HP Laptop van de Dynabyte
Geplaatst: 09 dec 2010 16:43
Pfff... waar moet ik beginnen met klagen. Ohja, februari 2009, toen ik dacht bij Dynabyte een aardige koop te hebben gedaan met een Compaq Pressario CQ70 laptop.
Helaas bleek dit niet zo te zijn, toen het apparaat in kwestie na ong. een halfjaar goed te hebben gewerkt (zo rond oktober) out of the blue sporadisch begon uit te vallen. Zit je iets uit te typen *poef* alles weg. Zit je film te kijken, hop, laptop uit. Hij werd niet echt warm en ook de batterij was vol. Hier had het sowieso niets mee te maken aangezien hij ook uitviel terwijl hij aan de oplader hing. Terug naar de Dynabyte dus ermee. "Ja, we repareren hem voor u, maar dat kan wel 4-6 weken duren". Lolwut? en geen leenlaptop. Nouja, moet dan maar. Zal wel normale gang van zaken zijn en als hij het daarna weer doet vind ik het verder prima. Na 5 weken kreeg ik hem terug met een briefje erbij "dat er niets was gevonden. Of ik even 60 euro kon overschrijven wegens ongerepareerd retour". Noem het goedgelovig, naïef of wat dan ook, maar die 60 euro heb ik betaald. Helaas deed exact hetzelfde probleem zich 1 week later alweer voor. Laptop die constant uitviel met intervallen van soms een uur, soms een dag en soms 10 seconden.
Dus maar weer naar Dynabyte.. "Laptop valt nog steeds uit.. probleem is dus niet verholpen.. 60 euro onterecht betaald". Ja die 60 euro daar kon ik naar fluiten maar ze konden wel opnieuw mijn laptop opsturen. ging wel 4-6 weken duren. Ik leek weinig keus te hebben dus heb hem maar weer afgegeven. Het was inmiddels Januari 2010 toen ik hem terugkreeg. Dit keer was het probleem wel gevonden en de heatsink was vervangen. Wederom werd erbij vermeld dat ik naar die 60 euro kon fluiten wánt het was niet aantoonbaar dat dit probleem niet ontstaan was in die twee weken tussen beide reparaties in (yeah right, as if).
Maar goed de laptop deed het in elk geval weer! Toch? Nee hoor! Na een week of 3 weer hetzelfde probleem. Laptop weer teruggestuurd. Weer 5 weken kwijt. Weer werden er een aantal zaken vervangen en getest en nu zou hij het toch echt doen. Hij deed het ook prima. Alles werkte weer en de kous leek af. Voor een maand of twee dan. Want toen begon het gezeik weer opnieuw. Laptop viel weer uit. Werd nu ook vaak erg warm en viel ook uit tijdens het opstarten. Aangezien ik toch wel het idee had te maken te hebben met een compleet wanproduct op hoge poten naar de winkel geweest en gezegd geen vertrouwen meer te hebben in het product. Zij begrepen het wel, en mij werd ingefluisterd dat je na 4 reparaties wel recht had op een nieuwe laptop. Dynabyte heeft 2 jaar fabrieksgarantie dus dat zou voor mij ook opgaan. Helaas konden ze dat niet in de winkel beslissen en .... moest de laptop wéér worden opgestuurd voor 4-6 weken.
Dit wederom gedaan alleen nu duurde het ruim 7 weken. Men wilde dit keer ook adapter + accu hebben om te controleren. Deze hebben ze ook maar vervangen om er zeker van te zijn dat het dit keer goed was. Uiteindelijk kreeg ik de laptop terug. Een paar weken later begon het hele verhaaltje weer opnieuw; laptop die onregelmatig uitviel. Weer naar de winkel. Ze wilden hem weer opsturen, maar ik had er geen vertrouwen meer in. Nou dan moest ik maar een brief naar het hoofdkantoor sturen.
Dat heb ik gedaan. Ook er nog even netjes bijgezet dat ik graag binnen 14 dagen reactie wil (dit was anderhalve maand geleden; nog altijd niets gehoord). Weekje na het versturen van de brief ging de laptop helemaal niet meer aan. Hij deed gewoon helemaal niks meer. Aangezien het ding nu toch compleet onbruikbaar was geworden heb ik hem maar naar de winkel gebracht. Stuur hem dan ook maar op ook. Weg ermee.
Dat was 3 weken geleden.
Vandaag krijg ik een rekening in de brievenbus van €348,52. Het probleem valt ineens niet meer onder de garantie.
Ik heb de keuze:
1) Ik betaal € 348,52 en ze repareren mijn laptop
2) Ik betaal € 65,- + verzendkosten en ik krijg mijn laptop kapot terug
3) Ik betaal niks en ze houden mijn laptop.
EHm.... what? wat!?!
Dus ik maar eens met hun klantenservice callcenter gebeld. Meneer wist mij te vertellen dat er vochtschade aan mijn laptop was en dat ik daarom niet in aanmerking kwam voor uitzonderingen op hun procedure. Ik moet gewoon 348,52 betalen en anders krijg ik mijn laptop niet terug. Of ik moet ruim 70 euro betalen om hem kapot terug te krijgen.
Ik heb hem het verhaal uitgelegd maar ik had niet echt het idee dat het hem veel interesseerde. Het feit dat mijn laptop al 5 keer was teruggestuurd voor hetzelfde probleem (regelmatig uitvallen) kon hij op geen enkele manier in verband brengen met het feit dat de laptop het nu helemaal niet meer doet dus ik moest maar gewoon betalen.
Toen ik zei dat ik me genaaid voelde zei hij dat daar geen sprake van was. Ehm... right. Vochtschade? Nu ineens? Wie zegt dat dat door mij komt? Ding is al 5x teruggestuurd met soortgelijke klachten en nu heb ik het ineens gedaan.
Pfff moet ik hier nou echt juridische stappen voor gaan ondernemen?
Helaas bleek dit niet zo te zijn, toen het apparaat in kwestie na ong. een halfjaar goed te hebben gewerkt (zo rond oktober) out of the blue sporadisch begon uit te vallen. Zit je iets uit te typen *poef* alles weg. Zit je film te kijken, hop, laptop uit. Hij werd niet echt warm en ook de batterij was vol. Hier had het sowieso niets mee te maken aangezien hij ook uitviel terwijl hij aan de oplader hing. Terug naar de Dynabyte dus ermee. "Ja, we repareren hem voor u, maar dat kan wel 4-6 weken duren". Lolwut? en geen leenlaptop. Nouja, moet dan maar. Zal wel normale gang van zaken zijn en als hij het daarna weer doet vind ik het verder prima. Na 5 weken kreeg ik hem terug met een briefje erbij "dat er niets was gevonden. Of ik even 60 euro kon overschrijven wegens ongerepareerd retour". Noem het goedgelovig, naïef of wat dan ook, maar die 60 euro heb ik betaald. Helaas deed exact hetzelfde probleem zich 1 week later alweer voor. Laptop die constant uitviel met intervallen van soms een uur, soms een dag en soms 10 seconden.
Dus maar weer naar Dynabyte.. "Laptop valt nog steeds uit.. probleem is dus niet verholpen.. 60 euro onterecht betaald". Ja die 60 euro daar kon ik naar fluiten maar ze konden wel opnieuw mijn laptop opsturen. ging wel 4-6 weken duren. Ik leek weinig keus te hebben dus heb hem maar weer afgegeven. Het was inmiddels Januari 2010 toen ik hem terugkreeg. Dit keer was het probleem wel gevonden en de heatsink was vervangen. Wederom werd erbij vermeld dat ik naar die 60 euro kon fluiten wánt het was niet aantoonbaar dat dit probleem niet ontstaan was in die twee weken tussen beide reparaties in (yeah right, as if).
Maar goed de laptop deed het in elk geval weer! Toch? Nee hoor! Na een week of 3 weer hetzelfde probleem. Laptop weer teruggestuurd. Weer 5 weken kwijt. Weer werden er een aantal zaken vervangen en getest en nu zou hij het toch echt doen. Hij deed het ook prima. Alles werkte weer en de kous leek af. Voor een maand of twee dan. Want toen begon het gezeik weer opnieuw. Laptop viel weer uit. Werd nu ook vaak erg warm en viel ook uit tijdens het opstarten. Aangezien ik toch wel het idee had te maken te hebben met een compleet wanproduct op hoge poten naar de winkel geweest en gezegd geen vertrouwen meer te hebben in het product. Zij begrepen het wel, en mij werd ingefluisterd dat je na 4 reparaties wel recht had op een nieuwe laptop. Dynabyte heeft 2 jaar fabrieksgarantie dus dat zou voor mij ook opgaan. Helaas konden ze dat niet in de winkel beslissen en .... moest de laptop wéér worden opgestuurd voor 4-6 weken.
Dit wederom gedaan alleen nu duurde het ruim 7 weken. Men wilde dit keer ook adapter + accu hebben om te controleren. Deze hebben ze ook maar vervangen om er zeker van te zijn dat het dit keer goed was. Uiteindelijk kreeg ik de laptop terug. Een paar weken later begon het hele verhaaltje weer opnieuw; laptop die onregelmatig uitviel. Weer naar de winkel. Ze wilden hem weer opsturen, maar ik had er geen vertrouwen meer in. Nou dan moest ik maar een brief naar het hoofdkantoor sturen.
Dat heb ik gedaan. Ook er nog even netjes bijgezet dat ik graag binnen 14 dagen reactie wil (dit was anderhalve maand geleden; nog altijd niets gehoord). Weekje na het versturen van de brief ging de laptop helemaal niet meer aan. Hij deed gewoon helemaal niks meer. Aangezien het ding nu toch compleet onbruikbaar was geworden heb ik hem maar naar de winkel gebracht. Stuur hem dan ook maar op ook. Weg ermee.
Dat was 3 weken geleden.
Vandaag krijg ik een rekening in de brievenbus van €348,52. Het probleem valt ineens niet meer onder de garantie.
Ik heb de keuze:
1) Ik betaal € 348,52 en ze repareren mijn laptop
2) Ik betaal € 65,- + verzendkosten en ik krijg mijn laptop kapot terug
3) Ik betaal niks en ze houden mijn laptop.
EHm.... what? wat!?!
Dus ik maar eens met hun klantenservice callcenter gebeld. Meneer wist mij te vertellen dat er vochtschade aan mijn laptop was en dat ik daarom niet in aanmerking kwam voor uitzonderingen op hun procedure. Ik moet gewoon 348,52 betalen en anders krijg ik mijn laptop niet terug. Of ik moet ruim 70 euro betalen om hem kapot terug te krijgen.
Ik heb hem het verhaal uitgelegd maar ik had niet echt het idee dat het hem veel interesseerde. Het feit dat mijn laptop al 5 keer was teruggestuurd voor hetzelfde probleem (regelmatig uitvallen) kon hij op geen enkele manier in verband brengen met het feit dat de laptop het nu helemaal niet meer doet dus ik moest maar gewoon betalen.
Toen ik zei dat ik me genaaid voelde zei hij dat daar geen sprake van was. Ehm... right. Vochtschade? Nu ineens? Wie zegt dat dat door mij komt? Ding is al 5x teruggestuurd met soortgelijke klachten en nu heb ik het ineens gedaan.
Pfff moet ik hier nou echt juridische stappen voor gaan ondernemen?