Auto motorisch gesloopt door Mazda Tramper Goes
Geplaatst: 15 dec 2010 12:24
Hallo Allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en heb ook direct een probleem.
Ik heb 2 jaar geleden mijn auto voor een grote beurt gebracht naar Mazda Tramper is Goes. Zij hebben mijn multiriem, v-snaar, waterpomp e.d. vernieuwd.
Ik ben toen in totaal 6 keer terug geweest.
1ste keer: strak stellen v-riem i.vm. piepen
2de keer: strak stellen v-riem i.vm. piepen
3de keer: v-riem bleek een imitatie, er is een andere v-riem opgelegd
5de keer: Strak stellen v-riem i.vm. piepen
4de keer: v-riem bleek een mitsubishi, er is een andere v-riem opgelegd (eindelijk een Mazda)
6de keer: strak stellen v-riem i.vm. piepen
Enkele maanden later bleek mijn airco niet meer te werken. Hieruit is geconstateerd door Mazda Tramper dat de aircopomp los zat. aangezien ik al 6 keer naar Tramper toe was geweest, ben ik naar een andere garage gegaan voor deze reparatie. Hier werd geconstateerd dat de bevestigingsbouten uit mijn blok getrild waren en dat het schroefdraad in mijn blok compleet uitgesleten was. Ik heb deze reparatie laten uitvoeren en de auto heeft het enige tijd goed gedaan (een dure grap maar heb ik voor eigen rekening genomen).
Nu een aantal maanden later is het zo dat mijn auto slecht optrekt en echt vermogen verlies heeft. Omdat ik dit graag goed wil laten repareren ben ik naar een andere Mazda Dealer gegaan (Mazda Hoebeke in Rilland).
Zij hebben mijn auto geinspecteerd en mij foto's laten zien van wat er kapot was. De plek waar de borgpen zit van de krukaspully was uitgesleten. Dit was niet te repareren zonder dat de krukas vervangen moet worden. Zij vertelden mij dat bij de Mazda MX-5 het afstellen van de v-riem het heel nauw luisterd en dat dit goed gedaan moet worden anders krijg je deze problemen. Wat mij natuurlijk terugbrengt bij Mazda Tramper die dit gedaan hebben.
Mazda Hoebeke mij toen de foto's per e-mail toegestuurd en ik heb contact opgenomen met Mazda Tramper. Pas een week later kreeg ik bericht terug naar aanleiding van de fotos's. Hun antwoord was dat zij mijn auto nooit meer terug hebben gezien voor onderhoud. Ik heb toen aan de man aan de telefoon gevraagd of hij naar een autogarage terug zou gaan die 6 keer iets kleins opnieuw moeten doen, omdat het niet goed is.
Ik heb met Bovag gebeld en zij hebben mij verteld dat een onafhankelijk expert mijn auto zal moeten onderzoeken, maar dat ik eerst de kosten van +/- 500 euro zelf moet betalen. Ik vind dit erg duur, zeker wanneer de expert vind dat het niet aan Mazda Tramper ligt dat ik het zelf moet betalen. Dan ben ik 500 euro lichter en ik heb een auto die motorisch geruineerd is.
Kan iemand mij helpen met wat ik verder hiermee kan doen? Bovag is zeer onvriendelijk aan de telefoon en kan/wilt niks voor mij betekenen en met Mazda Tramper valt geen land te bezeilen.
Alvast heel erg bedankt voor het lezen en reacties.
groet,
Patrick
Ik ben nieuw op dit forum en heb ook direct een probleem.
Ik heb 2 jaar geleden mijn auto voor een grote beurt gebracht naar Mazda Tramper is Goes. Zij hebben mijn multiriem, v-snaar, waterpomp e.d. vernieuwd.
Ik ben toen in totaal 6 keer terug geweest.
1ste keer: strak stellen v-riem i.vm. piepen
2de keer: strak stellen v-riem i.vm. piepen
3de keer: v-riem bleek een imitatie, er is een andere v-riem opgelegd
5de keer: Strak stellen v-riem i.vm. piepen
4de keer: v-riem bleek een mitsubishi, er is een andere v-riem opgelegd (eindelijk een Mazda)
6de keer: strak stellen v-riem i.vm. piepen
Enkele maanden later bleek mijn airco niet meer te werken. Hieruit is geconstateerd door Mazda Tramper dat de aircopomp los zat. aangezien ik al 6 keer naar Tramper toe was geweest, ben ik naar een andere garage gegaan voor deze reparatie. Hier werd geconstateerd dat de bevestigingsbouten uit mijn blok getrild waren en dat het schroefdraad in mijn blok compleet uitgesleten was. Ik heb deze reparatie laten uitvoeren en de auto heeft het enige tijd goed gedaan (een dure grap maar heb ik voor eigen rekening genomen).
Nu een aantal maanden later is het zo dat mijn auto slecht optrekt en echt vermogen verlies heeft. Omdat ik dit graag goed wil laten repareren ben ik naar een andere Mazda Dealer gegaan (Mazda Hoebeke in Rilland).
Zij hebben mijn auto geinspecteerd en mij foto's laten zien van wat er kapot was. De plek waar de borgpen zit van de krukaspully was uitgesleten. Dit was niet te repareren zonder dat de krukas vervangen moet worden. Zij vertelden mij dat bij de Mazda MX-5 het afstellen van de v-riem het heel nauw luisterd en dat dit goed gedaan moet worden anders krijg je deze problemen. Wat mij natuurlijk terugbrengt bij Mazda Tramper die dit gedaan hebben.
Mazda Hoebeke mij toen de foto's per e-mail toegestuurd en ik heb contact opgenomen met Mazda Tramper. Pas een week later kreeg ik bericht terug naar aanleiding van de fotos's. Hun antwoord was dat zij mijn auto nooit meer terug hebben gezien voor onderhoud. Ik heb toen aan de man aan de telefoon gevraagd of hij naar een autogarage terug zou gaan die 6 keer iets kleins opnieuw moeten doen, omdat het niet goed is.
Ik heb met Bovag gebeld en zij hebben mij verteld dat een onafhankelijk expert mijn auto zal moeten onderzoeken, maar dat ik eerst de kosten van +/- 500 euro zelf moet betalen. Ik vind dit erg duur, zeker wanneer de expert vind dat het niet aan Mazda Tramper ligt dat ik het zelf moet betalen. Dan ben ik 500 euro lichter en ik heb een auto die motorisch geruineerd is.
Kan iemand mij helpen met wat ik verder hiermee kan doen? Bovag is zeer onvriendelijk aan de telefoon en kan/wilt niks voor mij betekenen en met Mazda Tramper valt geen land te bezeilen.
Alvast heel erg bedankt voor het lezen en reacties.
groet,
Patrick