LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woekerkrediet Interbank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door thecure »

style2k schreef:inmiddels de uitspraak van de kifid binnen gehad .
ze zeggen geen juridische aanknopings punten hebben om de rente te laten verlagen ,
schandalig.
in de brief staat dat als de consument gelijk wil halen ze bepaalde dingen moeten kunnen aantonen die voor de normale consument onmogelijk is , duh daarom schakel ik juist de kifid in . verder staat er in dat de interbank de redenen goed heeft uitgelegt waarom de rente zo hoog is ,
de reden is dat de rente afhankelijk is van het betaal gedrag van alle krediet nemers. dat wil zeggen als er 10 man zijn die lenen en 3 willen niet betalen de andere 7 er voor moeten opdraien .
volgens mij is dit ook al een juridisch punt wat te gebruiken is tegen de interbank,
je kan niet geld uit lenen aan jan en piet en as piet niet betaald jan voor piet zijn betaal gedrag moet opdraaien,.
nu staat er ook dat ik maar de lening moet overzetten tegen de huidige rente van interbank en zo dat de tussenpersoon (die dus ook een vast bedrag per maand ontvangt die in de rente mee berekend is (ja staat er ook letterlijk in)).
maar dit is ook wat de interbank al die tijd geweigerd heeft te doen omdat het volgens hun niet kon, en nu zou het wel kunnen ?
echt de brief staat vol met pro interbank zelfs het negatieve van interbank word een positieve draai aan gegeven .
ik snap niet dat dit soort criminele organisaties zo kunnen door gaan . zolang een bank maar een uitleg geeft over het onstaan van de rente is het niet crimineel ?
naja echt zwaar teleurgesteld in kifid
buiten de optie om de lening over te sluiten kan ik nog naar de geschillen commissie of naar de overheids rechtes . wat weer geld gaat kosten uiteindelijk. al met al heb ik nix gehad aan de kifid ,
het is echt 1 grote corupte tering zooi hier in nederland . als een bank witte criminaliteit bedrijft gebeurd er nix en als een consument 1 keer een foute aangifte doet of een andere fout maakt zijn ze zwaar de sjaak.
schandalig .
tja wel erg lullig allemaal, maar waarom ben je dan zo'n lening aangegaan? Had je deze lening echt nodig? een hypothecaire lening is vele malen goedkoper.

ddaemen
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jan 2013 12:58
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door ddaemen »

Ik ben wel benieuwd wat de rente is van iedereen. Die van mij is 11,42. Ohja, tegen mij heeft Interbank vertelt dat de rente zo hoog is omdat dit berekend is aan de hand van mijn financieel risicoprofiel. Als ik de rente wilde verlagen kan dat, maar dan moet er een nieuw profiel gemaakt worden (als de financiele situatie verslechterd is, stijgt de rente, maar die van mij is 3x verbeterd!!). Maar aangezien ik nu een negatieve (gesloten) BKR A2 codering heb, gaan ze dit profiel niet opnieuw maken. Ik moest wachten tot het dossier bij BKR verwijdert is. Dat is in oktober 2017.

Corry1955
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 okt 2015 12:47

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door Corry1955 »

Wat me verbaasd na het lezen van al dit is dat sloopdecrisis mij een aanbieding stuurt om mijn lening over te sluiten. Je zou toch zeggen dat je weg moet blijven bij Interbank.

Bloempie
Berichten: 55
Lid geworden op: 25 mei 2012 11:59

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door Bloempie »

Corry1955 schreef:Wat me verbaasd na het lezen van al dit is dat sloopdecrisis mij een aanbieding stuurt om mijn lening over te sluiten. Je zou toch zeggen dat je weg moet blijven bij Interbank.

Dat ziet u verkeerd. Zij zien u straks waarschijnlijk graag terug bij het programma "dubbeltje enz"

Corry1955
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 okt 2015 12:47

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door Corry1955 »

HAHAHA!!! Dit is voer voor psychologen.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door sacredfour »

[beschuldig interbank van art 6:227 bw
Niet voldoen aan

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door megatron29 »

Heb het Kifid een mail gestuurd hoe het nou zit met mijn klacht tegen Interbank. Zaak loopt al 2 jaar. Al een week aan het wachten op antwoord. Wat een langzame treuzelaars bij het Kifid. Totaal geen vertouwen meer in deze instantie.

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door megatron29 »

Nou het Kifid kan kort gezegd niks voor me betekenen. Interbank heeft gewoon de vloer met ze aangeveegd.

Conclusie van de ombudsman:

Op basis van de contractuele vrijheid van de bank tot aanpassing van de rente binnen de grenzen van de redelijkheid en billijkheid, zoals inmiddels is bepaald in de uitspraak van de Commissie van Beroep en op basis van de uitleg die de bank in meerdere instanties heft gegeven, bestaan er voor mij als ( substituut-) Ombudsman kort gezegd onvoldoende juridische aanknopingspunten om de bank te verplichten uw rente naar beneden bij te stellen.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door sacredfour »

contractuele vrijheid van de bank tot aanpassing van de rente .

Welke contractuele vrijheid? De beroepscommissie mag er zo over denken, Ik zou hier toch graag ook het oordeel van de hogere rechter willen horen! Ook de Beroepscommissie is partijdig.
De vrijheid om een contract eenzijdig aan te passen is bij wet verboden, tenzij voor beide partijen,de toekomstige aanpassingen, bij het aangaan van de overeenkomst al duidelijk was omschreven.

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door megatron29 »

Tja lijkt er langzaam op dat ik een advocaat in de arm moet nemen. Alleen krijg ik dit niet getrokken. :(

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door sacredfour »

megatron29, Laat de rechtszaak over aan Interbank! Het is voldoende dat je ze in gebreke stelt en daarom je betalingen opschort. Voor deze ingebrekestelling heb ik voorbeeldbrieven. In dat geval is het altijd verstandig de maandelijkse betalingen op een aparte rekening te storten.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door sacredfour »

http://www.stopdebanken.nl/wp-content/u ... NAmro1.pdf
Deze gewonnen rechtszaak tegen de ABN AMRO kan ook gevolgen hebben voor de gedupeerden van Interbank.

MichaelVanR
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2016 07:54

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door MichaelVanR »

sacredfour schreef:http://www.stopdebanken.nl/wp-content/u ... NAmro1.pdfDeze gewonnen rechtszaak tegen de ABN AMRO kan ook gevolgen hebben voor de gedupeerden van Interbank.
Eindelijk! Ik hoop dat de banken nou eens wakker worden... dat ivp alsmaar via rechtzaken het maar rekken en het leven voor de mensen zuur maken.

Bosgeus
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2016 03:52

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door Bosgeus »

Hallo allemaal,

Iedereen bedankt voor de reacties. Ik heb mij verdiept in de materie en ben tot de conclusie gekomen dat doorslaggevend is of er in het contract zelf, in de productvoorwaarden of in de algemene voorwaarden een clausule is opgenomen waarin de bank bekrachtigd is om het rentetarief te wijzigen. Laat ik nou net toevallig een contract hebben waarin ik dit compleet heb uitgezocht en waarin er geen dergelijke clausule te vinden is :D . Tevens heb ik de teveel betaalde rente berekend en ben op een aardig bedrag uitgekomen. Ik ga er voor. Ik hou jullie op de hoogte.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ik heb al heel wat contracten van Interbank en andere dochterondernemingen van Credit Agricole doorgenomen. Ik ben er geen een tegengekomen waarin er geen clausule stond dat de bank de rente niet mag wijzigen. Het gaat dan wel over een doorlopend krediet. Meestal staat er dit zinnetje:

De rente kan worden aangepast indien ontwikkelingen op de geld- en kapitaalmarkt hiertoe aanleiding geven.
Maar als dit niet zo is dat is dit fantastisch nieuws! Misschien kan je wat meer informatie geven zodat we mogelijk een Class action kunnen beginnen.

ClaimConcept
Berichten: 1974
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

ClaimConcept schreef:
ClaimConcept schreef:
megatron29 schreef:http://www.kifid.nl/fileupload/jurispru ... indend.pdf

Ziet er slecht uit voor ons. Ik zweer je dat Kifid en de banken samen een flinke vinger in de pap hebben.
Het lijkt erop dat alleen geklaagd is over de variabele rente. Het probleem is echter vaak de gehele financierings- en aflosconstructie met meerdere partijen, zoals in dit geval tussenpersoon DGA (?). Alleen op die manier hebben wij een zaak tegen AFAB-Defam-Interbank kunnen winnen. Het is mijn klant om het even wie uiteindelijk zijn schade gaat betalen, alleen jammer dat we naleving door AFAB nu nog moeten afdwingen via de burgerrechter...
Het draait niet om aannames, alleen maar om de harde feiten. Dat is bij Kifid al lastig genoeg, dat is al een laagdrempelig hoge drempel op zich, zo toont de affaire Aandelenlease en het meer dan schandalige optreden bij Sprintplan
En weer wordt anno 2016 alleen geklaagd over de rente (Vara's Kassa), maar kijk nou toch eerst eens naar de hele constructie!
In veel gevallen zijn woekerproducten bijgesloten die voor de aflossing hadden moeten zorgen, zoals AFAB met Interbank of ANWB met Interbank

ClaimConcept
Berichten: 1974
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Hoge Raad zet nieuwe stap in effectenleasezaken
3 mei 2016, ClaimConcept schreef:En weer wordt anno 2016 alleen geklaagd over de rente (Vara's Kassa), maar kijk nou toch eerst eens naar de hele constructie!
In veel gevallen zijn woekerproducten bijgesloten die voor de aflossing hadden moeten zorgen, zoals AFAB met Interbank of ANWB met Interbank
Leningen van Interbank zijn/waren rond de eeuwwisseling vaak gekoppeld aan aandelenlease. De Hoge Raad heeft op 2 september 2016 vernietigend uitgehaald naar banken die effectenlease (en dus ook combinaties!) via tussenpersonen verkochten. Meer hierover bij Barsten in het Hofmodel

AlCapone0307
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2016 01:47

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door AlCapone0307 »

@Missydynamite,

Hey hey, ik kwam op jou reacties terecht over Interbank. Hoe is het verhaal afgelopen en zou ik misschien met je in contact kunnen komen hierover?

Alvast super bedankt.. Ik hoop dat jou recht zege gevierd heeft.

Groetjes

Gesloten