LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] omgangsregeling

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
TFB
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 dec 2010 11:23

omgangsregeling

Ongelezen bericht door TFB »

Kan iemand mij vertellen wat je rechten zijn als moeder, indien je ex-partner zich weliswaar aan de omgangsregeling wenst te houden, maar hiermee het sociale leven van de kinderen frustreert. Kinderen zitten op scouting en genieten daar heel erg van. Meneer heeft besloten 65 km van hen vandaan domicilie te kiezen, waardoor hij ze niet kan brengen en halen van scouting/sport.

Nu ben ik genoodzaakt hen dat pleziertje ook nog eens af te nemen. Ik bedoel, eerst worden ze geconfronteerd met een echtscheiding, vervolgens kan ik ze financieel niet meer bieden wat zij gewend zijn, verhuizing etc. en dn nu dit...

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: omgangsregeling

Ongelezen bericht door GJvdZ »

TFB schreef:Kan iemand mij vertellen wat je rechten zijn als moeder, indien je ex-partner zich weliswaar aan de omgangsregeling wenst te houden, maar hiermee het sociale leven van de kinderen frustreert. Kinderen zitten op scouting en genieten daar heel erg van. Meneer heeft besloten 65 km van hen vandaan domicilie te kiezen, waardoor hij ze niet kan brengen en halen van scouting/sport.

Nu ben ik genoodzaakt hen dat pleziertje ook nog eens af te nemen. Ik bedoel, eerst worden ze geconfronteerd met een echtscheiding, vervolgens kan ik ze financieel niet meer bieden wat zij gewend zijn, verhuizing etc. en dn nu dit...
Ex-partner heeft in beginsel recht op de afgesproken omgangsregeling. En de zin "Meneer heeft besloten 65 km van hen vandaan domicilie te kiezen" kan ook op verschillende manieren worden ingevuld. Is hij daar gaan wonen voor de lol, of omdat dat zijn werk dat verlangt, of misschien nog wel andere redenen?

Kunnen de kids ook niet bij de scouting in de buurt van waar jouw ex nu woont? Bij ons op de voetbalclub zit een jongen die lid is van 2 verenigingen en de ene week voor onze club uitkomt, en de andere week voor de andere club.

TFB
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 dec 2010 11:23

Re: omgangsregeling

Ongelezen bericht door TFB »

Beste GJvdZ,
Bedankt voor uw reactie.

De reden van zijn besluit om elders te gaan wonen is een nieuw gezin.
Natuurlijk zijn er mogelijkheden om de kinderen lid te maken van een club in de buurt van zijn woonplaats, echter het gaat hem om andere dingen. Hij wil namelijk dergelijke verantwoordelijkheden niet, doch enkel het voor hemzelf vergemakkelen van de omgangsregeling. Hij wil namelijk bepalen wanneer hij ze ophaalt. Dat is een machtspelletje waarbij de kinderen weer eens de dupe worden!

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: omgangsregeling

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

sorry maar je klinkt jaloers en gefrustreerd dat hij ver weg gaat wonen ivm zijn nieuwe gezin. Heb je een convenant waarin de bezoekregeling beschreven staat?
Toen de kinderen op scouting gingen waren jullie toen nog samen?

TFB
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 dec 2010 11:23

Re: omgangsregeling

Ongelezen bericht door TFB »

Hai Pareltje31,
Jaloers ben ik allerminst. De kinderen zijn na de scheiding op scouting gegaan. Daarvoor hebben ze getennist en dat doen ze nog steeds, maar ze kunnen zich niet opgeven voor competities. Vinden ze ook jammer.

De kernvraag is eigenlijk: mag de ex-partner zomaar op 65 km afstand van zijn kinderen wonen, waardoor het sociale leven van deze kinderen ook nog eens ontwricht wordt?

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: omgangsregeling

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

ja dit mag. Hij is vrij om te wonen waar hij wil. Hebben jullie overlegd over de dagen dat de kinderen op scouting gingen?

Mijn man heeft kinderen uit eerder huwelijk en moeder regelde precies alle clubjes op de dagen dat ze bij ons waren waardoor wij ons hele schema moesten aanpassen aan de grillen van moeders.

Heb je hierover al gepraat met je ex?

TFB
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 dec 2010 11:23

Re: omgangsregeling

Ongelezen bericht door TFB »

Het is duidelijk dat wat dat betreft ik "geen poot heb om op te staan".
We hebben afgesproken dat hij ze 1 weekend per 14 dagen mag zien.
Daar blijft het van zijn kant qua belangstelling dan ook bij.
Het zij zo.

Bedankt voor de reacties.

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: omgangsregeling

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

ik snap dat het lastig voor je is en zeker voor de kinderen niet leuk. Kun je nog wel redelijk met je ex hierover praten?

morundo
Berichten: 225
Lid geworden op: 12 jun 2010 21:06

Re: omgangsregeling

Ongelezen bericht door morundo »

Dit is radar en geen scheidingsstartpagina,zoek daar je antwoord op.

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: omgangsregeling

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

morundo schreef:Dit is radar en geen scheidingsstartpagina,zoek daar je antwoord op.
nou zeg doe eens normaal ze wil weten of ze juridisch iets heeft om hier tegenin te gaan

FHV
Berichten: 89
Lid geworden op: 22 feb 2008 18:37

Re: omgangsregeling

Ongelezen bericht door FHV »

Is de scouting belangrijker dan de omgang met hun vader?

witte angora
Berichten: 31200
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: omgangsregeling

Ongelezen bericht door witte angora »

FHV schreef:Is de scouting belangrijker dan de omgang met hun vader?
Dit is het beste antwoord aan de moeder, denk ik.

Dat hij 65 kilometer verder op is gaan wonen - hij is er vrij in.

Dat de kinderen ná de scheiding op scouting zijn gegaan - heb je dit gedaan om de omgangsregeling te frustreren? In de hoop dat ze voor de scouting kiezen, en niet voor hun vader? Eerlijk zeggen, of niets zeggen.

morundo
Berichten: 225
Lid geworden op: 12 jun 2010 21:06

Re: omgangsregeling

Ongelezen bericht door morundo »

Als iets belangrijk genoeg is dan neem je en advocaat.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: omgangsregeling

Ongelezen bericht door GJvdZ »

witte angora schreef:
FHV schreef:Is de scouting belangrijker dan de omgang met hun vader?
Dit is het beste antwoord aan de moeder, denk ik.

Dat hij 65 kilometer verder op is gaan wonen - hij is er vrij in.

Dat de kinderen ná de scheiding op scouting zijn gegaan - heb je dit gedaan om de omgangsregeling te frustreren? In de hoop dat ze voor de scouting kiezen, en niet voor hun vader? Eerlijk zeggen, of niets zeggen.
Dat laatste vind ik een beetje flauwe opmerking van je, maar als het conflict escaleert is de kans groot dat de tegenpartij dit wel als argument kan gebruiken.

witte angora
Berichten: 31200
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: omgangsregeling

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat laatste vind ik een beetje flauwe opmerking van je,
Je mag het flauw vinden, maar je hebt geen idee wat mensen soms uitspoken om de omgangsregeling te frustreren. Het is ook geen opmerking, maar een openhartige vraag.

Snertjong
Berichten: 141
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:52

Re: omgangsregeling

Ongelezen bericht door Snertjong »

Angora,jammer dat ik dit berricht zo laat zie maar ik voel wat je bedoelt,want op zo,n manier is het bij mij begonnen.Weghouden van je kind –diep treurig 19 jaar niet gezien,wel netjes betaald maar nooit wat horen.Totdat ze bijna 21 zijn dan beginnen ze te bellen en vragen hoe het met je is,pfff
Zijdelings werd ook gevraagd waar de allimentatie bleef-toen heb ik deze mevrouw alles toegewenst en contact opgenomen met m,n advocaat-deze heeft haar duidelijk gemaakt dat er na 19 jaar geen geld meer kwam-sindsdien nooit meer iets van deze mevrouw gehoord,en m,n dochter nee helaas tot op vandaag nooit gezien.
Ik vecht nog steeds tegen een foute wet,mannen hebben toch ook rechten-maar hier verlies je als man., maarja ik draag het met me mee-dus Angora je zat goed met je gedachte bedankt :(

Catweazle
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 nov 2010 12:48

Re: omgangsregeling

Ongelezen bericht door Catweazle »

Meer info hierover, ga je naar http://www.dwazevaders.nl/forum/index.php

Ik denk dat je daar je vraag prima beantwoord krijgt.

witte angora
Berichten: 31200
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: omgangsregeling

Ongelezen bericht door witte angora »

Als je op de link klikt, dan zie je dat het probleem niet zozeer in een foute wet ligt, maar in de manier van denken. Als de ander niet echt openstaat voor welke omgangsregeling dan ook, dan wordt het een zwaar gevecht. Daar helpt wetgeving niet tegen.

Immers, wetgeving moet nageleefd worden door beide partijen, en als dat niet gebeurt, en er een stapje verder moet worden gegaan, dan moeten anderen die totaal niet betrokken zijn, en maar al te vaak niet weten wat er speelt, een beslissing nemen waarvan ze maar al te vaak geen idee hebben wat de gevolgen daarvan zijn.

Wetgeving is leuk als beide partijen eerlijk en openhartig zijn. Maar daar schort het juist zo vaak aan. Helaas.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: omgangsregeling

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Indien de omgangsregeling in deze bezwaarlijk is voor het kind dan advieseer ik u om het probleem voor te leggen aan uw huisarts welke u een verwijskaart kan verstrekken ten einde de bevinden van GGZ te laten wegen. Meestal wordt zo'n verzoek gehonoreerd en de bezoek regeling aan gepast of daaraan restricties verbonden. Als moeder/ouder kunt u beweren wat u wil, men zal uw bewering niet mee wegen als een onpartijdig objectieve deskundige bevinding.

vervelend
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 mar 2004 23:14

Re: omgangsregeling

Ongelezen bericht door vervelend »

Een omgangsregeling getroffen met mijn ex. 1x per 14 dagen vrij-17.00-zo.19.uur.

Staat in het convenant. !x per 4e vrijdag als hij vrij heeft van vrij 9.00uur-zo9.00 uur Ik heb daar als coulance aan toegevoegd (geen bevestiging overigens) 2 uurtjes in de week op een avond.

Wat schetst mijn verbazing: Hij schakelt de rechtsbijstand in, en die wil elke 4e vrijdag dat mijn dochter naar hem komt. Let wel volgens de jurist(DAS) is de 4e vrijdag 21 januari 2011, volgens mij 28 januari, maar zij blijft volhouden dat ik het verkeerd zie.

Om kort te zijn moet mijn kind dus week 1 bij mij en week 2,3,4 bij hem.

En zij zien de vrijdagmiddag als van 13.00 uur tot ZATERDAGOCHTEND 9.00 uur.


En maar blijven volhouden natuurlijk. Wie heeft hier een suggestie over

BVD Een moeder

Gesloten