Om er te beginnen een paar info voor af.!!!
In eind 2008 vroeg ik voor het eerst en WW uitkering an begin 2009 vond ik er dan gelukkig weer een Baan en hier ging het voor het eerst mis maar toen van mijn kant uit. Ik meldete mij toen bij het UWV weer werkend te mind`st bij mijn werk coach deze deelt mij dan mee dat hun mij nog tot eind van de maand laten ingeschreven.
Op mijn vraag op er nu nog iets moet doen was deze met nee beantwoorden. Omdat ik er ook proplem met mijn verhuurder had toen ben ik er kort ernaar ook gaan verhuizen en hoe later blijkt is de WW nog 2 maande door betaldt. Door de verhuizing viel mij dit in eerste instantie niet op.
Hoe dan ook kwam er op het gegeven moment natuurlijk de terugvordering die ik er helaas destijds niet kon terugbetalen. Dies trekt zich dan to 2010 in zomer 2010 nam ik er dan een baan an rond 60 km van mijn woon ort die het mij wel mogelijk maakte mijn schulden die er to 2010 opgelopen zijn af te betalen en was dus erg blij met de baan. Kort hier voor ik die baan an heb genomen deelde mij het UWV mee dat zij beslag willen legen op mijn inkomen. Toen ben ik er dan na gegaan wat ik er moet overhouden als hun het daadwerkelijk doen en kwam tot conclusie dat het geen proplem met mijn werk zal geven en heb verder niet op gereageerd.
Op het moment waar het UWV het beslag uitvoerde schrok ik jedoch redelijk schnell . Ik werkte toen hoe meestal als uitzendkracht en ontving in eens geen salaris in de ene week naar een blick op mijn loonstrookje en contact met het uitzend bureau blijkt dat het UWV de loonbeslag uitvoerde. Maar even niet hoe ik het naar gelezen heb een gedeelte van mijn week inkomen zonder geheel hier schrok ik toch effen. Hier nam ik dan direct contact op met de afd invordering in Eindhoven om achter te komen wat er precies aan de hand was en of zij mij niet een gedeelte van kunnen terugstorten omdat ik er anders moeite zal hebben mijn werkplek te kunnen bereiken. Dit is er dan geweigerd en zij stuurden mij een inkomst en vermogens formulier toe. Dit heb ik er dan netjes ingevuld en terug gestuurd. Toen lehnte ik mij dan paar centjes om te mindest de eersten dage van de volgende week naar mijn werk te kunnen komen zijn ja toch 120 km op de dag reizen hen en terug. Op de volgende uit betalingstermijn blijkt het zelfde te gebeuren, nu was het echt critic omdat ik er als uzk toch wekelijks met de inkomen en uitgaven rekening moet houden. Alweer nam ik er contact op met het UWV waar mij alle hulp geweigert zelf de controlle van de gegevens waarop de gespreeke niet meer zo netjes verliepen omdat ik er bang was mijn baan kwijt te raken. Ik bekwam toen de uitkomst van de betrokkene medewerker als ik er mijn baan verlies nemen zij beslag op mijn uitkering. Hiernaar heb ik dan meteen een klacht ingediend omdat dit er zeker niet te bedoeling kont zijn. De over gebleven paar euro die ik er nog had kont ik dus niet meer verwenden om naar mijn werk toe te komen. Hierover heb ik er dan mijn uitzendbureau informeert en hoopte met het UWV tot een oplossing te komen vergeven`s. Do had ik er dan contact met de afd klachten van het UWV in Amsterdam hier gebeurde dan eindelijk wel iets en zij zijn er de gegevens blijkbaar na gegaan en bekwam toen die toe zage dat ik een gedeelte van het ingehouden bedrag terug zal ontvangen. Helaas was dit niet op tijd gebeurt naar dat ik er dan do en fr niet op het werk kont verschijnen bekwam ik er op ma dan ontslag. Op woensdag kwam er dan een gedeelte terugbetaling maar wel te laat voor mij. In het gevolge heb ik er dan WW aangevraagd deze is er dan afgewezen omdat ik maar 23 van 26 weken heb gewerkt. Op wwb heb ik er helaas geen aanrecht omdat ik als Duitse wel mag wonen en werken maar geen wwb kan ontvangen. Een paar weken later begon ik in een magazijn om mij tenminste boven water te kunnen houden hier worden dan de beslag op de juiste manier doorgevoerd maar ben ook daar paar weken later ontslagen woorden door een communicatie proplem bij de aanvrage van een vrije Dag op korte termijn omdat ik er een belangrijk afspraak had. Hier had ik er dan nu wel de benodigde aantal weken gewerkt en dus ook weer WW aangevraagd.
Ook deze is er dan afgewezen en is er actueel nog in lopende beroep. Als gevolge van allen zijn mijne bestaande afspraken van Schuld aflossing in het water gevallen en tot de rechtbank gegaan wat er behoorlijk wat aan kosten met zich mee gebracht heeft verder ben ik er uit mijn kamer gezet enzovoort en woon nu tijdelijk bij bekenden en weer op zoek naar werk.
Nu vraag ik mij toch af wie er nu aansprakelijk is voor de omstaande schaden die er tussentijds hoger is dan de vordering die het UWV heeft.
Persoonlijk ben ik van instelling dat het UWV Eindhoven door nalatigheid voor mijn Ontslag zorgde en dus voor alle kosten die er zijn ontstaan moet opkomen maar hoe zit het er Precies.
Ik heb er tussentijds wel Beroep maar naar contact met de afd bezwaar en Beroep kan dit niet, maar wel een verzoek kan indienen op Schadevergoeding
Omdat ik actueel geen advocaat kan nemen omdat ik er geen inkomst heb actueel hoop ik dat man mij hier toch kan helpen, en die heb ik er toch actueel hard nodig.!
Misschien dat zich er ook een advocaat laat vinden hier die er wel gereed is mij te helpen bij de zaak.!???????????????
Graag mijn excuses voor het nog niet zo perfecte Nederlands hier werk ik wel aan.
Met voorbaat bedankt
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UWV Eindhoven zorgte door nalatigheid voor mijn Ontslag
Re: UWV Eindhoven zorgte door nalatigheid voor mijn Ontslag
Sorry advocaat is beter dan advies hier,dus probeer hoe dan ook eentje te krijgen.
Re: UWV Eindhoven zorgte door nalatigheid voor mijn Ontslag
kun je geen advocaat van onvermogen nemen