NUON verkoopt incasso voor vervaldatum
Geplaatst: 11 dec 2010 23:17
In juli 2009 ben ik overgestapt van Essent naar NUON na een aan-de-deur aanbod op "NUON Actie Prijzen". Na mijn jaarafrekening in juli 2010 bleek het niet zo voordelig te zijn bij NUON. Ik vond het ook vervelend dat ik op drie accepgiro's moest betalen (twee voor Enexis en een voor NOUN) in plaats van een acceptgiro bij Essent, NUON zei dat ze niks aan dit kunnen doen, en dat begrijp ik ook maar toch vervelend. Sowieso besloot ik NUON te verlaten.
Ik kreeg 2 weken na mijn jaarafrekening van rond 368 euro, een eindafrekening van 588 euro. Na vaak en lang aan de telefoon met Essent en NUON wij zijn tot de conclusie gekomen dat mijn begin-meterstanden van 2009 niet klopten bij NUON. Ze hebben een typefout gemaakt, geen probleem, ze gaan het corrigeren, en mijn betaling uitstellen tot 15 november. Dan krijg ik een nieuwe afrekening. Al voor 9 november hadden ze de 588 euro schuld aan Intrum Justitia verkocht! En Intrum Justitia heeft een flink bedrag daarbij opgezet.
Ik schreef een klacht over dit aan Intrum Justitia met een kopie van de uitstel van betaling. En belde NUON meteen op, daar zeiden ze dat ze de correctie nog niet hebben uitgevoerd, maar kunnen verder ook niet uitstellen, omdat het ligt nu bij het Incassobureau! Een paar dagen later vind ik een herinnering van NUON in mijn brievenbus over hetzelfde bedrag!
Zit het dan bij het incassobureau of bij NUON of beiden?? Als het bij NUON zit (moet als ze een herinnering uitdraaien), waarom kunnen ze de betaling dan niet uitstellen totdat ze de correctie afgerond krijgen? Bel ik NUON, word ik elke keer weggestuurd omdat ze hebben mijn "zaak" overgegeven aan het incassobureau...
Ik heb al een advies gevraagd aan SRK, ik ben benieuwd wat er uitkomt. Ik wil voor mijn gas en elektriciteit consumptie betalen maar dan alleen voor mijn echte consumptie tussen juli 2009 en augustus 2010 en niet minder of meer. En zeker niet voor de kosten van Intrum Justitia voor het opstarten van een incasso procedure voor de vervaldatum van de betreffende nota.
Ik wil mijn collega bedanken voor het hulp met Nederlands.
Ik kreeg 2 weken na mijn jaarafrekening van rond 368 euro, een eindafrekening van 588 euro. Na vaak en lang aan de telefoon met Essent en NUON wij zijn tot de conclusie gekomen dat mijn begin-meterstanden van 2009 niet klopten bij NUON. Ze hebben een typefout gemaakt, geen probleem, ze gaan het corrigeren, en mijn betaling uitstellen tot 15 november. Dan krijg ik een nieuwe afrekening. Al voor 9 november hadden ze de 588 euro schuld aan Intrum Justitia verkocht! En Intrum Justitia heeft een flink bedrag daarbij opgezet.
Ik schreef een klacht over dit aan Intrum Justitia met een kopie van de uitstel van betaling. En belde NUON meteen op, daar zeiden ze dat ze de correctie nog niet hebben uitgevoerd, maar kunnen verder ook niet uitstellen, omdat het ligt nu bij het Incassobureau! Een paar dagen later vind ik een herinnering van NUON in mijn brievenbus over hetzelfde bedrag!
Zit het dan bij het incassobureau of bij NUON of beiden?? Als het bij NUON zit (moet als ze een herinnering uitdraaien), waarom kunnen ze de betaling dan niet uitstellen totdat ze de correctie afgerond krijgen? Bel ik NUON, word ik elke keer weggestuurd omdat ze hebben mijn "zaak" overgegeven aan het incassobureau...
Ik heb al een advies gevraagd aan SRK, ik ben benieuwd wat er uitkomt. Ik wil voor mijn gas en elektriciteit consumptie betalen maar dan alleen voor mijn echte consumptie tussen juli 2009 en augustus 2010 en niet minder of meer. En zeker niet voor de kosten van Intrum Justitia voor het opstarten van een incasso procedure voor de vervaldatum van de betreffende nota.
Ik wil mijn collega bedanken voor het hulp met Nederlands.