LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kan een lcd-scherm maar zo stuk gaan???

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
madelief1966
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:16

kan een lcd-scherm maar zo stuk gaan???

Ongelezen bericht door madelief1966 »

Hallo,
ik heb in juni 2010 een laptop gekocht bij de media-markt deventer. nu was in begin januari bezig met mijn laptop en tijdens het gebruik knapte het scherm :shock:
dus ik ga met de laptop naar de mediamarkt, daar wordt mij verteld dat ik de laptop heb laten vallen :?: wat dus niet is gebeurt de laptop staat gewoon op mijn bureau. ik zeg dus dat dat niet is gebeurt. toen werd er mijn verteld dat ik het bij het dichtdoen er iets tussen heb gehad :x . het enige wat er tussen komt is het doekje dat er tussen zat toen ik hem kocht. toen werd er mij verteld dat lcd schermen buiten de garantie valt. dit is mij niet verteld tijdens de verkoop. de mediamarkt vindt dat ik moet bewijzen dat ik hem niet heb laten vallen of er iets tussen heb gehad. maar vlgs consu wijzer moet ik het niet bewijzen maar moet de mediamarkt dit bewijzen. ik kan het scherm laten maken kost me € 400. dit was ook wat de pc kost. wie heeft nog tips voor me???
groetjes Madelief

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: kan een lcd-scherm maar zo stuk gaan???

Ongelezen bericht door TheLD »

"maar zo" is nogal een vage omschrijving. 99 van de 100 keer is de oorzaak extern zoals de MM aangeeft. In sporadische gevallen zal het scherm te strak/vekeerd in de covers hebben gezeten. Er is dus altijd een oorzaak, kabouters bestaan voor zover ik weet niet.

Zie het als een auto-ruit. De meeste ruitschades zullen door botsingen, rondvliegende steentjes, vandalen etc komen. In zeldzame gevallen zal het een fabricage fout zijn.

MAXIEM

Re: kan een lcd-scherm maar zo stuk gaan???

Ongelezen bericht door MAXIEM »

madelief1966

Het raamwerk waarin het scherm geplaatst is, kan op verschillen punten onder een verschillende spanning staan. In feite is het dan een produktfout, maar...................je kunt dat nooit bewijzen en daar maakt een ******** verkoper gebruik (lees: misbruik) van.

Maxiem.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: kan een lcd-scherm maar zo stuk gaan???

Ongelezen bericht door berndv »

artikel is ouder dan 6 maand, bewijslast ligt bij de eiser. Zo staat het dacht ik in de wet.

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: kan een lcd-scherm maar zo stuk gaan???

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wanneer je het gebrek binnen zes maanden na aflevering hebt ontdekt dan ligt de bewijslast bij de verkoper. Daarnaast geld dat je twee maanden de tijd hebt om gebrek te melden aan de verkoper. In dit geval zou je kunnen stellen dat je het gebrek vlak voor de de zes maanden grens hebt ontdekt en door omstandigheden wat later hebt gemeld. Ik zou gisteren nog een aangetekende brief versturen naar de winkel.

ronaldv2
Berichten: 146
Lid geworden op: 13 aug 2009 13:09

Re: kan een lcd-scherm maar zo stuk gaan???

Ongelezen bericht door ronaldv2 »

Of neem direct contact op met de fabrikant van je laptop

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: kan een lcd-scherm maar zo stuk gaan???

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat is om juridische redenen niet aan te raden.

ronaldv2
Berichten: 146
Lid geworden op: 13 aug 2009 13:09

Re: kan een lcd-scherm maar zo stuk gaan???

Ongelezen bericht door ronaldv2 »

Dat is om juridische redenen niet aan te raden.
Welke juridische redenen dan?

De fabrikant is de bron van het defecte produkt. De leverancier slechts een "elllende buffer" tussen klant en fabrikant om te voorkomen dat de fabrikant aansprakelijk gesteld kan worden voor een rot produkt wat hij,zij op de markt brengt.

Laat je niet afscheppen door enige tussenschakel in de leverings-keten, en pak direct de bron aan. De leverancier (handeld waarschijnlijk in opdracht van de fabrikant en) wil waarschijnlijk niet opdraaien voor de ontstane schade (wel of niet onder garantie) en probeert je af te schepen, met een kluitje in het "garantie riet" te sturen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: kan een lcd-scherm maar zo stuk gaan???

Ongelezen bericht door berndv »

simpel gezegd. Je hebt een overeenkomst met de winkelier, niet met de fabrikant.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: kan een lcd-scherm maar zo stuk gaan???

Ongelezen bericht door renegade66 »

ik kan het scherm laten maken kost me € 400.
zit er goud in verwerkt?

een 15.4inch laptop scherm van Acer kost nog geen €150,- wordt er dan nog ingezet ook.
dus vraag me af wat voor merk laptop heb je wel niet? en welk formaat beeldscherm? € 400,- lijkt mij een beetje heel veel.

madelief1966
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:16

Re: kan een lcd-scherm maar zo stuk gaan???

Ongelezen bericht door madelief1966 »

alfatrion schreef:Dat is om juridische redenen niet aan te raden.
wat bedoel je daar mee???
zit nog met de vraag. waarom een scherm wordt uitgesloten van garantie. is dit gebruikelijk?? ht is ons niet verteld tijdens de verkoop.
ik werk zelf ook in een winkel. verkoop o.a. dekbedden en kussens. sommige hiervan hebben garantie van 5 jaar, maar wij geven een garantiefolder mee, waarin staat wat er buitenvalt. is dat niet gebruikelijk dat je dit vermeldt bij de aanschaaf van een produkt??

heb een laptop uit de fabriek van HP. heb ondertusseneen second opinie aangevraagd bij eenandere electronica zaak. die kon mij vertellen dat de laptop in ieder geval niet is gevallen.
we gaan er mee verder. heb van deze mensen een telefoonnummer gekregen van de fabrikant
wordt vervolgd

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: kan een lcd-scherm maar zo stuk gaan???

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat je juridisch sterker staat wanneer je dit via de winkelier speelt.
zit nog met de vraag. waarom een scherm wordt uitgesloten van garantie. is dit gebruikelijk?? ht is ons niet verteld tijdens de verkoop.
Ik neem aan dat je wel zwart op wit hebt dat je garantie hebt. Dan is jouw verweer dat je het zwijgen van de verkoper hebt opgevat als zijnde dat het een volledige garantie was. De verkoper moet dan niet alleen bewijzen dat het geen volledige garantie wilde verkopen, maar ook dat de koper zijn zwijgen niet zo mocht opvatten. Dat kan lastig voor hem worden.
ik werk zelf ook in een winkel. verkoop o.a. dekbedden en kussens. sommige hiervan hebben garantie van 5 jaar, maar wij geven een garantiefolder mee, waarin staat wat er buitenvalt. is dat niet gebruikelijk dat je dit vermeldt bij de aanschaaf van een produkt??
Voor handelsgarantie zijn een paar regels:

Ten eerste van de wettelijke garantie mag je niet afwijken. De koper heeft dus de mogelijkheid om bewijzen dat de dekbedden en kussens ondeugdelijk zijn en heeft dan alsnog recht op kosteloos herstel of vervanging.

Ten tweede moet garantie altijd meer bieden dan de wet. Voor een winkelier komt dit snel neer op het overnemen van de bewijslast, maar de fabrikant mag dingen onvoorwaardelijk uitsluiten omdat hij om te beginnen is al geen aanspreek punt voor de koper is.

Korro
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2011 22:55

Re: kan een lcd-scherm maar zo stuk gaan???

Ongelezen bericht door Korro »

Zo als ik het begrijp heb je laptop een 6 a 7 maanden.

Volgens mij is zit er op elke laptop minimaal 12 maanden garantie en heb je merk zoals Asus dan heb je standaard 24 maanden garantie(als je de laptop niet via speciale uitverkoop regeling hebt).

Maar goed zo goed als ik het weet valt het gewoon onder fabrieksgarantie en zou mediamarkt gewoon de laptop voor je moeten opsturen zonder dat extra kosten bij komen kijken. Maar hier hebben ze geen zin in spelen ze gewoon in op jouw schuld gevoel. Het is wel zo dat er verschil in zit hoe een laptop fabrikant het garantie problemen afhandelt. De ene gaat er veel gemakkelijker mee om dan een andere.

Maar als bij de mediamarkt een product koopt met extra garantie en je komt met dat product dan bij hun terug. Dan moet jij contact opnemen met de maatschappij waar bij die garantie is afgesloten terwijl de mediamarkt dit gewoon dient te doen

Goed even terug bij jouw probleem volgens mij is het gewoon fabrieksgarantie en hoeft de mediamarkt hier helemaal geen kosten voor te rekenen voor de reparatie. Ik denk dat ze er gewoon onderuit willen om je met je laptop te helpen zodat ze er geen man uren in hoeven te stoppen, zodat het hun geen geld kost en ze nog goed verdienen aan je laptop. Tevens vindt ik zeer hoog bedrag 400 euro want dat kost een heel lcd scherm bij de mediamarkt (dit weet ik door een vriend van mij waar klein kind op de laptop heeft gestaan). Zo goed als ik begrijp ligt het scherm alleen los bij je en doet het veder nog wel. Dit zou betekenen dat dan alleen de scharnieren kapot zijn of plastic er omheen en dat kost nog niet eens 100 euro.


Ik hoop voor je dat het goed uit zal pakken.

vriendelijk groeten Kornelis

ronaldv2
Berichten: 146
Lid geworden op: 13 aug 2009 13:09

Re: kan een lcd-scherm maar zo stuk gaan???

Ongelezen bericht door ronaldv2 »

Ik denk dat ze er gewoon onderuit willen om je met je laptop te helpen zodat ze er geen man uren in hoeven te stoppen, zodat het hun geen geld kost en ze nog goed verdienen aan je laptop
Precies, MediaMarkt is gewoon een ordinaire dozenschuiver die maar op 1 ding uit zijn: maximale winst behalen over de rug van hun klanten!

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: kan een lcd-scherm maar zo stuk gaan???

Ongelezen bericht door Rebellian »

ronaldv2 schreef:
Ik denk dat ze er gewoon onderuit willen om je met je laptop te helpen zodat ze er geen man uren in hoeven te stoppen, zodat het hun geen geld kost en ze nog goed verdienen aan je laptop
Precies, MediaMarkt is gewoon een ordinaire dozenschuiver die maar op 1 ding uit zijn: maximale winst behalen over de rug van hun klanten!
Sterker nog, de Mediamarkt / Saturn verkopen gewoon de producten van de fabrikant. Inkoop? Nee, gewoon marges op verkoop.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: kan een lcd-scherm maar zo stuk gaan???

Ongelezen bericht door berndv »

ronaldv2 schreef:maximale winst behalen over de rug van hun klanten!
Welkom in de commerciele wereld. Dit is het doel van een winkel, winst maken.

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: kan een lcd-scherm maar zo stuk gaan???

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

berndv schreef:
ronaldv2 schreef:maximale winst behalen over de rug van hun klanten!
Welkom in de commerciele wereld. Dit is het doel van een winkel, winst maken.
En hele volkstammen trappen erin door bij mediamarkt te kopen, dus het gaat dan goed met een bedrijf. En omdat mediamarkt van alles heel veel verkoopt kan er makkelijk in die batch slecht geassembleerd spul tussen zitten.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: kan een lcd-scherm maar zo stuk gaan???

Ongelezen bericht door BBCS »

Korro schreef: Maar goed zo goed als ik het weet valt het gewoon onder fabrieksgarantie en zou mediamarkt gewoon de laptop voor je moeten opsturen zonder dat extra kosten bij komen kijken. Maar hier hebben ze geen zin in spelen ze gewoon in op jouw schuld gevoel. Het is wel zo dat er verschil in zit hoe een laptop fabrikant het garantie problemen afhandelt. De ene gaat er veel gemakkelijker mee om dan een andere.
Ik wil niet vervelend zijn, maar gedurende de eerste 6 maanden na aankoop ligt de bewijslast bij de verkopende partij, daarna bij de consument.

Als de laptop ouder is dan 6 maanden, moet de koper met het bewijs komen dat de schade niet door hem veroorzaakt is en dat het een fabricage- of montagefout is.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: kan een lcd-scherm maar zo stuk gaan???

Ongelezen bericht door berndv »

@bbcs

dat had ik al aangegeven maar daar kwam nog een goede tip op van alfa. Het zit nu net over het randje van 6 maand, volgens alfa moet je het binnen 2 maand melden, dus als je de feiten iets verdraaid, kan je het nog aangeven voor binnen die 6 maand.

En hoe dan ook, mediamarkt zou het artikel gewoon op moeten kunnen sturen. Zij zijn geen reparatiebedrijf, zij doen op zicht niet de bepaling of iets wel of niet binnen de garantie valt, dit is ter beoordeling van het bedrijf dat de reparatie uit voert.

DvOff
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 apr 2010 14:13

Re: kan een lcd-scherm maar zo stuk gaan???

Ongelezen bericht door DvOff »

berndv schreef:@bbcs

dat had ik al aangegeven maar daar kwam nog een goede tip op van alfa. Het zit nu net over het randje van 6 maand, volgens alfa moet je het binnen 2 maand melden, dus als je de feiten iets verdraaid, kan je het nog aangeven voor binnen die 6 maand.

En hoe dan ook, mediamarkt zou het artikel gewoon op moeten kunnen sturen. Zij zijn geen reparatiebedrijf, zij doen op zicht niet de bepaling of iets wel of niet binnen de garantie valt, dit is ter beoordeling van het bedrijf dat de reparatie uit voert.
Euh, nee, dit is ter beoordeling van MediaMarkt, u weet wel, het bedrijf waar u de verkoopovereenkomst mee heeft gesloten, die bepaald of er garantie is of niet.

En als u toch vindt dat u recht heeft op garantie, dan neemt u toch zelf contact op met de fabrikant? -- Dan kunt u mooi MediaMarkt straks aan de tand voelen wanneer de fabrikant inderdaad toegeeft en zegt dat zij dit kostenloos voor u zullen herstellen.

Gesloten