LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stalkende ambtenaren van het CBS

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: Stalkende ambtenaren van het CBS

Ongelezen bericht door koeloejoek »

De overheid moet ******** met het ongevraagd in te breken in je privacy.
Voorbeeld is dat iedereen zomaar je id of paspoort kan kopiëren waar dus ook je bsn instaat.
Ik weet heel goed mijn rechten en geef geen info over mijn privé, bank/giro of bsn via telefoon of mail en als ik al een kopie moet laten maken van id of paspoort (die ik overigens niet heb verlengt dit om te voorkomen dat ik mijn vingerafdrukken ongewenst moet afgeven) dan streep ik mijn bsn door. want dat is een persoonlijk nummer alleen bedoeld voor jou en de overheid dus voor niemand anders.
Tegenwoordig moet je reageren om ergens vanaf te komen dat is de omgekeerde wereld zie het idee voor donor...
Als je niets laat horen ben je automatisch donor ongeacht of je wel of geen donor wenst te zijn is dit een verkeerd signaal

donorvoorlichting
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2011 12:00

Re: Stalkende ambtenaren van het CBS

Ongelezen bericht door donorvoorlichting »

Beste Koeloejoek,
Je vergist je in het laatste. Het is nog steeds zo dat je toestemming moet geven voor orgaandonatie. Die wet is niet veranderd. Lees er hier meer over: http://www.donorvoorlichting.nl/index.c ... ekterm=wet

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: Stalkende ambtenaren van het CBS

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Beste,

Ik ben geen donor maar de regering moest wel even terug komen op een besluit.
En deze hield in dat je automatisch donor was totdat je aangaf dit niet te willen, dit besluit hebben ze gelukkig terug gedraaid.

Nu even het volgende,

Zomaar even en berichtje..... hoe Nederland met zijn burgers omgaat


Telefoontap achterhaald
27 apr. 2011

De politie heeft steeds minder aan haar belangrijkste opsporingsmiddel, de telefoontap. De ontwikkeling van alternatieve communicatiemethodes gaat zo snel dat het afluisteren van telefoongesprekken binnen afzienbare tijd een veel te bewerkelijke en te eenvoudig te omzeilen opsporingsmethode wordt.

Dat stelden experts gisteren op een congres van het Nationaal Forensisch Adviesbureau in Utrecht. "Ping op de Blackberry, Skype en WhatsApp zijn lastiger te onderscheppen omdat het om internetverkeer gaat, dat bovendien versleuteld is", zegt telecomexpert Marien Kuylman, voormalig hoofd van de Amsterdamse tapkamer en tegenwoordig deskundige in strafzaken.

Volgens de Nederlandse wet moet elk communicatiemiddel afluisterbaar zijn, maar dit juridische vangnet voor speurneuzen is achterhaald door de opkomst van internet. Zelfs als zulke diensten wel tapbaar worden, is het volgens Kuylman dweilen met de kraan open.

"Binnen een aantal maanden ontwerp je een nieuw communicatiemiddel, dat je binnen no time wereldwijd verspreidt. De meeste ontwikkelaars zitten in het buitenland, die hebben niets te maken met het Nederlands recht", zegt Kuylman.

Het enige mogelijke alternatief is tappen via internet, maar dat stuit op het praktische bezwaar dat nog meer informatie verwerkt moet worden. Nu al worden in strafonderzoeken maar enkele van vele duizenden gesprekken als bewijs gebruikt.

En het volgende,

TomTom tipt politie over verkeersmisbruik
27 apr. 2011

De politie blijkt gegevens van TomToms te gebruiken om plekken voor snelheidscontroles te bepalen en locaties voor flitspalen te kiezen. Bijna de helft van de politiekorpsen gebruikt deze nieuwe werkwijze.

Dit schrijft het AD vandaag. Veel TomTom-gebruikers weten niet
dat hun rijgegevens door het navigatiebedrijf via een tussenbedrijf
worden doorverkocht aan de politie.

In de gebruiksvoorwaarden staat alleen dat gegevens aan derden
kunnen worden verstrekt. Een soortgelijke melding is er ook als de
gebruiker nieuwe gegevens via zijn computer invoert in de TomTom.
Daarbij staat niet dat dit de politie kan zijn.

TomTom is in Nederland marktleider op het gebied van navigatiesystemen. De ANWB vindt dat klanten van TomTom duidelijker moeten worden geïnformeerd over de werkwijze.

'De gebruiker beseft ongetwijfeld niet dat hijzelf de politie informeert.
Dat mag niet op slinkse wijze gebeuren,' zegt een woordvoerder van de ANWB tegen de krant.

Dit zijn zomaar een paar voorbeelden waardoor ik niet zoveel vertrouwen heb in deze rechtsstaat.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Stalkende ambtenaren van het CBS

Ongelezen bericht door seconds-out »

Locutus schreef:IK was door het CBS in Juli'10 geselecteerd als slachtoffer om 'mee te werken' aan
het Onderzoek Verplaatsingen in Nederland .

Hiertoe moest ik via het Internet een vragenlijst invullen.
Eerst even kijken wat het inhoud.
Hmm.. een lijst waar je minstens een hele week tot op de minuut af moet bijhouden wat je doet en waar je heengaat.
Dit was voor Rijkswaterstaat (waar ze speciaal 13 politici hebben zitten??) om dit weer in goede banen te leiden.

Hier had ik dus duidelijk geen enkele zin in, ze hebben al alles van me.
Zelfs vingerafdrukken op mijn paspoort.

4 weken later weer een schrijven , waarom ik het nog niet ingevuld had.
Weer 4 weken later nu een schrijven inclusief dreigement :
Indien ik het niet invulde zouden me ze wel bellen of een ambtenaar langs sturen.

Hierop een email gestuurd ( via ander IP adres) dat dit ZEER ongewenst was.
Uiteraard geen enkel antwoord , dan is het Internet plotseling EEN richting verkeer. (Postbus 51= Area 51)

Daarna heeft zo'n gremlin van een ambtenaar 4 maal met haar mercedesje aan m'n deur gebeld ,
briefjes en visitekaartjes achtergelaten en gewoon hier in de omgeving lopen stalken.
Heb uiteraard foto's genomen van die gebrilde gremlin en ook haar nummerplaat.

Eens kijken wat het nationale fotoalbum van Justitie mij oplevert ,
Ik heb nog een speciaal stukje herkennings software wie dat nou precies is. :twisted:

Locutus ψ

WAT???
Als dit waar is zou ik zo snel mogelijk de ombudsman inschakelen!
(eerste reactie, topic was mij onbekend)

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: Stalkende ambtenaren van het CBS

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Wij Nederlanders worden/zijn heeel langzaam in slaap gesust hoor. en maar denken dat je privacy hebt.
Aan me hoela....

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Stalkende ambtenaren van het CBS

Ongelezen bericht door Athoz »

Het ergste vind ik nog de personen die zeggen: "als je niks te verbergen hebt, waarom zou je je er druk om maken?"...

Je privacy heb je namelijk niet voor niets, en staat ook niet voor niets omschreven in de grondwet. Het is JOUW leven waar deze verziekte overheid zich mee bemoeit, en bedrijven als DomDom die wakkeren misbruik en inbreuk alleen maar aan. Aangezien onze persoon nog steeds beschermd word door deze grondwet, zou het zo moeten zijn dat als men het niet erg vind dat er inbreuk gemaakt word, ze dit aan kunnen geven. Anders dient men dus gewoon uit onze levens te blijven.

De zogeheten 'Opt-out' methode van tegenwoordig maakt standaard inbreuk op je privacy, totdat je er (vaak tegen onnoemelijk veel kosten) bezwaar tegen maakt.

Ik ben dan ook HEEL blij, dat de centrale opslag van vingerafdrukken niet doorgaat. Volgende maand kan ik dus eindelijk m'n id-kaart gaan vernieuwen..

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: Stalkende ambtenaren van het CBS

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Ik heb alles te verbergen.

We leven nu zo dat er aan alle kanten inbreuk word gepleegd op onze privacy, kijk naar google die, zonder dat je erom vraagt, je hele huis zo op het internet knalt, heel interessant als het nieuw is maar het klopt niet.
Ik heb google gesommeerd, dus ik moest actie ondernemen, om mijn gegevens te laten verwijderen.
Tomtom, mobieltjes, interpret, google earth/maps, kastjes in de auto want ja we moeten natuurlijk wel precies wat iemand doet, hoeveel iemand rijdt en als klap op de vuurpijl moeten we vooral weten waar iemand is, dat is zometeen aan de orde zonder dat we erom vragen word het door onze strot geduwd...
En dit komt omdat er geen vertrouwen meer is!!!! als ze mij vragen wie ik ben geloven ze me niet en moeten ze zo nodig mijn id bewijs kopiëren waar dus mijn bsn nummer op staat,die ik vervolgens weg streep omdat dit mijn persoonlijke bsn nummer is en dus voor niemand toegankelijk....

Gesloten