LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Club la Costa

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
jet

Club la Costa

Ongelezen bericht door jet »

Ben op zoek naar mensen die net als wij een contract voor een vakantiepakket met club la costa hebben afgesloten en die het gevoel hebben te zijn misleid. In overleg met een advocaat is het waarschijnlijk mogelijk om het contract te ontbinden.

Gaarne reactie naar `misleidingclc hotmail.com

Rich

Re: Club la Costa

Ongelezen bericht door Rich »

Dit is als ik het goed heb net zoiets als timeshare.
Als ik jou was meteen laten ontbinden.
Heb je wel eens van timeshare gehoord?
timeshare= oplichting


http://www.stichtingdeombudsman.nl/cont ... vragen.htm

of ga hier een skijken
http://www.timesharingproblems.org/Time ... essen.html

Sucsses met wat je doet.

reislustig

Re: Club la Costa

Ongelezen bericht door reislustig »

Waarom denkt u misleid te zijn? U heeft contractueel een heroverwegingsperiode, waarin u uw voornemen ongedaan kunt maken!

Wat Rich opmerkt dat timeshare = oplichting is te zot voor woorden! Net als in het leven heb je goede, minder goede, minder slechte en ronduit slecht zaken. Laat je goed voorlichten, teken niets als je het niet snapt, of beding een voorbehoud, zwart op wit. Je laat je verstand op vakantie toch niet thuis?

reislustig

Re: Club la Costa

Ongelezen bericht door reislustig »

Ik vergeet nog iets op te merken: waarom publiceer je dat contract niet op dit forum, Jet. Ik wel er best naar kijken!

Rich

Re: Club la Costa

Ongelezen bericht door Rich »

quote:
Wat Rich opmerkt dat timeshare = oplichting is te zot voor woorden! Net als in het leven heb je goede, minder goede, minder slechte en ronduit slecht zaken.

Weet jij dan welke org. de goede zijn?
over het algemeen zijn het allemaal oplichters, en wil je de gok niet nemen om de goede tegen te komen?BEGIN ER DAN NIET AAN!!!

reislustig

Re: Club la Costa

Ongelezen bericht door reislustig »

Nee, Rich, over het algemeen zijn het dus geen oplichters! Daarmee wil niet gezegd zijn dat vakantiebezit iets voor jou is. Dat hangt van veel meer omstandigheden af dan alleen maar financiële. Weleens gehoord van Marriott, Hyatt, Hilton? Allemaal verkopen zij vormen van timeshare en hun bezitters zijn er erg tevreden over. Er is wel degelijk onafhankelijk advies in te winnen, ook in Nederland.

Rich

Re: Club la Costa

Ongelezen bericht door Rich »

Laat me raden, jij hebt ook met deze site of met zoiets te maken.

reislustig

Re: Club la Costa

Ongelezen bericht door reislustig »

Wat wil je daarmee - impliciet of expliciet - zeggen, Rich?
Ik probeer op mijn wijze een reële bijdrage op dit forum uit te dragen, waar jij niet verder komt dan ongefundeerde beschuldingen en/of verdachtmakingen!

Rich

Re: Club la Costa

Ongelezen bericht door Rich »

Ik beschuldig niemand, Mijn reactie was alleen maar om Jet proberen te waarschuwen tegen dit soort oplichtingspraktijken.
Jij bent pro en ik tegen, ieder zijn meug.
Voor de rest heb ik genoeg gedaan om in ieder geval jet te waarschuwen, en daar laat ik het bij.
Amen.

reislustig

Re: Club la Costa

Ongelezen bericht door reislustig »

Rich,
Je kunt wel ´amen´zeggen, nadat je eerst opnieuw stelt dat het hier om oplichtingspraktijken gaat...Jij stelt dan dat ik ´voor´en jij ´tegen´zou zijn. Daarmee wek je opnieuw de indruk als zou ik achter oplichtingspraktijken zou staan. Niet is natuurlijk minder waar. De enige uitspraak die ik over timeshare doe is dat er op zich niks mis mee is. Over positiever gesteld: er zijn wereldwijd mijloenen zeer tevreden timeshare bezitters die jaar-in-jaar-uit goede vakanties genieten. Natuurlijk wil dat op zich niet zeggen dat er hier en daar onder de aanbieders minder bonafide lieden kunnen schuilen. Vandaar ook mijn oproep aan Jet om het blijkbaar door haar ondertekende contract op het forum te zetten, vergezeld van de mededeling nooits iets te tekenen als je het niet vertrouwt, ook al heb je juridisch gezien het recht van heroverwegen, cq. ongedaanmaking. En al helemaal niets vooruit betalen, zolang je niet volkomen duidelijk is waar je voor betaalt en wat je daar in ruil voor terug krijgt.

Kortom, Rich, ik verzet mij tegen jouw stelling dat timeshare gelijk zou staan aan oplichting. Het is gewoonweg niet waar! Jouw gevolgtrekking is net zo zot als iemand die beweert dat iedereen die weleens een alcoholisch drankje nuttig, het etiket 'alcoholist' verdient.

Betekent dit dan dat alles koek en ei is in timeshare land. Nee, helaas nog niet, nog steeds zijn er louche partijen actief en nog steeds zijn er mensen die geloven dat er allemaal gratis dingen 'weggegeven' worden (die ze natuurlijk uiteindelijk zelf betalen).
Dat deugt natuurlijk niet, maar het komt gelukkig steeds minder voor naarmate de vrijetijdsindustrie zich meer professionaliseert. Nu zeg ik met recht 'amen'.

Gast

Re: Club la Costa

Ongelezen bericht door Gast »

timesharing is een prachtig systeem ik doe het al jaren. Fantastisch gewoon.

Corbrand.

Gast

Re: Club la Costa

Ongelezen bericht door Gast »

echt geweldig, super ongewoon, fantastich(als mn haar maar goed zit)
wowwwwwwwww geweldig sucsses.
Maar niet voor mij.
Als ik genaai. wil worden ga ik wel ergens anders heen.

Gast

Re: Club la Costa

Ongelezen bericht door Gast »

Joh dat is toch voor mensen met poen. en het is genaaid worden.

Gast

Re: Club la Costa

Ongelezen bericht door Gast »

wij zijn ook member van club la costa en zijn zeer tevreden daar over. We kunnen in heel de wereld gebruik maken van resorts die van alle luxe voorzien zijn. Jammer dat timesharing in Nederland zo `n negatieve uitstraling heeft. Als alles oplichterij is hoe is het dan mogelijk dat over heel de wereld miljoenen mensen gebruik maken van timesharing. Mensen die zo negatief zijn weten niet wat het precies is en hoe ze er mee om moet gaan

nuchter

Re: Club la Costa

Ongelezen bericht door nuchter »

Mensen,mensen.....het is toch gewoon altijd veel makkelijker en veelal goedkoper om ZELF uit te maken wanneer en waar je op vakantie naar toe gaat??!
onze 'reislustig'is vast een vertegenwoordiger uit de time-share branche.
Time share: voor niet-juristen onleesbare contracten, gladde praatjes, en psychologische dwang om je handtekening ergens onder te zetten.
NIET DOEN DUS!!!

reislustig
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 jul 2003 20:05

Re: Club la Costa

Ongelezen bericht door reislustig »

Mensen,mensen.....het is toch gewoon altijd veel makkelijker en veelal goedkoper om ZELF uit te maken wanneer en waar je op vakantie naar toe gaat??!
onze 'reislustig'is vast een vertegenwoordiger uit de time-share branche.
Time share: voor niet-juristen onleesbare contracten, gladde praatjes, en psychologische dwang om je handtekening ergens onder te zetten.
NIET DOEN DUS!!!
'Nuchter' heeft nog steeds niet de producteigen karakteristieken van timeshare begrepen. Dat is niet erg, maar bij gebrek aan kennis past op zijn minst wat bescheidenheid in het ventileren van onzinnige beweringen. Daarom een paar kanttekeningen:
1. Bij goede timeshare accommodatie heb je vooraf de zekerheid van uitstekende accommodatie èn resortvoorzieningen. Denk maar aan Marriott, Hilton, Hyatt, Disney etc.
2. Ook bij timeshare maak je zelf uit wanneer/met wie/waarheen je op vakantie gaat; opteer je daarbij voor vastigheid in tijd/tijdsduur en locatie dan kan een eigen resortgebonden timeshare je vakantie voor jaren zeker stellen. Daarnaast kun je binnen het systeem kiezen voor andere locaties/tijdstippen/accommodatie-varianten.
2. Als je jaarlijs tenminste 3 weken op vakantie gaat en je hebt kennis van het systeem van timesharing dan ben je veelal stukken goedkoper uit dan wanneer je meer traditioneel op vakantie gaat. Je accommodatiekosten zijn nagenoeg constant, alleen de vervoerskosten zijn variabel. Je betaalt ook niet per persoon per dag, maar het hele reisgezelschap betaalt voor de accommodatie in zijn geheel, dus naarmate het reisgezelschap groter is dalen de accommodatiekosten per persoon aanzienlijk t.o.v. de gewone touroperator.
3. Een beetje bedrijf hanteert duidelijke contracten, geeft klanten ongevraagd een heroverwegingsperiode (meestal 14 dagen) voordat de overeenkomst wordt beklonken, neemt in die tijd geen (aan-)betaling aan, handelt in overeenstemming met de gedragsregels van de branche (OTE en Arda) èn zet klanten niet onder druk, omdat je dan op voorhand de garantie hebt dat de klant zal annuleren.

Het is in dit forum al eerder opgemerkt dat er wereldwijd vele miljoenen mensen zijn die uitermate tevreden zijn met de door hen aangekochte timeshare. Jaarlijks gaan zij plezierig op vakantie in de wetenschap dat de aan te treffen accommodatie in orde is, er veelal voorzieningen zijn voor het beoefenen van allerhande hobbies/interesses.

Maakt dat timeshare geschikt voor iedereen?
Nee.
Ben je back packer of kampeerder, wil je lange vakantietochten maken en elke dag ergens anders overnachten, geef je niet om luxe en comfort...laat timeshare lekker aan je voorbij gaan.
In alle nuchterheid: over smaak valt niet te twisten! Gelukkig maar.

Lisette

Re: Club la Costa

Ongelezen bericht door Lisette »

Timesharing is over het algemeen pure oplichting. Je wordt getild waar je bij staat.

:!:

reislustig
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 jul 2003 20:05

Re: Club la Costa

Ongelezen bericht door reislustig »

Als je echt weet waar je bij staat en wat je doet...word je niet belazerd...kun je hooguit 'ja', 'nee' of 'ik weet het nog niet' zeggen. En...voor alles: niemand dwingt je om een prsentatie bij te wonen of een resort te bezoeken. Kortom: onzin reactie!

Lisette

Re: Club la Costa

Ongelezen bericht door Lisette »

Gezien de moeite die je er in steekt om e.e.a. tegen te spreken heb je ongetwijfeld belangen bij deze praktijken.

:x

reislustig
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 jul 2003 20:05

Re: Club la Costa

Ongelezen bericht door reislustig »

Je wat insinuerende vooronderstelling klopt in die zin dat ik inderdaad betrokken ben bij het timeshare product. Juist door mijn kennis en kunde kan ik daarbij het kaf van het koren scheiden. Gelukkig is er in de timeshare wereld meer en meer 'koren' en steeds minder 'kaf'. Waar het kaf betreft moet het worden aangepakt, geen misverstand daarover!
Maar zolang in dit forum de gehekelde sales en marketing van sommige timeshare-aanbieders wordt verward met het product zelf, zal ik mij inderdaad roeren. Onbekend maakt onbemind, nietwaar? En daar passen dus kantekeningen bij, waarvan acte!

Gesloten