Overigens merk ik de laatste tijd jammer genoeg
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] (domme...???)vraag over uitkering divident
-
melanie
(domme...???)vraag over uitkering divident
wellicht voor de meesten een simpele vraag, maar ik heb echt geen kaas gegeten van beleggen.
... Ik ben een alleenstaande moeder en heb in 2001 een winstverdriedubbelaar afgesloten en zal volgend jaar met een restschuld van 19.000 euro achterblijven. Heb uiteraard het voorstel niet getekend en kom volgend jaar giga in de problemen
. Nu lees ik regelmatig dit forum en wordt er vaker gesproken over een halfjaarlijkse divident uitkering. Ik heb dit nog nooit ontvangen van labouchere/dexia. Heb ik hier recht op? en zo ja, welke acties moet ik dan ondernemen? Ook vertellen meerdere mensen dat ze al een behoorlijke briefwisseling met Dexia hebben gehad, ik heb echter nog nooit geschreven, ben wel lid van SLV, moet ik dan alsnog Dexia schrijven (en wat moet ik dan melden?), ookal loopt mijn contract pas volgend jaar af????
dat men elkaar steeds meer afsnauwt, jammer hoor, laten we elkaar steunen, het is allemaal al erg genoeg....
Heb geaarzeld om deze vraag op het forum te zetten, heb geen zin om afgesnauwt te worden, maar hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden....
Re: (domme...???)vraag over uitkering divident
Beste Melanie, misschien ben ik de laatste die aanwezig is op het forum het is al laat, en ik ben ook net weer aangevallen door mensen die waarschijnlijk de dingen net verkeerd begrijpen.
Maar goed, er wordt dus inderdaad wel divident uitgekeerd door Dexia alleen weet ik niet goed op wat precies, maar ook ik heb ieder jaar divident uitgekeerd gekregen, ik zal het eens opzoeken dan kom iker morgen even op terug. Er zijn namelijk wel meer contracten die geen divident uitkeren, EN SNAUWEN OP HET FORUM ach soms worden de dingen verkeerd geschreven en soms n beetje onhandig uitgelegd.
O ja enals we beleggen begrepen dan was dit forum er niet.
TON
Maar goed, er wordt dus inderdaad wel divident uitgekeerd door Dexia alleen weet ik niet goed op wat precies, maar ook ik heb ieder jaar divident uitgekeerd gekregen, ik zal het eens opzoeken dan kom iker morgen even op terug. Er zijn namelijk wel meer contracten die geen divident uitkeren, EN SNAUWEN OP HET FORUM ach soms worden de dingen verkeerd geschreven en soms n beetje onhandig uitgelegd.
O ja enals we beleggen begrepen dan was dit forum er niet.
TON
De winstverdriedubbelaar keert geen dividend uit. De dividenden worden gebruikt om opties van te kopen, waardoor Dexia de plicht kreeg om jaarlijks hetzelfde pakket voor dezelfde tarieven nogmaals aan te schaffen.
Misschien ben ik iets te kort door de bocht, ik heb verder geen verstand van opties, maar de strekking is juist. Dividenden worden dus in opties ingelegd.
Misschien ben ik iets te kort door de bocht, ik heb verder geen verstand van opties, maar de strekking is juist. Dividenden worden dus in opties ingelegd.
-
jan2
Divident schrijf je met 2 d's, dus dividend.
En snauwen is goed, blijf je wakker bij.
Verder merk ik dat je aardig op de hoogte bent van wat er zoal speelt.
Niet gek voor een alleenstaande moeder.
Heb je geen contract?
Kun je krijgen door Dexia te bellen.
gr. Jan2
ps. De soms agressieve toon wordt bij sommige bezoekers wordt veroorzaakt door de Dexia-frustratie. Moet je dus niet al te persoonlijk opvatten.
En snauwen is goed, blijf je wakker bij.
Verder merk ik dat je aardig op de hoogte bent van wat er zoal speelt.
Niet gek voor een alleenstaande moeder.
Heb je geen contract?
Kun je krijgen door Dexia te bellen.
gr. Jan2
ps. De soms agressieve toon wordt bij sommige bezoekers wordt veroorzaakt door de Dexia-frustratie. Moet je dus niet al te persoonlijk opvatten.
-
jan2
Ik bedoel "ff afreageren" hier. Moet kunnen. Dan kun je er weer tegenaan, Dexia wacht op aktie.
-
Bjorn-1
Heb zelf wel niet de winstverdriedubbelaar, maar het lijkt me dat de 2e reactie (frederica) een goed antwoord is. Dividenten ( is winstdeling van de onderneming waar je dan een klein beetje van in bezit hebt) worden
bij de ene constructie uitgekeerd, bijvoorbeeld bij de zgn leasegebeuren.Bij een andere worden ze dan weer belegd in aandelen of in opties.Dit zodat de "zgn winst" dan nog groter kan worden. We weten inmiddels hoe de beurs kan lopen, dit in tegenstelling tot de "verhalen" van de adviseurs bij de verkoop.
Ben ook aangesloten SLV. Een schrijven naar Dexia is gewenst als er iets gebeurt waar je het niet mee eens bent. Dit zijn betalingen welke ook volgens SLV onder "protest" getekend moeten worden.
Je kunt altijd een brief schrijven dat je het niets eens bent met de gang van zaken, dit met argumenten, maar Dexia zal hiervan wel niet onder de indruk raken. Maar het is toch goed dat ze weten dat je het er niet mee eens bent. Dit forum is toch een goede zaak.
Samen staan we sterk en hopelijk bereiken we iets met de SLV maar we vrede mee kunnen hebben.
bij de ene constructie uitgekeerd, bijvoorbeeld bij de zgn leasegebeuren.Bij een andere worden ze dan weer belegd in aandelen of in opties.Dit zodat de "zgn winst" dan nog groter kan worden. We weten inmiddels hoe de beurs kan lopen, dit in tegenstelling tot de "verhalen" van de adviseurs bij de verkoop.
Ben ook aangesloten SLV. Een schrijven naar Dexia is gewenst als er iets gebeurt waar je het niet mee eens bent. Dit zijn betalingen welke ook volgens SLV onder "protest" getekend moeten worden.
Je kunt altijd een brief schrijven dat je het niets eens bent met de gang van zaken, dit met argumenten, maar Dexia zal hiervan wel niet onder de indruk raken. Maar het is toch goed dat ze weten dat je het er niet mee eens bent. Dit forum is toch een goede zaak.
Samen staan we sterk en hopelijk bereiken we iets met de SLV maar we vrede mee kunnen hebben.
-
Ron
Beste Melanie,
Je geeft aan de je lid bent van SLV. Ik raad je aan om op hun site te kijken voor de acties die je moet ondernemen.
Voor zover ik weet is er een hele uitgekauwde procedure die je moet volgen (binnen X termijn een klacht aan Legio, in afschrift aan AFM (?), de afwijzing afwachten, en hier weer op reageren in afschrift aan AFM (?) en SLV (?)).
Aan de vraagtekens kan je zien dat ik ook niet meer precies weet hoe het gaat. Maar ik denk dat je de spelregels goed moet spelen, want aan het einde van het spel worden die getoetst. Als je niet alle papieren hebt verzonden val je mogelijk buiten de boot!
Maar ik kan het mis hebben: checken dus op de site van SLV.
Je geeft aan de je lid bent van SLV. Ik raad je aan om op hun site te kijken voor de acties die je moet ondernemen.
Voor zover ik weet is er een hele uitgekauwde procedure die je moet volgen (binnen X termijn een klacht aan Legio, in afschrift aan AFM (?), de afwijzing afwachten, en hier weer op reageren in afschrift aan AFM (?) en SLV (?)).
Aan de vraagtekens kan je zien dat ik ook niet meer precies weet hoe het gaat. Maar ik denk dat je de spelregels goed moet spelen, want aan het einde van het spel worden die getoetst. Als je niet alle papieren hebt verzonden val je mogelijk buiten de boot!
Maar ik kan het mis hebben: checken dus op de site van SLV.
-
Mary
Hallo Melanie,
Ik heb zelf ook een winstverdriedubbelaar en ontvang regelmatig een dividend over de fondsen ABN/AMRO - ING en Ahold. Het lijkt mij dus dat een ieder hier recht op heeft. Laten we hopen dat de schulden zoals die er thans voorstaan volgend jaar tot 0 zijn gedaald. Wie weet hebben we mazzel.
Ik heb zelf ook een winstverdriedubbelaar en ontvang regelmatig een dividend over de fondsen ABN/AMRO - ING en Ahold. Het lijkt mij dus dat een ieder hier recht op heeft. Laten we hopen dat de schulden zoals die er thans voorstaan volgend jaar tot 0 zijn gedaald. Wie weet hebben we mazzel.
-
Mary
Hallo Melanie,
-
jan2
Mary, ik hoop met je mee, de beurs doet goed haar best.
't gaat wel niet zo hard omhoog als dat hij gekelderd is, maar toch,
er is weer hoop.
En de beurs loopt altijd voor op de dingen die gaan gebeuren.
Dus als de economie pas over een half jaar aantrekt kan hij vanaf nu blijven stijgen....312...315.....klein beetje zakken maar het lijkt wel of hij toch omhoog wil.....
De restschuld kan dus best wel minder worden na de stand van 218.
Voor mij mag hij nog iets verder doorgaan, 600=eigen geld.

't gaat wel niet zo hard omhoog als dat hij gekelderd is, maar toch,
er is weer hoop.
En de beurs loopt altijd voor op de dingen die gaan gebeuren.
Dus als de economie pas over een half jaar aantrekt kan hij vanaf nu blijven stijgen....312...315.....klein beetje zakken maar het lijkt wel of hij toch omhoog wil.....
De restschuld kan dus best wel minder worden na de stand van 218.
Voor mij mag hij nog iets verder doorgaan, 600=eigen geld.
Hallo Melanie,
Nog een aanvulling op wat Frederica schreef, als je je contract van de winst/ verlies verdriedubbelaar na drie jaar hebt verlengt krijg je dividend uitbetaalt, in de periode voor de verlenging is het zoals Frederica zegt.
Groeten,
Piet
Nog een aanvulling op wat Frederica schreef, als je je contract van de winst/ verlies verdriedubbelaar na drie jaar hebt verlengt krijg je dividend uitbetaalt, in de periode voor de verlenging is het zoals Frederica zegt.
Groeten,
Piet
-
Jan2
Melani, Romi, Natasja schrijft en tekent berichten onder deze namen doet hij/zij om de zoveel tijd. Het zijn steeds dezelfde verhalen trap er toch niet in. Laatste waarschuwing.
Jan2
Jan2
-
echte jan2
laatste bericht was niet van mij, jan2 is zeker gewilde naam.
-
melanie
Allemaal hartelijk bedankt voor jullie reacties, het is weer helemaal duidelijk, alleen begrijp ik het bericht van de niet-echte jan niet zo goed,dat melanie en natascha en romi onder andere namen posten, waar ik niet in moet trappen??? Ik weet wel dat ik ECHT
gedupeerd ben en niet zo flauw ben om geintjes op dit forum te posten.... Enne elkaar scherp houden is wel gezond maar we kunnen ook netjes blijven....( ach ja ...wellicht ben ik een beetje te serieus geworden na de stress met dexia....
) Anyway, bedankt voor de tips, ik ga zo op de site van SLV kijken, welke poetische brieven ik allemaal naar Dexia kan gaan sturen....En allemaal: WE KRIJGEN ONS GELD WEL TERUG!( anders ga ik glaasje draaien en haal ik Pimmetje terug, die zou korte metten met Dexia hebben gemaakt...LOL
Groeten van (een steeds slimmer wordend, helaas nog steeds blond) alleenstaand moedertje...[/quote]
Groeten van (een steeds slimmer wordend, helaas nog steeds blond) alleenstaand moedertje...[/quote]
Enne Jan2...uhhh dividend...natuurlijk met een D...kun je nagaan hoeveel verstand ik heb van beleggen.......LOL 
Beste melanie,
Dank je wel dat je mijn commentaar op je Nederland sympathiek opvat,
Heb er ook vaak moeite mee hoor, vond det daarom wel garppig bij een ander ook een fout te zien....beetje flauw maar soms is het hier zo'n slap gewouwel dat een beetje vuurwerk geen kwaad kan...
Succes met je Dexiaritus, hoop dat het allemaal goed afloop.
Aex lekker gestegen gisteren.
Ik haat alleen de mensen die vinden dat hij te snel stijgt en dan de volgende tot verkoop overgaan ....................
Voor mij kan hij niet snel genoeg stijgen..................
Veel verder gaat mijn verstand ook niet Melanie, laat dat aan anderen over. Succes met je Dividend, is trouwens de laatste paar jaar erg weinig geweest.......wordt je ook al niet vrolijk van als je het wel krijg....
Heb er ook vaak moeite mee hoor, vond det daarom wel garppig bij een ander ook een fout te zien....beetje flauw maar soms is het hier zo'n slap gewouwel dat een beetje vuurwerk geen kwaad kan...
Ik haat alleen de mensen die vinden dat hij te snel stijgt en dan de volgende tot verkoop overgaan ....................
Veel verder gaat mijn verstand ook niet Melanie, laat dat aan anderen over. Succes met je Dividend, is trouwens de laatste paar jaar erg weinig geweest.......wordt je ook al niet vrolijk van als je het wel krijg....
Geeft niets hoor ik heb er ook geen verstand van.
Enneuh...Jan....lees je brief nog eens over...over spelfouten gesproken.......hihi 
dag melanie, ik kon geen fouten vinden in mijn verhaal, af en toe een t vergeten?
Maar ik vind je wel leuk, zal niet meer op de spelling letten bij je.
gr. jan.
Maar ik vind je wel leuk, zal niet meer op de spelling letten bij je.
gr. jan.
FLauw he....?Maar inderdaad, hoe vaker je op dit forum komt, hoe slapper het commentaar...Eindelijk begrijp ik je....hahahaha

FLauw he....?Maar inderdaad, hoe vaker je op dit forum komt, hoe slapper het commentaar...Eindelijk begrijp ik je....hahahaha