Van der Loo administratiekantoor Waddinxveen
Geplaatst: 15 dec 2010 13:16
Dit bericht is op verzoek van mijn bejaarde buurvrouw die geen computer heeft.
Al enkele jaren laat deze buuf haar belastingaangifte door dit administratiekantoor afhandelen. Van der Loo in Waddinxveen. Rekening ongeveer 220,00 euro per jaar. Ging goed!
Dit keer was er een extra schenkingsbiljet in te vullen. Buuf wist niet dat je dat gewoon digitaal kunt invullen of even printen, invullen van enkele gegevens en opsturen. Schoonzoon had dat zo even kunnen doen. Maar de medewerker van het administratiekantoor zei dit wel te willen doen.
Het duurde een half jaar voordat het werd geregeld. Buuf heeft een paar keer moeten bellen en dan zei de medewerker dat het formulier "er nog niet was".
"En dat het veel werk was". Eigenaardig, want schoonzoon zag het formulier standaard op de site staan van de Belastindienst en heeft er zelfs over gebeld. "Geen probleem", zei de Belastingdienst "staat op de site". Schoonzoon heeft er later zelf nog eentje ingevuld. Exact 4 minuten werk.
Medewerker stuurde uiteindelijk een rekening. Bijna 300 euro. Buuf heeft gebeld en gezegd dat dat wel veel was. '"Nou, dan betaal je toch niet" was het antwoord. Dus dat doet buuf dan ook maar niet.
Buuf heeft schriftelijk contact opgenomen en er zijn mails verstuurd en een aangetekende brief. Bij een klacht reageert dit buro dus niet op mails en brieven. Telefonisch geen gesprek mogelijk.
Toch vreemd.
Als een bejaarde klakkeloos betaalt is er geen haan die er naar kraait. Temeer omdat de omschrijving op de tweede rekening hetzelfde was als op de de eerste, die van de jaarlijkse werkzaamheden. Fiscale afhandeling. Dus niet: werkzaamheden voor schenkingsrecht.
Een administratiekantoor, daar moet je vertrouwen in hebben. Om er samen voor te zorgen dat het correct gaat met geldzaken.
In (de medewerker van) dit kantoor heeft buuf geen vertrouwen meer.
Al enkele jaren laat deze buuf haar belastingaangifte door dit administratiekantoor afhandelen. Van der Loo in Waddinxveen. Rekening ongeveer 220,00 euro per jaar. Ging goed!
Dit keer was er een extra schenkingsbiljet in te vullen. Buuf wist niet dat je dat gewoon digitaal kunt invullen of even printen, invullen van enkele gegevens en opsturen. Schoonzoon had dat zo even kunnen doen. Maar de medewerker van het administratiekantoor zei dit wel te willen doen.
Het duurde een half jaar voordat het werd geregeld. Buuf heeft een paar keer moeten bellen en dan zei de medewerker dat het formulier "er nog niet was".
"En dat het veel werk was". Eigenaardig, want schoonzoon zag het formulier standaard op de site staan van de Belastindienst en heeft er zelfs over gebeld. "Geen probleem", zei de Belastingdienst "staat op de site". Schoonzoon heeft er later zelf nog eentje ingevuld. Exact 4 minuten werk.
Medewerker stuurde uiteindelijk een rekening. Bijna 300 euro. Buuf heeft gebeld en gezegd dat dat wel veel was. '"Nou, dan betaal je toch niet" was het antwoord. Dus dat doet buuf dan ook maar niet.
Buuf heeft schriftelijk contact opgenomen en er zijn mails verstuurd en een aangetekende brief. Bij een klacht reageert dit buro dus niet op mails en brieven. Telefonisch geen gesprek mogelijk.
Toch vreemd.
Als een bejaarde klakkeloos betaalt is er geen haan die er naar kraait. Temeer omdat de omschrijving op de tweede rekening hetzelfde was als op de de eerste, die van de jaarlijkse werkzaamheden. Fiscale afhandeling. Dus niet: werkzaamheden voor schenkingsrecht.
Een administratiekantoor, daar moet je vertrouwen in hebben. Om er samen voor te zorgen dat het correct gaat met geldzaken.
In (de medewerker van) dit kantoor heeft buuf geen vertrouwen meer.