Bezwaar wijziging rekeningnummers door ex-partner.
Geplaatst: 14 jan 2011 22:22
Dit bericht was door mij 11-01-2011 ook geplaatst en net zoals bij meerdere gebruikers:
Vanwege technische storing…WEG…
Hierbij dus opnieuw een poging.
In 2007 hebben wij een hypotheek afgesloten op "onze" woning. Deze is des tijd afgesloten bij Argenta, deze hypothecaire leningen heeft Argenta uitbesteed aan (hypothecaire) dienstverlener Quion.
Deze hypotheek is afgesloten op beider namen, en de hypotheekkosten worden (werden) gedaan via automatische incasso van "onze" gezamenlijke rekening.
In januari 2009 heb ik echter de echtelijke woning verlaten en heb ik besloten om de scheiding aan te vragen.
Deze is eindelijk vorig jaar juli uitgesproken en inmiddels staat de woning na veel dwarsliggerij van ex-partner (ja...ik houdt het netjes) te koop.
Gezien ik nog steeds mede hoofdelijk aansprakelijk ben voor deze hypotheekschuld heb ik meerdere keren aangegeven (via advocaten) aan mijn ex-partner pas akkoord te gaan met de opheffing van deze gezamenlijke rekening als de woning wordt verkocht en de overdracht bij de notaris plaats vindt.
Mijn ex-partner heeft afgelopen oktober ( de zoveelste poging tot dwarsliggerij) het rekeningnummer vanwaar hypotheek Quion werd afgeschreven , alsmede de daaraan gekoppelde levensverzekering afgesloten bij Nationaal Spaarfonds laten wijzigen in een ander rekeningnummer, namelijk HAAR eigen rekeningnummer, dit echter ZONDER mijn toestemming.
Hierover heb ik totaal geen in/overzicht. Gezien ik nog steeds mede hoofdelijk aansprakelijk ben voor deze hypotheekschuld krijg ik het niet voor elkaar om dit ongedaan te maken en te wijzigen.
Zelfs bij het herhaaldelijk aanschrijven van Quion en Nationaal Spaarfonds krijg ik het niet voor elkaar dit te wijzigen.
Wat Quion betreft:
- Om het rekeningnummer te kunnen wijzigen citeer ik letterlijk wat er staat in de hun voorwaarde;
(*) Indien het nieuwe rekeningnummer een e/o rekeningnummer is, dient u dit aan te geven en kunt u volstaan met 1 handtekening. Indien het nieuwe rekeningnummer een en/en rekening is, dient u dit aan te geven en moeten alle rekeninghouders dit formulier mede-ondertekenen. Tevens dient u nog mee te zenden: 1) kopie(ën) van het legitimatiebewijs van de ondertekenaar(s) en 2) kopie bankafschrift van het nieuwe rekeningnummer o.v.v. de naam of kopie bankpas indien geen bankafschrift aanwezig is.
Mij bevreemd het dus ten zeerste dat dit bij “mij” wel is gebeurd. Volgens Quion beschikken zij over de juiste papieren om deze wijziging van het rekeningnummer door te voeren. Bij de vraagstelling om mij een kopie hiervan toe te sturen wordt als reactie “privacy reden”genoemd. En de post kan alleen maar verstuurd worden naar het adres waar het onderpand op rust. Echter…vorig jaar januari heb ik Quion een brief gestuurd dat het rente overzicht gestuurd moet worden naar mijn huidig woonadres i.v.m. scheiding.
Deze brief is door Quion bevestigd en het rente overzicht is verstuurd naar mijn huidig woonadres.
Bij een reeds eerder telefonisch contact ben ik echter ronduit schandalig te woord gestaan door Dhr. Joanknecht, geen luisterend oor, maar voor hem een reden te dreigen een boete op te leggen daar ik verzuimd heb mijn scheiding te melden?!? HUH..maar… (zie boven)
Geen oplossing in “MIJN” probleem terwijl ik toch echt lees op de site van Quion
De focus ligt op klantgerichtheid en kwaliteit. Dat betekent dat Quion meedenkt in oplossingen voor de specifieke klantsituatie.
Op mijn aangetekende brief van 01 november 2010 is niet eens een reactie gekomen.
In deze brief heb ik aangegeven wat er in het convenant is opgenomen, waarom deze rekening NIET mag worden gewijzigd en WANNEER de scheiding is uitgesproken.
Op 08 december 2010 wederom een brief geschreven dat ik op mijn aangetekende brief van 01 november nog GEEN reactie heb gehad en ik om antwoord heb gevraagd.
Ja hoor, eindelijk reactie, 29 december 2010. Nu zul je zeggen; Wees blij, opgelost toch!
Nou niets is minder waar, nog meer frustratie. Een standaardbrief, geen energie gestoken in het lezen van mijn brief(ven), HET probleem, antwoord op mijn vragen ed. Sugt…steun..kreun.
De juiste papieren door ex-partner zijn aangeleverd, u heeft aangegeven dat beide partijen voornemens hebben om het huwelijk te ontbinden, dat er een onderzoek wordt ingesteld en deze is verstuurd naar het onderpandadres…bla..bla..bla…dat beide partners elkaar over en weer van informatie moeten voorzien. Mogelijke verstoringen hierin kan een wederpartij niet worden aangerekend.
Dit onderzoek gaat mij toch ook aan en heb ik al niet geschreven dat mijn ex-partner de post NIET doorstuurt en ik al gescheiden ben, hmmm…
O ja, brief verstuurd door R.A.H. Joanknecht. Tja wie anders? Of zijn er nog meer medewerkers bij Quion die niet kunnen NADENKEN en GEEN probleem oplossend vermogen hebben.
Volgens mij is kan en mag deze wijziging juridisch niet eens ik laat het er dan ook niet bij zitten.
Ik heb nu een klacht ingediend bij deze. Helaas nog zonder reactie.
Wat Nationaal Spaarfonds betreft:
In eerste instantie is het rekeningnummer terug gedraaid in het gezamenlijk rekeningnummer, helaas een maand later, weer gewijzigd door ex-partner.
Terwijl ik zwart op wit heb staan door Nationaal Spaarfonds dat er een aantekening is gemaakt dat er geen wijziging mag plaatsvinden zonder mijn toestemming.
Bij telefonisch contact is mij verteld dat het helaas NIET mogelijk is hiervan notitie te maken, maar… …snap ik het nou niet meer OF…daar gaan we weer.
Kan het rekeningnummer wel weer wijzigen hoor door dit schriftelijk aan te geven en zij ook weer, en ik en zij
Is er nu echt NIEMAND die snapt dat dit een balspel wordt en ik geen zin mij hierin te begeven.
Kan iemand mij vertellen wat er wettelijk is toegestaan en hoe ik dit weer kan wijzigen?
Heb ik iets over het hoofd gezien of ben ik nou GEK….
Alvast bedankt!
Vanwege technische storing…WEG…
Hierbij dus opnieuw een poging.
In 2007 hebben wij een hypotheek afgesloten op "onze" woning. Deze is des tijd afgesloten bij Argenta, deze hypothecaire leningen heeft Argenta uitbesteed aan (hypothecaire) dienstverlener Quion.
Deze hypotheek is afgesloten op beider namen, en de hypotheekkosten worden (werden) gedaan via automatische incasso van "onze" gezamenlijke rekening.
In januari 2009 heb ik echter de echtelijke woning verlaten en heb ik besloten om de scheiding aan te vragen.
Deze is eindelijk vorig jaar juli uitgesproken en inmiddels staat de woning na veel dwarsliggerij van ex-partner (ja...ik houdt het netjes) te koop.
Gezien ik nog steeds mede hoofdelijk aansprakelijk ben voor deze hypotheekschuld heb ik meerdere keren aangegeven (via advocaten) aan mijn ex-partner pas akkoord te gaan met de opheffing van deze gezamenlijke rekening als de woning wordt verkocht en de overdracht bij de notaris plaats vindt.
Mijn ex-partner heeft afgelopen oktober ( de zoveelste poging tot dwarsliggerij) het rekeningnummer vanwaar hypotheek Quion werd afgeschreven , alsmede de daaraan gekoppelde levensverzekering afgesloten bij Nationaal Spaarfonds laten wijzigen in een ander rekeningnummer, namelijk HAAR eigen rekeningnummer, dit echter ZONDER mijn toestemming.
Hierover heb ik totaal geen in/overzicht. Gezien ik nog steeds mede hoofdelijk aansprakelijk ben voor deze hypotheekschuld krijg ik het niet voor elkaar om dit ongedaan te maken en te wijzigen.
Zelfs bij het herhaaldelijk aanschrijven van Quion en Nationaal Spaarfonds krijg ik het niet voor elkaar dit te wijzigen.
Wat Quion betreft:
- Om het rekeningnummer te kunnen wijzigen citeer ik letterlijk wat er staat in de hun voorwaarde;
(*) Indien het nieuwe rekeningnummer een e/o rekeningnummer is, dient u dit aan te geven en kunt u volstaan met 1 handtekening. Indien het nieuwe rekeningnummer een en/en rekening is, dient u dit aan te geven en moeten alle rekeninghouders dit formulier mede-ondertekenen. Tevens dient u nog mee te zenden: 1) kopie(ën) van het legitimatiebewijs van de ondertekenaar(s) en 2) kopie bankafschrift van het nieuwe rekeningnummer o.v.v. de naam of kopie bankpas indien geen bankafschrift aanwezig is.
Mij bevreemd het dus ten zeerste dat dit bij “mij” wel is gebeurd. Volgens Quion beschikken zij over de juiste papieren om deze wijziging van het rekeningnummer door te voeren. Bij de vraagstelling om mij een kopie hiervan toe te sturen wordt als reactie “privacy reden”genoemd. En de post kan alleen maar verstuurd worden naar het adres waar het onderpand op rust. Echter…vorig jaar januari heb ik Quion een brief gestuurd dat het rente overzicht gestuurd moet worden naar mijn huidig woonadres i.v.m. scheiding.
Deze brief is door Quion bevestigd en het rente overzicht is verstuurd naar mijn huidig woonadres.
Bij een reeds eerder telefonisch contact ben ik echter ronduit schandalig te woord gestaan door Dhr. Joanknecht, geen luisterend oor, maar voor hem een reden te dreigen een boete op te leggen daar ik verzuimd heb mijn scheiding te melden?!? HUH..maar… (zie boven)
Geen oplossing in “MIJN” probleem terwijl ik toch echt lees op de site van Quion
De focus ligt op klantgerichtheid en kwaliteit. Dat betekent dat Quion meedenkt in oplossingen voor de specifieke klantsituatie.
Op mijn aangetekende brief van 01 november 2010 is niet eens een reactie gekomen.
In deze brief heb ik aangegeven wat er in het convenant is opgenomen, waarom deze rekening NIET mag worden gewijzigd en WANNEER de scheiding is uitgesproken.
Op 08 december 2010 wederom een brief geschreven dat ik op mijn aangetekende brief van 01 november nog GEEN reactie heb gehad en ik om antwoord heb gevraagd.
Ja hoor, eindelijk reactie, 29 december 2010. Nu zul je zeggen; Wees blij, opgelost toch!
Nou niets is minder waar, nog meer frustratie. Een standaardbrief, geen energie gestoken in het lezen van mijn brief(ven), HET probleem, antwoord op mijn vragen ed. Sugt…steun..kreun.
De juiste papieren door ex-partner zijn aangeleverd, u heeft aangegeven dat beide partijen voornemens hebben om het huwelijk te ontbinden, dat er een onderzoek wordt ingesteld en deze is verstuurd naar het onderpandadres…bla..bla..bla…dat beide partners elkaar over en weer van informatie moeten voorzien. Mogelijke verstoringen hierin kan een wederpartij niet worden aangerekend.
Dit onderzoek gaat mij toch ook aan en heb ik al niet geschreven dat mijn ex-partner de post NIET doorstuurt en ik al gescheiden ben, hmmm…
O ja, brief verstuurd door R.A.H. Joanknecht. Tja wie anders? Of zijn er nog meer medewerkers bij Quion die niet kunnen NADENKEN en GEEN probleem oplossend vermogen hebben.
Volgens mij is kan en mag deze wijziging juridisch niet eens ik laat het er dan ook niet bij zitten.
Ik heb nu een klacht ingediend bij deze. Helaas nog zonder reactie.
Wat Nationaal Spaarfonds betreft:
In eerste instantie is het rekeningnummer terug gedraaid in het gezamenlijk rekeningnummer, helaas een maand later, weer gewijzigd door ex-partner.
Terwijl ik zwart op wit heb staan door Nationaal Spaarfonds dat er een aantekening is gemaakt dat er geen wijziging mag plaatsvinden zonder mijn toestemming.
Bij telefonisch contact is mij verteld dat het helaas NIET mogelijk is hiervan notitie te maken, maar… …snap ik het nou niet meer OF…daar gaan we weer.
Kan het rekeningnummer wel weer wijzigen hoor door dit schriftelijk aan te geven en zij ook weer, en ik en zij
Is er nu echt NIEMAND die snapt dat dit een balspel wordt en ik geen zin mij hierin te begeven.
Kan iemand mij vertellen wat er wettelijk is toegestaan en hoe ik dit weer kan wijzigen?
Heb ik iets over het hoofd gezien of ben ik nou GEK….
Alvast bedankt!