LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] FBTO?? Ik ga daar weg. Volgens mij de manier!!

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
tvalebeek

FBTO?? Ik ga daar weg. Volgens mij de manier!!

Ongelezen bericht door tvalebeek »

Vorig jaar ben ik overgestapt naar FBTO. En tot voor kort was ik eigenlijk redelijk tevreden. Waarschijnlijk ook omdat ik niet zoveel kosten heb. Ik had eigenlijk al voor mezelf besloten om dit jaar niet over te stappen ivm alle administratieve rompslomp.
Maar mijn vrouw moest naar de fysiotherapeut. De laatste behandeling krijg ik nu niet betaald, dit ondanks dat ik een toppolis had met zogenaamde onbeperkte fysiotherapie.
Volgens FBTO heb ik wel recht op onbeperkte fysio, maar moet ik na 18 behandelingen een zogenaamd behandelplan indienen. Ik had dus de kleine lettertjes niet goed gelezen. Stom van mezelf. Maar een medewerkster van de klantenservice beloofde mij deze zelf aan te vragen bij de behandelaar. Na enkele weken heb ik toch maar weer eens gebeld. Er was nog geen behandelplan. Toen zelf contact opgenomen met de behandelaar. Deze was echter niet benaderd door FBTO en zou alsnog een behandelplan indienen. Nu zijn we weer enkele weken verder en ik zit nu tussen een welles en nietus spelletje tussen zorgverzekeraar en behandelaar.
Het is niet zo'n heel groot bedrag (ruim 200 euro) en natuurlijk had ik de zeer kleine lettertjes ook goed moet lezen. De slogan "onbeperkte fysio" was zeker 10 keer zo groot weergegeven als die onduidelijke voorwaarde.
Ik zal dit ook wel verliezen, en ik neem mijn verlies dan ook maar.
Maar een maatschappij waar ik een loep moet gebruiken om dit soort voorwaarden te lezen is mijn geld niet waard. Daarom ben ik vandaag toch maar overgestapt.
En mijn boodschap hier aan iedereen is: lees de kleine lettertjes En de hele kleine lettertjes zeer goed. Zeker bij FBTO.

berend12

Re: FBTO?? Ik ga daar weg. Volgens mij de manier!!

Ongelezen bericht door berend12 »

Goed om te weten! Dank je wel.

Gesloten