incorrecte informatie op site Gazelle
Geplaatst: 15 dec 2010 21:23
Ik heb via een internetwinkel een Gazelle Fuente Xtra 2011 gekocht.
Hiervoor had ik op de site van Gazelle gekeken voor meer informatie. In de brochure die je via die site kunt downloaden staat: "Naar wens instelbare verende voorvork en verende zadelpen”. Echter, die verende zadelpen zat niet op mijn fiets. Ik heb hierover contact opgenomen met Gazelle. De reactie was alsvolgt:
Quote 1:
"In onze brochure staat wel eens andere informatie dan de uiteindelijke uitvoering van een model, gelukkig geven wij achterop deze brochure ook aan dat tussentijdse wijzigingen in prijzen, specificaties, teksten en afbeeldingen zijn voorbehouden. Op onze site kunnen we dit eenvoudig en snel aanpassen, in een gedrukte brochure niet meer. Sorry, maar dit is een wijziging in de specificatie, wij leveren deze fietsen zonder verende zadelpen en wanneer u toch een verende pen wenst, kunt u dat met uw dealer verder bespreken. "
Quote 2:
"Sorry, maar de brochure op onze site is niet in ons eigen beheer en daar kunnen we helaas niet eenvoudig aanpassingen in doorvoeren. Vandaar dat we dat in de fietsvergelijker en bij de fietsinfo wel direct doen, daar staat de meest actuele informatie terug te lezen. Wij hadden de “fout” al ontdekt, voor zover er sprake is van een fout, vandaar dat de site verder daarop is aangepast. In de tweede editie van onze brochure zijn diverse kleine wijzigingen doorgevoerd en die brochure komt in januari weer online, maar ook dan kunnen er inmiddels wel weer wijzigingen zijn doorgevoerd die we daar niet in hebben kunnen aanpassen."
Mijn vraag is nu: welke rechten mag een consument ontlenen aan informatie waarvan de leverancier weet dat het fout is, maar geen uitzonderlijke moeite voor doet om te corrigeren. Men had bijvoorbeeld een link naar een los documentje met correcties kunnen toevoegen.
Alvast bedankt.
Hiervoor had ik op de site van Gazelle gekeken voor meer informatie. In de brochure die je via die site kunt downloaden staat: "Naar wens instelbare verende voorvork en verende zadelpen”. Echter, die verende zadelpen zat niet op mijn fiets. Ik heb hierover contact opgenomen met Gazelle. De reactie was alsvolgt:
Quote 1:
"In onze brochure staat wel eens andere informatie dan de uiteindelijke uitvoering van een model, gelukkig geven wij achterop deze brochure ook aan dat tussentijdse wijzigingen in prijzen, specificaties, teksten en afbeeldingen zijn voorbehouden. Op onze site kunnen we dit eenvoudig en snel aanpassen, in een gedrukte brochure niet meer. Sorry, maar dit is een wijziging in de specificatie, wij leveren deze fietsen zonder verende zadelpen en wanneer u toch een verende pen wenst, kunt u dat met uw dealer verder bespreken. "
Quote 2:
"Sorry, maar de brochure op onze site is niet in ons eigen beheer en daar kunnen we helaas niet eenvoudig aanpassingen in doorvoeren. Vandaar dat we dat in de fietsvergelijker en bij de fietsinfo wel direct doen, daar staat de meest actuele informatie terug te lezen. Wij hadden de “fout” al ontdekt, voor zover er sprake is van een fout, vandaar dat de site verder daarop is aangepast. In de tweede editie van onze brochure zijn diverse kleine wijzigingen doorgevoerd en die brochure komt in januari weer online, maar ook dan kunnen er inmiddels wel weer wijzigingen zijn doorgevoerd die we daar niet in hebben kunnen aanpassen."
Mijn vraag is nu: welke rechten mag een consument ontlenen aan informatie waarvan de leverancier weet dat het fout is, maar geen uitzonderlijke moeite voor doet om te corrigeren. Men had bijvoorbeeld een link naar een los documentje met correcties kunnen toevoegen.
Alvast bedankt.