Overstappen vaste klant Menzis naar Menzis/FNV Zorg geweerd
Geplaatst: 10 dec 2010 10:51
Vaste klanten Van Menzis die willen overstappen van Menzis naar Menzis/FNV zorgverzekering met de voordelen die daarbij horen lijken geweerd te worden door Menzis klantenservice.
FNV kan daar zelf schijnbaar niets tegen aanrichten zegt zij telefonisch. Ik ben gisteren (9 december 2010) naar de Menzis winkel geweest om voor de 3e (!) keer mij aan te melden sinds 18 november jongstleden toen ik besloot over te stappen! Twee keer heb ik gebeld met Menzis. Sterker nog...de dames van het callcenter/klantenservice Menzis/FNV zeiden dat ik (en een eensgelijk verhaal van een goede bekende) niet eens klant was bij Menzis. Wij konden dus onze verhalen vergelijken en die bleken overeenkomstig te zijn. Geen toeval. Samen stonden wij bij Menzis op de stoep om verhaal te halen. Daar werd gezegd van was maar gelijk hier gekomen. M.a.w. de dame die ons hielp nam de klantenservice niet serieus.
De onkunde betreft het verstrekken van juiste informatie via de klantenservice Menzis/FNV was buitensporig slecht. Ik moest in het eerste belletje zelf uitleggen hoe de Menzis/FNV polis in elkaar zat. Volgens ene dame was er geen sprake van 100% vergoeding van fysiotherapie bij Zorg2. Ze werd er zelfs enigzins kriegel van totdat ze het ging navragen.
Mijn goede bekende is al bezig sinds 9 november over te stappen. Geen toeval dus. Wij zijn samen naar de Menzis winkel in Doetinchem geweest gisterochtend 9 december. Het bleek dat we beiden wederom (!) niet waren aangemeld door de klantenservice van Menzis/FNV, die beloftes maakt maar niets regelt. Ondertussen zouden we nu wel in het systeem moeten staan vermeld. Mijn goede bekende heeft zelfs FNV nog gebeld en dan wordt er gezegd dat men niets kan betekenen hierin terwijl men wel breeduit adverteert over Menzis/FNV en de voordelen. Als (vaste) klant van Menzis en FNV voelt het alsof je in de kou gezet wordt en het overstappen geen zoete koek is maar een bittere pil, dit terwijl je wel contributie betaald voor die zogenaamde extra voordelen. Ik hoop van harte dat ik en mijn goede bekende na het bezoek aan de Menzis winkel in Doetinchem binnenkort de nieuwe Menzis/FNV polis in de brievenbus hebben liggen. Zo niet, dan zijn we zogezegd mooi beduveld voor 2011 door Menzis.
Beste mensen u bent gewaarschuwd.
FNV kan daar zelf schijnbaar niets tegen aanrichten zegt zij telefonisch. Ik ben gisteren (9 december 2010) naar de Menzis winkel geweest om voor de 3e (!) keer mij aan te melden sinds 18 november jongstleden toen ik besloot over te stappen! Twee keer heb ik gebeld met Menzis. Sterker nog...de dames van het callcenter/klantenservice Menzis/FNV zeiden dat ik (en een eensgelijk verhaal van een goede bekende) niet eens klant was bij Menzis. Wij konden dus onze verhalen vergelijken en die bleken overeenkomstig te zijn. Geen toeval. Samen stonden wij bij Menzis op de stoep om verhaal te halen. Daar werd gezegd van was maar gelijk hier gekomen. M.a.w. de dame die ons hielp nam de klantenservice niet serieus.
De onkunde betreft het verstrekken van juiste informatie via de klantenservice Menzis/FNV was buitensporig slecht. Ik moest in het eerste belletje zelf uitleggen hoe de Menzis/FNV polis in elkaar zat. Volgens ene dame was er geen sprake van 100% vergoeding van fysiotherapie bij Zorg2. Ze werd er zelfs enigzins kriegel van totdat ze het ging navragen.
Mijn goede bekende is al bezig sinds 9 november over te stappen. Geen toeval dus. Wij zijn samen naar de Menzis winkel in Doetinchem geweest gisterochtend 9 december. Het bleek dat we beiden wederom (!) niet waren aangemeld door de klantenservice van Menzis/FNV, die beloftes maakt maar niets regelt. Ondertussen zouden we nu wel in het systeem moeten staan vermeld. Mijn goede bekende heeft zelfs FNV nog gebeld en dan wordt er gezegd dat men niets kan betekenen hierin terwijl men wel breeduit adverteert over Menzis/FNV en de voordelen. Als (vaste) klant van Menzis en FNV voelt het alsof je in de kou gezet wordt en het overstappen geen zoete koek is maar een bittere pil, dit terwijl je wel contributie betaald voor die zogenaamde extra voordelen. Ik hoop van harte dat ik en mijn goede bekende na het bezoek aan de Menzis winkel in Doetinchem binnenkort de nieuwe Menzis/FNV polis in de brievenbus hebben liggen. Zo niet, dan zijn we zogezegd mooi beduveld voor 2011 door Menzis.
Beste mensen u bent gewaarschuwd.