Pagina 1 van 1
SNS Klantvriendelijk ? bet. 51000 euro Duitland 50 euro prov
Geplaatst: 09 dec 2010 16:39
door tom5
Tot mijn stomme verbazing moest ik 50 euro provisie betalen voor een overboeking van 51000 euro via internet naar Duitsland.
Bij overboeking wordt alleen vermeld * kosten worden gedeeld *
Als dan ook de ontvanger nog 50 euro moet betalen kan men het beter het geld zelf wegbrengen.
Wanneer men het zou vermelden bij overboeking zou ik natuurlijk 2 maal een overboeking doen.
Al diverse malen met SNS gebeld maar men zou terug bellen, (nee dus )
Email alleen reactie lezen maar geen antwoord na 2 weken.
Over klant vriendelijk geproken..........graaien maar !!!!
Tom
Re: SNS Klantvriendelijk ? bet. 51000 euro Duitland 50 euro prov
Geplaatst: 09 dec 2010 16:59
door lostlovey
In de voorwaarden van iedere bank is na te lezen wat een overboeking kost. Hier zijn bijna altijd wel kosten aan verbonden als het om een dergelijk groot bedrag gaat.
Of de ontvanger ook geld moet betalen, had ook op voorhand even bekeken kunnen worden, dat hangt af van de voorwaarden van die bank.
Heeft in mijn ogen niets met ontbrekende service te maken. Dat het geld kost, ja ok dat kan men betwisten maar dit is informatie die gewoon beschikbaar is.
Re: SNS Klantvriendelijk ? bet. 51000 euro Duitland 50 euro prov
Geplaatst: 09 dec 2010 17:29
door tom5
Lostlovey schreef: Heeft in mijn ogen niets met ontbrekende service te maken. Dat het geld kost, ja ok dat kan men betwisten maar dit is informatie die gewoon beschikbaar is.
Het zou toch minstens klantvriendelijk zijn als men dit bij de overschrijving vermeld.
De informatie is wel te vinden als men heel diep doorspit op SNS site
Hier wordt vermeld dat het gratis is.
Als men dan bij alle betalingen kijkt wordt weer hetzelfde vermeld maar dan met een klein sterretje er achter.
Schrolt men dan helemaal naar onderen naar het * dan wordt vermeldt dat het boven de 50000 euro 0.1 % kost
Rabo kost het niets naar een Euroland.
Tom
Re: SNS Klantvriendelijk ? bet. 51000 euro Duitland 50 euro prov
Geplaatst: 09 dec 2010 17:32
door GJvdZ
"Rabo kost het niets naar een Euroland."
Dus? Bij de AH krijg je gratis koffie, bij andere winkels niet. Ieder bedrijf is vrij om dingen betaald of gratis aan te bieden.
Re: SNS Klantvriendelijk ? bet. 51000 euro Duitland 50 euro prov
Geplaatst: 09 dec 2010 17:44
door inekevanvliet
bij geen iban en bic code vermelding krijg je gezamelijke kosten
maak vaak geld over naar buitenland is altijd gratis in europa
Re: SNS Klantvriendelijk ? bet. 51000 euro Duitland 50 euro prov
Geplaatst: 09 dec 2010 20:14
door tom5
Inekevanvliet schreef: bij geen iban en bic code vermelding krijg je gezamelijke kosten
maak vaak geld over naar buitenland is altijd gratis in europa
Ik heb het ook nog nooit mee gemaakt dat men hiervoor provisie rekenende
Dus dat is schrikken en iets duurder dan een kopje koffie bij Albert Hein
Re: SNS Klantvriendelijk ? bet. 51000 euro Duitland 50 euro prov
Geplaatst: 09 dec 2010 20:56
door tennis
Je had het bedrag van ,€ 51000 moeten splitsen, dan had je niets moeten betalen, want bedragen tot € 50 000 zijn in het euroland gratis!
Re: SNS Klantvriendelijk ? bet. 51000 euro Duitland 50 euro prov
Geplaatst: 09 dec 2010 21:16
door tom5
Hoi Tennis
Daar gaat het juist om.
Er wordt met koeien letters gewaarschuwd voor GELD LENEN KOST GELD>
Waarom niet GELD OVERMAKEN KOST GELD boven de 50000 euro.
Dan is het gemakkelijk om te splitsen.
Voor 50 euro kan men leuke dingen doen.
Tom
Re: SNS Klantvriendelijk ? bet. 51000 euro Duitland 50 euro prov
Geplaatst: 09 dec 2010 21:19
door tennis
Ik ken de procedure bij de SNS niet, maar bij ABN, staat dit wel met koeien letters,
tot max. € 50 000.
Ik had vroeger ook SNS, maar ben er uitgestapt!
Re: SNS Klantvriendelijk ? bet. 51000 euro Duitland 50 euro prov
Geplaatst: 10 dec 2010 13:19
door Chanmaster
Alvorens te krakelen lijkt het mij goed om eens te kijken hoe dit alles is geregeld bij andere banken.
Re: SNS Klantvriendelijk ? bet. 51000 euro Duitland 50 euro prov
Geplaatst: 10 dec 2010 13:36
door lostlovey
Vandaag de dag kun je er beter van uit gaan dat niets gratis is. Bij uitzonderlijke handelingen als het overmaken van een groot bedrag (tenminste, in mijn ogen een groot bedrag) doet men er gewoon goed aan alles even na te gaan qua kosten en beperkingen e.d. voor verzender en ontvanger.
Dat de consument vaak liever lui is dan moe wordt door organisaties weer gebruikt en worden bepaalde voorwaarden niet overdreven duidelijk weergegeven. Bij mijn weten is dat ook niet verplicht, de gegevens zijn immers altijd terug te vinden. Een simpel belletje kan ook verhelderend werken.
Dus ja, het is niet leuk maar de kosten hadden voorkomen kunnen worden.
Re: SNS Klantvriendelijk ? bet. 51000 euro Duitland 50 euro prov
Geplaatst: 10 dec 2010 13:58
door tom5
Vandaag bericht ontvangen van SNS klanten service
Ze zullen proberen binnen 4 weken te antwoorden.
@chanmaster
Ik ben normaal bij de Rabo bank en er is nooit provisie berekent.
Nu had ik het geld bij SNS staan dus dacht dat het hier ook gratis zo zijn.
Erg dom van mij
Tom
Re: SNS Klantvriendelijk ? bet. 51000 euro Duitland 50 euro prov
Geplaatst: 10 dec 2010 14:00
door tennis
[quote="tom5"]
Ik ben normaal bij de Rabo bank en er is nooit provisie berekent.
{/quote]
Ook als je meer als € 50 000 overboekt?
Re: SNS Klantvriendelijk ? bet. 51000 euro Duitland 50 euro prov
Geplaatst: 10 dec 2010 14:27
door tom5
tennis schreef:tom5 schreef:
Ik ben normaal bij de Rabo bank en er is nooit provisie berekent.
{/quote]
Ook als je meer als € 50 000 overboekt?
Overgenomen van Rabobank site
Betalen Buitenland
Geld overmaken naar een ver familielid? Uw vakantiehuisje rechtstreeks boeken bij die Italiaanse huizeneigenaar? Met Rabo Internetbankieren boekt u gemakkelijk en veilig geld over naar een buitenlandse rekening. De kosten vallen ontzettend mee. Wist u bijvoorbeeld dat betalingen binnen Europa in veel gevallen gratis zijn? En ook voor wereldwijde betalingen zijn onze tarieven concurrerend.
..Eurobetaling•u betaalt altijd in euro
•tegen binnenlandse tarieven (dus kosteloos) geld overmaken binnen Europa (EU-verordeningslanden en Noorwegen, IJsland, Liechtenstein, Zwitserland en Monaco).
•geen bedraggrens
•verplicht invullen van IBAN en BIC
•De kostenverdeling is altijd SHA (de opdrachtgever en de begunstigde betalen ieder de eigen kosten)
•spoedopdrachten zijn mogelijk
Re: SNS Klantvriendelijk ? bet. 51000 euro Duitland 50 euro prov
Geplaatst: 10 dec 2010 15:07
door Bob Schurkjens
Ik weet het niet 100% zeker, maar waarschijnlijk ligt de
wettelijke grens bij 50.000 voor dit soort overboekingen. Had je 50.000 + 1000 overgeboekt, dan was het gratis geweest. Rabo mag hier natuurlijk van afwijken ten gunste van de consument.
http://en.wikipedia.org/wiki/Single_Euro_Payments_Area (onderaan: 2006: EC Regulation 2560 cap increases Euro transactions up to €50,000)
Re: SNS Klantvriendelijk ? bet. 51000 euro Duitland 50 euro prov
Geplaatst: 10 dec 2010 15:33
door tennis
tom5 schreef:tennis schreef:tom5 schreef:
Ik ben normaal bij de Rabo bank en er is nooit provisie berekent.
{/quote]
Ook als je meer als € 50 000 overboekt?
Overgenomen van Rabobank site
Betalen Buitenland
Geld overmaken naar een ver familielid? Uw vakantiehuisje rechtstreeks boeken bij die Italiaanse huizeneigenaar? Met Rabo Internetbankieren boekt u gemakkelijk en veilig geld over naar een buitenlandse rekening. De kosten vallen ontzettend mee. Wist u bijvoorbeeld dat betalingen binnen Europa in veel gevallen gratis zijn? En ook voor wereldwijde betalingen zijn onze tarieven concurrerend.
..Eurobetaling•u betaalt altijd in euro
•tegen binnenlandse tarieven (dus kosteloos) geld overmaken binnen Europa (EU-verordeningslanden en Noorwegen, IJsland, Liechtenstein, Zwitserland en Monaco).
•geen bedraggrens
•verplicht invullen van IBAN en BIC
•De kostenverdeling is altijd SHA (de opdrachtgever en de begunstigde betalen ieder de eigen kosten)
•spoedopdrachten zijn mogelijk
Dan heeft de RABO hier een betere service, als de SNS en ABN !
Re: SNS Klantvriendelijk ? bet. 51000 euro Duitland 50 euro prov
Geplaatst: 10 dec 2010 15:45
door tom5
Dat klopt Tennis
Het gaat mij vooral om de onduidelijkheid bij SNS en de manier hoe ze hier mee omgaan.
Dit noem ik niet klantvriendelijk,maar dat is banken eigen.
Voor mij verdere discussie gesloten en bedankt voor de op en aanmerkingen.
Tom