LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Scheveninger

aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door Scheveninger »

:lol: Met een brede grijns beginnen, dat leek me wel wat.
Het heeft me anderhalf jaar gekost om mijn definitieve beslissing te maken wat ik nou uiteindelijk zou doen als ik de eindafrekening zou krijgen van mijn WV3D en nu, met de definitieve brief van Dexia op mijn schoot ben ik eruit. Sowieso ging mijn twijfel tussen de twee opties:
- betalen onder protest en met behoud van alle rechten en
- niet betalen
Het bedrag van de restschuld (€ 12.000,-) heb ik door anderhalf jaar op zeer kleine voet te leven inmiddels bijelkaar gespaard en ik zou dus kunnen betalen en dat zou me waarschijnlijk een hoop administratieve rompslomp besparen.

MAAR: Toch betaal ik niet. Ik ben het niet eens met de SLV dat iedereen die kan betalen, dat moet doen al begrijp ik wel dat zij dat in hun positie moeten verkondigen.
Maar naar mijn mening moet juist iedereen die het zich kan veroorloven NIET betalen.

Ik las een paar dagen geleden een posting van iemand op dit forum die zei "ik betaal onder protest en als we uiteindelijk die rechtszaak winnen, krijg ik toch ook mijn geld wel terug".
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook al die tijd zo over gedacht heb maar mocht blijken dat dat niet zo is en dat ik tegen die tijd nog zelf een advocaat in moet schakelen om mijn centen terug te kunnen krijgen, dan heb ik tegen die tijd meer administratieve rompslomp dan ik nu kan krijgen door alleen naar Dexia een briefje te sturen met daarin de mededeling dat ik niet betaal zolang er nog geen uitspraak is in de door de SLV aangespannen rechtszaak. Natuurlijk stuur ik dit briefje 'aangetekend met ontvangstbevestiging' (duurder kan niet voor 1 brief) maar dan heb ik vanaf dat moment wel een document in handen wat ik altijd kan aantonen bij een eventuele rechtszaak door Dexia tegen mij, namelijk dat ik HEB gereageerd binnen de door hen gestelde termijn en mijn mening / keuze expliciet heb aangegeven.

En of je je geld ooit nog terugziet, als je eenmaal hebt betaald, dat valt nog helemaal te bezien want als de heren van Dexia zo slim zijn om een constructie te bedenken waar 80.000 inwoners van ons land intrappen en zo slim zijn om een nep-aanbod aan te bieden waar een helemaal mensen gezien hun financiële positie wel gebruik van MOETEN maken maar waarmee ze wel afstand doen van hun rechten, dan zal datzelfde Dexia ook wel zo slim zijn om straks een constructie te bedenken waarmee ze (ondanks het verliezen van de rechtszaak) ons niet hoeven of zogenaamd niet kunnen terugbetalen. In dat geval duurt het gezanik voor mensen die nu onder protest (wel) betalen, mogelijk nog vele jaren langer dan voor mensen die niet betalen.

Hetgeen mij definitief over de streep deed komen dat ik NIET ga betalen, was een posting van iemand die op dit forum zei "ik betaal niet en ik kan mezelf tot de rest van mijn leven recht in de spiegel blijven aankijken omdat ik niet ben ingegaan op hun gedreig" en zo voel ik het ook.
Ik vind verd :evil: :x niet dat ik zou moeten betalen. Het is namelijk NIET mijn schuld: ik ben in de maling genomen en betaal geen enkele cent aan dat geboefte totdat de rechter (ook na hoger beroep) zegt dat ik dat wel moet doen.

Het bedrag van de restschuld zet ik zolang op een spaarrekening en dat is hoog genoeg om flink rente op te trekken om zo eventueel de incassokosten en -rentekosten te kunnen betalen aan Dexia, mocht dat nodig zijn. En anders moet ik tegen die tijd misschien nog een € 1.000,- bijbetalen... nou ja, daar kom ik met een paar maandjes zuinig aan doen dan ook wel weer overheen.

Ik hoop dat ik met deze posting andere gedupeerden in dezelfde keuze en financiële positie als ik over de streep kan trekken om niet te betalen.

Allen gegroet en sterkte,
Scheveninger.

Scheveninger

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door Scheveninger »

"een nep-aanbod aan te bieden waar een helemaal mensen gezien hun financiële positie"

"helemaal" moet zijn "heleboel".
:?

willem
Berichten: 107
Lid geworden op: 23 jul 2003 13:43

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door willem »

Groot gelijk.
Mijn verliesverdriedubbelaar's lopen ook af. Ik sta zo'n €25.000 in de min. Ik ben ook niet van plan een cent te betalen alvorens de rechtzaak afgelopen is.

Gast

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door Gast »

DE HEER SCHEVENINGER SLAAT DE SPIJKER OP ZIJN KOP!!!

Er zijn genoeg redenen om aan te geven dat wij Dexia niet meer vertrouwen en waarom nog geld over maken aan een bank die je niet meer vertrouwd!!! Een klant / bank relatie is een relatie van vertrouwen. Als dat vertrouwen er niet meer is is er ook geen relatie meer!!!

Fred

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door Fred »

:lol: Ik ben het met "Scheveninger" helemaal eens. Ook ik heb een rekening gekregen van DEXIA van € 9800. Ik ben door hen verschillende keren op het verkeerde been gezet. Ik heb het geld inmiddels geleend en apart gezet, maar niet betaald. Ik ben eveneens van mening dat ik belazerd belogen en bedrogen ben en dat de rechter het maar moet uitmaken of ik daadwerkelijk moet betalen. Een brief heb ik met dergelijke strekking gestuurd aan Dexia waarin ik er vanuit ging dat er geen contract tot stand was gekomen (eegelease) en dat zij het zorgprincipe hadden geschonden en dat ik niet van plan was om te betalen. Dat er twee rechtzaken lopen en dat ik wel afwacht hoe die uitpakken. 1000 Euro meer of minder maakt inderdaad dan niet meer uit. Ook ik heb uiteindelijk besloten niet te betalen omdat een jurist bij ons op de zaak mij vertelde dat het heel moeilijk wordt als je de zaak wint om je geld terug te krijgen. Er is geen enkele garantie. Sterker nog ik heb met verschillende Dexia onderdelen te maken gehad, Dexia Amsterdam, Rijswijk en Rotterdam en Legio Amsterdam (ja, ja die bestaat ook nog) Ik heb het vermoeden dat ze zoveel mogelijk mensen over de streep trekken en vervolgens bij de anderen, als ze zien dat het de verkeerde kant opgaat, een sterfhuis constructie toepassen. Weg geld.
Dus zoveel mogelijk mensen moeten niet betalen, neem van mij maar aan dat ze geen 60.000 rechtzaken op poten zullen zetten. Hooguit een paar proefprocessen. Ze proberen je alleen maar te imponeren. Ook een incassobureau staat machteloos. Ze zullen het voor de rechtbank moeten afdwingen en ze zijn helemaal niet zeker van hun zaak. De briefwisseling die ik met Dexia heb gehad zaten m.i. vol gaten. Ze weten het zelf ook niet precies.
Dus nogmaals, niet betalen, poot strakhouden.

Luc
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:15

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door Luc »

Dit is klasse :D :D :D

Anmereto
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jul 2003 13:48

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door Anmereto »

Inderdaad een hele goede brief en als we allemaal niet betalen dan past Dexia maar toe wat ze willen. Voor diegene die wel op het punt staan te betalen, bedenk je nog maar eens :!: :!:

Anmereto.

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door Captain-America »

Goedemorgen Scheveninger,

('t mooiste dorrup aan de Noordzee, ooit dan he :wink: )

Anyway je slaat IMHO de spijker op zijn kop.
Mooi, helder en goed verwoord.

Mijn complimenten!

Dat dit een voorbeeld mag zijn voor vele andere gedupeerden.

Mazzeltov;

Ralph

Ria

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door Ria »

Toppie hoor Scheveninger. :D :lol:

Gast

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door Gast »

OOK FRED SLAAT DE SPIJKER OP ZIJN KOP!!!

ex-Scheveninger

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door ex-Scheveninger »

Scheveninger,

Van origine kom ik ook uit Scheveningen, ik heb daar 37 jaar gewoond, en ik denk er precies zo over als jou. Niet betalen, en wachten op een rechterlijke uitspraak. Dat is wat ik doe en hopelijk 10000-en met mij. Laat je niet intimideren met dreigbrieven: Ik heb er inmiddels 4 gehad en heb hiervan geleerd ze naast mij neer te leggen. Komt er een uitspraak dat we toch moeten betalen, dan hebben we in ieder geval ons niet zomaar laten slachten door deze slachtbank. Zelf denk ik dat er ooit een schikking komt want het leven is nu eenmaal geven en nemen. Neemt niet weg dat de naam "dexia" wat mij betreft voor eeuwig een synoniem is voor list en bedrog. Ik kom regelmatig in België en ik moet mij dan echt beheersen als ik zo'n filiaal van dexia passeer...... Die automaten daar zou ik het liefst vol met stopverf proppen......

tester
Berichten: 253
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:27

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door tester »

Voor mij geld het zelfde dat wat fred zegt(Ook ik heb uiteindelijk besloten niet te betalen omdat een jurist bij ons op de zaak mij vertelde dat het heel moeilijk wordt als je de zaak wint om je geld terug te krijgen. Er is geen enkele garantie).
IK was zelf plan om eerst maar onder protest te betalen.
Dus ik mijn advocaat gebeld geef de rotzooi terug ik betaal wel onder protest .
Advocaat zei ook van ik zou het niet doen er zijn veel te veel dingen die niet kloppen en er loopt een rechtszaak als je betaald kan erg moeilijk worden om het geld weer terug te krijgen dus ik betaal al 14 maanden niet heb 2 maanden geleden iets van ggn gekregen met 1000 euro verhoging ggn weer een brief gestuurd met verzoek om de rotzooi weer terug aan dexia tegeven aan gezien er een rechtszaak loopt.ggn telefonische mij meegedeeld dat ze op korte termijn een rechtszaak zullen beginnen .
Nogmaals het mij verkocht als het leverd meer op dan een spaarrekening het is nooit mijn bedoeling geweest om 1000e euro bij tebetalen natuurlijk.
de mensen die dexia aan de telefoon waren gewoon keiharde topverkopers


Vacaturenummer Invoerdatum Bedrijfsnaam Plaats Niveau Salaris
11030 15.01.2002 Vero Telemarketing Zaandam MBO overleg

Omschrijving werkgever
Grote telemarketing-organisatie met vestigingen verspreid over geheel Nederland.
Functieomschrijving
het telefonisch te woord staan van potiëntele cliënten m.b.t. beleggingsprodukten
Profiel kandidaat
Topverkoper! dit moet genoeg zeggen!
Overige informatie
uitstekend salaris!
Procedure
reageer per e-mail of telefonisch (075-6141405)en vraag naar mw. B. Hony
Copyright © 2001 Jobstoday.nl

NOGMAALS WE ZULLEN TOCH EERST DE RECHTSZAKEN AF MOETEN WACHTEN EN WAT DHR ZALM GAAT DOEN VOOR WE KUNNEN GAAN BETALEN PLUS DIV ONDERZOEKEN O.A AFM RAPPORT

tester
Berichten: 253
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:27

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door tester »

TRouwens dexia gnn en die andere lijkenpikkers proberen alles telefonische te doen zo dat je
niks op papier hebt.


Postbode

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door Postbode »

Dit is een hele goeie brief, Scheveninger !
Volgens mij kan PAYBACK mensen als u keihard gebruiken. Misschien een idee als iemand van PAYBACK Scheveninger vraagt om lid te worden want dit is idd zeer duidelijk verwoord in abn en volgens mij is Scheveninger daarom best geschoold e.d.

Scheveninger, als je dit leest en je wilt anderen helpen, neem dan contact op met PAYBACK.

mariannemater

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door mariannemater »

Klasse Scheveninger, dit geeft de burger weer moed.
Als ik de komende week weer voor een weekje mijn geboortedorp aan doe en ik loop door de Keizerstraat zal ik aan je denken!! Top!!!!

Janjaap

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door Janjaap »

Beste Scheveninger
Het is toch leuk dat iemand bij Pay-Back denkt en zegt dat je geschoold bent.
Daar heb je nou pas wat aan.

Scheveninger

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door Scheveninger »

Hallo allen,

Dank voor al uw reakties, ik voel me vereerd. Ik wil best lid worden van PAYBACK maar of ik wat voor ze kan betekenen, betwijfel ik. Ik heb in elk geval geen juridische achtergrond maar een financiële.

Ik ben inmiddels zodanig overtuigd dat de door mij ingeslagen weg van het 'niet betalen' de juiste is, dat ik graag anderen zou willen helpen te overtuigen hiervan.
Het hangt natuurlijk mede af van je persoonlijke financiële positie en je gemoedsrust maar eigenlijk vind ik nu zelfs dat niemand zou moeten betalen.

Uit het feit dat Dexia nog niemand voor de rechter heeft gesleept en zelfs mensen als minister Zalm en organisaties als de Consumentenbond zich er mee gaan bemoeien, kan ieder volgens mij afleiden dat Dexia tot nader order een blaffende hond is die voorlopig er in geen velden of wegen over zal piekeren om te daadwerkelijk te gaan bijten.

Enerzijds is het naar mijn mening niet realistisch om te gaan veronderstellen dat we met zijn allen door niet te betalen Dexia failliet zouden kunnen krijgen want daar is het concern in Begië te groot voor maar anderszijds zijn ze zich natuurlijk niet voor niets aan het terugtrekken van de Nederlandse markt.

Als ik nog één advies mag geven aan andere gedupeerden die door mijn postings ook niet gaan betalen aan Dexia, dan is het dat u wel moet zorgen dat u het benodigde geld bijelkaar spaart en apart zet op een rekening waar u niet aankomt tot 'we' definitief gewonnen hebben.

Nou, dat was het weer voor vannacht. Welterusten allemaal.

Groet,
Scheveninger.

peter

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door peter »

geachte Scheveninger,

Denkt u dat wanneer de raad van wijzen Dexia dringend verzoekt om zeer coulant om te gaan met de restschulden door bv. de restschuld kwijt te schelden dat wij de door u geadviseerde opgespaarde restsom o mogen houden van Dexia?.
Volgens mij zullen we het spaargeld ongeacht de uitkomst bij een rechtzaak toch wel eerst moeten inleveren?
M.a.w. is sparen wel verstandig?
dank u voor u antwoord.

Gast

Re: aan PAYBACK en medestanders: Ik ben bekeerd !!

Ongelezen bericht door Gast »

onzin want ik zal niet eerder mijn spaar saldo opgeven dan wanneer een rechter mij daartoe zal verplichten. Spaar saldo en dergelijke zijn immers persoonlijke gegevens en die behoeft men niet zomaar prijs te geven!!!

Gesloten