Pagina 1 van 1

Sitecom discrepantie Support

Geplaatst: 14 jan 2011 15:30
door peterhlwc
Op 13 januari een Sitecom Home Storage Center MD-253 gekocht via de Mediamarkt. Goed advies ontvangen, is plug and play. Thuis conform handleiding aangesloten op router (Speedtouch). Direct probleem met installeren Drivers. Vrijdag 14 januari 6x gebeld met Sitecom. Kosten van € 0,50 p.m. geen probleem voor degelijke hulp. Echter 2x verbinding verbroken, 2x niet noemenswaardig naar oplossing gekeken. De 5e en 6e keer dat ik belde getracht informatie in te winnen waarom men dan ging terugbellen (maw, welke actie gaat men ondernemen). In praktijk zet men de klacht door en is het een dag na aankoop (waarvoor in dit geval dag vrijaf genomen ter installatie) krijg je te horen dat het enkele werkdagen gaat duren voordat je zojuist aangeschafte plug-and-play device eventueel een oplossing zal kennen. Terwijl Sitecom op haar Facebook site de aanschaf stimuleert met aanprijzingen als “It is a “ready to use solution” for non-technical users". Maar de Sitecom helpdesk kan me vooralsnog niet verder helpen en laat een consument na aanschaf gewoon wachten tot ze eraan toekomen. Slechte service en support.

Re: Sitecom discrepantie Support

Geplaatst: 14 jan 2011 16:41
door henk51
Direct probleem met installeren Drivers
Tip: Kijk eens op sitecom site of er nieuwere versies van de drivers zijn.
Ik zag namelijk dat er recentelijk nieuwere versies zijn uitgekomen i.v.m. foutjes.

Ook wordt op de site al veel antwoorden gegeven scheelt alweer telefoonkosten.
Als je zelf niet zo technisch/handig bent probeer een echte techneut te vinden in je directe omgeving vaak is een kleine extra handeling voldoende om alles goed te installeren. Hulp op afstand is leuk en vaak duur.Maar bij elke handeling alles visueel te zien lost vaak sneller een probleem op.
Soms werkt het beter door alle reeds ingestalleerde programma'''s eerst goed verwijderen en daarna weer helemaal opnieuw beginnen .

sukses
Henk

Re: Sitecom discrepantie Support

Geplaatst: 15 jan 2011 13:13
door TheLD
Een NAS en drivers vind ik ook een discrepantie.

Zie ook geen drivers staan op hun site......Wel FW releases en backup software.

Re: Sitecom discrepantie Support

Geplaatst: 15 jan 2011 19:29
door berndv
Normaalgesproken heb je voor een NAS ook geen drivers nodig. Voor de extra features op zo'n apparaat wel, voor het gedeelte externe opslag niet. Windows ondersteund standaard gewoon samba sharing.

En als ik op de site kijk dan heb je voor de zaken als externe backup of bittorrent wel extra software nodig op je pc. Dus waar heb je problemen mee?

Re: Sitecom discrepantie Support

Geplaatst: 17 jan 2011 09:40
door peterhlwc
Hoi Henk, berndv en TheLD,

Dank voor de reacties. Afgelopen vrijdagmiddag heeft Sitecom absoluut goed geholpen door een ruim uur te helpen (toen was het inmiddels 18.00 uur). Het probleem is helaas niet verholpen, dus kreeg het advies naar de winkel te gaan. Dit ga ik vandaag nog doen, alhoewel de verwachtingen van Sitecom en mijzelf laag zijn, ondanks alle effort. Via browser en IP adres komen we bij de NAS, maar daar is alles mee gezegd. Het standaard meegezonden programma werkt niet. On a light note, Plug and Play is dus igg vast te stellen als niet haalbaar. Nu naar winkel, en dan hopelijk meer duidelijkheid. Wel beetje spijt dat ik als relatieve 'leek' hieraanm begonnen ben..:(

Re: Sitecom discrepantie Support

Geplaatst: 17 jan 2011 12:16
door TheLD
Ik adviseer een "echte" NAS: www.synology.com en www.qnap.com

Re: Sitecom discrepantie Support

Geplaatst: 17 jan 2011 23:00
door berndv
klinkt mij in dat geval meer in de oren als een defect dan onkunde van jou kant. Maar zoals je de termen hier al beschrijft lijkt het me dat je de meest logische manieren geprobeerd hebt. Waarschijnlijk is het wel plug en play, maar dan moet je wel een goed werkend exemplaar hebben.

Re: Sitecom discrepantie Support

Geplaatst: 18 jan 2011 18:54
door peterhlwc
Hoi Henk, berndv en TheLD,

Dank voor de reacties. Inmiddels ben ik wel wat wijzer geworden. Het probleem ligt breder, tussen NAS en Windows. Met name (of uitsluitend) bij windows 7 en dan specifiek de Home Edition werkt het niet. Home Edition kent namelijk geen voldoende 'netwerk' functionaliteiten. De workaround (die bestaat) zal dikwijls problemen opleveren, naast het feit dat je als relatieve leek hier mi niet aan moet willen beginnen. Je werkt dan ook niet met de meegeleverde software maar alles obv workaround, met benadering via IP adres etc. Je kunt hier meer over vinden door te googlen 'NAS Windwos 7 Home Premium' et voila.

Positieve van zowel Sitecom als Mediamarkt: beiden hebben zich top ingespannen om de problemen te verhelpen, waarvoor complimenten. Helaas heeft dot door voornoemde niet geleid tot een oplossing. Mediamarkt heeft zonder (veel) problemen te maken alles teruggenomen. Wederom top.

Minpuntje is dat de NAS leveranciers (Sitecom, maar mogelijk ook anderen) mi wel zouden moeten vermelden dat Windows 7 Home Premium edition vrijwel zeker problemen zal opleveren. In geval sitecom echt gemiste kans om dit niet te vermelden en wel dat het enkele minuten plug and play werkt voor 'non technical' users. Verkoop begrijp ik, maar feitelijk zal deze combi dus problemen opleveren, zeker nu meer consumenten naar NAS kijken.

Samenvattend veel goede inspanning Sitecom en Mediamarkt, geen werkbare oplossing, wel geld terug, natuurlijk spijtig (had me er wel op verheugd) en afgesloten hoofdstuk voor mij. Wacht wel op een 'cloud' oplossing (betaalbaar dan).

Allen dank voor de reacties en hulp in deze!

Gr Peter

Re: Sitecom discrepantie Support

Geplaatst: 18 jan 2011 18:58
door peterhlwc
TheLD,

Eens, had gezien dat synology en Qnap goede en professionele merken zijn. Echter zeer waarschijnlijk zal hier hetzelfde probleem spelen. Dus upgarde naar W7 ultimate of Prof en pas daarna naar NAS, das naar mijn beste weten de enige goede oplossing! 8)

Gr

Re: Sitecom discrepantie Support

Geplaatst: 26 jul 2011 20:26
door santaro
Beste Peter, ik heb dezelfde NAS md-253 en werkt gewoon zonder problemen echter wel met laatste firmware wat veel problemen kan oplossen en ook kan veroorzaken. ik draai gewoon op windows 7 premium wat volgens u en mediamarkt problemen zouden opleveren. als ik nu google op het door u aangeven zoekterm: NAS Windos 7 Home Premium. zou u ook de oplossing kunnen vinden.


If you've searched, you would find that while there have been issues connecting to NAS devices, it is because the NAS devices aren't compatible with Vista/Win7 and usually need a firmware update. This is up to the NAS device mftr. to provide, not Microsoft. NAS devices run some flavor of embedded Linux, often with an older version of Samba. Vista did have problems connecting to Unix/Linux computers and devices and Vista did require the LAN Manager authentication to be changed to work with Samba. Win7, however, does not. My Win7 box has no problems connecting to my OS X and Linux machines. Of course the same username/password needs to exist on the Win7 box and the other computers and devices. If you can access your NAS's configuration utility (usually done remotely by entering the NAS IP address in a browser from a network computer), you should check the users and their passwords to make sure they match those on the Win7 box.

Re: Sitecom discrepantie Support

Geplaatst: 27 jul 2011 09:43
door peterhlwc
Beste Santaro,

Dank voor je bericht. Goed te horen dat eea nu werkt. Zoals je al aangeeft heeft dit ws te maken met een firmware update, waarmee dit probleem nu naar alle waarschijnlijkheid is getackled.

De problemen destijds zijn herkend door zowel Mediamarkt en Sitecom, die -zoals eerder gezegd- wel alle inspanningen hebben geleverd dit te corrigeren. Destijds zonder resultaat.

Momenteel ben ik op een geheel andere oplossing overgegaan. Heb alle data nu in de Cloud (Sugarsync). Nadeel is dat het niet lokaal staat, waarmee dus trager toegankelijk. Voordeel is dat er geen 2-Bay NAS nodig is, geen eenmalige investering, en je zowel mobiel (smartphone) en laptop(s) kunt backuppen en synchroniseren en eigenlijk nog een stapje verder klaar voor de toekomst (mijn inziens).

Gr Peter