Pagina 1 van 1
Trouwe klant zijn niet beloont?
Geplaatst: 23 dec 2010 15:01
door Kritische consu66
Ik merk de laatste tijd steeds meer dat Trouwe Klant zijn niet meer beloont wordt!
Iemand die een nieuw abonnement op een tijdschrift neemt krijgt -volgens hun- voor meer waarde aan welkomst cadeaus dan dat hij/zij aan het jaar abonnement betaald. Maar wil je opzeggen dan wordt er vaak heel moeilijk gedaan!
Bij de ziekte kosten verzekeringen zie je dat als je slim overstapt je voordeel kunt hebben. Maar dat overstappen kost de verzekeraars toch ook administratief veel geld! En het weggeven van korting aan iemand die van dit of dat lid is is eigenlijk ook belachelijk! Wat is dan nog de Basispremie? Of zetten ze omdat bijna iedereen korting krijgt de premie ieder jaar omhoog?
Het zou goed zijn als trouwe klanten weer een streepje voor zouden hebben! Het binnen halen van een nieuwe klant lijkt echter belangrijker gevonden te worden dan de klant die een bedrijf trouw is ook af en toe iets te gunnen.
Maar misschien moet er dan iets gedaan worden aan de callcenters die per aangebrachte nieuwe klant betaald worden.
Re: Trouwe klant zijn niet beloont?
Geplaatst: 23 dec 2010 19:17
door Hartenheer
Iemand die een nieuw abonnement op een tijdschrift neemt krijgt -volgens hun- voor meer waarde aan welkomst
Klopt als een zwerende vinger.
Las vorige week dat het Veronica blad al 35 jaar bestaat. Ik heb zelfs in het begin nog leden voor ze geworven om legaal te worden.
Toen natuurlijk zelf ook lid geworden.
Ben dus ook al 35 jaar abonnee van de Veronica.
Maar belonen

vergeet het maar.
Re: Trouwe klant zijn niet beloont?
Geplaatst: 23 dec 2010 19:29
door GJvdZ
Dit is toch niet iets van de laatste tijd? Ik hoor mijn opa nog klagen over vara dat hij het niet eerlijk vond dat hij, als lid van het eerste uur, nooit wat kreeg, terwijl nieuwe leden zo'n mooie hoes kregen om de varagids in te stoppen.
Re: Trouwe klant zijn niet beloont?
Geplaatst: 23 dec 2010 20:29
door MAXIEM
Kritische consu66
Dit verschijnsel is gebaseerd op het korte-termijn-beleid van firma's. Die denken dat ze de oude klanten al voldoende hebben uitgemolken, zodat daar niks meer te halen valt. De nieuwe klanten denken dat ze goed uit zijn met een instapcadeau, maar in feite betalen ze dat cadeau toch echt zelf.
Een goed consumentenjaar 2011 toegewenst, Maxiem.
Re: Trouwe klant zijn niet beloont?
Geplaatst: 23 dec 2010 22:01
door Pindakaaspotje
** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Re: Trouwe klant zijn niet beloont?
Geplaatst: 13 jan 2011 21:04
door VioletPrue
Pindakaaspotje schreef:de vastgeroeste klant die te lui is om over te stappen danwel het uit te zoeken betaalt inderdaad de rekening. dat is zo en zal voorlopig ook wel zo blijven.
Of de klant in kwestie is gewoon heel tevreden over het bedrijf/de dienst en ziet geen reden om over te stappen.
Ik zit bijvoorbeeld al jaren bij dezelfde verzekeraar, kabelaar/internet/belboer, mobiele aanbieder, energieleverancier en zorgverzekeraar.
Ik ben over allen tevreden en zie absoluut geen reden om over te stappen.
Waarom ben ik dan meteen weer vastgeroest en lui?
P.S.
Ik vind niet dat ik korting of cadeau's moet krijgen omdat ik er zelf voor kies om bij een bedrijf een dienst af te blijven nemen.
Re: Trouwe klant zijn niet beloont?
Geplaatst: 13 jan 2011 21:20
door Kritische consu66
VioletPrue schreef:P.S.
Ik vind niet dat ik korting of cadeau's moet krijgen omdat ik er zelf voor kies om bij een bedrijf een dienst af te blijven nemen.
Nee ik ook niet een goede scherpe prijs is voldoende!
En die prijs voor vaste klanten kan ook scherper zijn als ze de nieuwe klanten niet zo veel cadeaus en kortingen geven! Die nieuwe klant gaat volgend jaar hoogst waarschijnlijk toch weer weg om ergens anders weer overladen te worden met kortingen en cadeaus! En dan heeft dat bedrijf vast ook nog een bonus betaald aan het call center omdat ze een nieuwe klant hebben geleverd!
Re: Trouwe klant zijn niet beloont?
Geplaatst: 13 jan 2011 21:32
door sephora30
MAXIEM schreef:Kritische consu66
Dit verschijnsel is gebaseerd op het korte-termijn-beleid van firma's. Die denken dat ze de oude klanten al voldoende hebben uitgemolken, zodat daar niks meer te halen valt. De nieuwe klanten denken dat ze goed uit zijn met een instapcadeau, maar in feite betalen ze dat cadeau toch echt zelf.
Een goed consumentenjaar 2011 toegewenst, Maxiem.
Hoezo?
Als ik een tijdschrift los koop dan is ie duurder dan een abo en bij een abo krijg je ook nog een geschenk.
Of zitten die geschenken en kortingen sowieso al in de prijs verwerkt.
Re: Trouwe klant zijn niet beloont?
Geplaatst: 13 jan 2011 22:13
door Kritische consu66
Wie denk je dat uiteindelijk de kortingen en cadeaus betaald?
De -trouwe- abonnees natuurlijk!