LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ikea klacht bankstel SMÖGEN 3-zitsbank

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Sponzert
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 aug 2008 16:18

Ikea klacht bankstel SMÖGEN 3-zitsbank

Ongelezen bericht door Sponzert »

Op 28 april 2010 hebben wij bij Ikea een bankstel van het type SMÖGEN gekocht en dat werd bij ons op 26 juni afgeleverd. We zijn direct daarna nog op vakantie geweest dus je kunt zeggen dat we midden juni het bankstel zijn gaan gebruiken.

Op het eerste gezicht was er niets aan de hand met het bankstel en het zat prima. Na ongeveer 2 maanden begon het bankstel in te zakken en dat ging vrij snel. Op dit moment is er bijna niet op te zitten omdat je 1: rugklachten krijgt en 2: een kraanwagen nodig hebt om weer omhoog te komen.

Zes weken geleden zijn we terug naar Ikea gegaan en de klacht gemeld. De vriendelijke dame vertelde ons dat het binnen 2 weken opgelost zou zijn. Nou mooi dachten we.....niet dus. Na 4 weken zelf maar weer gebeld en plots waren de 2 weken opgelopen naar 4 weken. Na 5 weken weer gebeld en ik kreeg te horen dat er een bel afspraak voor de 14de gepland stond. Je raad het al, niet gebeld. Ik heb net weer gebeld en je raad het misschien weer goed, de wachttijden zijn opgelopen naar 6 weken. U moet geduld hebben.....

Als ik dit geweten had dan had ik nooit een bankstel bij Ikea gekocht. Is het nou een goedkoop ding van €350 maar voor €1200 mag ik toch wel wat verwachten of niet? Wat moeten we nu met dit geval? Als ik heel eerlijk ben heb ik het liefst mijn geld terug want het vertrouwen in Ikea staat bij mij op 0.0000.

Wat nu te doen?
Laatst gewijzigd door Sponzert op 16 dec 2010 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ikea klacht bankstel SMÖGEN 3-zitsbank

Ongelezen bericht door crazyme »

Wat te doen ?

Afwachten maar.

Ikea is niet aangesloten bij het CBW, dus een onafhankelijke geschillencommissie kun je ook niet inschakelen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Ikea klacht bankstel SMÖGEN 3-zitsbank

Ongelezen bericht door GJvdZ »

crazyme schreef:Wat te doen ?

Afwachten maar.

Ikea is niet aangesloten bij het CBW, dus een onafhankelijke geschillencommissie kun je ook niet inschakelen.
Normaal gesproken is IKEA een stuk klantvriendelijker en coulanter dan andere meubelleveranciers. Ik denk dat er in dit specifieke geval sprake is van communicatieproblemen. Ik zou gewoon IKEA nog een keer bellen.

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: Ikea klacht bankstel SMÖGEN 3-zitsbank

Ongelezen bericht door Rebellian »

Of ga even langs de klantenservice als je in de buurt bent, leg de klacht daar voor, leg uit dat het nu heel lang aan het duren is en dat er misschien iets fout gaat. Ze kunnen overal alles teruglezen in het systeem.

Over het algemeen is Ikea heel coulant met klachten, een kennis bracht na 5jr een matras terug die niet goed meer lag, doorgelegen. Er zit 10jr garantie op, hij kreeg gelijk een nieuwe mee.

Gesloten