Pagina 1 van 1

Foto Bouw in Arnhem

Geplaatst: 08 dec 2010 13:31
door mike_m
Het gaat hier om een TV gekocht bij Foto Bouw in Arnhem, Hanzestraat 167/173.

Deze zaak verkoopt prettig en heeft mooie praatjes bij verkoop, maar toen mijn TV defect was, was de eerste reactie "dat is jammer maar helaas is de garantietermijn verlopen". De garantietermijn was inderdaad verlopen.
Ik heb echter bij Foto Bouw gekocht en 20% meer betaald dan bij een Webwinkel om meer service te krijgen en die kun je dus bij Foto Bouw op je buik schrijven. Eigenlijk komt de reactie er op neer: wij hebben geen zin in U en wat informatie opvragen over het defect, een nette prijsopgave doen en aangeven hoe de coulanceregeling er uit ziet van in dit geval Samsung en hier een fatsoenlijke afspraak over maken, dat doen wij allemaal niet. Breng die TV maar hier of betaal maar dan halen wij de TV op en dan zien we wel weer verder. Een leentoestel, nee daar doen wij ook niet aan en hoe lang de reparatie gaat duren weten wij ook niet. Maar hou rekening met minimaal twee weken als het niet meer is.

De service van FotoBouw lijkt dus nergens op. Ik belde zelf maar met Samsung en wist binnen een half uur meer dan wat Foto Bouw wist te melden. En dan schrijft meneer Paul de B. van Foto Bouw. Hoezo teleur gesteld in de service? Nou wie heeft er hier nou niet veel van begrepen?

Na bijna 3 weken mailt Foto Bouw mij nog een keer het volgende:

Geachte heer @@,

We zijn nog aan het uitzoeken wat we voor kunnen betekenen. Ik hoop daar
vandaag of morgen op terug te kunnen komen.

Met vriendelijke groet,

Maick O.

Team Fotobouw.nl

Nou een week later was er nog geen reactie. Inmiddels bijna 3 weken na de toezegging een en ander uit te zoeken.

Echter Foto Bouw begrijpt 1 ding niet. Als de fabrieksgarantie is afgelopen, dan heb je als consument nog steeds rechten. De verkoper moet ervoor zorgen dat ik mijn TV een aantal jaren gewoon kan gebruiken. Ook als de garantie al voorbij is. Dit staat zo in de wet. In de wet staat dat een verkoper verplicht is om een product te repareren of een nieuw product te geven. Dit moet hij doen als het product niet goed is.

Maar behalve dit, verwacht ik van Foto Bouw gewoon een fatsoenlijke service. Met belangstelling voor de klant. Die is dus ver te zoeken.

Ik raad iedereen aan maar ergens anders te kopen. Doe dat ook niet bij Plattetv.nl want dat is ook Foto Bouw maar dan op het Web. Daar zal de service wel helemaal beroerd zijn.

Re: Foto Bouw in Arnhem

Geplaatst: 08 dec 2010 19:09
door tiptoo
mike_m schreef:
Echter Foto Bouw begrijpt 1 ding niet. Als de fabrieksgarantie is afgelopen, dan heb je als consument nog steeds rechten. De verkoper moet ervoor zorgen dat ik mijn TV een aantal jaren gewoon kan gebruiken. Ook als de garantie al voorbij is. Dit staat zo in de wet. In de wet staat dat een verkoper verplicht is om een product te repareren of een nieuw product te geven. Dit moet hij doen als het product niet goed .

waarom maak je er dan geen werk van als de wet dit zegt , zou ik doen.

Re: Foto Bouw in Arnhem

Geplaatst: 09 dec 2010 00:24
door Rickyman
@ tiptoo,
hij kan er geen werk van maken want het staat niet in de wet.
In de wet staat dat je een nieuw apparaat kijgt als de bestaande niet te herstellen is. Je mag dan een ander nemen of soms de koop ontbinden. Maar Nooit!!! na 1 x een reparatie die gewoon buiten garantie viel.

Rick

Re: Foto Bouw in Arnhem

Geplaatst: 09 dec 2010 11:38
door tiptoo
okee dank je Rickyman.