LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Begravennis verzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
gerritveldhuizen

Begravennis verzekering

Ongelezen bericht door gerritveldhuizen »

Hallo allemaal

Ik heb 30 jaar geleden een verzekering afgesloten bij Ardanta,het was een verzekering voor de begravenis met een looptijd van 30 jaar.dan zou de polis premie vrij zijn.Alleen de INDEX per jaar gaat wel door
Nu zijn de 30 jaren om en krijg ik schrijven dat de premie maar gedeeltelijk premie vrij is.
Kan dit zo maar,ik heb op mijn polis toch staan Na een looptijd van 30 jaar is de polis premie vrij
Wie heeft hier een ant woord op

G Veldhuizen

Byob

Re: Begravennis verzekering

Ongelezen bericht door Byob »

Ik zou het je tussenpersoon of de verzekeraar rechtstreeks vragen, dit kan 1001 redenen hebben, zonder de polis en voorwaarden inhoudelijk te zien is uw vraag niet te beantwoorden.

Zou zou u misschien tijdens de looptijd het verzekerdbedrag verhoogd kunnen hebben, en voor die verhoging ook weer een premieduur van 30 jaar kunnen hebben afgesproken...

gerritveldhuizen

Ongelezen bericht door gerritveldhuizen »

Hallo Byob

Ik heb de polis tussentijds nooit verhoogd.
Want volgens de indexen per jaar was ik verzekerd van een goede uitvaart,wat nu ook niet zo blijkt te zijn .

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

gerritveldhuizen schreef:Hallo Byob

Ik heb de polis tussentijds nooit verhoogd.
Want volgens de indexen per jaar was ik verzekerd van een goede uitvaart,wat nu ook niet zo blijkt te zijn .
Bij Ardanta krijg je toch regelmatig een statusoverzicht, waarop staat voor hoeveel je verzekerd bent? (mijn vader krijgt dat in ieder geval wel).

michal

Ongelezen bericht door michal »

als je een looptijd hebt van 30jaar dan is de gehele polis premievrij niet een gedeelte dat kan namelijk niet ik zou dat via je rechtsbijstandverzekering regelen en anders via het juridisch loket met ardanta praten heb weinig zin is niet echt een bedrijf dat houd van communiceren

hellen71

Ongelezen bericht door hellen71 »

Als men een begrafenis verzekering afsluit dan zit daar in dit geval indexatie op.
Mocht je polis na 30 jaar premievrij zijn dan blijft de indexatie altijd door lopen omdat het pakket anders niet meer de waarde heeft wat het heeft opgebouwd in de loop der jaren dmv indexatie.
De premie die dus blijft staan is indexatie premie, en de polis is wel degelijk premievrij(gedeeltelijk want de rest is indexpremie)

Gesloten