| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoe lang mag ik mijn ING Leenauto houden?
Hoe lang mag ik mijn ING Leenauto houden?
Na schade aan mijn auto heb ik van de ING een leenauto meegekregen.
In het lease overzicht wat ik van het ING aangesloten schadebedrijf kreeg staat dat de verwachte looptijd 5 dagen is.
Betekend dit dat de auto binnen deze 5 dagen terug moet zijn? Of is dit een schatting en mag ik de auto langer houden totdat de schade hersteld is of de auto total loss verklaard is?
Heeft iemand daar hier ervaring mee?
(Ik ben trouwens all risk verzekerd bij de ING.)
Alvast bedankt!
In het lease overzicht wat ik van het ING aangesloten schadebedrijf kreeg staat dat de verwachte looptijd 5 dagen is.
Betekend dit dat de auto binnen deze 5 dagen terug moet zijn? Of is dit een schatting en mag ik de auto langer houden totdat de schade hersteld is of de auto total loss verklaard is?
Heeft iemand daar hier ervaring mee?
(Ik ben trouwens all risk verzekerd bij de ING.)
Alvast bedankt!
Re: Hoe lang mag ik mijn ING Leenauto houden?
Hangt van het lease contract af. Als daarin staat dat de leasemij altijd voor vervoer moet zorgen, dan kan je die auto zolang houden totdat je auto is gerepareerd.
Maar let op: als de auto alleen ter beschikking wordt gesteld tijdens de reparatie van je eigen auto kan het zo zijn dat, als je je eigen auto niet op tijd kunt ophalen, de extra dagen leemauto in rekening kunnen worden gebracht. Ook dit hangt weer van het contract af.
Maar let op: als de auto alleen ter beschikking wordt gesteld tijdens de reparatie van je eigen auto kan het zo zijn dat, als je je eigen auto niet op tijd kunt ophalen, de extra dagen leemauto in rekening kunnen worden gebracht. Ook dit hangt weer van het contract af.
GJvdZ schrijft:
Ik vraag me af waarom TS ING verz mij niet belt dat is de instantie die hem het enige en juiste antwoord kan geven.
gr Henk
Hij gaat er vanuit dat het een lease auto is terwijl TS schrijft:Hangt van het lease contract af. Als daarin staat dat de leasemij altijd voor vervoer moet zorgen, dan kan je die auto zolang houden totdat je auto is gerepareerd.
Is dus waarschijnlijk sprake van leenauto bij schade en TS is verzekerd bij de ING.(Ik ben trouwens all risk verzekerd bij de ING.)
Ik vraag me af waarom TS ING verz mij niet belt dat is de instantie die hem het enige en juiste antwoord kan geven.
gr Henk
-
stofzuigertje
Ik heb een eigen auto en ook AR verzekerd maar elders en ik kreeg de leen auto gratis zolang als de schade duurde, dus als zij op onderdelen moeten wachten wegens verkeerde bestellen maakt niets uit.
Echter als mijn auto klaar is moet ik deze binnen 24 uur ophalen, anders betaal ik huur over de overige dagen.
Dus als ik naar buitenland ga kan ik in problemen komen.
Verder is het eigen risico bij schade €450,- ongeacht de schade dus klein krasje of wrak maakt niets uit.
Dus controleer altijd de leenauto en laat elke zichtbare schade vermelden om te voorkomen dat U nogmaals betaalde voor schade die ze al eerder bij andere claimen want dat komt vaker voor helaas.
Echter als mijn auto klaar is moet ik deze binnen 24 uur ophalen, anders betaal ik huur over de overige dagen.
Dus als ik naar buitenland ga kan ik in problemen komen.
Verder is het eigen risico bij schade €450,- ongeacht de schade dus klein krasje of wrak maakt niets uit.
Dus controleer altijd de leenauto en laat elke zichtbare schade vermelden om te voorkomen dat U nogmaals betaalde voor schade die ze al eerder bij andere claimen want dat komt vaker voor helaas.
Ik heb inmiddels toch maar even met de ING gebeld. Zij hebben mij vertelt dat de auto terug moet worden gebracht op het moment dat mijn eigen auto gerepareerd is of wanneer mijn eigen auto total loss verklaard is.
Helaas is mijn eigen auto gisteren total loss verklaard dus ga ik de leenauto vandaag terug brengen.
Bedankt voor alle tips en reacties!
Helaas is mijn eigen auto gisteren total loss verklaard dus ga ik de leenauto vandaag terug brengen.
Bedankt voor alle tips en reacties!