union.

de klachten kunt u hier heen sturen.

http://www.dutchbicyclegroup.nl/home/contact
[email protected]

http://www.union.nl/over-union/contact

Re: Limit of ranger omafietsen merken DBG omafietsen nooit kopen

Geplaatst: 07 dec 2010 21:43
door Pindakaaspotje
** Verwijderd ivm censuur

Re: Limit of ranger omafietsen merken DBG omafietsen nooit kopen

Geplaatst: 08 dec 2010 13:41
door schoepioen
Precies, Pindakaaspotje. Voor dat geld kun je niet een topproduct verwachten en voor dat geld heb je ook echt geen nieuwe Batavus of Gazelle. Overigens worden deze fietsen volgens mij niet door de Hema verkocht. Voor zover ik weet haalt die ze ergens anders vandaan. Heb bijna 20 jaar geleden een fiets bij de Hema gekocht die in de Batavus fabrieken gemaakt is, maar wel een klasse lager zeg maar. Mijn vriendin heeft zo'n Ranger (meen ik) Oma-fiets een jaar of 7 geleden bij de Gamma vandaan (had een goedkope fiets nodig). Kwaliteit is inderdaad een stuk minder dan een Batavus of Gazelle (maar dat zijn gewoon premium merken), maar dat weet je vooraf. En als ie niet heel intensief gebruikt wordt en meestal toch binnen in de schuur staat (zoals bij ons), kun je het dus best lang ermee volhouden.

Voor 8.000 euro heb je ook geen nieuwe Lexus :wink:

Zie ook niet in waarom je klachten over deze fietsen zou moeten mailen naar de opgegeven adressen (hebben volgens mij ook helemaal niets met deze fietsen te maken....).

Niet echt een zinnig topic denk ik daarom.

Re: Limit of ranger omafietsen merken DBG omafietsen nooit kopen

Geplaatst: 08 dec 2010 13:46
door GJvdZ
Een goede fiets begint bij ca. 700 euro. Dus voor zo'n bodemprijs kan je niks verwachten. China is goedkoop, maar ook weer niet zo goedkoop.

Re: Limit of ranger omafietsen merken DBG omafietsen nooit kopen

Geplaatst: 10 dec 2010 09:14
door oo4load
Batavus en Gazelle premium? Ik weet niet hoor maar als ik naar mijn eigen fietsen kijk (van die merken) dan heb ik meer het idee op een Opel Kadett te rijden voor de prijs van een Mercedes S klasse.

Als iemand me kan uitleggen waarom zo'n simpel apparaat als een fiets in Nederland 700 euro moet kosten, graag.


En of china goedkoop is: in china koop je al een fiets vanaf 15 euro. Dan heb je natuurlijk een gammele fiets maar hij fietst wel.
Mijn Giant electrische fiets was 180 euro. Een gewone Giant kost daar 100-300 euro. Zelfde voor Merida.

Zo heb je een goedkope
http://item.taobao.com/item.htm?id=8243014616

of een dure
http://item.taobao.com/item.htm?id=7022795051

Dat grote getal, deel door 9 en je hebt euros.

Re: Limit of ranger omafietsen merken DBG omafietsen nooit kopen

Geplaatst: 10 dec 2010 09:53
door GJvdZ
oo4load schreef:Batavus en Gazelle premium? Ik weet niet hoor maar als ik naar mijn eigen fietsen kijk (van die merken) dan heb ik meer het idee op een Opel Kadett te rijden voor de prijs van een Mercedes S klasse.

Als iemand me kan uitleggen waarom zo'n simpel apparaat als een fiets in Nederland 700 euro moet kosten, graag.


En of china goedkoop is: in china koop je al een fiets vanaf 15 euro. Dan heb je natuurlijk een gammele fiets maar hij fietst wel.
Mijn Giant electrische fiets was 180 euro. Een gewone Giant kost daar 100-300 euro. Zelfde voor Merida.

Zo heb je een goedkope
http://item.taobao.com/item.htm?id=8243014616

of een dure
http://item.taobao.com/item.htm?id=7022795051

Dat grote getal, deel door 9 en je hebt euros.
Je bent toch hopelijk niet zo goed gelovig dat je denkt dat dit echte Giants zijn?

En die 700 euro voor een fiets is helemaal niet zoveel. Ik neem aan dat jij ook gewoon salaris voor je werk wilt hebben net zoals de mensen bij Gazelle, Batavus, transportondernemingen, fietsenwinkels.... Verdiep je er eerst even in voordat je onzin schrijft.

Re: Limit of ranger omafietsen merken DBG omafietsen nooit kopen

Geplaatst: 10 dec 2010 10:03
door oo4load
Wie heeft het over "geloven", mijn schoonouders wonen zowat naast de Giant fabriek aldaar, fietsen zijn gewoon gekocht bij een Giant dealer. Ik heb er zelf ook een! Van een normaal chinees merk kosten ze de helft.

Kunshan Giant Light Metal Technology Co., Ltd.
Giant Electric Vehicle (Kunshan) Co.,Ltd

Ga je mee kijken?


Zo'n "oerhollandse" Gazabus wordt ook gewoon van "chinese onderdelen" in elkaar gezet. (Lees eens een krant, het FD bjivoorbeeld sotnd dit weekend nog een leuk stukje in over die fietsen). Alleen assemblage doen ze hier. Dus nogmaals mijn vraag: waarom kost een Gazabus 700 euro. Niet omdat er er een NL LBO'er 20 uur aan heeft lopen sleutelen in ieder geval.

Re: Limit of ranger omafietsen merken DBG omafietsen nooit kopen

Geplaatst: 10 dec 2010 10:15
door oo4load
Een normale chinees rijdt op zo'n fiets:

http://item.taobao.com/item.htm?id=7772588564

40 euro! En dat is een prima fiets.

Daar kan ik er dus 18 van kopen, en dan heb ik 1 Gazabus. Iets zegt mij dat die verhouding niet helemaal lekker is.

Re: Limit of ranger omafietsen merken DBG omafietsen nooit kopen

Geplaatst: 22 dec 2010 16:55
door fensvdberg
Wie haalt het nu in zijn hoofd om de rekensom zoals hierboven staat uit te denken......

Ik neem aan dat je op zo'n fiets van 40,00 euro wilt deelnemen aan het verkeer.... is het dan niet makkelijk om zeker te weten dat je op een fiets rijd waarvan je zeker weet dat als je een noodstop moet maken de remmen geen dienst weigeren.......

Overigens, Cortina ( een oer Nederlands bedrijf) produceert fietsen van een erg degelijke kwaliteit tegen een erg scherpe prijs. zij houden de prijzen van fietsen laag door onderdelen in zeer grote hoeveel heden in te kopen....

Op deze fietsen vind je dus geen ying/ yang onderdelen maar degelijk materiaal
(shimano, saccon, axa, abus etc etc)

Re: Limit of ranger omafietsen merken DBG omafietsen nooit kopen

Geplaatst: 09 jun 2011 10:16
door Quepert
oo4load schreef:Een normale chinees rijdt op zo'n fiets:

http://item.taobao.com/item.htm?id=7772588564

40 euro! En dat is een prima fiets.

Daar kan ik er dus 18 van kopen, en dan heb ik 1 Gazabus. Iets zegt mij dat die verhouding niet helemaal lekker is.
Klopt heb je helemaal gelijk in alleen zijn de standaard kwaliteitdseisen voor een fiets in die landen vele malen lager.
Ook hier geld net als in china of waar dan ook je krijgt de kwaliteit waar je voor betaald & ja, je betaald het salaris van mij als fietsenmaker zijnde (mag ik ook eten).
1 ding is zeker door mensen zoals jou kan de vakhandel kapot gemaakt worden, waardoor er steeds minder plekken zijn waar jij je lage kwaliteitsfiets kunt laten repaeren als ie weer eens kapot is.
:mrgreen:

Re: Limit of ranger omafietsen merken DBG omafietsen nooit kopen

Geplaatst: 28 jun 2011 18:17
door Goliathangelus
schoepioen schreef:Precies, Pindakaaspotje. Voor dat geld kun je niet een topproduct verwachten en voor dat geld heb je ook echt geen nieuwe Batavus of Gazelle. Overigens worden deze fietsen volgens mij niet door de Hema verkocht. Voor zover ik weet haalt die ze ergens anders vandaan. Heb bijna 20 jaar geleden een fiets bij de Hema gekocht die in de Batavus fabrieken gemaakt is, maar wel een klasse lager zeg maar. Mijn vriendin heeft zo'n Ranger (meen ik) Oma-fiets een jaar of 7 geleden bij de Gamma vandaan (had een goedkope fiets nodig). Kwaliteit is inderdaad een stuk minder dan een Batavus of Gazelle (maar dat zijn gewoon premium merken), maar dat weet je vooraf. En als ie niet heel intensief gebruikt wordt en meestal toch binnen in de schuur staat (zoals bij ons), kun je het dus best lang ermee volhouden.

Voor 8.000 euro heb je ook geen nieuwe Lexus :wink:

Zie ook niet in waarom je klachten over deze fietsen zou moeten mailen naar de opgegeven adressen (hebben volgens mij ook helemaal niets met deze fietsen te maken....).

Niet echt een zinnig topic denk ik daarom.

Ik ben het met je eens alleen is Union geen premium merk meer.
De echte Union bestaat niet meer en is failliet gegaan helaas
Dat merk heeft Halfords gekocht en laat de fietsen nu in China maken.
Aan de andere kant hoeft dat niet slecht of slechter te zijn als er maar genoeg kwaliteit controle is.
Bovendien laat Piaggio,Vespa(en andere Europeese merken scooters) tegenwoordig de scooters in China maken.