Belcompany Zevenaar, Blackberry Torch
Geplaatst: 14 jan 2011 01:49
Goedendag allen,
Mijn klacht en frustratie betreft het volgende;
Mijn vriendin heeft op 27 november een nieuw abbonnement afgesloten bij de Belcompany in Zevenaar. Hierbij nam ze de Blackberry Torch 9800. Toen we thuis kwamen deed het toestel het gewoon. Niks aan de hand zou je dus denken. Vervolgens hebben wij deze aan de oplader gehangen en zo 's nachts laten opladen.
Zondag probeerde mijn vriendin het toestel aan te zetten maar het gaf 0.0 reactie. De volgende dag is zij teruggegaan naar de winkel en ook zij konden er niks mee doen. Vanaf dit moment begon een lang en moeizaam proces die nog steeds lopende is. Wat wil het geval. Volgens de verkoper is het absoluut onmogelijk het toestel om te ruilen voor een nieuwe want de PING-code zou op naam staan. De enige optie is het toestel ter reparatie op te sturen. Volgens hem kon dit 2 a 3 weken duren. Hij beweerde tevens dat dit een vanuit Blackberry opgelegde regel is. Navraag bij het hoofdkantoor van Belcompany wijst uit dat dit de handelswijze van Belcompany zelf betreft. Als test heb ik bij The PhoneHouse in Arnhem gevraagd wat hun in dit geval zouden doen; zij zouden hem binnen een week gewoon omruilen voor een nieuwe.
Hoe dan ook, wij waren het hier niet mee eens en vonden dat een toestel wat binnen een dag kapot is gewoon betekent dat het product niet geleverd is zoals zou moeten maar dus in gebreke is. Het voldeed dus allesbehalve aan onze verwachtingen. We hebben dan ook meerdere malen aangegeven dat wij een nieuw toestel wilden. Op dat moment kenden wij de term Dead On Arrival niet maar goed, feit blijft dat we meerdere malen aangaven een nieuwe te willen krijgen.
Dit kon absoluut niet volgens de verkoper en reparatie bleef de enige mogelijkheid. Wij hebben het hoofdkantoor van Belcompany gebeld en ook deze meldde dat alleen ter reparatie sturen mogelijk is. Dit alles volgens de algemene voorwaarden die zij hanteren; wat blijkt die hebben ze niet. Wat in de wet staat geldt als hun algemene voorwaarden.
Om verder te gaan met de gebeurtenissen; na 3 weken was er nog geen toestel te bekennen. Ondertussen googlen leverde de frustrerende reacties van anderen op die tot 6 weken moesten wachten. De verkoper gaf aan dat bij Blackberry de status na 3 weken ongewijzigd was. De week voor kerst, de 4e week dus, leek het Belcompany Zevenaar wel aardig en attent om een tegoedbon van 20 euro te geven. Op zich netjes maar een werkende telefoon hebben we veel liever. Inmiddels zitten we in de 8e week en afgelopen dinsdag was er van de tegoedbon geen spoor te bekennen. Verleen je service, faalt het wederom. Slecht dus. De verkoper aldaar zou contact opnemen met het hoofdkantoor en de volgende dag terugbellen. U raadt het al, niks gehoord. Echter deed hij dat wel de dag erna en ook de tegoedbon kwam binnen. In ieder geval vroeg mijn vriendin wat de status momenteel is en kreeg ze hetzelfde antwoord als in de 3e week, ongewijzigd. Het hoofdkantoor zegt echter dat Belcompany totaal geen inzage heeft in het reparatie-proces en dus nooit kan aangeven hoe lang het kan duren of wat dus de status is. Fijn! Tevens gaf de medewerker van het hoofdkantoor(klantenservice) aan dat het momenteel tot 10 weken kan duren eer een toestel gerepareerd terug is. Het abbonnement is inmiddels ingegaan maar dus nog altijd geen werkend toestel.
Ik ben niet thuis in het burgerlijk wetboek maar ik heb altijd gedacht dat een niet deugdelijk apparaat binnen een bepaalde termijn geretourneerd kan worden en dat de leverancier/verkoper een deugdelijk apparaat dient te verstrekken. Gezien mijn vriendin zaterdags het abbonnement afgesloten heeft, het toestel het zondag al niet meer deed, en zij maandag terug is gegaan naar de winkel lijkt me dat ze sowieso binnen de termijn zit welke dat ook mogen zijn. De verkoper durfde toen zelfs te beweren dat ze niet binnen 24 uur terug is gekomen...dat gaat ook heel moeilijk als Belcompany Zevenaar gesloten is op zondag. Maar dat terzijde.
U ziet, een hoop frustratie en het grappige is dat Belcompany Zevenaar de week dat mijn vriendin daar haar abbonnement afsloot, de openingsweek had. Zeer goed begin dus.
Mijn vraag na dit verhaal, klopt het wat Belcompany zegt. Is het mogelijk een kapot geleverd product niet om te ruilen maar alleen ter reparatie op te sturen, ook als dit binnen een dag gebeurt.
Mijn klacht en frustratie betreft het volgende;
Mijn vriendin heeft op 27 november een nieuw abbonnement afgesloten bij de Belcompany in Zevenaar. Hierbij nam ze de Blackberry Torch 9800. Toen we thuis kwamen deed het toestel het gewoon. Niks aan de hand zou je dus denken. Vervolgens hebben wij deze aan de oplader gehangen en zo 's nachts laten opladen.
Zondag probeerde mijn vriendin het toestel aan te zetten maar het gaf 0.0 reactie. De volgende dag is zij teruggegaan naar de winkel en ook zij konden er niks mee doen. Vanaf dit moment begon een lang en moeizaam proces die nog steeds lopende is. Wat wil het geval. Volgens de verkoper is het absoluut onmogelijk het toestel om te ruilen voor een nieuwe want de PING-code zou op naam staan. De enige optie is het toestel ter reparatie op te sturen. Volgens hem kon dit 2 a 3 weken duren. Hij beweerde tevens dat dit een vanuit Blackberry opgelegde regel is. Navraag bij het hoofdkantoor van Belcompany wijst uit dat dit de handelswijze van Belcompany zelf betreft. Als test heb ik bij The PhoneHouse in Arnhem gevraagd wat hun in dit geval zouden doen; zij zouden hem binnen een week gewoon omruilen voor een nieuwe.
Hoe dan ook, wij waren het hier niet mee eens en vonden dat een toestel wat binnen een dag kapot is gewoon betekent dat het product niet geleverd is zoals zou moeten maar dus in gebreke is. Het voldeed dus allesbehalve aan onze verwachtingen. We hebben dan ook meerdere malen aangegeven dat wij een nieuw toestel wilden. Op dat moment kenden wij de term Dead On Arrival niet maar goed, feit blijft dat we meerdere malen aangaven een nieuwe te willen krijgen.
Dit kon absoluut niet volgens de verkoper en reparatie bleef de enige mogelijkheid. Wij hebben het hoofdkantoor van Belcompany gebeld en ook deze meldde dat alleen ter reparatie sturen mogelijk is. Dit alles volgens de algemene voorwaarden die zij hanteren; wat blijkt die hebben ze niet. Wat in de wet staat geldt als hun algemene voorwaarden.
Om verder te gaan met de gebeurtenissen; na 3 weken was er nog geen toestel te bekennen. Ondertussen googlen leverde de frustrerende reacties van anderen op die tot 6 weken moesten wachten. De verkoper gaf aan dat bij Blackberry de status na 3 weken ongewijzigd was. De week voor kerst, de 4e week dus, leek het Belcompany Zevenaar wel aardig en attent om een tegoedbon van 20 euro te geven. Op zich netjes maar een werkende telefoon hebben we veel liever. Inmiddels zitten we in de 8e week en afgelopen dinsdag was er van de tegoedbon geen spoor te bekennen. Verleen je service, faalt het wederom. Slecht dus. De verkoper aldaar zou contact opnemen met het hoofdkantoor en de volgende dag terugbellen. U raadt het al, niks gehoord. Echter deed hij dat wel de dag erna en ook de tegoedbon kwam binnen. In ieder geval vroeg mijn vriendin wat de status momenteel is en kreeg ze hetzelfde antwoord als in de 3e week, ongewijzigd. Het hoofdkantoor zegt echter dat Belcompany totaal geen inzage heeft in het reparatie-proces en dus nooit kan aangeven hoe lang het kan duren of wat dus de status is. Fijn! Tevens gaf de medewerker van het hoofdkantoor(klantenservice) aan dat het momenteel tot 10 weken kan duren eer een toestel gerepareerd terug is. Het abbonnement is inmiddels ingegaan maar dus nog altijd geen werkend toestel.
Ik ben niet thuis in het burgerlijk wetboek maar ik heb altijd gedacht dat een niet deugdelijk apparaat binnen een bepaalde termijn geretourneerd kan worden en dat de leverancier/verkoper een deugdelijk apparaat dient te verstrekken. Gezien mijn vriendin zaterdags het abbonnement afgesloten heeft, het toestel het zondag al niet meer deed, en zij maandag terug is gegaan naar de winkel lijkt me dat ze sowieso binnen de termijn zit welke dat ook mogen zijn. De verkoper durfde toen zelfs te beweren dat ze niet binnen 24 uur terug is gekomen...dat gaat ook heel moeilijk als Belcompany Zevenaar gesloten is op zondag. Maar dat terzijde.
U ziet, een hoop frustratie en het grappige is dat Belcompany Zevenaar de week dat mijn vriendin daar haar abbonnement afsloot, de openingsweek had. Zeer goed begin dus.
Mijn vraag na dit verhaal, klopt het wat Belcompany zegt. Is het mogelijk een kapot geleverd product niet om te ruilen maar alleen ter reparatie op te sturen, ook als dit binnen een dag gebeurt.