LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woekerkrediet Interbank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ja, een BKR notering is dan onvermijdelijk. Als je het gevecht aangaat met een bank zul je dit moeten accepteren. Ben je van plan om op korte termijn een huis te kopen dan kan je dit beter niet doen. Geld lenen voor een ander doel is niet verstandig, tenzij dit bedrijfsmatig is.

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door megatron29 »

Ik ben idd van plan over 2 jaar een huisje te kopen. Dus zal ik dit ook maar niet doen. :(

Limburg550
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2013 09:04

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door Limburg550 »

Hallo,

Zijn er mensen met ervaring op het gebied van een doorlopend krediet afsluiten bij Interbank via Fred JC Woordes. Heb gister een doorlopend krediet afgesloten voor € 1.000,-. Erna kreeg ik een kostenoverzicht toegestuurd dat ik maandelijks € 75 euro ga aflossen 14 maanden lang. De 15e maand zou ik dan nog € 43,74 aflossen en dan zouden alle kosten terugbetaald zijn.
Zijn er mensen die er ervaring mee hebben, of de kosten hoger gaan worden of negatieve ervaringen hiermee?

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door tijger1 »

Limburgh

Waarom vraagt u dat nu nog? U hebt het krediet al afgesloten. Bij een doorlopend krediet kan zomaar de rente verhoogd worden, dus dan zit u er langer aan vast.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door sacredfour »

tijger1 schreef:
Waarom vraagt u dat nu nog? U hebt het krediet al afgesloten. Bij een doorlopend krediet kan zomaar de rente verhoogd worden, dus dan zit u er langer aan vast.
Niks kan zomaar gebeuren! In de overeenkomst moet duidelijk zijn wat er in de toekomst met de rente gaat gebeuren. Art 6:227 BW
Een verhoging/verlaging van de rente moet bepaalbaar zijn op het moment van afsluiting van de overeenkomst.

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door megatron29 »

Geloof me Interbank trekt hier zich niets van aan. En dat zal ze duur komen te staan. :) (dat rijmt)

peterbrink
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jun 2013 14:42

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door peterbrink »

Aan allen, ik heb begrepen dat Interbank inderdaad in beroep is gegaan en dat er een uitspraak zou komen in September. Wie weet er iets meer van. Ik zal morgen contact opnemen met de advocaat in deze zaak zoals ik dat ook in augustus heb gedaan. MissyDynamite is er al wat meer bekent?

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door megatron29 »

Ik zal haar eens een mailtje sturen. :)

Missydynamite
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 sep 2010 17:10

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door Missydynamite »

Hoi allemaal op dit moment loopt alles nog. Interbank veegt de billen af met zowel het kifid als met de positive uitspraak van de Geschillen commissie
. De rechtbank heeft het in behandeling nu maar dat gaat nu even duren. Zodra ik iets meer weet post ik het gelijk. De uitspraak van geschillen commissie staat inmiddels ook online dus doe er je voordeel mee. Mochten er nog vragen zijn dan graag een pb.

ClaimConcept
Berichten: 1974
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Missydynamite schreef:De uitspraak van geschillen commissie staat inmiddels ook online
Deze waarschijnlijk? GeschillenCommissie Kifid, Uitspraak 2013-242

Missydynamite
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 sep 2010 17:10

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door Missydynamite »

ja dat klopt dat is hem.

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door megatron29 »

Krijg ik een brief van Interbank, nou verwacht je dan dat het over de te hoge rente gaat en het onderzoek van het Kifid.

Nee hoor je krijgt een brief waarin staat dat er verwacht van je word dat je op een bepaalde leeftijd je schuld moet gaan aflossen. Omdat dit in het contract staat. dit staat nergens in het contract. De schulden zouden worden afbetaald met de aandelen portefeuille en de levensverzekering die eraan gekoppeld was.
Dit is mij verteld toen ik de lening afsloot.
De aandelenportefeuille die na jaren maar een schijntje waard was en onmogelijk de lening mee kon aflossen. daarbij ging DSB failliet waar de levensverzekering was ondergebracht. Moeten afkopen voor maar een fractie...
Ik ben nou al bijna 14 jaar alleen maar rente aan het betalen omdat ik niet extra kon aflossen ivm andere schulden en zaken, en dat een deel geld naar de levensverzekering ging. Interbank heeft al bijna 40.000 euro aan rente binnen gehaald. Dus denkt Interbank nou we hebben meneer genoeg uitgeknepen met de veel te hoge rente, laten we nog een schepje erbovenop doen en hem op een nette manier dwingen om ons die 22.500 euro zo snel mogelijk te laten terug betalen.

Ik roep dan ook iedereen op die in een soortgelijke situatie met Interbank zit contact op te nemen met de Tros Radar redactie. Vertel uw verhaal en wellicht komt dit ooit nog in een uitzending onder de aandacht.
Interbank is gewoon een criminele bende.

Missydynamite
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 sep 2010 17:10

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door Missydynamite »

Hey megatron ik heb hetzelfde. Het zijn verschrikkelijke mensen die deze bank runnen. Ik heb enorm veel reacties gehad via prive bericht. Ook heb ik alle stukken naar Radar gestuurd. Mensen laat iedereen tros radar mailen dan wordt het een hot item!.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door sacredfour »

Missydynamite, wordt het dan niet eens tijd dat je een tegenclaim gaat indienen bij Interbank zelf? Het bedrag van de tegenclaim is de teveel betaalde rente. Je verrekend dit met de maandelijkse aflossingen. Dit maakt het lange wachten op een uitspraak van de rechtbank wat minder pijnlijk. Je hebt geen uitspraak van de rechtbank nodig om een tegenclaim te mogen indienen.

Missydynamite
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 sep 2010 17:10

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door Missydynamite »

Dank je sacrefour dat heb ik ook gedaan. Op basis van de uitspraak van de ombudsman en de commissie hebben we een rechtsgeldige claim alleen legt Interbank dit naast zich neer. Dus ben ik gaan verrekkenen met de maandelijkse kosten die ik zou moeten betalen.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ik had zelf gekozen om gelijk de hele overeenkomst met Interbank vernietigbaar te verklaren. Art 6:227 BW. Vooral nu de bank weigert zijn rente beleid aan te passen. Schort je betalingen op. Stort het geld voor de zekerheid wel op een spaarrekening.

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door megatron29 »

Hallo Sacredfour,

Ik zelf ga Interbank deze week een brief sturen met het verzoek de maandelijkse aflossing op te schorten, ivm de artikels van het BW die u me hebt geadviseerd. Die claims wat u zegt zal Interbank niks mee doen. Ze laten gewoon niks van zich horen. Zelfs de uitspraken van het Kifid vegen ze de kont mee af.
Mijn brief zal ook niet veel uithalen ben ik bang. Het enige wat helpt bij Interbank is ze voor de rechtbank te slepen. Kortom een advocaat is de enige die mensen hier momenteel kan helpen. Helaas kan zich dat niet iedereen veroorloven. :(
Ik hoop dat Trosradar zich hier eens in gaat verdiepen. Ik denk dat dan een hele grote beerput zal worden open getrokken.

Missydynamite
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 sep 2010 17:10

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door Missydynamite »

Sacredfour dat hebben we geprobeerd (vernietigd) maar Kifid ging daar niet in mee helaas. Nu is Interbank naar de rechter gestapt om toch hun gelijk te krijgen we zullen zien wat de rechter zegt over deze bank.

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door megatron29 »

Hmm ik ben denk dat ik mijn brief eens ga aanpassen en zal vragen om de overeenkomst nietig te verklaren. Tevens om de betalingen gelijk op te schorten.

Missydynamite
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 sep 2010 17:10

Re: Woekerkrediet Interbank

Ongelezen bericht door Missydynamite »

Nou ben benieuwd megatron wat ze zullen zeggen.

Gesloten