Visser LPG-inbouw Leeuwarden.
Geplaatst: 17 jan 2011 19:38
Ik rij al sinds 2006 probleemloos met een Citroën C5 op lpg.
Tot in november 2010, als de auto op gas rijden stond, schakelde hij automatisch terug naar benzine.
Bij Visser LPG-inbouw, ook wel Autogas Noord Nederland in Leeuwarden heb ik een diagnose laten stellen. De auto 's morgens gebracht en 's middags afgehaald en de conclusie was dat er een nieuwe gascomputer op moest omdat in de oude waarschijnlijk vocht was gekomen en door piekspanning kapot was gegaan. Voor deze diagnose heb ik 100 euro betaald.
400 euro moest een nieuwe AG gascomputer kosten, dit vond ik nogal een hoog bedrag en zei de medewerker dat ik eerst op zoek wilde naar een goede 2e hands, maar sprak met hem af hem nog eens te bellen omdat hij misschien een goede 2e hands binnen kon krijgen. Een 2e hands gascomputer kost zo rond de 100 euro.
Het viel mij niet mee om een te vinden en besloot nog maar eens met Visser te bellen. Goed nieuws, ze zouden een 2e hands binnen krijgen, van een Peugeot 2.0l die zou het ook wel goed doen op mijn auto, ook met 2.0l motor.
Op donderdag 16 december werd hij gemonteerd, de auto ging nog even aan de laptop en alle signalen uit de auto naar de gascomputer waren goed volgens Visser. 165 euro betaald.
Ben naar huis gereden zo'n 4 km door de stad, vrijdags de auto niet gebruikt en zaterdag kon ik merken dat bij het rijden op langere stukken, de motor haperde en inhield. Op benzine was er niets aan de hand. Ook stationair op lpg was het wat schommelen.
Maandags direct teruggegaan naar Visser, hij vroeg of ik de auto even een dag kon missen en dan zou hij er naar kijken. Om niet achteraf voor verrassingen te komen zei ik alvast tegen hem dat ik er wel vanuit ging dat deze diagnose kosteloos was. Wij krijgen geen subsidie was zijn antwoord. Ik zei, dat ik niet van plan was nog een keer voor diagnose te gaan betalen, of zelfs voor de diagnose te gaan betalen van de gascomputer die hij me net voor goed werkend had verkocht!!
Dan had ik maar een nieuwe gascomputer moeten kopen was zijn antwoord. Ik kom mijn oren niet geloven. Dan mag je nu je gascomputer terugnemen zei ik, want hij werkt niet naar behoren. Dat wilde hij ook niet, hij zei, hoe weet jij dat het aan die gascomputer ligt? Nou zei ik, je zei zelf dat de signalen naar de gascomputer goed waren, en het was bovendien je eigen conclusie uit de diagnose waar ik 100 euro voor betaalde.
Ik kan je verder niet helpen zei hij. Ik liet hem weten dat ik dit graag op een nette manier op wilde lossen en hij zei dat ik de gascomputer weer aan hem terug kon geven en dan kon ik er 50 euro voor krijgen. Ook mocht ik een nieuwe voor 400 euro bij hem kopen en dan ging de betaalde 165 euro er van af.
Ik heb hem laten weten dat ik hier niet mee akkoord ga het hier niet bij laat zitten.
Het mag duidelijk zijn dat mijn auto na deze slechte ervaring nooit weer naar Visser LPG-inbouw gaat.
Tot in november 2010, als de auto op gas rijden stond, schakelde hij automatisch terug naar benzine.
Bij Visser LPG-inbouw, ook wel Autogas Noord Nederland in Leeuwarden heb ik een diagnose laten stellen. De auto 's morgens gebracht en 's middags afgehaald en de conclusie was dat er een nieuwe gascomputer op moest omdat in de oude waarschijnlijk vocht was gekomen en door piekspanning kapot was gegaan. Voor deze diagnose heb ik 100 euro betaald.
400 euro moest een nieuwe AG gascomputer kosten, dit vond ik nogal een hoog bedrag en zei de medewerker dat ik eerst op zoek wilde naar een goede 2e hands, maar sprak met hem af hem nog eens te bellen omdat hij misschien een goede 2e hands binnen kon krijgen. Een 2e hands gascomputer kost zo rond de 100 euro.
Het viel mij niet mee om een te vinden en besloot nog maar eens met Visser te bellen. Goed nieuws, ze zouden een 2e hands binnen krijgen, van een Peugeot 2.0l die zou het ook wel goed doen op mijn auto, ook met 2.0l motor.
Op donderdag 16 december werd hij gemonteerd, de auto ging nog even aan de laptop en alle signalen uit de auto naar de gascomputer waren goed volgens Visser. 165 euro betaald.
Ben naar huis gereden zo'n 4 km door de stad, vrijdags de auto niet gebruikt en zaterdag kon ik merken dat bij het rijden op langere stukken, de motor haperde en inhield. Op benzine was er niets aan de hand. Ook stationair op lpg was het wat schommelen.
Maandags direct teruggegaan naar Visser, hij vroeg of ik de auto even een dag kon missen en dan zou hij er naar kijken. Om niet achteraf voor verrassingen te komen zei ik alvast tegen hem dat ik er wel vanuit ging dat deze diagnose kosteloos was. Wij krijgen geen subsidie was zijn antwoord. Ik zei, dat ik niet van plan was nog een keer voor diagnose te gaan betalen, of zelfs voor de diagnose te gaan betalen van de gascomputer die hij me net voor goed werkend had verkocht!!
Dan had ik maar een nieuwe gascomputer moeten kopen was zijn antwoord. Ik kom mijn oren niet geloven. Dan mag je nu je gascomputer terugnemen zei ik, want hij werkt niet naar behoren. Dat wilde hij ook niet, hij zei, hoe weet jij dat het aan die gascomputer ligt? Nou zei ik, je zei zelf dat de signalen naar de gascomputer goed waren, en het was bovendien je eigen conclusie uit de diagnose waar ik 100 euro voor betaalde.
Ik kan je verder niet helpen zei hij. Ik liet hem weten dat ik dit graag op een nette manier op wilde lossen en hij zei dat ik de gascomputer weer aan hem terug kon geven en dan kon ik er 50 euro voor krijgen. Ook mocht ik een nieuwe voor 400 euro bij hem kopen en dan ging de betaalde 165 euro er van af.
Ik heb hem laten weten dat ik hier niet mee akkoord ga het hier niet bij laat zitten.
Het mag duidelijk zijn dat mijn auto na deze slechte ervaring nooit weer naar Visser LPG-inbouw gaat.