LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HTC Desire scherm na 1 dag in hoekje gebroken

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
remcoveenendaal

HTC Desire scherm na 1 dag in hoekje gebroken

Ongelezen bericht door remcoveenendaal »

Goededag,

Ik heb laatst een vodafone aanbieding genomen via surfspot, ik kreeg daarbij en htc desire. Ik heb de telefoon een dag in mijn bezit gehad. De volgende dag haal ik de telefoon uit mijn broekzak en blijkt er rechts onder in de hoek een breuk in het scherm te zittten. Het scherm deed niets meer.

Nou ik dus vodafone bellen, omdat ik via surfspot.nl een abbonement bij hen had afgenomen. Zei vertelde me dat er geen verzekering op het toestel zat en dat ze het toestel bij dynafix konden laten repareren tegen alle gemaakte kosten. Hier was ik het niet mee eens omdat ik het toestel pas een dag in bezit had. Maar volgens Vodafone valt scherm schade altijd buiten de garantie. Ik zou het toestel dan aangetekend moeten verzenden naar dynafix.

Toen heb ik HTC gebeld, want zij leveren het toestel, ook hier het zelfde verhaal over schermschade valt buiten de garantie. Zij hebben echter een koerier gestuurd om het toestel te halen, op zich een goed service. Vervolgens kreeg ik een rekening van Dynfix van 166 euro om het toestel te repareren. Hier was ik het niet mee eens, en heb HTC hier nogmaals op aangesproken. De dame bij de klantenservice was het wel met eens en vond het ook niet normaal dat het scherm zonder enige toe gebrachte schade , na een dag kapot kon gaan. Zij heeft toen een escalatie procedure in gezet. Er is toen onderzoek gedaan, door HTC en zij komen tot de conclusie dat ik gewoon moet betalen. Dit terwijl er aan het toestel geen toonbare schade is, en het toestel gloednieuw is. Dynafix zegt gewoon dat er gebruikerschade is op het toestel en alle partijen nemen dit klakkeloos over, ik vind het schandalig. er wordt gewoon gesuggereerd dat ik het scherm gesloopt heb en dat is gewoon niet het geval.

Heeft iemand ook zulke ervaringen? Is er geen wettelijke geregelde garantie voor dit soort gevallen, ik heb het toestel een dag in mijn bezit en het gaat niet door mij toedoen kapot?

Ik vind het schandalig gedrag van alle partijen.

Remco

roko72

Re: HTC Desire scherm na 1 dag in hoekje gebroken

Ongelezen bericht door roko72 »

remcoveenendaal schreef:De volgende dag haal ik de telefoon uit mijn broekzak en blijkt er rechts onder in de hoek een breuk in het scherm te zittten.
Tja, een lulllige situatie.
Maar zoals u zelf zegt "uit de broekzak" gehaald.
Het is een groot toestel, en in een broekzak is de ruimte beperkt.
Als u een keer gaat zitten, dan zou het toestel dusdanig kunnen buigen/vervormen dat het logisch is dat het scherm breekt.
(het is de zwakste schakel, en dus als eerste kapot)

Eigenlijk valt het dus wel onder gebruiksschade, en heel zwart/wit gezien hebben ze gelijk.

Een stukje coulance zou echter ook niet verkeerd zijn.

Succes!!

mich24

Ongelezen bericht door mich24 »

heeft weinig met coulance te maken. Of je het toestel nou 1 dag of 3 maanden hebt, het is gebruikersschade en ik zie niet in waarom een leverancier cq fabrikant jou tegemoet zou moeten komen omdat je toestel toevallig pas 1 dag hebt.

remcoveenendaal

Er is geen gebruikers schade, ik moet een toestel toch in mijn broekzak kunnen hebben. We gaan nu allemaal doen alsof ik het scherm eigenhandig heb gebroken. Dit is gewoon niet het geval.

Ik zou ook enig coulance verwachten vanuit de leverancier.

Remco

GodsSon

Ongelezen bericht door GodsSon »

remcoveenendaal schreef:Er is geen gebruikers schade, ik moet een toestel toch in mijn broekzak kunnen hebben. We gaan nu allemaal doen alsof ik het scherm eigenhandig heb gebroken. Dit is gewoon niet het geval.

Ik zou ook enig coulance verwachten vanuit de leverancier.

Remco
Was het toestel/scherm gebarsten toen je het kreeg?
Nee
Was het toestel/scherm in een later stadium gebarsten?
Ja

Ergo, schade tijdens gebruik ontstaan: gebruiksschade

Is het een fabricagefout?
Nee, anders wordt zoiets tijdens de reparatie geconstateerd

Ergo, gebruiksschade.

Of het toestel 1 minuut of 2 jaar in uw bezit is doet niet ter zake, heel lullig, maar helaas is het niet anders.

remcoveenendaal

OK duidelijk jongens (mich en Godezoon), jullie moeten gaan solliciteren bij deze bedrijven. Ze reageren namelijk niet anders, en een van de mensen van het escalatie team heten "michael".

Ik ben het met Roko eens dat het in deze om coulance gaat. Wat gebruikersschade is, volgens de offerte val/stoot/druk schade, is onomstotelijk bewezen en dat is in deze ook de discussie. Ik heb de reperatie kosten al betaalt, maar ik vind het nog steeds abnormaal dat het apparaat bij normaal gebruik al zo snel kapot gaat. Vandaar de suggestie voor fabricage fout.

Of zijn jullie het hier ook niet mee eens!

Remco

GodsSon

remcoveenendaal schreef:OK duidelijk jongens (mich en Godezoon), jullie moeten gaan solliciteren bij deze bedrijven. Ze reageren namelijk niet anders, en een van de mensen van het escalatie team heten "michael".

Ik ben het met Roko eens dat het in deze om coulance gaat. Wat gebruikersschade is, volgens de offerte val/stoot/druk schade, is onomstotelijk bewezen en dat is in deze ook de discussie. Ik heb de reperatie kosten al betaalt, maar ik vind het nog steeds abnormaal dat het apparaat bij normaal gebruik al zo snel kapot gaat. Vandaar de suggestie voor fabricage fout.

Remco
Ik zal niet ontkennen dat coulance mogelijk is, maar zoiets is helaas altijd ter beoordeling aan de fabrikant. Coulance is een uitzondering, dus er is geen algemene situatie waarin coulance toegepast wordt.

Het is ook niet normaal dat een toestel na 1 dag kapot is, helaas is het in dit geval wel zo.
Ik zou proberen om via een uitgebreide brief/email met alle gegevens naar HTC nog iets aan coulance te krijgen, maar nogmaals is de klans klein ben ik bang.

Als ik het nakijk had u het toestel misschien beter als zijnde DOA naar surfspot terug kunnen sturen op dag 1.Maar dat is achteraf.

Ps. die eerste zin is weer een heerlijk zwaktebod, ik krijg mijn zin niet dus de anderen..... enz jammer.

remcoveenendaal

Hoi,

Je snapt nu dus wel waar het omgaat, ik zal het eens proberen middels een brief/mail.

dank voor je reacties.

Remco

GodsSon

remcoveenendaal schreef:Hoi,

Je snapt nu dus wel waar het omgaat, ik zal het eens proberen middels een brief/mail.

dank voor je reacties.

Remco
Tuurlijk :)

Maar je snapt mijn eerste stuk denk ik ook wel, de feiten die er liggen leiden volgens mij tot een vrij logische conclusie :)

remcoveenendaal

De voorwaarden waren van de 1ste minuut met Vodafone aan de telefoon duidelijk.

Dus....

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

remcoveenendaal schreef:Er is geen gebruikers schade, ik moet een toestel toch in mijn broekzak kunnen hebben.
Hangt er natuurlijk vanaf hoe groot die broekzak is t.o.v. de telefoon. Een eenvoudig canbybar phone past zonder problemen in iedere broekzak, zelfs in een redelijke strakke jeans naast een sleutelbos. Een HTC Desire is toch een stuk groter en door het grote scherm een stuk kwetsbaarder. Ik zou er niet zonder meer vanuit gaan dat je die zomaar in een broekzak kunt stoppen. Er worden immers niet voor niets allerlei tasjes voor dat soort toestellen verkocht.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

remcoveenendaal schreef:OK duidelijk jongens (mich en Godezoon), jullie moeten gaan solliciteren bij deze bedrijven. Ze reageren namelijk niet anders, en een van de mensen van het escalatie team heten "michael".

Remco
Goed, dan geven we andere antwoorden: Schandalig dat ze jouw geen nieuwe telefoon geven, de vuile oplichters. Ik zou er meteen met een advocaat heengaan en een nieuwe eisen.

Zo goed? Uiteindelijk helpt het niet, maar dat maakt waarschijnlijk niet uit.

Roytheslayer

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Het is bij de nieuwe toestellen met grote schermen zeker niet aan te raden om deze in de broekzak te dragen.
Meeste mensen dragen strakke jeans, waardoor er vrij veel kracht op het toestel uitgeoefend word.
Het been van een mens is niet helemaal vlak, waardoor het scherm dus in heel veel gevallen onder spanning staat.
Met als gevolg dat ze vaak van binnenuit barsten.

Na 1 dag is inderdaad heel snel, maar dus niet onmogelijk.
Verwacht niet dat ze heel veel voor je zullen doen uit coulance.

Gesloten