Afhandeling autodiefstal independer...toch keurig afgerond!
Geplaatst: 08 dec 2010 00:32
Beste Lezer,
Helaas is in de nacht van 1 op 2 november mijn auto ontvreemd na een woninginbraak. Gelukkig was mijn auto verzekerd bij Aegon via Independer voor diefstal.
Helaas kwam ik erachter dat gedurende een periode van 30 dagen er een vergoeding van 12,50 euro werd uitgekeerd voor vervangend vervoer....daar kun je nog geen fiets voor huren.... Ik huur dan nu ook een auto die mij na aftrek van vergoeding de eerste 30 dagen nog 38 euro per dag kost. Ok, had beter moeten opletten bij het afsluiten van de verzekering inzake vervangend vervoer / vergoeding.
Gedurende de eerste 30 dagen heb ik alle informatie en spullen moeten aanleveren bij Dekra (onderzoekspartij inzake diefstal). Over Dekra niets meer dan goeds...oprechte en aardige lui die hun beloftes omtrent afhandeling en terugbellen bij vragen altijd keurig zijn nagekomen! Dagwaarde netjes in overleg vastgesteld. Pluim in deze voor Dekra!
Maar na 36 dagen nog steeds geen bevestiging en datum van uitbetaling door Independer....Ik heb ze al na 25 dagen gebeld hoe lang het ging duren voordat er uitgekeerd werd. Antwoord: Na 30 dagen wordt de zaak afgerond. Volgende vraag: Hoe lang gaat dat duren? Antwoord: kan ik niet zeggen hangt van meerdere factoren af... Door gevraagd maar kreeg allerlei vage antwoorden....maar geen toezeggingen!
Heb ze eind vorige week (30 dagen reeds verstreken) nogmaals gebeld inzake uitkering. Ant: meneer, we gaan proberen het zo snel mogelijk af te handelen...raar want ze hebben 30 dagen gehad om zaken klaar te zetten, denk ik dan! Maar goed maandag weer gebeld. Ant: meneer, we hebben nog geen rapport....we zijn helaas onderbezet...gaan erachteraan en bellen u vandaag of morgen terug!
Ok, ik netjes wachten op telefoontje.....maandag niets...ok dinsdag dan....helaas....niet terug gebeld. Om 6 uur opnieuw gebeld. Ant: er is nu niemand aanwezig die u kan helpen...maar ik zal een notitie maken....u wordt morgen teruggebeld!
Ik geloof er niets meer van! Zo ga je niet met elkaar om! Daarnaast snap ik werkelijk waar niet waarom er niet na 31 of 32 dagen bericht komt inzake uitkering en het geld binnen enkele dagen op rekening wordt gestort. Als ik morgen wordt gebeld dan denk ik dat het geld pas volgende week op mijn rekening staat. Dit betekent dat ik dus minimaal 42 dagen heb moeten wachten op afhandeling waarbij ik dus 12 dagen ook geen vergoeding meer krijg voor vervoer....dus 12 dagen * 50 euro = 600,- extra kwijt ben aan het huren van een vervangende auto!
Mijn vragen aan u zijn:
- Is deze gang van zaken normaal? Met name kijkend naar de afhandeling na 30 dagen?
- Wat zijn mijn rechten in deze?
- Welke jurische middelen heb ik of raad u mij aan?
- Ik ben ook gaarne bereid om te betalen voor juridisch advies....weet alleen niet bij wie ik moet zijn? Graag tips!
Ik wil het er niet bij laten zitten! Vooral de houding van Independer en het uitblijven van antwoorden stoort mij enorm....blijft vaag! Het feit dat je niet terug wordt gebeld nog meer! (toen ik verzekering aanvroeg werd ik binnen no-time teruggebeld....nu is dat wel anders....). Wel 160.- euro per maand aan premie aftikken maar netjes en spoedig afhandelen ho maar! Ik moet mijn premie eens te laat betalen.....!
Ik hoop spoedig antwoorden van u te morgen ontvangen. Ik heb geen zin meer om als leidend slachtoffer te blijven wachten!
Alvast dank!
Maurice Taks
Helaas is in de nacht van 1 op 2 november mijn auto ontvreemd na een woninginbraak. Gelukkig was mijn auto verzekerd bij Aegon via Independer voor diefstal.
Helaas kwam ik erachter dat gedurende een periode van 30 dagen er een vergoeding van 12,50 euro werd uitgekeerd voor vervangend vervoer....daar kun je nog geen fiets voor huren.... Ik huur dan nu ook een auto die mij na aftrek van vergoeding de eerste 30 dagen nog 38 euro per dag kost. Ok, had beter moeten opletten bij het afsluiten van de verzekering inzake vervangend vervoer / vergoeding.
Gedurende de eerste 30 dagen heb ik alle informatie en spullen moeten aanleveren bij Dekra (onderzoekspartij inzake diefstal). Over Dekra niets meer dan goeds...oprechte en aardige lui die hun beloftes omtrent afhandeling en terugbellen bij vragen altijd keurig zijn nagekomen! Dagwaarde netjes in overleg vastgesteld. Pluim in deze voor Dekra!
Maar na 36 dagen nog steeds geen bevestiging en datum van uitbetaling door Independer....Ik heb ze al na 25 dagen gebeld hoe lang het ging duren voordat er uitgekeerd werd. Antwoord: Na 30 dagen wordt de zaak afgerond. Volgende vraag: Hoe lang gaat dat duren? Antwoord: kan ik niet zeggen hangt van meerdere factoren af... Door gevraagd maar kreeg allerlei vage antwoorden....maar geen toezeggingen!
Heb ze eind vorige week (30 dagen reeds verstreken) nogmaals gebeld inzake uitkering. Ant: meneer, we gaan proberen het zo snel mogelijk af te handelen...raar want ze hebben 30 dagen gehad om zaken klaar te zetten, denk ik dan! Maar goed maandag weer gebeld. Ant: meneer, we hebben nog geen rapport....we zijn helaas onderbezet...gaan erachteraan en bellen u vandaag of morgen terug!
Ok, ik netjes wachten op telefoontje.....maandag niets...ok dinsdag dan....helaas....niet terug gebeld. Om 6 uur opnieuw gebeld. Ant: er is nu niemand aanwezig die u kan helpen...maar ik zal een notitie maken....u wordt morgen teruggebeld!
Ik geloof er niets meer van! Zo ga je niet met elkaar om! Daarnaast snap ik werkelijk waar niet waarom er niet na 31 of 32 dagen bericht komt inzake uitkering en het geld binnen enkele dagen op rekening wordt gestort. Als ik morgen wordt gebeld dan denk ik dat het geld pas volgende week op mijn rekening staat. Dit betekent dat ik dus minimaal 42 dagen heb moeten wachten op afhandeling waarbij ik dus 12 dagen ook geen vergoeding meer krijg voor vervoer....dus 12 dagen * 50 euro = 600,- extra kwijt ben aan het huren van een vervangende auto!
Mijn vragen aan u zijn:
- Is deze gang van zaken normaal? Met name kijkend naar de afhandeling na 30 dagen?
- Wat zijn mijn rechten in deze?
- Welke jurische middelen heb ik of raad u mij aan?
- Ik ben ook gaarne bereid om te betalen voor juridisch advies....weet alleen niet bij wie ik moet zijn? Graag tips!
Ik wil het er niet bij laten zitten! Vooral de houding van Independer en het uitblijven van antwoorden stoort mij enorm....blijft vaag! Het feit dat je niet terug wordt gebeld nog meer! (toen ik verzekering aanvroeg werd ik binnen no-time teruggebeld....nu is dat wel anders....). Wel 160.- euro per maand aan premie aftikken maar netjes en spoedig afhandelen ho maar! Ik moet mijn premie eens te laat betalen.....!
Ik hoop spoedig antwoorden van u te morgen ontvangen. Ik heb geen zin meer om als leidend slachtoffer te blijven wachten!
Alvast dank!
Maurice Taks