LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] televisies van Philips binnen korte tijd kapot
televisies van Philips binnen korte tijd kapot
Op onderstaande brief aan Philips kreeg ik een telefonische reactie terwijl ik om een schriftelijke reacte had gevraagd.Ik werd door de klantenservice hierover gebeld om nadere informatie. De volgende dag heeft mijn dochter teruggebeld en zij kreen na 30 minuten betaald!! in de wacht gezet te zijn de mededeling dat er geen reserveonderdelen meer beschikbaar zijn en dat er dus geen verdere service verleend kon worden. Al met al zeer onbevredigend. Hetzelfde is mijn broer overkomen die een plasma tv van € 7500,-- heeft gekocht en na 7 jaar het ook begaf en doodleuk dezelfde mededeling kreeg dat er geen reserveonderdelen meer waren. Is dit nou service van Philips. Het is geen service!
Aan Klantenservice Philips Betreft: Herstel of vervanging van ondeugdelijk product
............., 8 januari 2011
Geachte heer/mevrouw,
Op 07-04-2007 kocht ik voor onze dochter die vanwege haar werk naar Amsterdam verhuisde bij de Kijkshop in de Ferdinand Bolstraat een Philips lcd tv 1/01 51 cm. Het betreft een Philips 20PF412. De tv functioneert niet zoals ik mag verwachten en vertoont de volgende gebreken: "De tv vertoont permanente uitval. Er is geen beeld meer te ontvangen." De tv moet alle eigenschappen bezitten die nodig zijn voor normaal gebruik. Dit is nu niet het geval. Ik ben van mening dat deze problemen niet hadden mogen ontstaan, gelet op de ouderdom (nog geen vier jaar) en de aanschafprijs (€ 449,--)van de tv. Helaas is dit wel het geval en ik verzoek u vriendelijk de defecte onderdelen te repareren of te vervangen.
Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk te reageren op mijn brief.
Met vriendelijke groet, ..................
Aan Klantenservice Philips Betreft: Herstel of vervanging van ondeugdelijk product
............., 8 januari 2011
Geachte heer/mevrouw,
Op 07-04-2007 kocht ik voor onze dochter die vanwege haar werk naar Amsterdam verhuisde bij de Kijkshop in de Ferdinand Bolstraat een Philips lcd tv 1/01 51 cm. Het betreft een Philips 20PF412. De tv functioneert niet zoals ik mag verwachten en vertoont de volgende gebreken: "De tv vertoont permanente uitval. Er is geen beeld meer te ontvangen." De tv moet alle eigenschappen bezitten die nodig zijn voor normaal gebruik. Dit is nu niet het geval. Ik ben van mening dat deze problemen niet hadden mogen ontstaan, gelet op de ouderdom (nog geen vier jaar) en de aanschafprijs (€ 449,--)van de tv. Helaas is dit wel het geval en ik verzoek u vriendelijk de defecte onderdelen te repareren of te vervangen.
Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk te reageren op mijn brief.
Met vriendelijke groet, ..................
Laatst gewijzigd door remie op 17 jan 2011 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: televisies van Philips binnen korte tijd kapot
remie
Na de fabrieksgarantieperiode en binnen de economische levensduur van het produkt, moet je bij de verkoper aankloppen en NIET bij de fabrikant. In dit geval zou een vervanging tegen betaling van 3/5 deel van 449 euro redelijk zijn. Het andere deel dient de verkoper zelf bij te dragen (die dat dan zelf met de fabrikant moet regelen).
Sukses, Maxiem.
Na de fabrieksgarantieperiode en binnen de economische levensduur van het produkt, moet je bij de verkoper aankloppen en NIET bij de fabrikant. In dit geval zou een vervanging tegen betaling van 3/5 deel van 449 euro redelijk zijn. Het andere deel dient de verkoper zelf bij te dragen (die dat dan zelf met de fabrikant moet regelen).
Sukses, Maxiem.
Re: televisies van Philips binnen korte tijd kapot
de mededeling dat er geen reserveonderdelen meer beschikbaar zijn en dat er dus geen verdere service verleend kon worden
Maxiem, lijkt mij dat dit het grootste probleem is.
Maxiem, lijkt mij dat dit het grootste probleem is.
Re: televisies van Philips binnen korte tijd kapot
De winkel waar de plasma tv is gekocht verschuilt zich achter e-care. Als e-care niet voor reparatie kan zorgen dan kunnen zij ook niets doen. Als klant sta je volledig in je hemd.
Laatst gewijzigd door remie op 17 jan 2011 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: televisies van Philips binnen korte tijd kapot
In je eerste post meldt je toch zelf dat de TV 449 heeft gekost ?remie schreef:Maar de tv kostte € 470 en het repareren volgens jou € 449. Dat zou redelijk zijn volgens jou. Het verschil tussen reparatie en kostprijs is te miniem. Dan kun je net zo goed en nieuwe kopen.
De winkel waar de plasma tv is gekocht verschuilt zich achter e-care. Als e-care niet voor reparatie kan zorgen dan kunnen zij ook niets doen. Als klant sta je volledig in je hemd.
Volgens mij geeft Maxiem aan dat je maar een deel van je aankoop bedrag vergoed kunt krijgen omdat na vier jaar een behoorlijk deel van de normale levensduur van een TV was verstreken.
Een nieuwe 51 cm TV kost trouwens momenteel maximaal zo'n 200 euro.
-
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59
Re: televisies van Philips binnen korte tijd kapot
Remie, je privegegevens etaleren is niet slim.
Re: televisies van Philips binnen korte tijd kapot
[quote="remie"]Op onderstaande brief aan Philips kreeg ik een telefonische reactie terwijl ik om een schriftelijke reacte had gevraagd.Ik werd door de klantenservice hierover gebeld om nadere informatie. De volgende dag heeft mijn dochter teruggebeld en zij kreen na 30 minuten betaald!! in de wacht gezet te zijn de mededeling dat er geen reserveonderdelen meer beschikbaar zijn en dat er dus geen verdere service verleend kon worden. Al met al zeer onbevredigend. Hetzelfde is mijn broer overkomen die een plasma tv van € 7500,-- heeft gekocht en na 7 jaar het ook begaf en doodleuk dezelfde mededeling kreeg dat er geen reserveonderdelen meer waren. Is dit nou service van Philips. Het is geen service!
Afzender R.C. te O
Aan Klantenservice Philips Betreft: Herstel of vervanging van ondeugdelijk product
De Zande, 8 januari 2011
Geachte heer/mevrouw,
Op 07-04-2007 kocht ik voor onze dochter die vanwege haar werk naar Amsterdam verhuisde bij de Kijkshop in de Ferdinand Bolstraat een Philips lcd tv 1/01 51 cm. Het betreft een Philips 20PF412. De tv functioneert niet zoals ik mag verwachten en vertoont de volgende gebreken: "De tv vertoont permanente uitval. Er is geen beeld meer te ontvangen." De tv moet alle eigenschappen bezitten die nodig zijn voor normaal gebruik. Dit is nu niet het geval. Ik ben van mening dat deze problemen niet hadden mogen ontstaan, gelet op de ouderdom (nog geen vier jaar) en de aanschafprijs (€ 449,--)van de tv. Helaas is dit wel het geval en ik verzoek u vriendelijk de defecte onderdelen te repareren of te vervangen.
Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk te reageren op mijn brief.
Met vriendelijke groet, R.C.
Hoi Ts.
Als eerste verwijder uw persoonlijke gegevens.
Mijn antwoord:
Het zijn geen tv`s zoals we gewend waren.
Helaas begrijpt de uneto dit nog niet.,En verstrekken foutieve informatie over de levensduur.
Zolang daar geen verandering in komt blijft het verwachtings patroon te hoog.
T
Afzender R.C. te O
Aan Klantenservice Philips Betreft: Herstel of vervanging van ondeugdelijk product
De Zande, 8 januari 2011
Geachte heer/mevrouw,
Op 07-04-2007 kocht ik voor onze dochter die vanwege haar werk naar Amsterdam verhuisde bij de Kijkshop in de Ferdinand Bolstraat een Philips lcd tv 1/01 51 cm. Het betreft een Philips 20PF412. De tv functioneert niet zoals ik mag verwachten en vertoont de volgende gebreken: "De tv vertoont permanente uitval. Er is geen beeld meer te ontvangen." De tv moet alle eigenschappen bezitten die nodig zijn voor normaal gebruik. Dit is nu niet het geval. Ik ben van mening dat deze problemen niet hadden mogen ontstaan, gelet op de ouderdom (nog geen vier jaar) en de aanschafprijs (€ 449,--)van de tv. Helaas is dit wel het geval en ik verzoek u vriendelijk de defecte onderdelen te repareren of te vervangen.
Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk te reageren op mijn brief.
Met vriendelijke groet, R.C.
Hoi Ts.
Als eerste verwijder uw persoonlijke gegevens.
Mijn antwoord:
Het zijn geen tv`s zoals we gewend waren.
Helaas begrijpt de uneto dit nog niet.,En verstrekken foutieve informatie over de levensduur.
Zolang daar geen verandering in komt blijft het verwachtings patroon te hoog.
T
Laatst gewijzigd door Toolboy op 17 jan 2011 17:47, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59
Re: televisies van Philips binnen korte tijd kapot
Toolby, als hij zijn gegevens verwijdert staan ze nog steeds in jouw quoteToolboy schreef: Hoi Ts.
Als eerste verwijder uw persoonlijke gegevens.
Mijn antwoord:
Het zijn geen tv`s zoals we gewend waren.
Helaas begrijpt de uneto dit nog niet.,En verstrekken foutieve informatie over de levensduur.
Zolang daar geen verandering in komt blijft het verwachtings patroon te hoog.
T
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 18 jan 2011 10:07
Re: televisies van Philips binnen korte tijd kapot
Het telefoonnummer van Philips is gratis, dus hoezo heeft uw dochter 30 minuten betaalt in de wacht gestaan?
Re: televisies van Philips binnen korte tijd kapot
~Oh ja, klopt. Maar wel 30 minuten in de wacht.Mike Cleven schreef:Het telefoonnummer van Philips is gratis, dus hoezo heeft uw dochter 30 minuten betaalt in de wacht gestaan?
Re: televisies van Philips binnen korte tijd kapot
wiseger schreef:remie schreef: De winkel waar de plasma tv is gekocht verschuilt zich achter e-care. Als e-care niet voor reparatie kan zorgen dan kunnen zij ook niets doen. Als klant sta je volledig in je hemd.
Volgens mij geeft Maxiem aan dat je maar een deel van je aankoop bedrag vergoed kunt krijgen omdat na vier jaar een behoorlijk deel van de normale levensduur van een TV was verstreken.
Een nieuwe 51 cm TV kost trouwens momenteel maximaal zo'n 200 euro.
Re: televisies van Philips binnen korte tijd kapot
Toolboy schreef:remie schreef:Op onderstaande brief aan Philips kreeg ik een telefonische reactie terwijl ik om een schriftelijke reacte had gevraagd.Ik werd door de klantenservice hierover gebeld om nadere informatie. De volgende dag heeft mijn dochter teruggebeld en zij kreeg na 30 minuten
in de wacht gezet te zijn de mededeling dat er geen reserveonderdelen meer beschikbaar zijn en dat er dus geen verdere service verleend kon worden. Al met al zeer onbevredigend. Hetzelfde is mijn broer overkomen die een plasma tv van € 7500,-- heeft gekocht en na 7 jaar het ook begaf en doodleuk dezelfde mededeling kreeg dat er geen reserveonderdelen meer waren. Is dit nou service van Philips. Het is geen service!
Afzender R.C. te O
Aan Klantenservice Philips Betreft: Herstel of vervanging van ondeugdelijk product
De Zande, 8 januari 2011
Geachte heer/mevrouw,
Op 07-04-2007 kocht ik voor onze dochter die vanwege haar werk naar Amsterdam verhuisde bij de Kijkshop in de Ferdinand Bolstraat een Philips lcd tv 1/01 51 cm. Het betreft een Philips 20PF412. De tv functioneert niet zoals ik mag verwachten en vertoont de volgende gebreken: "De tv vertoont permanente uitval. Er is geen beeld meer te ontvangen." De tv moet alle eigenschappen bezitten die nodig zijn voor normaal gebruik. Dit is nu niet het geval. Ik ben van mening dat deze problemen niet hadden mogen ontstaan, gelet op de ouderdom (nog geen vier jaar) en de aanschafprijs (€ 449,--)van de tv. Helaas is dit wel het geval en ik verzoek u vriendelijk de defecte onderdelen te repareren of te vervangen.
Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk te reageren op mijn brief.
Met vriendelijke groet, R.C.
Hoi Ts.
Als eerste verwijder uw persoonlijke gegevens.
Mijn antwoord:
Het zijn geen tv`s zoals we gewend waren.
Helaas begrijpt de uneto dit nog niet.,En verstrekken foutieve informatie over de levensduur.
Zolang daar geen verandering in komt blijft het verwachtings patroon te hoog.
T
Re: televisies van Philips binnen korte tijd kapot
Zijn al verwijderd. Dank voor de tip.CaptainSlow schreef:Remie, je privegegevens etaleren is niet slim.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 18 jan 2011 18:39
Re: televisies van Philips binnen korte tijd kapot
Wij hebben hier hetzelde probleem. Een gloednieuwe Full Led 3D Ready Philips 40PFL9705H12 gekocht bij Expert en na drie maanden al stuk. Het beeld ging om de 3 minuten op zwart.. Deze staat nu bij e-care. Het leentoestel dat we mochten gebruiken was een panasonic uit 1995... Dit mocht de monteur meteen weer meenemen, dan maar de tv uit de slaapkamer..
Ik hoop dat het allemaal goedkomt..
Ik hoop dat het allemaal goedkomt..
Re: televisies van Philips binnen korte tijd kapot
Hou ons op de hoogte hoe het afloopt. Succes!Schorpioentje29 schreef:Wij hebben hier hetzelde probleem. Een gloednieuwe Full Led 3D Ready Philips 40PFL9705H12 gekocht bij Expert en na drie maanden al stuk. Het beeld ging om de 3 minuten op zwart.. Deze staat nu bij e-care. Het leentoestel dat we mochten gebruiken was een panasonic uit 1995... Dit mocht de monteur meteen weer meenemen, dan maar de tv uit de slaapkamer..
Ik hoop dat het allemaal goedkomt..
Remie
Re: televisies van Philips binnen korte tijd kapot
Een tv van drie maanden zal volledig onder de garantie vallen en dus kosteloos gerepareerd moeten worden. Is dit niet mogelijk door b.v. onderdelen gebrek, dan kunt u de koop ontbinden en heeft u recht op volledige teruggave van uw aankoop bedrag danwel u kunt akkoord gaan met een gelijkwaardige of betere televisie.Schorpioentje29 schreef:Wij hebben hier hetzelde probleem. Een gloednieuwe Full Led 3D Ready Philips 40PFL9705H12 gekocht bij Expert en na drie maanden al stuk. Het beeld ging om de 3 minuten op zwart.. Deze staat nu bij e-care. Het leentoestel dat we mochten gebruiken was een panasonic uit 1995... Dit mocht de monteur meteen weer meenemen, dan maar de tv uit de slaapkamer..
Ik hoop dat het allemaal goedkomt..
Re: televisies van Philips binnen korte tijd kapot
wiseger schreef:In je eerste post meldt je toch zelf dat de TV 449 heeft gekost ?remie schreef:Maar de tv kostte € 470 en het repareren volgens jou € 449. Dat zou redelijk zijn volgens jou. Het verschil tussen reparatie en kostprijs is te miniem. Dan kun je net zo goed en nieuwe kopen.
De winkel waar de plasma tv is gekocht verschuilt zich achter e-care. Als e-care niet voor reparatie kan zorgen dan kunnen zij ook niets doen. Als klant sta je volledig in je hemd.
Volgens mij geeft Maxiem aan dat je maar een deel van je aankoop bedrag vergoed kunt krijgen omdat na vier jaar een behoorlijk deel van de normale levensduur van een TV was verstreken.
Een nieuwe 51 cm TV kost trouwens momenteel maximaal zo'n 200 euro.
Heel mooi. Dan is het voor Philips dus een kleine kostenpost geworden. Nog geen reactie van hun.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: televisies van Philips binnen korte tijd kapot
Je moet Kijkshop zijn, niet bij Philips. Zie ook http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... lf_betalen
Je zal Kijkshop aangetekend in gebreke moeten stellen, anders gebeurt er niets.
Dat die teevee inmiddels nog maar 200 euro kost, doet er niet toe. Behalve dan dat je, wanneer je de helft van het aankoopbedrag gecompenseerd zou krijgen, meteen een nieuwe vergelijkbare teevee kan kopen.
Je zal Kijkshop aangetekend in gebreke moeten stellen, anders gebeurt er niets.
Dat die teevee inmiddels nog maar 200 euro kost, doet er niet toe. Behalve dan dat je, wanneer je de helft van het aankoopbedrag gecompenseerd zou krijgen, meteen een nieuwe vergelijkbare teevee kan kopen.
Re: televisies van Philips binnen korte tijd kapot
Okee, ik zal het proberen. Maar dat verandert nog niks aan de kwaliteit en service van de producten van Philips.Bob Schurkjens schreef:Je moet Kijkshop zijn, niet bij Philips. Zie ook http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... lf_betalen
Je zal Kijkshop aangetekend in gebreke moeten stellen, anders gebeurt er niets.
Dat die teevee inmiddels nog maar 200 euro kost, doet er niet toe. Behalve dan dat je, wanneer je de helft van het aankoopbedrag gecompenseerd zou krijgen, meteen een nieuwe vergelijkbare teevee kan kopen.