LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat moet ik nou wegstrepen, help!!!!!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Annemarie T.

Wat moet ik nou wegstrepen, help!!!!!

Ongelezen bericht door Annemarie T. »

Omdat volgende maand mijn contract met Dexia afloopt, kreeg ik een vragenformulier over wat ik wil met de verdere gang van zaken. Ik heb me aangesloten bij de Stichting Leaseverlies. Op hun site zie ik nog steeds onderstaande tekst staan:

"Als u slechts een formulier krijgt waarin u kunt kiezen uit de contractuele beëindigingsmogelijkheden (zie ook de brief van de Stichting Leaseverlies van 12 februari 2003) en daarin geen zinsnede is opgenomen die lijkt op de hierboven onder “LET OP” genoemde, dan adviseren wij u het formulier wel te ondertekenen en te retourneren doch de laatste zin (Ik ben mij ervan bewust ..... moet bij betalen) te schrappen. Wij adviseren u ook in handschrift "Onder protest en onder voorbehoud van alle rechten", toe te voegen."

Op het formulier dat ik van Dexia kreeg, staat dit:

"Indien het verschil tussen de opbrengst van deze effecten en de (restant-) hoofdsom van de effectenlease-overeenkomst positief is, dan maakt Dexia een eventuele opbrengst, na verrekening van de (restant-) hoofdsom van mijn effectenlease-overeenkomst binnen vijf werkdagen over op mijn bank- of girorekening. Indien het verschil tussen de opbrengst van deze effecten en de (restant-) hoofdom van de effectenlease-overeenkmst negatief is, heb ik een restschuld, die ik moet betalen."

Mijn vraag is nu: weet iemand of ik deze tekst moet doorstrepen? Hij wijkt duidelijk af van de tekst die de Stichting Leaseverlies opgeeft maar mogelijk gebruikt Dexia daarom inmiddels een nieuwe tekst. Dexia zet onderop het formulier ook nog dit zinnetje:

"Uw keuzemogelijkheden zijn beperkt tot hetgeen op dit formulier is voorgedrukt./ Andere dan gevraagde toevoegingen aan de voorgedrukte tekst, van welke aard dan ook, kunnen niet worden verwerkt en worden uitdrukkelijk niet geaccepteerd. Dexia zal ten allen tijde de gemaakt keuze als onvoorwaardelijk beschouwen."

Wie herkent dit en weet raad? De Stichting beantwoordt geen vragen, iets wat nogal merkwaardig is vind ik. We betalen ze daar toch met z'n allen voor?

Ik hoop op jullie reactie!

Annemarie T.

Scheveninger

Re: Wat moet ik nou wegstrepen, help!!!!!

Ongelezen bericht door Scheveninger »

Beste Annemarie,

Zie alsjeblieft ook mijn bericht (wat ik net voor het jou heb verstuurd). Zo te lezen sta je voor hetzelfde dilemma als ik en verkeer in elk geval in een soortgelijke financiële positie.

Onhou één ding: Dexia kan zeggen wat ze willen maar ze hebben tot nu toe alleen nog maar gedreigd. Er is nog niemand voor de rechter gedaagd (ook geen mensen die al een jaar lang niet betaald hebben) en het zit er ook niet in dat Dexia dat gaat doen want als ze dat wel doen, kan dat weleens catastrofale gevolgen voor ze hebben omdat er van een eventuele voor hen negatief uitvallende gerechtelijke uitspraak weleens een precedentscheppende werking uit zou kunnen gaan. Bedenk je dat Dexia al lang en breed mensen voor de rechter zou hebben gedaagd indien ze zeker van hun zaak zouden kunnen zijn.

Wat jij moet doen is zelf een brief (aangetekend met ontvangstbevestiging versturen - dit kan bij het postkantoor) waarin schrijft:

------------

Plaats, datum

Geachte heren / dames van Dexia,

In antwoord op de door u geschreven brief [ briefnr, datum ] meld ik u hierbij dat ik niet ga betalen / dat ik de door u genoemde restschuld zal betalen. Dit zal ik echter onderprotest doen en met behoud van al mijn rechten. (al naar gelang je definitieve keuze om wel of niet te betalen)

Hoogachtend,
Annemarie (naam en adresgegevens)

-----------

Verder is het aanvinken van die keuze ook heel gevaarlijk (ik heb zelf ook diezelfde brief gehad). Er staat bij de keuze van het verkopen van de effecten (Keuze 1 op de brief):

"Indien het verschil tussen .... t/m .... moet betalen"

Als je dus Keuze 1 aanvinkt en ondertekent, geef je toe dat je de restschuld moet betalen en vanaf dat moment hang je.
Die gasten zijn echt zo geslepen, kijk heel goed uit wat je doet.

Ik hoop dat ik hiermee geholpen heb. Wat Dexia ook loopt te roepen dat je "alleen maar op hun manier je keuze kenbaar kunt maken", geloof daar alsjeblieft helemaal niets van !! Dat maak jij uit, zij niet !

Groet,
Scheveninger.

Annemarie

Ongelezen bericht door Annemarie »

Dank je zeer Scheveninger voor je uitvoerige antwoord. Ik ben van plan om wel te betalen. Dat is omdat ik na alle jaren ellende die ik van LL/Dexia al heb, afwil. Dat betekent tegelijkertijd niet dat ik me niet schandelijk bedrogen voel. Ze hebben me van het begin af aan alleen maar leugens voorgespiegeld waar ze niets van waarmaken. Ik haat die lui gewoon. Het is niet anders.

Toch, ik reken er op dat het recht zal zegevieren en dat 'we' het zullen winnen. Ik wil in het kader daarvan 'clean' blijven. Dus geen gedoe met deurwaarders of helemaal niks betalen. Dat wordt in een rechtszaak alleen maar tegen je gebruikt en werkt volgens mij erg nadelig. Als de rechter bepaalt dat Dexia moet betalen, dan zullen zij dat ook moeten doen op hun beurt.

Ik hoop dat nog steeds iemand reageert die weet wat ik wel of niet moet wegstrepen. Het lijkt mij in het algemeen niet mogelijk dat iemand anders bepaalt of jij wel of geen rechten hebt. Ik persoonlijk vind dat Dexia alle rechten afgenomen moeten worden. Maar zou het gebeuren als ik ze dat schreef? Nee, lijkt mij ook niet. Dus of zij dat wel van ons kunnen eisen, ik ben benieuwd.

Scheveninger

Ongelezen bericht door Scheveninger »

Beste Annemarie,

Ik respecteer je keuze, al ben ik niet met je eens dat dat (zeg maar 'in ons geval') de juiste is, maar wie ben ik om dat te zeggen.

Nog één keer : je HOEFT niks weg te strepen, Sterker nog: je moet dat Keuzeforulier helemaal niet gebruiken, ook niet als je toch wil betalen. Schrijf aangetekend een briefje zoals ik voor je heb geschreven en schrijf dan in jouw geval daarin dat je wilt betalen maar wel onder voorbehoud van al je rechten en onder protest.

Wat ze ook schrijven, ze kunnen je nooit gaan verplichten middels hun keuzeformulier je keuze kenbaar te maken. Een brief van jou is net zo rechtsgeldig als het terugsturen van het keuzeformulier van Dexia, met dat verschil dat je hangt zodra je hun keuzeformulier terugstuurt.

Let op : er staat onderaan (onderstreept) ook een tekst die alsvolgt luidt ;

"Uw keuzemogelijkheden zijn beperkt tot hetgeen op dit formulier is voorgedrukt./ Andere dan gevraagde toevoegingen aan de voorgedrukte tekst, van welke aard dan ook, kunnen niet worden verwerkt en worden uitdrukkelijk niet geaccepteerd. Dexia zal ten allen tijde de gemaakt keuze als onvoorwaardelijk beschouwen."

Daarmee doen ze zelf voor jou de deur dicht om iets weg te strepen of iets toe te voegen. Conclusie: stuur je het wel terug zonder iets toe te voegen (namelijk dat je onder protest betaalt enz.) dan wordt je formulier niet in behandeling genomen door ze. Wil je dat het wel in behandeling wordt genomen dan geef je dus toe dat je moet betalen ("... een restschuld, die ik moet betalen", zie Keuze 1) en dan kun je naar je rechten op restitutie op het moment dat de rechtszaak door de SLV wordt gewonnen, fluiten.

Groet,
Scheveninger.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ja bedankt Scheveninger, je hebt me overtuigd hoe ik het moet gaan aanpakken! Dat formulier is weer een instinker van ze, ik ga het ze per aangetekende brief met ontvangstbevestiging laten weten.

Overigens, ik heb ze al eerder een aangetekende brief gestuurd over het maandelijks van mijn giro plukken van geld. Op het Postkantoor zagen ze dat het een brief voor Dexia was. 'Dexia? Hm. Zou u niet liever aangetekend met ontvangstbevestiging versturen?' vroegen ze. Ze bleken Dexia al te kennen op het postkantoor. Zo erg is het dus al voor die vreselijk kutbank.

jan2

Ongelezen bericht door jan2 »

Mensen, als Dexia iets van mij wil , of ik iets van Dexia, dan moet het contact op een normale manier plaats vinden.Dus per E-mail, post, telefoon of mondeling contact.
Zolang Dexia zegt geen tijd te hebben voor dit soort communicatie en uitsluitend met voorgedrukte formulieren werkt spreek ik niets met hen af.

Voor je het weet heb je in een voorgedrukt formulier ergens voor getekend wat je helemaal niet wil...!!!!!

Laat Dexia eerst maar eens reageren op onze aangetekende post.

wilma

Ongelezen bericht door wilma »

Ben ik helemaal mee eens.
Als ik bij Weekamp een truitje of iets anders bestel via het formuliertje
dan staan daar soms dingen op voorgedrukt die je ook kunt bestellen,
maar die streep ik altijd door zonder problemen.

theo

Ongelezen bericht door theo »

Ik ben helemaal niet bevreesd, dat Dexia smerige truxs uithaalt om ons erin te luizen. Het zou ze bij de rechter alleen maar in een slechte positie brengen. Betalen of niet. dat is aan een ieder voorbehouden, maar wel onder protest betalen, zoals slv en egv het voorhouden.Ik heb nog steeds het volste vertrouwen in de nederlandse rechtspraak.Zoveel gedupeerde geeft al aan dat er iets niet goed zat, dat zal de rechter zeker meenemen in zijn beoordeling.

Margriet bierdop

Ongelezen bericht door Margriet bierdop »

Voor Marcel omhoog gehaald.Margriet.

Gast

hup voor Margriet door Marcel

Gast

Annemarie

Ik weet niet of je een eegaleaser bent of niet. Ik begrijp dat je wel wilt betalen. Dan lijkt het mij het beste dat je inderdaad zelf een briefje stuurt en het keuzeformulier van Dexia weggooit. Laat ze het maar fijn uitzoeken daar. Je kunt de brief van Scheveninger gebruiken, maar kijk ook eens op de site van dhr blok. misschien staat daar een andere die wellicht juridisch beter in elkaar steekt.

Sterkte

Jos

Gesloten