LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TIX.NL

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
JGG

TIX.NL

Ongelezen bericht door JGG »

Rond deze tijd boek ik jaarlijks een korte vakantie om samen met mijn vrouw door te brengen. Gewoonlijk via Expedia of Worldticketcenter. Omdat TIX.NL adverteert met de mogelijkheid om stoelen vast te leggen, heb ik besloten om eens via deze firma te boeken, ondanks het feit dat via TIX.NL 2 tickets (Britisch Airways businessclass Amsterdam-San Francisco met een overstap in London) totaal 300 euro duurder zijn. Dat had ik er echter voor over want ik vind het plezierig om goede stoelen vast te leggen. Voor de heenreis kon ik 62J en K op het upperdeck nog vastleggen en dat is een goede plek om te zitten. 4 maart is de vertrekdatum.
Wat een drama!! Na het boeken kreeg ik een bevestigingsmail met direct aansluitend een mail waarin ik verzocht werd om extra informatie te verstrekken (paspoortgegevens). Per ommegaande heb ik de paspoortgegevens middels de link in de email verstrekt. Echter, na een week nog geen E-tickets. Getracht te bellen met Tix.nl. Ruim 20 minuten in de wacht gestaan a €0,45 p.m. Toen heb ik de verbinding verbroken. E-mail gestuurd. Daarop kreeg ik als reactie dat men geen tickets kon verstrekken aangezien men geen paspoortgegevens ontvangen had. Die had ik dus wel aangeleverd. Dit heb ik gemeld aan TIX.NL maar voor de zekerheid nogmaals de gegevens aangeleverd. Vervolgens kreeg ik een mail terug met daarin excuses: men had de gegevens gevonden. Ik heb teruggemaild dat ik de excuses aanvaard. Iets dergelijks kan immers gebeuren. Maar, ik zag op de site van BA dat mijn stoelen niet gereserveerd waren. Dus weer gemaild. Daarop kreeg ik mail terug dat men geen stoelen kon reserveren op het traject London-San Francisco. Dat is echter niet waar want ik kan dat zelf immers ook doen bij BA. Alleen rekent BA daarvoor €96 per stoel dus in totaal 384 euro. Ik heb al extra betaald (tov Expedia) dus dat wens ik niet uit te geven. TIX.NL geeft geen thuis. Ze reageren nergens meer op. Ze hebben mij in eerste instantie bevestigd dat ik de genoemde stoelen had, maar die dus niet bij BA vast gelegd. De stoelen 62J&K zij inmiddels bezet. Ik heb nu een laatste mail gestuurd waarin ik ze nog 24 uur de tijd geef om mij een voorstel te doen. Daarna ga ik trachten om m.b.v. mijn rechtsbijstandverzekering de overeenkomst te ontbinden en terugbetaling van mijn tickets te vorderen. Boek ik alsnog bij Expedia. TIX.NL is vooral onbetrouwbaar en onbereikbaar. Waardeloze firma. Boek hier vooral niet!

Roosje1957

Re: TIX.NL

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

Heb je al gekeken naar de voorwaarden?
Vaak zijn business class-tickets kostenloos te annuleren.

Succes!

Tix.nl

Ongelezen bericht door Tix.nl »

Hierbij een officiele reactie namens Tix.nl:

De stoelen die u zelf kiest zijn steeds op aanvraag en kunnen niet gegarandeerd worden. Dit wordt duidelijk aangegeven tijdens het boekingsproces.

Wij vinden het jammer dat u dit item op Tros Radar heeft geplaatst en niet eerst ons de kans heeft gegeven om het duidelijk toe te lichten.
Er is tevens een email naar u gestuurd met de uitleg.

Mvg,

Tix.nl

wiseger

Ongelezen bericht door wiseger »

Tix.nl schreef:Hierbij een officiele reactie namens Tix.nl:

De stoelen die u zelf kiest zijn steeds op aanvraag en kunnen niet gegarandeerd worden. Dit wordt duidelijk aangegeven tijdens het boekingsproces.
Op de site staat anders pontificaal op de hoofdpagina:

Nieuw, kies zelf uw stoelen in stap 4 van de reservering!

Zonder enige voorbehoud, lijkt me logisch dat een klant denkt dat zijn stoelen dan gegarandeerd zijn. Anders moet u op de website zetten, U kunt uw stoelen reserveren in stap 4 echter wij geven geen garantie.

Juist ja

Ongelezen bericht door Juist ja »

Vreemde reactie van tix.nl

Voor mij al een reden hier nooooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit te boeken! Genoeg andere opties.

JGG

Het is prettig dat TIX.NL wel reageert nadat ik het verhaal op dit forum heb geplaatst. Derhalve mijn advies aan iedereen die vergeefs op antwoord van TIX.NL wacht: plaats uw verhaal op dit forum!!!
Dat de stoelen niet 100% gegarandeerd kunnen worden, is mij duidelijk. Immers, tussen het boeken bij Tix en het uitgeven van de E-tickets kan in principe iemand anders de stoelen al geclaimd hebben. Dat was in mijn situatie echter niet het geval. Mijn stoelen waren nog vrij.
Tix weigert echter welke stoel dan ook te reserveren terwijl, zoals Wiseger terecht opmerkt, op de site staat dat men stoelen kan kiezen. In de mail die TIX mij vandaag stuurde staat dat ik zelf maar stoelen moet reserveren. Dat zou kunnen voor €60,-- Helaas is ook dat niet waar aangezien Britisch Airways toch echt €96,-- in rekening brengt. Maar nog afgezien daarvan is het natuurlijk absurd dat een firma iets aanbiedt en vervolgens tegen de klant die van het aanbod gebruik maakt, zegt, nadat de klant betaald heeft, dat deze het specifiek aangebodene zelf maar moet regelen voor eigen kosten. Dat is echt pure misleiding!
Stel je voor dat een autodealer een bepaald model aanbiedt inclusief audiosysteem en na aanschaf de auto levert zonder audiosysteem en vervolgens tegen de klant zegt dat deze het zelf maar moet aanschaffen voor eigen rekening. Dat is dus bedrog!!!
Kortom: de reclame die ze maken is bedrog waarmee ze mensen proberen te misleiden om via TIX.NL te boeken. Dat is ze in mijn geval helaas gelukt.
Ik zal TIX nog een mail sturen waarin ik ze de kans geef om alsnog de zaak te regelen. Doen ze dat niet, dan zal ik juridische stappen ondernemen. Dat heb ik ze al laten weten.
Ik houd u op de hoogte.

Arnette88

Ongelezen bericht door Arnette88 »

Ik hoorde iemand anders onlangs ook al klagen over Tix.nl, volgens mij was het ongeveer hetzelfde verhaal...

JGG

Ik heb beloofd u op de hoogte te houden en dat zal ik bij deze doen.
Tix heeft een laatste aanbod mijnerzijds om de zaak op te lossen, afgeslagen. Mijn reactie is tweeërlei : Ten eerste heb ik vanmorgen een gesprek gehad met een advocaat:
Omdat het "schadebedrag" erg gering is, adviseert mijn advocaat mij, mede gelet op de tijdsbelasting, geen civiele zaak te beginnen. Hij heeft echter met mij de site van Tix bekeken en ook het boekingsproces doorlopen en hij is van mening dat het indienen van een aanklacht wegens oplichting zinvol is.
Op de start-pagina van de site van Tix stelt Tix de vraag: "Wat maakt Tix anders?" Met daaronder een lijstje van zaken die Tix anders maken. Als eerste punt staat genoemd: "Zelf uw stoel kiezen". Vervolgens wordt in het boekingsproces nergens goed aangegeven dat de stoel niet geboekt wordt. Sterker nog, de site van Tix biedt nog steeds de mogelijkheid om stoelen vast te leggen op vluchten van BA terwijl ze die stoelen dus niet reserveren!
Van het hele gebeuren zijn schermafdrukken gemaakt. Mijn advocaat bereid de aangifte voor en ik zal morgen of begin volgende week aangifte doen.

Ten tweede heb ik het domein NIKSTIX.INFO op mijn naam laten registreren. Ik zal een site openen met negatieve ervaringen met TIX. Inmiddels heb ik er al enkele verzameld: mochten mensen ervaringen hebben, gelieve het mij dan te laten weten.
Ik zal deze site vermoedelijk eind maart klaar hebben en ik zal 'm aanmelden bij en optimaliseren voor de belangrijke zoekmachines zoals Google en Yahoo.
De gedachte achter deze site is, dat een firma die de zaak moedwillig belazerd gewoon aan de schandpaal moet!
Wordt vervolgd.

geengast

Ongelezen bericht door geengast »

Ondanks alle aanbevelingen zou ik mijn verhaal nooit op dit forum pleuren. Allereerst denkt de helft van de lezers 'wat een zeikerd'. Aan de andere kant zou ik als organisatie of touroperator nooit de klachtenservice geven zoals die aan een redelijke klant gegeven zou worden.

Een klacht hier neerzetten is altijd nadelig voor jezelf.

JGG

Tja geengast, dat is een overweging die ook bij mijzelf was opgekomen. Het feit dat Tix.nl niet reageerde op mijn mail was voor mij een belangrijke reden om mijn verhaal op dit forum te zetten. En het heeft gewerkt: direct na plaatsing kon Tix.nl ineens wel contact opnemen. Ik denk niet dat de uitkomst anders was geweest als ik dit forum niet gebruikt zou hebben. Behalve dat ik dan waarschijnlijk nog op antwoord van Tix.nl aan het wachten was.
Je andere argument -dat mensen denken "wat een zeikert"- verbaast me nogal. Tix biedt iets aan en levert dat vervolgens na betaling niet. Ben je een zeikert als je dat niet accepteert? Dat mag iedereen dan voor zich bepalen.
Naar mijn mening moet het principe altijd zijn dat een aanbieder van een dienst of goed exact levert wat hij aanbiedt, tenzij hij bij de betreffende aanbieding al bepaalde restricties plaatst.

wiseger

Ongelezen bericht door wiseger »

geengast schreef:Ondanks alle aanbevelingen zou ik mijn verhaal nooit op dit forum pleuren. Allereerst denkt de helft van de lezers 'wat een zeikerd'. Aan de andere kant zou ik als organisatie of touroperator nooit de klachtenservice geven zoals die aan een redelijke klant gegeven zou worden.

Gelukkig zijn er nog altijd mensen die dat risico willen nemen en daarmee hun mede-consumenten voor miskopen en oplichting behouden !!!

SaritaX

Ongelezen bericht door SaritaX »

geengast schreef:
Dat is niet waar. Familie van mij hadden hier een klacht over Tele 2 neergezet nadat deze weigerden geld terug te betalen wat teveel berekend was. We hadden echt al heel veel gebeld en gemaild met Tele2.

Nadat we de klacht op het forum hadden geplaatst werd er gereageerd door Tele 2 en nu hebben we ons geld terug.

Zante

Ongelezen bericht door Zante »

Tix.nl schreef:Hierbij een officiele reactie namens Tix.nl:

Wij vinden het jammer dat u dit item op Tros Radar heeft geplaatst en niet eerst ons de kans heeft gegeven om het duidelijk toe te lichten.
Er is tevens een email naar u gestuurd met de uitleg.

Mvg,

Tix.nl
Ik had eerlijk gezegd nog nooit van Tix gehoord, maar na dit verhaal en bovenstaande reactie van het bedrijf in kwestie, heb ik niet bepaald een positieve eerste indruk. Op de homepage staat inderdaad trots vermeld dat je in stap 4 je eigen stoel kunt kiezen, dat dit uiteindelijk gewoon een lokkertje blijkt is pure misleiding.
Bovenstaande reactie van Tix vind ik niet bepaald professioneel; hij is allesbehalve klantgericht, elk spoortje van empathie ontbreekt en ik vind dat het vooral een wijzende vinger in de richting van de ts is.

Ik ben erg benieuwd hoe dit verhaal afloopt!

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

geengast schreef:Ondanks alle aanbevelingen zou ik mijn verhaal nooit op dit forum pleuren. Allereerst denkt de helft van de lezers 'wat een zeikerd'. Aan de andere kant zou ik als organisatie of touroperator nooit de klachtenservice geven zoals die aan een redelijke klant gegeven zou worden.

Niet waar!
Een klacht over Oxxio die ik had gepost werd na 18 maanden redelijk snel opgelost.
Als ik niet gepost had, was ik nu waarschijnlijk nóg bezig.

AGGB

Ongelezen bericht door AGGB »

Waarom beweer je zoiets, geengast, dat is ge.u.!

Nadat ik 5 jaar lang had gebeld, gemaild, gefaxt en geschreven met Evolta/Oxxio en er van uit ging - hoe onterecht en naief van mij - dat men correct zou reageren op al mijn pogingen, plaatste ik de klacht op dit forum bij energie. Onmiddellijk volgde er een reactie (damage control van Oxxio)en na enkele maanden was ik van de Kafkiaanse toestand verlost, plus 3 bossen bloemen en een schadevergoeding van 200 euro en heel veel excuses.
Dit forum is goud waard! Het geboefte beeft.

Juist ja

Ongelezen bericht door Juist ja »

Zo, genoeg ervaringen nu lijkt me van mensen die door dit forum juist wel geholpen zijn. Zullen we nu weer tix.nl verder afbranden?

JGG

Update: ik heb aangifte gedaan bij de politie wegens oplichting.

Tevens heb ik voorlopig even een waarschuwing geplaatst op
http://www.nikstix.info

Na verloop van tijd zal ik deze site verder vullen en optimaliseren/aanmelden bij google en Yahoo zodat iedereen die zoekt naar TIX deze waarschuwing tegenkomt. Hoe minder mensen hier boeken, hoe minder mensen belazerd worden!

dogan

Ongelezen bericht door dogan »

hetzelfde is ook bij gebeurd.

op 26 februari had ik een retourtje gekocht (online) naar Istanbul.
ik zou terug vliegen op 5 maart 2011.

eenmaal op schiphol bleek dat TIX alleen voor mij een enkeltje gekocht heeft en dat de E-tickets niet klopten.

ik ben nu druk bezig waar de fout ligt, maar tot nu toe weigert TIX enige medewerking.

de vliegmaatschappij zegt dat hij alleen een betaling en boeking heeft voor de heenvlucht.

dia

Ongelezen bericht door dia »

Fijn dat u u klacht hier neerzet, zo weet ik bij wie ik nooit moet boeken.
En mijn zwarte lijst wordt steeds langer.
Lost een vliegmaatschappij alles netjes op worden ze weer van mijn lijstje gehaald.
Zo sta ik straks niet voor verrassingen.

margreth1

Ongelezen bericht door margreth1 »

Hallo,

Ik heb ook slechte ervaringen met TIX.NL

Op 19-2 heb ik bij TIX.NL 2 tickets naar Florida geboekt.
Na de boeking en betaling kreeg ik een mail dat ik mijn pasoortgegevens moest opgeven in een invulscherm. Ik heb deze gegevens direct verstrekt dat weet ik 100% zeker.

Toen ik vorige week de ticketgegevens nog eens bekeek realiseerde ik mij dat ik nog steeds geen e-tickets had ontvangen.
Ik heb naar TIX.NL gebeld en het bleek dat de tickets gecancelled zijn door Tix,
zonder mij daarvan in kennis te stellen en zonder het geld op mijn rekening terug
te storten!!!

Toen ik TIX.NL belde is mij ongeveer 10 keer verteld dat ik binnen 2 dagen na de reservering had moeten reageren en dat ik wel een nieuwe tickets kon kopen maar dat ik dan €153 moest bijbetalen. En dat TIX hier op geen enkele manier verantwoordelijk voor was. Vervolgens heb ik nog een mail gestuurd.

De reactie van TIX.NL was als volgt:
"Wij vinden het zeer spijtig dat u niet tevreden bent over Tix.nl Voor Amerika vragen de luchtvaartmaatschappijen paspoortinformatie die verplicht in de reservering moet komen te staan.
Daarom hebt u van ons een aparte mail ontvangen met de vraag deze binnen 24 uur terug te sturen.
Helaas hebben wij de gegevens nooit mogen ontvangen en heeft Air France hun vluchten geannuleerd in ons systeem".

Nu ben ik frequent flyer en boek normaal gesproken mijn tickets via de websites van de luchtvaartmaatschappijen zelf. Daar wordt bij de reservering niet om paspoortgegevens gevraagd en krijg ik per omgaande bij betaling mijn e-tickets gestuurd.
Bovendien heb ik die paspoortgegevens wel degelijk gestuurd.
Via internet begreep ik dat andere klanten ditzelfde is overkomen: de paspoort gegevens worden wel opgestuurd maar TIX.nl maakt ze zelf zoek.
Bovendien houdt TIX.nl wel je geld vast terwijl ze inmiddels allang je tickets hebben geannuleerd!

Gelukkig kwam ik er na een maand achter dat ik geen e-tickets had ontvangen. Ik begreep van andere klanten dat die met hun boekingscode en ticketgegevens wilde inchecken en er daar achter kwamen dat de mail die TIX.NL hen gestuurd had geen e-ticket was ondanks boekingscode, vliegtijden enz.

Ik heb TIX.NL gemeld dat wanneer we niet alsnog de tickets voor dezelfde prijs zouden ontvangen ik hiervoor aandacht in de media zou zoeken.
Vervolgens heb ik geen reactie meer van TIX.NL mogen ontvangen.
TIX = NIKS!

Gesloten