Pagina 1 van 2

Winterbanden.nl

Geplaatst: 19 dec 2010 11:42
door Inkoop
[niet onderbouwde bewering verwijderd door moderator]
Bestellen en betalen gaat snel, echter leveren ho maar! Al een maand niets te zien, terwijl het een voorraad artikel zou zijn volgens de website.
Het telefoonnummer opgegeven in de bevestiging wordt nooit opgenomen en een mail wordt automatisch beantwoord met de tekst: wegens de drukte kunnen we helaas niet antwoorden op de email. Op een fax eveneens geen antwoord, logisch dit een nummer dat omgezet wordt naar mail en volgt dus ook geen reactie.
Dan maar het 0900 nummer á 0,50€ per minuut en jahoor, wachten en alleen bericht dat er drie wachtenden voor u zijn.
Schandalig en riekt naar oplichting!

Winterbanden.nl NIET aan beginnen!

Re: Winterbanden.nl

Geplaatst: 19 dec 2010 12:19
door MAXIEM
Inkoop

Het is aan te raden om vooraf mijn checkpunten door te nemen:

Peildatum 16/12/2010

Wellicht is het handig om hier nog even mijn checkpunten neer te zetten, waarmee je een indicatie krijgt of een shop betrouwbaar danwel minder betrouwbaar is.

Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:

Deze aandachtspunten zijn:

-de shop moet een bezoekadres (BW7/46c) hebben;
-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het wettelijke herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is;
-het moment van betalen (het vooraf moeten betalen, heeft niet mijn voorkeur);
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op checkwebwinkel.nl en kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt op opgelicht.nl/opgelichtopinternet.nl en/of op klachtenoplossing.nl
-de shop niet is aangesloten bij de Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg). Toelichting: de Thuiswinkel-Waarborg geeft juist een schijnzekerheid, omdat dit waarborg naar mijn mening uitsluitend de belangen van de internetshops behartigt en niet de belangen van de klant (de consument).

Toelichting bij bezoekadres: op de site van de internetshop moet een bezoekadres staan (BW7/46c). Een vermelding van een gewoon adres op de site is dus wettelijk niet voldoende. Een gewoon adres kan immers een postadres en/of een vestigingsadres zijn en dat is juridisch gezien wat anders dan een bezoekadres.

Als bovenstaande punten in orde zijn, dan is de kans groter dat je te doen hebt met een betrouwbare webshop.

Note: Indien het prijsverschil tussen de gewone winkel en de internetshop meer dan 25% is, dan kun je maar beter een blokje omlopen.

Maxiem.

Re: Winterbanden.nl

Geplaatst: 19 dec 2010 12:47
door Inkoop
Dank voor uw reactie, bestelling wellicht te snel gedaan o.b.v. goed vertrouwen zonder eerst even verder te kijken naar de achterliggende gegevens. Goede les.
Zie de link:
http://www.logistiek.nl/supply-chain/su ... esvol.html

Mede op basis van dit artikel zou je zeggen dat e.e.a wel betrouwbaar is, de velgenshop zit achter hetzelfde KvK nummer. En het is niet uitgesloten dat de bedoelingen goed zijn, echter tot nu toe lijkt het nergens naar. Ga daar dan goed mee om en verziek je concept niet op deze manier.

Re: Winterbanden.nl

Geplaatst: 21 dec 2010 09:48
door VelgenShop.nl
Geachte heer/mevrouw,

Vervelend om te horen dat u ontevreden bent over uw bestelling bij Winterbanden.nl. Met Winterbanden.nl streven wij altijd naar een goede serviceverlening. Graag willen wij ook u goed helpen.

Ik zie dat het artikel in het magazine Logistiek gevonden heeft, ik hoop dat dit in ieder geval vertrouwen geeft dat wij een gerenommeerd bedrijf zijn.

Zou u zo vriendelijk kunnen zijn om uw bestelnummer te vermelden in uw volgende post, zodat wij uw gegevens uit ons systeem kunnen halen om vervolgens contact met u te kunnen opnemen.

Een bestelnummer van Winterbanden.nl begint altijd met 28 en vervolgens nog 4 tot maximaal 6 cijfers.

Met vriendelijke groet,

namens Winterbanden.nl
afdeling webcare en marketing
=
Telefoon: 040-7114296
E-mail: marketing (at) velgenshop.nl

Re: Winterbanden.nl

Geplaatst: 21 dec 2010 13:23
door Thuiswinkel.org
@Maxiem Thuiswinkel.org is een belangenvereniging voor ondernemers. Het belang van consumenten is de levensader van webwinkels. Daarom leven leden van Thuiswinkel.org de wet na en doen zij vaak meer dan dat. Daarom voeren zij het Thuiswinkel Waarborg. Zo worden via een SSL-verbinding gegevens uitgewisseld. Klanten kunnen daarbij veilig betalen aan de webwinkel.

Re: Winterbanden.nl

Geplaatst: 15 jan 2011 11:47
door bmikkers
Koop nooit iets bij winterbanden.nl

Leuke website, makkelijk betalen en dan te laat en incompleet leveren.
Vervolgens mailen, bellen (40 minuten in de wachtrij !), faxen.
Vergeet het maar, geen reactie.

En wat nu?

Zelf ergens anders de ontbrekende spullen gekocht.

Ik ben er helemaal klaar mee.

Re: Winterbanden.nl

Geplaatst: 17 jan 2011 16:48
door bmikkers
Vandaag gebeld door ene [persoonsgegevens verwijderd door moderator] van velgenshop.nl
Aardige kerel, met begrip en excuses voor de situatie.
Als ik het probleem zelf niet kan oplossen kan ik hem weer bellen.
Hij probeert in ieder geval te helpen.

Re: Winterbanden.nl

Geplaatst: 07 feb 2011 13:52
door kaledirk
Waardeloos, ik koop als liefhebber van allerlij auto's vaak online banden, maar als de klantenservice niet reageert dat is echt 'killing'

Re: Winterbanden.nl

Geplaatst: 14 apr 2011 20:41
door Arjan_Ingrid
Heb laatst 4 nieuwe banden gekocht bij Velgenshop of Winterbanden.nl.
Gewaarschuwd door de berichten op Radar heb ik toch het risico genomen en een set besteld bij velgenshop omdat ze gewoon veruit de goedkoopste waren.

Ik werd netjes op de hoogte gehouden van mijn bestelling. Kreeg door dat de aanbetaling was ontvangen, en dat de banden gereed waren om af te worden geleverd. Had ervoor gekozen om de banden in Brabant door velgenshop te laten monteren op een vooraf afgesproken tijd. Heb daar eens rustig rond gekeken. Alles gaf een zeer nette en georganiseerde indruk. Banden lagen er in zeer korte tijd op. Aan het aantal bezoekers te zien doen ze daar goede zaken. Ik heb ca 5 andere klanten "gevolgd" tijdens het opleggen van mijn banden en zag dat iedereen netjes werd geholpen.

Ondanks de eerdere berichten kan ik niet anders zeggen dat dit een goede webshop is! :D

Re: Winterbanden.nl

Geplaatst: 18 apr 2011 23:40
door Derk Jan Scholten
@kaledirk mee eens: ik heb mijn banden bij bandenconcurrent.nl besteld. In het begin kwam ik er niet helemaal uit omdat ik nog nooit m'n bandenmaat had afgelezen. De BandenConcurrent helpdesk had me goed geholpen. Zo kon ik ook live met hun chatten... toch wel prettig omdat ik meteen antwoord kreeg.

Re: Winterbanden.nl

Geplaatst: 16 okt 2011 13:58
door ThomasRW
Op de website is het niet te zien tijdens het bestellen, er staat zelfs dat je de banden en velgen kunt afhalen op de montagevestiging, maar je krijgt eerst alles onaangekondigd thuis gestuurd, en vervolgens reageert niemand meer op de email. Ook de montagevestiging, Velgenland.nl onderdeel van Winterbanden.nl, reageert niet op de email met het verzoek tot het maken van een afspraak om de banden te laten monteren.

Heel slechte aftersales! Volgende keer ga ik ergens anders naartoe.

Re: Winterbanden.nl

Geplaatst: 17 okt 2011 10:27
door h@rm@n
Over winterbanden.nl kan ik niet oordelen, heb er geen zaken mee gedaan en dus ook geen ervaring mee.
Maar om een zijstraat te noemen: popgom.nl een zeer correct bedrijf en geen klachten. s'Maandags banden besteld tegen zeer scherpe prijs (bij montagebedrijf ± € 20,00 duurder per band) prijs incl. monteren betaald en montagebedrijf dicht in de buurt kunnen uitzoeken en zelfs tijdstip online kunnen bepalen. Tussendoor door mederwerkster van popgom op de hoogte gehouden van levering banden en het (enkele uren) verplaatsen van de afspraak voor montage van de banden en op vrijdag in dezelfde week gemonteerd gekregen. Zeer tevrededen.

Re: Winterbanden.nl

Geplaatst: 13 nov 2011 15:36
door surfersheaven
Mijn ervaring met Winterbanden.nl is super! Op vrijdag 4 november 's morgens vroeg 2 stalen velgen besteld, en op dinsdagmorgen 8 november keurig afgeleverd! Wel zonder track en trace en zo, maar voor 0,00 euro verzendkosten is dat geen probleem!

Als je meer wil weten over Winterbanden.nl moet je er even op google-en, het is een soort portal met vele aangesloten garages/leveranciers en het systeem kijkt gewoon waar je bestelling het snelst en goedkoopst vandaag kan komen, zo begrijp ik het ongeveer....

Mijn velgen kwamen uit Duitsland.

Top!

Re: Winterbanden.nl

Geplaatst: 26 jan 2012 11:37
door wchdeboer
In december een stalen velg besteld (tbv reservewiel nieuwe auto); met een week of 2 geleverd (ivm feestdagen duurde het wat langer).
Bij montage door Kwitfit bleek de velg een flinke tik op de rand te hebben gehad waardoor het wiel zou blijven slingeren na montage. Bleek transport schade (de doos vertoonde ook een scheur, kennelijk gevallen tijdens transport).

Op winterbanden.nl een ticket aangemaakt; het duurde vervolgens ruim een week voor er een reactie kwam, met het verzoek foto's te maken van de velg en de doos. Men ging het verhalen op de transporteur; dat is ook gebeurd en uiteindelijk is de velg netjes thuis omgeruild voor een nieuwe.

Uiteindelijk heeft het een kleine 3 weken geduurd maar het is wel door winterbanden.nl opgelost. En ik ben tevreden.

Re: Winterbanden.nl

Geplaatst: 12 feb 2012 18:10
door Rooster-elfje
Exact een week geleden een set velgen besteld bij winterbanden.nl.
3 dagen later krijg ik opeens een bericht via het ticketsysteem van hun site of ik wil doorgeven wat voor auto ik rijd, zodat ze kunnen controleren of de door mij uitgezochte en al betaalde velgen wel overeenkomen?
Vreemd, het is betaald maar oké, informatie teruggestuurd via het ticket. Pas 2 dagen later komt er een bedankje voor de verstuurde informatie.
Nu exact 1 week later; nog steeds geen velgen. En nog steeds geen idee of ze überhaupt wel al verstuurd zijn.

Wanneer ik iets online afreken, verwacht ik dat het zsm door het bedrijf wordt opgestuurd.
Ik heb er vertrouwen in dat het uiteindelijk wel wordt verstuurd maar dit traineren zorgt bij mij voor een hoop ergernis.

Re: Winterbanden.nl

Geplaatst: 16 apr 2012 13:05
door mganeff
Via een zakelijke relatie is Velgenshop is mij nog een aardig bedrag (€1500) schuldig. Ik ben nu al 5 maanden bezig om dit geld gestort te krijgen maar tevergeefs.

Telkens als ik een medewerker aan de telefoon krijg hoor ik weer valse beloftes. Er is mij al meerdere keren beloofd dat de betaling afgerond zou zijn binnen een bepaalde tijd maar vervolgens hoor ik niks meer van VelgenShop!

Op mijn honderden telefoontjes, smsen, whatsapps, tickets en emails wordt niet gereageerd.

Ik vertrouw dit niet meer...

Re: Winterbanden.nl

Geplaatst: 17 apr 2012 10:52
door mganeff
Een ticket die ik heb aangemaakt op Velgenshop.nl is alweer gesloten zonder mij te antwoorden. Ik weet zeker dat mijn berichten Velgenshop bereiken maar ik wordt gewoon genegeerd.

Ik heb het gevoel opgelicht te zijn..

Zijn er hier meer mensen die denken opgelicht te zijn door Winterbanden.nl/Velgenshop.nl?

Re: Winterbanden.nl

Geplaatst: 02 mei 2012 21:59
door lauwsplace
Zijn jullie bestelde artikelen al geleverd? Ik wacht nog steeds op mijn bestelling van 9 april (10 april € 1034.84 betaald / bestelnummer: 2661080987) terwijl er een levertijd van 7-10 werkdagen werd vermeld. Sinds 18 april is de status 'Staat klaar voor balanceren'. Ondanks drukte kan balanceren toch werkelijk geen twee weken duren?

Heb al gemaild maar daarop kreeg ik weinig verhullende antwoorden:

- "Ik vroeg mij af of jullie kunnen aangeven wanneer mijn set velgen+banden verstuurd wordt, de status staat al een tijdje op 'Staat klaar voor balanceren'. Hoor graag van jullie, alvast bedankt!"

- "Wegens de drukte door de winter zomer wissel periode is het drukker als normaal.

Wij gaan er uiteraard voor zorgen dat de bestelling zsm bij u wordt uitgeleverd."

- "Dat is begrijpelijk. Kunnen jullie een indicatie geven wanneer ik ze ongeveer kan verwachten? Ik heb een auto staan met lekke band vandaar dat ik er echt op zit te wachten."

- "Ik heb nu een notitie ervan gemaakt dat deze zsm de deur uit moet u kant uit.

Helaas kan ik u geen gerichte dag of tijdstip geven."

Ik vraag een indicatie geen gerichte dag, aan dit soort antwoorden heeft toch niemand wat? De positieve berichten over dit bedrijf geven mij nog enigszins hoop dat dit goed komt maar toe nu toe vind ik alles maar stroef verlopen.

Wordt vervolgt..

Re: Winterbanden.nl

Geplaatst: 04 mei 2012 11:21
door Yor
Half maart een bestelling gedaan van 13" velgen.
Volgens het systeem zouden ze voorradig moeten zijn.
Meteen een mail ontvangen dat de bestelling in goede orde is ontvangen, ook kreeg ik de vraag of ik nogmaals de auto gegevens kon versturen om zeker te zijn dat ik de passende velgen zou krijgen.

Na 2 weken kreeg ik een telefoontje, velgen waren niet voorradig en zouden half april binnenkomen. Ik kreeg de vraag of ik hier op wilde wachten of de bestelling wilde annuleren.

Ik kon die 2 weken wel wachten en precies 2 weken later kreeg ik een mailbericht, de leverancier had aangegeven dat de velgen niet zouden passen op mijn auto.
Ik een familielid gebeld die in de autobranche werkt, velgen passen op mijn auto.

Met dezelfde mededeling mailde ik Winterbanden.nl, waarop zij antwoordde dat ze de velgen per direct zouden opsturen en 2 dagen later zouden aankomen. 2 dagen later kreeg ik weer bericht. De velgen waren niet voorradig, of ik wederom 2 weken wilde wachten of de bestelling wil annuleren.

Dezelfde dag nog per mail aangegeven dat ik wens de bestelling te annuleren.
Dit is 1,5 week geleden. Op de site melden ze dat bij annulering, je het geld binnen 7 dagen mag terug verwachten.

Ik heb afgelopen week nog een aantal mails gestuurd, maar geen bericht terug, ook heb ik het bedrag niet retour.

Ik hoop dat dit met de vakantieperiode te maken heeft, en ben positief over de goede afloop. Wel vind ik dit een vreemde zaak en had dit veel sneller afgehandeld kunnen worden.

Door deze omstanden rijd ik nu nog steeds op mijn winterbanden!

Re: Winterbanden.nl

Geplaatst: 09 mei 2012 13:51
door lauwsplace
lauwsplace schreef:Zijn jullie bestelde artikelen al geleverd? Ik wacht nog steeds op mijn bestelling van 9 april (10 april € 1034.84 betaald / bestelnummer: 2661080987) terwijl er een levertijd van 7-10 werkdagen werd vermeld. Sinds 18 april is de status 'Staat klaar voor balanceren'. Ondanks drukte kan balanceren toch werkelijk geen twee weken duren?

Heb al gemaild maar daarop kreeg ik weinig verhullende antwoorden:

- "Ik vroeg mij af of jullie kunnen aangeven wanneer mijn set velgen+banden verstuurd wordt, de status staat al een tijdje op 'Staat klaar voor balanceren'. Hoor graag van jullie, alvast bedankt!"

- "Wegens de drukte door de winter zomer wissel periode is het drukker als normaal.

Wij gaan er uiteraard voor zorgen dat de bestelling zsm bij u wordt uitgeleverd."

- "Dat is begrijpelijk. Kunnen jullie een indicatie geven wanneer ik ze ongeveer kan verwachten? Ik heb een auto staan met lekke band vandaar dat ik er echt op zit te wachten."

- "Ik heb nu een notitie ervan gemaakt dat deze zsm de deur uit moet u kant uit.

Helaas kan ik u geen gerichte dag of tijdstip geven."

Ik vraag een indicatie geen gerichte dag, aan dit soort antwoorden heeft toch niemand wat? De positieve berichten over dit bedrijf geven mij nog enigszins hoop dat dit goed komt maar toe nu toe vind ik alles maar stroef verlopen.

Wordt vervolgt..
Mijn bestelling is uiteindelijk 8 mei geleverd. Of ik er ooit weer zou bestellen? Denk het niet. De webshop en prijzen zijn prima in orde maar berichtgeving en levertijd kunnen een heel stuk beter.