Asus eee pc 1201n voor de 4e keer kapot
Geplaatst: 10 dec 2010 19:54
Hallo,
Ik heb 17-12-2009 een eee pc 1201n gekocht bij de online winkel 4launch.nl
toen ik de laptop voor het eerst had, had ik niet echt in de gaten dat er iets mis was, want de problemen deden zich onregelmatig voor.
Wat voor problemen? Nou, de laptop blijft hangen. En dan op een manier dat er echt geen andere optie is dan de laptop te resetten. Geen enkele vorm van reactie is los te krijgen van de laptop op dat moment.
Gek genoeg kan door windows zowel als linux geen crash gedetecteerd worden, wat aangeeft dat er op hardware/embedded niveau iets mis gaat waar het OS voor de rest niks aan kan doen.
Tegen afgelopen zomervakantie deed zicht dit probleem meerdere malen per dag voor en heb ik contact gezocht met de Asus helpdesk, die mij verzochten het apparaat op te sturen voor reparatie.
Dat heb ik toen gedaan, en ik kreeg 4 dagen later een laptop thuis met een nieuw moederbord.
Met het nieuwe moederbord merkte ik op dat de videokaart 20 graden koeler draaide en dat het probleem zich maar enkele keren per week voordeed. Een goede verbetering maar desalniettemin was het probleem nog steeds aanwezig.
Ik heb toen een tijdje later het probleem voorgelegd aan de webshop waar ik de laptop gekocht had. Zij namen het product in ter reparatie, en het heeft daar welgeteld bijna 4 weken stof staan te happen, want volgens de asus website was de laptop maar 3 dagen bij asus repair aanwezig.
Uiteindelijk bleek dat Asus toen de hardeschijf gerepareerd had, waar na mijn mening niks mis mee was (geen SMART errors of iets). Dus wederom was er geen goede reparatie uitgevoerd.
Ik had daarom zelf getest wat er misschien mis kon zijn. Omdat ik een bluetooth muis gebruik dacht ik dat misschien het probleem bij het bluetooth kaartje lag. Ik heb daarom een tijd met bluetooth uit gewerkt wat leek te helpen: slechts 1 crash per week.
Daarop heb ik op aanraden van de webshop de laptop zelf naar asus opgestuurd, aangezien dat veel sneller is. Het duurde in totaal 2 weken totdat ze een simpel bluetooth kaartje vervangen hadden.
Nu vandaag de dag, heb ik mijn laptop bijna 2 weken terug, crasht mijn laptop nog steeds. Ik tast nu compleet in het duister wat mogelijk het probleem is.
Ik heb meerdere malen mijn computer opnieuw geinstalleerd, alle bios images uitgeprobeerd die asus aanbied, alle drivers die er zijn geprobeerd. Er is niks meer wat ik kan doen.
Aangezien het bijna de 17e is, en de "fabrieksgarantie" enkel 1 jaar is vraag ik mij af, wat zijn mijn rechten?
Ik weet dat je tot 6 maanden na de aankoop je kan beroepen op non-conformiteit als de laptop voor de 4e keer niet deugt.
Wat kan ik van de webshop of asus eisen?
Ik wil gewoon dat de laptop goed werkt, en betrouwbaar is.
Als student technische informatica kan ik het niet veroorloven dat mijn laptop opeens stopt tijdens een presentatie of vergadering.
Is er iemand die mij advies wil geven?
Hartelijk bedankt!
Ik heb 17-12-2009 een eee pc 1201n gekocht bij de online winkel 4launch.nl
toen ik de laptop voor het eerst had, had ik niet echt in de gaten dat er iets mis was, want de problemen deden zich onregelmatig voor.
Wat voor problemen? Nou, de laptop blijft hangen. En dan op een manier dat er echt geen andere optie is dan de laptop te resetten. Geen enkele vorm van reactie is los te krijgen van de laptop op dat moment.
Gek genoeg kan door windows zowel als linux geen crash gedetecteerd worden, wat aangeeft dat er op hardware/embedded niveau iets mis gaat waar het OS voor de rest niks aan kan doen.
Tegen afgelopen zomervakantie deed zicht dit probleem meerdere malen per dag voor en heb ik contact gezocht met de Asus helpdesk, die mij verzochten het apparaat op te sturen voor reparatie.
Dat heb ik toen gedaan, en ik kreeg 4 dagen later een laptop thuis met een nieuw moederbord.
Met het nieuwe moederbord merkte ik op dat de videokaart 20 graden koeler draaide en dat het probleem zich maar enkele keren per week voordeed. Een goede verbetering maar desalniettemin was het probleem nog steeds aanwezig.
Ik heb toen een tijdje later het probleem voorgelegd aan de webshop waar ik de laptop gekocht had. Zij namen het product in ter reparatie, en het heeft daar welgeteld bijna 4 weken stof staan te happen, want volgens de asus website was de laptop maar 3 dagen bij asus repair aanwezig.
Uiteindelijk bleek dat Asus toen de hardeschijf gerepareerd had, waar na mijn mening niks mis mee was (geen SMART errors of iets). Dus wederom was er geen goede reparatie uitgevoerd.
Ik had daarom zelf getest wat er misschien mis kon zijn. Omdat ik een bluetooth muis gebruik dacht ik dat misschien het probleem bij het bluetooth kaartje lag. Ik heb daarom een tijd met bluetooth uit gewerkt wat leek te helpen: slechts 1 crash per week.
Daarop heb ik op aanraden van de webshop de laptop zelf naar asus opgestuurd, aangezien dat veel sneller is. Het duurde in totaal 2 weken totdat ze een simpel bluetooth kaartje vervangen hadden.
Nu vandaag de dag, heb ik mijn laptop bijna 2 weken terug, crasht mijn laptop nog steeds. Ik tast nu compleet in het duister wat mogelijk het probleem is.
Ik heb meerdere malen mijn computer opnieuw geinstalleerd, alle bios images uitgeprobeerd die asus aanbied, alle drivers die er zijn geprobeerd. Er is niks meer wat ik kan doen.
Aangezien het bijna de 17e is, en de "fabrieksgarantie" enkel 1 jaar is vraag ik mij af, wat zijn mijn rechten?
Ik weet dat je tot 6 maanden na de aankoop je kan beroepen op non-conformiteit als de laptop voor de 4e keer niet deugt.
Wat kan ik van de webshop of asus eisen?
Ik wil gewoon dat de laptop goed werkt, en betrouwbaar is.
Als student technische informatica kan ik het niet veroorloven dat mijn laptop opeens stopt tijdens een presentatie of vergadering.
Is er iemand die mij advies wil geven?
Hartelijk bedankt!